קשקושון יום ראשון – 2/8

אז לאחרונה אני רוצה להיות בריטית. בריטית בתקופה הויקטוריאנית, אם לדייק. ואם לדייק במיוחד, בריטית בתקופה הויקטוריאנית כפי שהיא מצטיירת מיצירות פיקטיביות שגורמות לה להשמע נהדרת ופחות מלאה בכולירה ושחפת וכאלה.

במסגרת השאיפות קראתי את "שלושה בסירה אחת", שהוא כל כך בריטי שאני חושבת עם מבטא כבר שבועות, ובזמן שאני קוראת את ההמשך שלו, החלטתי לתעל את המיצים היצירתיים כמו שצריך ולעשות איורון יום ראשון אחד.

אז הנה ג'ורג', האריס וג'יי מפליגים על התמזה (שלא לדבר על הכלב). אם קראתם את הספר תרגישו חופשיים לנחש מי זה מי, ואם לא קראתם, אז בבקשה.

שלושה בסירה אחת

תגים: ,

20 תגובות לפוסט "קשקושון יום ראשון – 2/8"

  1. zipdrive הגיב:

    קראתי, 'קראתי, אבל מי זוכר?

    אגב בריטיות, בדיוק סיימתי לשמוע את הספר The inimitable Jeeves שאמנם אינו ויקטוריאני, אבל הוא כל כך בריטי שזה כואב.
    ספר משעשע, דרך אגב.

  2. Bell הגיב:

    אני מנחשת שג'ורג' מתבטל מימין, ג'רום חותר במרכז והאריס משמאל (במרחק נוח מהאוכל). וזה המונמורנסי הכי חמוד שראיתי בחיים שלי.

    ואגב ויקטוריאנה – Queen victoria, Demon Hunter. קנינו אותו בשדה התעופה לפני שנה כי השם שלו נשמע כל כך תלוש והזוי, והופתענו למצוא ספר מצחיק עד דמעות והרבה פחות טראשי ומזוויע ממרבית מה שניתן למצוא (בטח עם שם כזה). ניסיתי לתרגם את הפרק הראשון עבור המשפחה, והוא נותן רושם די מדוייק על הספר, אני חושבת, כאן:
    http://belvane.livejournal.com/510761.html#cutid1.

    • Aviv הגיב:

      ג'רום אכן במרכז, אבל אם את טוענת שג'ורג' הוא הימני והאריס הוא השמאלי, לא בלתי סביר שאני עצמי התבלבלתי בשמות שלהם. לאורך כל הספר לא ממש הבדלתי ביניהם, אם לומר את האמת.

      הפרק הראשון של ויקטוריה מכסחת השדים נשמע חביב למדי: טראש עם קלאסה.

  3. omeran הגיב:

    חמוד מאוד. אהבתי מאוד את הפרטים.
    יש משהו שמפריע לי –
    בסירה חותרים הפוך. כלומר – זה שחותר יושב בניגוד לכיוון התנועה. זה ככה כי זה בלתי אפשרי לדחוף את המשוטים כשהקצה שלהם בתוך המים.

  4. orit הגיב:

    רישום מקסים.
    סיימתי לקרוא בדיוק את הספר נוכרייה של דיאנה גבדלון, שילוב של סקוטי- אנגלי בתרופה הוקטוריאנית- ממולץ!! בעיקר הוא מנקודת מבט נשית….

  5. גילאמור הגיב:

    איור מוצלח מאד.
    לדעתי, דווקא בסוג זה של איורים את מצליחה להפיח רוח חיים ואופי בדמויות…. ואלו הרבה יותר מוצלחות משורת הלוחמים והמפלצות , השכיחים אצלך ( לפחות בבלוג הזה)

    • Aviv הגיב:

      אני שמחה שאתה חושב ככה. אולי זה פחות סוג הציור או הז'אנר, ויותר כמה אני מתחברת רגשית לנושא. הספר הזה עשה לי ממש טוב, ואולי זה מתבטא בתוצאה.

  6. אורן הגיב:

    הכלב מזכיר לי את הכלב של טין טין חחחח 🙂
    חוץ מזה זה נראה נהדר 🙂

  7. Bell הגיב:

    @ Omeran: לי לפחות נראה בהחלט שהחותר יושב בגבו לכיוון תנועת הסירה. מתוך סקרנות, מה גרם לך לחשוב שהוא לא? כי לי נראה גם מאד ברור שהכלב בירכתיים איכשהוא.

    • omeran הגיב:

      זה די פשוט – החותר אמור לשבת עם הגב לחרטום, לא עם הגב לירכתיים.
      יש כמה אלמנטים בתמונה שנותנים את התחושה שהסירה נעה "ימינה" (כיוון החותר והמבט שלו, ושל הברנש ה"עירני" השני), אבל במקרה הזה זה אומר שהסירה כולה הפוכה.

      • Aviv הגיב:

        אני קלולס לחלוטין בספנות, ומכיוון שזה קשקושון הסירה כולה צוירה ללא רפרנס, אז אני מקבלת כל תיקון. אם הייתי מציירת את צד ימין מחודד (חרטום) ואת צד שמאל קטום (ירכתיים), זה היה פותר את כל הבעיה?

        • omeran הגיב:

          פותר לגמרי.
          גם מאוד מסתדר אינטואיטיבית שכיוון התנועה של הסירה הוא מ"למעלה" ל"למטה" אפילו שאין לזה שום הכרח.

        • hymnharmonia הגיב:

          גם ללא רפרנס, זה הגיון פשוט – חרטום מחודד יוצר פחות התנגדות במים ומקל על השיט.

  8. shimen הגיב:

    ענק!
    זה אחד הספרים הטובים ביותר שישנם, והאיור כרגיל מעולה.
    אם את כבר בעניין את יכולה לנסות לקרוא את גאווה ודעה קדומה, קראתי אותו לאחרונה וממש הופתעתי לטובה..

  9. Adam Goldstein הגיב:

    Hey Aviv, this is great. I love the proportions and poses, and this is not a simple arrangement with the different characters and our camera angle…really well done

כתיבת תגובה