האיור השבועי #45 – פחות זה יותר

רק חמישה ציורים הפעם, אבל כאמור – פחות זה יותר! הרי הם לפניכם, ובינתיים – שיהיה סוף שבוע טוב.

אביב איצקוביץ'
פחות זה יותר - אביב איצקוביץ'

ליאור
פחות זה יותר - ליאור

רונן
פחות זה יותר - רונן

דור
פחות זה יותר - דור

אביב
פחות זה יותר - אביב

הנושא לשבוע הבא: #46 – "טרול שלג מיניאטורי"

דדליין: חמישי, 6 באוגוסט בשעה 15:00

איור טוב מורכב מרעיון מוצלח וביצוע איכותי; הקדישו זמן, מאמצים ויצירתיות לשני הפנים האלה, ונצלו את האתגר השבועי כדי לאתגר את עצמכם לנסות משהו חדש ולהביא את היכולות שלכם למיצוי!

ציורים אפשר לשלוח ל-avivor בג’ימייל.קום. הקובץ צריך להיות JPG, ומקסימום 1000 פיקסל לגובה או לרוחב (עדיף קצת פחות). אנא ציינו את השם בו אתם רוצים להופיע בבלוג. אחרת אשתמש בשם מתוך כתובת המייל.

13 תגובות לפוסט "האיור השבועי #45 – פחות זה יותר"

  1. אמיר הגיב:

    לפני שאני מתחיל לדבר בכלל אני חייב להודות שאני פשוט מת על האיור של רונן, הוא המקורי ביותר בשבוע הזה, מחשבה יצירתית לאללה!
    דור- איור מושקע ומצחיק, הייתי שם לב ליד של השף שכן, אם הוא מצביע לכיוון הצופה היד שלו צריכה להתקטן בהדרגה עד לכף היד עצמה ולא להיפך, האף עומד בצורה יותר מדי "פלסטיקית" שלא מחמיאה לאיור שבכללותו, מדהים.
    ליאור- איור מקסים, עבודה יפה מאוד עם האור והצל, המסר מועבר לצופה בקלות.
    אביב אור- מדהים כרגיל, עבודת צבעים יפה מאוד.
    ואחרון חביב – איציקוביץ' – אמנם לקח לי מעט זמן להבין את הפואנטה (כורדי כמו כורדי XD) אך כשהבנתי מקורי, מצחיק ועובד מאוד בעין 🙂

    וזהו 🙂
    מקווה שאמצא זמן להשתתף באתגר הבא, יש לי כבר סקיצה 🙂

  2. ailaG הגיב:

    נראה לי לשבוע הבא אני שולחת תמונה של 1X1 פיקסל לבן. ואז חוטפת מכות.
    ואחלה ציורים!

  3. קיוויתי שיהיו יותר. באסה.
    הנושא הבא פחות מופשט אז אולי יהיו יותר איורים (יש לי הרגשה שהנבואה הזאת תתגשם), ובדיוק עבדתי על כמה עיצובי דמויות של טרולים אז… איזו מקריות! עוד יותר מקרי שאף אחד מהעיצובים האלה לא מיניאוטרי ולא קשור לשלג בשום צורה. אני אעשה אחד חדש.

    ליאור – לא הבנתי ולכן אני לא יכול להגיב מעבר לזה.

    רונן – בניגוד למה שאמיר כתב… זה לא מקורי (אני גם לא חושב שהעבודה לי מקורית במיוחד :/ ציירתי את הדבר הראשון שעלה לי בראש). מה שכן, זה בהחלט יותר מצחיק כשמסתכלים על זה בהקשר של "פחות זה יותר" (זאת אומרת, בניגוד לסתם ציור בלי כותרת או הקשר). זה מזכיר לי את The Far Side של גארי לרסון (Gary Larson).
    יש לזה אפילו עוד צד הומוריסטי (שכמעט ולא שמתי לב אליו! אופס!) – הדודו. אני משער שככה הוא נכחד, אה? זה בהחלט מסביר את זה.

    דור – כן. המממ.. מעניין שלא חשבתי על זה. זה בהחלט מתאים פה לקונספט. יפה.
    זה נראה אחלה באופן כללי, אבל יש לי כמה הערות חשובות. דבר ראשון – חיתוך. החיתוך הכי בעייתי הוא למטה. למה לא רואים את כל הצלחת? היא הנושא של האיור, בכל זאת (יותר נכון הצלחת+המאכל המעודן באמצעה). חיתוך אחר שהוא פחות בעייתי – הצדדים. למה יש כ"כ הרבה חלל ריק מסביב לדמויות? דווקא שם היה אפשר לחתוך קצת.
    בניגוד לאמיר, אני בספק שהשף לא מצביע אלינו… אלא למעלה. אבל אני מודה שאני לא מבין למה. הרעיון עצמו מובן מבחינתי מסיבות שלא קשורות לאיך שביצעת אותו – אני פשוט מכיר את זה כבר ולכן אני עושה את ההקשר די מהר. יכול להיות שהשף מצביע למעלה בצורה סמלית – כאילו המחיר "גבוה"? בכל מקרה, לא משנה מה ניסית להעביר בתנועה של היד – זה לא מובן.

    אביב אור – המממ… האיור עצמו נהדר. לקח לי זמן להבין שמה שציירת (יותר זה פחות) זה בעצם בדיוק הנושא (פחות זה יותר). ההתמקדות פה, בניגוד לשאר האיורים (כולל שלי אבל לא כולל את האיור של ליאור, כנראה, כי לא הבנתי אותו) היא דווקא ב"עודף לא הכרחי", ולא ב"דלות עשירה".
    גישה מעניינת.
    בקשר לציור עצמו: הדבר היחידי ש"מפריע" לי היא כנראה הצבעוניות. הרקע לא מספיק נבדל מהדמות, ולהיפך. שניהם נורא פסטליים/קרמיים ואין שום דבר שממש מבדיל בינהם חוץ מהכחולים והסגולים, שכנראה אין מספיק מהם. אבל זהו, פחות או יותר.

  4. ליאור הגיב:

    אביב איצקוביץ'- גם אני חשבתי לצייר קונספט כזה, זה ממש דורש את זה.

    רונן – ממש חמוד, עוד ניחוש מושכל למה הדודואים נכחדו.

    דור – מאוד אהבתי. האשה ממש מושלמת. מפריע לי קצת שהצלחת חתוכה ככה בסוף הפריים. מפריע לי שהרקע מראה מסעדה נטושה, למרות שהוא עשוי יפה. האשה היא כמובן לא בפרופורציות אמיתיות, אבל יש הקצנה קרטונית מאוד מוצלחת מה שכמעט לגמרי לא קורה בשף, לטעמי הטעויות הפורפורציוניות של השף לא עובדות, הוא נראה סתם עקום. אבל האשה והצביעה ממש מוצלחים.

    אביב אור – דמות מופלאה.

  5. ירון פאר הגיב:

    אוקי בואו נתחיל,
    אז האהוב עלי ביותר הוא הציור של ליאור. שלפי מה שלי נראה (ולא כל כך אכפת לי אם הוא התכוון לזה או לא כי אני אוהב ציורים שמדברים בעד עצמם) מדבר על עולם הדמיון שאולי נראה ריק וקטן אבל בעצם גדול כניראה שהגעתי למסקנה הזאת בגלל תנועת המעגל ביחד עם הזוהר מרכז את העין למעגל כדי למצוא מה מקור הזוהר אך אין כלום ולכן מגיעה המסקנה שהאור מגיע מהילדה שמזמינה במאין שער לעולמה הפרטי בדימיונה. ובדימיונה הוא זוהר מואר וגדול.
    *
    דור – חשבון על השולחן בזוית העין של האישה היה הופך את הציור לסיטואציה יותר מוכרת.
    *
    אביב – מישהי ראתה את הטריילר לאליסה בארץ הפלאות של ברטון הלא כן?
    *
    רונן – זה לרב רעיון נחמד (שהוא מבוצא נכון).הציור שלך מעלה לי המון אסוציאציות , הזכרת לי ציור מאוד אהוב שלי שכרגע אינני מוצא. זאת היתה כמו הסיטואציה שלך רק במים במקום באדמה, מלחים בספינה במקום דודו ובמקום תולעת בתולת ים. בגלל המבנה והצבע היצור נראה כמו הפוקימון של משחק המחשב של רובי (משחקים שתמיד כיף לשחק בהם).
    *
    אביב איצקוביץ' -הוא קנה דווקא את הציור שבו יש יותר? בלי החתימה לא היתי מבין שהאיש הוא קונה, חשבתי מחשבות אחרות בכלל.

    סיום

  6. ירון פאר – זה לא משנה איזה ציור הוא קנה, הרעיון הוא שהצייר לא השקיע בכלל ובכל זאת הרוויח המון כסף. זה די פשוט. אני לא גאה בזה במיוחד כי זה לא מקורי, אבל אני גם ממש לא מצליח להבין איך פספסת את זה. חשבתי שזה פשוט מדי.
    בקשר למה שכתבת על העבודה של ליאור – אם זאת באמת הייתה הכוונה באיור (ואני עדיין מחכה להסבר של ליאור, דרך אגב) אז האיור הזה לא עובד. זה עולם דמיוני? באמת? זה נראה כמו משהו שלא מחקו עד הסוף. היה אפשר להתפרע שם הרבה יותר ולעשות צורות שלא נראות מקריות (ועדיין להשתמש בגוונים אפורים בהירים כדי שזה לא יראה מוגזם).

  7. ליאור הגיב:

    הכוונה הראשונית הייתה אמורה להיות משהו קטן וקסום שעושה הרבה אור. נכון, לא נכנסתי לזה יותר מידיי. האתגר העצמי שלי היה במקום אחר.
    אני שמחה שמישהו הצליח להבין את הכוונה בכל זאת.

  8. פט הגיב:

    אביב אור – כ"כ טוב שזה מטורף. הרעיון גדול, והביצוע מגניב לאללה. מלא פרטים קטנים וטעימים ואחלה של צבעוניות.
    :))

  9. תמר הגיב:

    ליאור – האסוציאציה הראשונה שלי מהציור שלך היתה הסצנה מ"הסיפור שאינו נגמר", אחרי שכל פנטזיה התאיידה ע"י ה"כלום" ונשאר רק גרגר חול אחד…
    זה רעיון יפה בעיני.

    דור – אני מאוד מסכימה עם ההערות על החיתוך.

    רונן – מאוד חמוד. הייתי אולי משקיעה קצת יותר בעיצוב של הבור והצביעה שלו.

    אביב (אור) – אני מאוד אוהבת את זה. והצבעוניות עובדת טוב בעיני. יש כל כך הרבה פרטים, זה טוב שיש קצת אחידות בצבעים.
    חוץ מזה, קצת בלאגן בעיניים משרת את הרעיון של האיור 🙂

  10. עובד הגיב:

    אביבאור ציור מדהים, אני אוהב בו הכל ובמיוחד את הצורה שיש לדברים, הכל מאוד זורם וכיפי, אחת העבודות היותר יפות שראיתי ממך.

  11. shoze הגיב:

    אוקי, מספיק עם ההתעצלות. אם אני לא משתתפת לפחות אני אגיב לאנשים שכן הזיזו ת'תחת ועשו משהו. ואגב, אי אפשר להתעלם ממגמת העלייה בכמות ההגשות בכמה סיבובים האחרונים. כל הכבוד למשתתפים!

    איצקוביץ – עיצוב הדמות, ההבעה ואיכות הקו טובים כרגיל אם כי אני מודה שלא כ"כ ברורה הסיטואציה. בהתחלה חשבתי שהבחור ברקע גם צייר והוא לוקח הבייתה את הקנבס שהוא צייר בסיום החוג שלהם או משהו. לקח לי זמן עד שהבנתי מה קורה באמת כנראה בגלל שהדמות השנייה כהה בהרבה ומצויירת כמעט בפרופיל לגמרי אז זה נראה כאילו הוא עובר אורח ברקע ולא קשור בעצם. כמו כן, הבחירה שלך לצבוע הכל בירוק הופך את הדולרים להרבה פחות ברורים. אבל סה"כ רעיון משעשע עם זיקה לעולם האומנות.
    אגב, אני אנצל את ההזדמנות להחמיא על האיור שעשית בסיבוב הקודם. מאוד מקורית ההעברה של אדם וחווה לתקופה מודרנית. אהבתי.

    ליאור – לא הבנתי. הדמות עצמה חמודה והתנוחה שלה שמובילה וממסגרת את המה-שלא-יהיה שהיא מחזיקה ביד מאוד מוצלחת.

    רונן – יופי של רעיון! יש לך פה סיפור חמוד, מקורי ומשעשע ואחד הבודדים הסיבוב הזה שאשכרה קלעו למטרה. אני שמה לב לאחרונה שהרבה מההגשות סובלות מאוד מבחינה רעיונית/סיפורית והרבה פעמים פשוט מבלבלות ולא ברורות, דבר שמבחינתי פוגע קשות בערך שלהן ולא משנה עד כמה הן "מצויירות יפה". אני יודעת שזה אתגר איור ולא סיפור אבל אנשים, לפני שאתם קופצים ומציירים את הרעיון החצי אפוי הראשון שעולה לכם בראש קחו לכם כמה דקות למחשבה על הדמויות, הסביבה, הסיפור, הקומפוזיציה, האוירה, הפואנטה שאתם מנסים להעביר וכו'…. איור טוב הוא כמו סיפור או סרט – עולם שלם עם דמויות וחוקים משלו ואם אתם לא מספרים אותו כמו שצריך אף אחד לא יבין על מה אתם מדברים! כל בחירה שאתם עושים צריכה לתרום בצורה כלשהי לסיפור שלכם.
    אני מתנצלת אם זה יצא קצת קשוח מהנימה הרגילה שלי אבל אני מרגישה שזאת בעיה שחוזרת על עצמה הרבה ולא מורגשת התקדמות. תאמינו לי אנשים, קונספט טוב יכול להרים את הציור שלכם בהרבה. ולראייה אני מביאה לכם את הציור המקסים של רונן. סחתיין עלייך רונן! 🙂

    דור – ראה הערתי למעלה. אחרי מאמצים רבים הגעתי למסקנה שכנראה אתה מעביר פה ביקורת על המנות הקטנות במסעדות היוקרתיות. או זה או שהמלצר ממליץ ללקוחה ברוב טאקט לאכול פחות כדי "לשמור על הגזרה", אבל את זה פסלתי כי מלבד המחשוף הנדיב היא די שחיפה. בכל מקרה, זה שציירת את המנה כ"כ נמוך עד שהיא נחתכת בפריים הוא טעות. במיוחד כשמדובר במשהו כ"כ מרכזי בסצינה ששתי הדמויות שלך מתייחסים אליו.
    מבחינה טכנית הרנדר והעיצוב של הבחורה מאוד מוצלח. בעיקר איזור החזה. עבודת הצבע רגישה ונעימה עם הקפדת על פרטים. את הטבח פחות אהבתי מבחינת עיצוב וזרימה של הצורות. האף הענק והפנים דווקא טובים ועם אופי אבל הם לא מתחברים נכון עם האנסמבל של הצוואר הקצר והידיים הגוציות והטורסו המוארך. אפילו הסיומת של כובע הטבחים מרגישה קטנה מדי ביחס לאורך שלו. והכל נהיה צורם עוד יותר בהשוואה למקלוניות המוארכת של האישה. אבל שוב, למרות הביקורת הארוכה כביכול, יש לך יכולות מעולות לרנדר והציור מרשים בהחלט. הביקורת פה היא רק כדי לנסות לקדם אותך אפילו יותר.

    אביב אור – מקסים! הדמות וההבעה שלה שובי לב, הסיגנון ה-SD מגניב לגמרי, מקורי ועשוי היטב והצבעוניות נהדרת, בעיקר התרשמתי מאיך שלמרות כל מה שהולך בפריים עדיין ברור לגמרי לאן צריך להסתכל ואפילו נשמרת תת-הירכיה בעקבות שימוש חכם בצבע והזרימה הכללית של הקוים. ההערה היחידה שלי היא שאני לא חושבת שזה ממש קולע ל"less is more". כל התכשיטים והאקססוריז רק מעשירים עוד יותר את התמונה ולאו דווקא גורמים לעומס. לפי דעתי זה משדר "more is better" 🙂

    והסיבה שהתקטננתי על הקטע של "לא ממש קולע לרעיון" היא כדי להוסיף עוד הערת שוליים לנושא – גם אם הרעיון שלך מפספס קצת את המטרה הרעיונית אבל עדיין יש מחשבה והשקעה ואיזשהו נרטיב ברור מאחורי הציור אז עדיין הצלחתם. ככל שיש יותר מחשבה בפרטים ככה הציור טוב יותר.

  12. אביב אור הגיב:

    תודה לכל המגיבים (גם לי וגם בכלל)!
    אביב – אתה צודק, הנושא כפי שהוא מתבטא אצלי הוא באמת "יותר זה פחות"…אין לי תירוצים 🙂 בעיניי ההפרדה בין הדמות לרקע עובדת, אבל יכול להיות שזה בגלל שאני כבר "מכירה" את הציור יותר מדי. אולי להכהות קצת את הגברת היה מוציא אותה יותר החוצה. תודה!
    ירון פאר – אמנם ראיתי את הטריילר (מגניב מאוד) אבל זה לא מה שעבר לי בראש כשציירתי. מצד שני – יכול להיות שתת המודע שלי זרק רעיונות משלו. תודה =)
    שוז – תודה רבה לך. גם אני הרגשתי שעומס הפרטים דוקא נשאר חינני, לא חשוב כמה השתדלתי…:) אבל אפילו אם הייתי קולעת לעומס המתאים, זה עדיין היה "יותר זה פחות" ולא ממש תואם את הנושא, אז קצת כשלתי הפעם. לא נורא, בשביל זה יש נושאים כמו טרול שלג מיניאטורי שצריך ממש להתאמץ בשביל לפספס בהם.

    אביב – אני נבוכה להודות שעד שהגיעו התגובות, לא הבנתי מה מתרחש בציור. פספסתי לגמרי את זה שהבחור ברקע הוא לקוח שקנה ציור; משום מה הייתי בטוחה שהוא אמן אחר שלוקח את עבודותיו הביתה באכזבה כי האמן היותר מינימליסטי ממנו – כתם אחד במקום שלושה – עושה את כל הכסף (איכשהו התעלמתי מכך שהחתימה זהה על שני הציורים). אולי זו רק איטיות מביכה מצדי, אבל מכיוון שמגיבים נוספים העלו את העניין, אולי סצנה קצת שונה היתה עובדת יותר טוב, למשל להראות אותם ממש בתהליך הרכישה. בכל מקרה הקו מגניב כרגיל והשימוש בשני גוונים בשביל ליצור את החלוקות והאור וצל הגרפיים האלה עובד ממש טוב.

    ליאור – התאורה על הפנים, הזרועות והחולצה לא רעה, אבל היתה יכולה להיות טובה יותר עם קצת יותר התייחסות למבנה הפנים: אם האור בא מלמטה, אולי דוקא תחתית האף צריכה להיות מוארת , קצת הצללה על השפה העליונה וכו'. אבל זה בקטנה, כי גם עכשיו התאורה עובדת. חבל שרקע הציור לבן, כי אם הוא היה כהה יותר העובדה שיש לה משהו ביד שמאיר באור חזק היתה הרבה יותר ברורה; כרגע באמת נראה שהיא מחזיקה "אויר", והתאורה לכל היותר מקרית. הרגל נראית מאוד מוזר, כדאי לבדוק רפרנס לגבי זה (תמונה או מראה), והיה יכול לעזור לתחושת הנפח אם היה קצת אור מוחזר מהרקע, בעיקר במקומות שקרובים ל"רצפה".

    רונן – רעיון חמוד, וכמו שנאמר – קולע בצורה משעשעת לנושא. הדודו נורא חמוד ונראה די אהבל, מסוג היצורים שימשיכו לכרסם דברים ורודים שיוצאים מהאדמה, גם כשהם יודעים למה הם מחוברים. המפלצת די מוצלחת, רק הזרועות שלה נראות קצת לא מתאימות אנטומית, וכדאי לתת עוד טיפה חלל תחתיה, כדי שלא יראה כאילו תחתית הקנבס היא "תחתית העולם". בשביל להשיג עוד קצת את המראה התת-קרקעי הזה היית יכול לתת צבעוניות קצת שונה למערה שמתחת לאדמה, למשל גוונים סגלגלים או אפילו חומים יותר. (סוג של דוגמה: http://img230.imageshack.us/i/gnomeqf9.jpg/. החוץ כחלחל וקר והפנים צהוב וחם.)

    דור – אחלה רעיון, בהחלט קפץ גם לי לראש בהקשר של "פחות זה יותר". כמו שאמרו לפניי, אין ספק שהצלחת צריכה לקבל הרבה יותר פוקוס. לשים את הפואנטה של הציור בעשרים פיקסל בתחתית הקנבס ועוד לחתוך אותה באמצע – זו טעות. העיצוב של האישה מוצלח מאוד, אזור החזה מרונדר להפליא, והשף באמת קצת נופל ממנה בעיצוב ובביצוע, בעיקר בגלל הגוף שקצת לא שומר על הגיון לאורכו, ובגלל שלפי מה שאנחנו רואים מהגוף, קשה לדמיין שהם עומדים על אותו מישור. אהבתי את הטיפול ברקע – הוא עדין ולא גונב פוקוס, ועדיין נותן תחושה ברורה של פאב-מסעדה מודרני מעוצב (אולי עוד שולחן או שניים בינינו לבין הבר). רק הקו העליון ששובר את הזרימה לא ממש ברור לי.

  13. king homer הגיב:

    אין לי הרבה מה להוסיף על מה שהקודמים פה אמרו, אבל אני רק חייב לומר שהציור של אביב אור הוא אחד מהמוצלחים שלה שראיתי לאחרונה. הפרטים הקטנים, הצבעוניות והפנים שלה עשו את העבודה לדעתי.
    ולדעתי זה דווקא מתקשר יפה לטופיק. בצורה קצת שונה מאשר שאר העבודות – אבל מתקשר.
    רעיון מקורי וביצוע נפלא.

כתיבת תגובה