שבוע הספר, תהליך קנטאור, תערוכת קריקטורות

שבוע טוב,

אספתי כמה הודעות ולינקים והרי הם מרוכזים בפוסט אחד לנוחיותכם:

שבוע הספר במוזיאון הקומיקס

אני מזכירה שוב (אם כי קצת באיחור) שהשבוע מוזיאון הקומיקס חוגג גם הוא את שבוע הספר. עד סוף השבוע המוזיאון יהיה פתוח חינם למבקרים, ובכל יום יש משהו מופלא אחר – אמנים אורחים, סדנאות והשקות. ביום שלישי בסביבות 17:00 ערן אביאני ואני נהיה שם גם, לחתום על חוברות ולצייר ציורים למבקרים, ובאותו יום מתארחים גם שי צ'רקה ואורי פינק. תבואו, יהיה אחלה.

קנטאורית מסוגננת

העליתי בזמנו את הקנטאורית המסוגננת לאתגר ב-ConceptArt.org. הציור שלי הגיע למקום הראשון בהצבעה (ייאי!) ועל כן זכה להופיע במגזין 2DArtist, כולל פירוט תהליך העבודה. האנשים הטובים מהמגזין סיפקו לינק לPDF של החלק במגזין המוקדש לאתגר, ובו אפשר לראות את הציורים הזוכים מהאתגר החדש ("Jester"), ומיד אחר כך את התהליך של שלוש העבודות הזוכות מהחודש הקודם. התהליך באנגלית כמובן, למי שמעוניין. תהנו.

תערוכת קריקטורות/קרטונס

הגיע אליי מייל מאלית אבני על תערוכת/תחרות קריקטורות בנושא רופאי שיניים. נשמע מוזר אמנם, אבל מדובר ברופא ישראלי שמתעניין באמנות, והחליט לשלב את שני התחומים הקרובים לליבו ולארגן תערוכה. מדובר בפרוייקט התנדבותי ללא כוונות רווח, ומסתבר שהוא כבר אסף יותר מ-150 עבודות מאמנים מ-30 מדינות, ומתכוון להציג את האוסף בגלריות ומזיאונים ברחבי הארץ. מעבר להשתתפות בתערוכה מוצע גם פרס נחמד לזוכה במקום הראשון. למתעניינים, הנה הבלוג של הדוקטור, עם פרטים על הגשת ציורים לתחרות (למטה).

תגים: , ,

5 תגובות לפוסט "שבוע הספר, תהליך קנטאור, תערוכת קריקטורות"

  1. יונתן הגיב:

    איזה יופי בשבילך אני יודע איך זה מרגיש שדברים שעשית מתפרסמים בעיתון.
    רציתי לשאול אותך שאלה (ואני מקווה שלא תחשבי שיש פה איזו שהיא כוונה זדונית) שאלתי היא : האם את קוראת ואוספת קומיקס?
    אני יודע שזה מוזר לשאול מישהי שבאחד הפוסטים הקודמים שלה פירסמה עמוד קומיקס אבל אני מכיר מספיק אנשים שמעריכים את הרעיון של המדיום. אבל שבא להם לקרוא משהו הם בחיים לא יקחו קומיקס.
    אז בעצם השאלה שלי היא יותר האם את אוהבת קומיקס והאם ישלך קומיקסים אהובים שאת חוזרת לקרוא אותם. האם יש לך מדף של קומיקס בבית? האם יש לך סדרה חודשית שאת מנויה או סדרה שאת מחכה שתמשיך?האם יש קומיקסים שמכניסים אותך לעולם אחר? או שגורמים לך צחוק ובכי?
    אני תמיד קורא שאת מדברת על אמנים אהובים אבל לא קראתי שדיברת על ספר קומיקס שאמרת פה שהוא ממש מיוחד בשבילך (ולא רק בגלל אומנות יפה או מיוחדת אלה בתור ממש סיפור אהוב) אז בעצם אפשר להגיד שהשאלה שלי היא האם קומיקס הוא יותר מרק סוג של אומנות בשבילך?

    מקווה לתשובה
    יוני

  2. עידן הגיב:

    ברכות על הזכייה! אני נדלקתי על הקנטאורית הזו מהרגע הראשון! 🙂

  3. אלעד הגיב:

    ישר כח על הזכייה! אני זוכר שראיתי את הקנטאורית ואמרתי "הי אביב הלכה על סגנון הומברטו ראמוס/ סקוטי יאנג/ ג'ו מאד כזה… מגניב!" אני שמח לשמוע שהיו עוד כמה אנשים שחשבו כך…

    קראתי שאת לא מתלהבת יותר מדי מיוצרים שמוציאים חוברת/ ספר "בשביל הפסטיבל/ יריד/ שבוע הספר"…

    בלי קשר לאירועים הללו, יש סיכוי שנראה בקרוב איזו עבודה/ יצירה שלך יוצאת לדפוס בארץ (מקומיקס ועד איורים לספרים)?

  4. אביב אור הגיב:

    תודה על התגובות =)

    יונתן – אני קוראת קומיקס, אבל כנראה לא מספיק. אין לי חוברת חודשית שאני מנויה עליה כי אני לא אוהבת לקרוא בחוברות, אז מדי פעם אני קופצת לאחת מחנויות הקומיקס וקונה שם משהו שנראה לי מעניין. היו פה כמה המלצות על קומיקס בעבר, אבל בחודשים האחרונים באמת לא קראתי מספיק בשביל למצוא משהו מגניב לכתוב עליו. בין הכותרים החביבים עליי (שגם אותם זנחתי קצת ואני צריכה להשלים) – פייבלס, Y האיש האחרון ואקס-מן (סיפורים סגורים פה ושם, לא ממש מעקב אחרי תהפוכות העולם המשוגעות שמתרחשות שם כל יומיים). אבל בשורה התחתונה – אני בהחלט יותר מציירת קומיקס מאשר קוראת קומיקס, כן.

    אלעד – אני מתחילה לחשוב על כיוון לאיזה סיפור קומיקס משלי, כן. אבל בקרוב זה בטח לא יהיה. אני לא עובדת על איורים לשום ספר בארץ כרגע, רק כמה דברים לאיזו הוצאת משחקים קטנה בחו"ל.

  5. יונתן הגיב:

    תודה על התגובה.
    מקווה לראות המלצות שלך בעתיד
    יוני

כתיבת תגובה