האיור השבועי #39 – האדם החושב

אחרי-אמצע-השבוע מצוין לכם,

אני לא זוכרת אם הזכרתי את זה כבר, אבל לקומיקס וירקות יש חדשות מרעישות – הם פותחים סניף חדש ברעננה, וההשקה החגיגית היא ביום שישי הקרוב. כל צעד נוסף בתעשיית הקומיקס כאן הוא מבורך בעיניי, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר ביובל ודני, שני אנשים יקרים שהתחום מאוד חשוב להם. ערן ואני נהיה שם באותה מתכונת חתימה-על-חוברות/ציורים-לפי-בקשה שנראה שכולם נהנים ממנה (אנחנו במיוחד), אז אתם מוזמנים לבוא להגיד שלום ולברך את הירקנים לרגל הצעד האמיץ.

ולנושא אחר לגמרי – אדמים חושבים!

אביב איצקוביץ'
האדם החושב - אביב איקוביץ'

מוטי
האדם החושב - מוטי

Chuckie
האדם החושב - chuckie

אביב אור
האדם החושב - אביב אור

פטרי
האדם החושב - פטרי

capoeira bonia
האדם החושב - פטרי

הנושא לשבוע הבא: #40 – "קרנפיש"

דדליין: רביעי, 24 ביוני

איור טוב מורכב מרעיון מוצלח וביצוע איכותי; הקדישו זמן, מאמצים ויצירתיות לשני הפנים האלה, ונצלו את האתגר השבועי כדי לאתגר את עצמכם לנסות משהו חדש ולהביא את היכולות שלכם למיצוי!

ציורים אפשר לשלוח ל-avivor בג’ימייל.קום, ובבקשה תציינו גם את השם בו הייתם רוצים להופיע בבלוג (כינוי, שם מלא, שם פרטי, מה שמתאים לכם), ואפשר לצרף גם קישור לאתר עם עבודות שלכם או לבקש לקשר לכתובת אימייל. אם אין בקשות מיוחדות אני כותבת את השם שאני רואה במייל בלי תוספות.

9 תגובות לפוסט "האיור השבועי #39 – האדם החושב"

  1. אביב אור הגיב:

    איצקוביץ' – הטיפול בפסל מוצלח, מלבד אולי היד המונחת על הרגל שהיא קצת גסה מדי. סכמת הצבעים הצהבהבה עובדת לא רע עם האפור של הפסל, אבל כתם הצל השחור המסיבי הזה קצת צורם בציור. אני חושבת שאפשר היה לתת לו צבע הרבה יותר עדין ועדיין לשמור על תחושה מאיימת-משהו.

    מוטי – סגנון משגע, גם בקו וגם בצבעוניות. הנגיעות של טקסטורה במברשת פה ושם עובדות ממש יפה, וזה מגניב שאתה שומר על אזורים מסוימים חלקים וגרפיים, ולאחרים נותן מגע "מברשתי" כזה. עושה תוצאה סופית מעניינת שנעים להסתכל עליה.

    צ'אקי – ברוך הבא לאתגר. הרעיון לא לגמרי ברור לי, ואולי אפשר היה לחדד אותו (מי/מה היצור הזה? למה הוא ערום? למה יש לו כובע מלומדים כזה וכו'). נראה שיש לך תפיסה בסיסית לא רעה של נפח ותלת-מימד, אבל חלק מהבחירות הפשטניות של הנחת צבעים כהים ובהירים קצת משטיחות את הציור. למשל בקמטים בפנים – במקום להראות כמו שקע בעור, זה נראה כמו סוג של מגזרת נייר שבולטת מהפנים ומטילה עליהם צל.

    פטרי – משגע, כרגיל. ובכמה, 30 דקות? לא יאומן…הצבעוניות נעימה כל כך, והחומר אמין וכיף להסתכל עליו, בין אם זו מתכת חלודה ומקולפת או זכוכית מבריקה. וזה עוד בלי להזכיר את העיצוב המקסים של הרובוט, שמצליח להעביר מלא הבעה עם חצי מתווי הפנים הסטנדרטיים. אתה מלך.

    קפוארה – רעיון חמוד מאוד. אני חושבת שאפשר היה להעביר את הנושא בצורה ברורה יותר אם היתה זווית קלה לראש, ובהתאמה – לגלגל. אז זה לא היה נראה כמו סתם בחירה גרפית בשביל להציץ לתוך הראש אלא היה ברור לגמרי שמדובר בגלגל-ריצה של עכברים. בכל מקרה הייתי נותנת קצת יותר עבודה על האזור הורוד כי הוא מאוד שטוח, במיוחד ביחס לשאר הציור, וגם מנסה לטפל בעכבר קצת יותר: אולי הצללה מעניינת היתה יכולה לעבוד, להראות לנו שהעכבר באמת נמצא בתוך הראש שלו, ולא רק "מודבק" על המצח מבחוץ. מה שאנחנו רואים מהפנים נראה מוצלח למדי (עוד טיפה עבודה היתה יכולה לרכך את מעברי הצבע ולעשות את זה ריאליסטי יותר, אבל זה לא רע בכלל איך שזה עכשיו), ואם הרקע של הציור היה קצת כהה יותר כל האלמנט המרכזי של הפנים ובעיקר העכבר היה מקבל יותר פוקוס. אה, וברוך הבא לאתגר =)

  2. מוטי – בערך כמו הרעיון של קפוארה, אבל בכיוון פחות קונבציונלי. את האמת, אני כמעט עשיתי משהו דומה, רק עם עכביש. בסוף החלטתי לעשות את המובן מאליו ולצייר את האדם החושב של רודן. בכוונה!
    הביצוע מעולה. אני לא ממש יודע מה להגיד מעבר לזה. זה דיגיטלי לגמרי או רק חלקית?

    צ'אקי – הרעיון דווקא ברור לי. נראה לי שהיה אפשר לחדד אותו. הדמות, למרות שהיא גרטוסקית-משהו, לא מספיק נראית "מטומטמת" בשביל שהכובע הזה יראה עד כדי כך אבסורדי עליה. אולי דווקא היה כדאי לצייר עליו את הבגדים שהולכים עם הכובע, ולהקצין את הפרצוף שלו יותר.

    אביב אור – זה מעולה אבל קצת כהה מדי. המונוכרום דווקא עובד טוב עם השח-מט (שחור לבן).
    לא ממש הבנתי אם הזקן הזה הוא באמת זקן או משהו בסגנון אלוהים (או סנטה קלאוס! לא, זה בטח לא סנטה קלאוס..). היה אפשר להקצין את הדמות הזאת לכיוון מסויים – אם הוא אלוהים אז לעשות אותו זוהר וקורן ובלי הציפורניים האלו, אם הוא סתם זקן אז לעשות אותו אולי יותר… גוסס.. עם, נגיד, כסא גלגלים ושאר המאפיינים האלה. או משהו אחר. רק הצעות.
    … בקשר לאיור שלי – ניסיתי להבהיר את הצל – זה פשוט לא נראה טוב. ניסיתי גם כל מיני דברים אחרים אבל בסופו של דבר ויתרתי והצל נשאר שחור וזהו. אני דווקא חושב שזה נראה בסדר גמור, עכשיו שאני מסתכל על זה.
    לא ממש הבנתי מה גס ביד. אני יכול לנחש אבל עדיף שתסבירי לי בעצמך, אז אם בא לך להרחיב אני אשמח.

    פטרי – גם כשאתה לא משקיע אתה משקיע.
    האיור שלך די יוצא דופן פה. זה לא אדם, זה רובוט עם מוח של בן-אדם. אפשר להכנס פה לדיון פילוסופי עמוק אבל אני מציע שנוותר על זה. פילוסופיה זה סתם משעמם.
    בכל מקרה – יצא אחלה.

    קפוארה – אביב די כיסתה את עניין ההערות. יש לי רק דבר אחד להוסיף – נהוג לעשות חתך כזה דווקא מהצד (פרופיל) ואז זה זורם יותר בטבעיות. אבל זה דווקא מעניין בזווית חזיתית. אולי לא הכי יעיל (מהצד יש יותר מקום לצייר את מה שנמצא בתוך הראש), אבל מעניין.

  3. תודה אני רציתי להצטרף להצתרף לאתגרים האלה כבר מלא זמן אבל אף פעם לא מצאתי את עצמי מסיים את בהציור ושולח אותו 😛
    האמת גם אני רציתי ישר ללכת לכיוון של הפסל של האדם החושב אבל בסוף הלכתי עם זה… תודה על העצות =]

    אני לא חושב שיש לי מה להוסיף בקשר לעבודות של האחרים כיסו את זה כבר באופן די מקיף חח.

  4. אממ לא כל כך נעים לי לשאול אבל מה הנושא החדש אומר ? קרנף +דג ? מתנצל מראש על חוסר היכולת המוחית שלי

  5. הא. אני דווקא חשבתי שזה חיבור של קרנף+איש. איש קרנף. אבל אני משער שאפשר להתייחס לזה איך שרוצים. נכון?
    אני הייתי רוצה לראות דג-קרנף. או קרנף-דג, אם זה אפשרי בכלל.

  6. מוטי הגיב:

    תודה על הפידבקים,
    אביב- איור יפה מאוד, והרעיון, כתם הצל לא כל כך צורם לדעתי, יש לו דומיננטיות חזקה כמעט כמו הדמות , שזה טוב אם לזה התכוונת. רק הקו באמצע שאני מניח שהוא מיצג מפגש קירות, נראה לי חזק מדי שלא לצורך.
    לשאלתך, עשיתי סקיצה גסה בעיפרון, ניקיתי את הקו בפלאש וצביעה בפוטושופ. התלהבתי מאפשרות צביעת הקו בנעילת שקיפות השיכבה, מה שלמדתי כאן לאחרונה…

    צ'אקי- הרעיון מתבקש! עכשיו צריך להשלים אותו עם איור מקביל -'האדם החשוב'… אני חושב שאם היית משקיע רק בעיניים יותר, ונותן יותר פוקוס למבט זה היה משדרג את הכל. ואיזה ציצים….. (:

    אביב- מצוין! אהבתי, התאורה בהחלט עושה את זה, אם להיות קטנוני, וזה רק במבט שני, הייתי שם את האיש-שלד באמצע השולחן מול הפרטנר שלו , טיפה להזיז אותו ככה בשביל הסימטריה.

    פטרי- יפה! אהבתי את סימני הזמן, מה שנקרא על השילדה… סחתיין על האקווה בראש..
    אתה יודע על מה אני חושב…. (:

    איתי- קפוארה- לדעתי זה איש-קרנף, אבל זה לגמרי לפירושך, שאלתי אתמול את אביב…
    האיור טוב, מסכים עם אביב שהיה טוב יותר אולי אם היית נותן יותר פוקוס על העכבר.

  7. טינה הגיב:

    אמ.. אם אפשר לשאול מהזה קרנפיש?.. זה אדם קרנף? (קרנף איש?)

  8. אביב אור הגיב:

    כמו שמוטי ענה – הרעיון המקורי הוא "קרנף-איש", אבל אפשר לקחת את זה לכל מקום שנראה לכם.

  9. חח מגניב חשבתי שאני מטומטם אבל אולי אני דווקא לא כזה מטומטם כמו שהמחנכת שלי אומרת לי D=

כתיבת תגובה