האיור השבועי #44 – הספר האסור

בחיי, כמה איורים נשלחו השבוע! בכל פעם שבדקתי מייל היה שם עוד איזה ציור או שניים. ברוכים הבאים לכל המשתתפים החדשים! אני מקווה שתמשיכו להשתתף באתגר, ותודה על כל המילים הטובות במיילים שלכם =)

ללא עיכובים נוספים, הנה האיורים. עוד ספר אחד או שניים ואנחנו גדולים יותר מהספריה הגדולה באלכסנדריה.

בן
הספר האסור - בן

בועז
הספר האסור - בועז

אופיר
הספר האסור - אופיר

קרן אור
הספר האסור - קרן

BUNDI
הספר האסור - bundi

גילי
הספר האסור - גילי

אביב איצקוביץ'
הספר האסור - אביב איצקוביץ'

אחד הריקים
הספר האסור - אחד הריקים

Pixaboo
הספר האסור - Pixaboo

עירית
הספר האסור - עירית

יותם
הספר האסור - יותם

עובדיה
הספר האסור - עובדיה

גל אור
הספר האסור - גל אור

עמוס
הספר האסור - עמוס

אלי
הספר האסור - אלי

מאור
הספר האסור - מאור

אביב אור
הספר האסור - אביב אור

פטרי
הספר האסור - פטרי

הנושא לשבוע הבא: #45 – "פחות זה יותר"

דדליין: חמישי, 30 ביולי בשעה 15:00

איור טוב מורכב מרעיון מוצלח וביצוע איכותי; הקדישו זמן, מאמצים ויצירתיות לשני הפנים האלה, ונצלו את האתגר השבועי כדי לאתגר את עצמכם לנסות משהו חדש ולהביא את היכולות שלכם למיצוי!

ציורים אפשר לשלוח ל-avivor בג’ימייל.קום. הקובץ צריך להיות JPG, ומקסימום 1000 פיקסל לגובה או לרוחב (עדיף קצת פחות). אנא ציינו את השם בו אתם רוצים להופיע בבלוג. אחרת אשתמש בשם מתוך כתובת המייל.

14 תגובות לפוסט "האיור השבועי #44 – הספר האסור"

  1. בן הגיב:

    ואו, כמה ציורים! ועוד רובם ממש טובים! מוצלח ביותר.

    איצ'קוביץ' – אחד הציורים האהובים עליי, גם רעיון טוב מאוד וגם ביצוע מצויין. מאוד אוהב את הפורמט.

    עירית – קשה לי להעביר במילים כמה אני אוהב את הגישה הייחודית ואת הדמות הראשית. אני מתמוגג רק מלראות אותם, אבל בכל זאת, קשה שלא להתעלם מהמנותקות החריפה שלהם מהסביבה, (גם מהטירה, למרות שהיא כביכול מדברת באותה שפה, הפרספקטיבה והזווית הנחה שלה לא תואמים את של הילד.) אפילו אם זה מכוון לחלוטין, זה עדיין היה עובד יותר טוב אם הספר היה מרגיש כמו ספר אגדות קלאסי וישן ולא דף טקסט.

    מאור – למרות שהביצוע לא הכי מלוטש ולמרות שהרעיון טוב אבל לא חדשני לחלוטין, יש בציור שלך משהו שגורם לי ממש לאהוב אותו.

    אביב – את כבר בטח יודעת שהליין ארט שלך אדיר, הקומפוזיצייה הדינמית מעולה ורק נותר לבכות שאין צבע.
    משהו בהקצרה של יד ימין שלה לא מסתדר לי כל כך. עכשיו כשאני מסתכל, גם יד שמאל נראית טיפה לא במקום.

    פט – נו… ושוב… אתה דואג להשאיר אותנו הקטנים הרחק מאחור פעורי פה. קסום. מלוטש. מצליח לעורר קינאה, בילד, אני מת לקרוא את מה שהוא קורא.

    הממ.. הכנתי תיקון קטן לפניי יומיים וממש ברח לי מהראש לשלוח אותו.. אביב, זאת תהיה טירחה לעדכן את הציור? אין לי בעייה פשוט לפרסם לינק לתיקון אם זה מה שאת מעדיפה.

  2. וואו הרבה הגישו (חוץ ממני, עבודה מזורגגת ) אני אשתדל להגיש באתגר הבא

    בן- וואו ממש אהבתי יצא מעולה =] אין לי הרבה מה להגיד חוץ מלעבוד על עוד קצת פרטים קטנים בדמויות זה ניכר בעיקר בדרקון כי הוא לוקח חלק גדול יחסית לשאר הדמויות עוד קצת פרטים בו היה יכול להיות נחמד
    אולי רק של שולחן מאחורה כי הרקע הלבן טיפ טיפה מציק…

    בועז- חח רעיון חביב, לא כל כך אהבתי שחלק מהדברים הגדרת בעזרת הרינדור בלי ליינארט וחלק הגדרת עם ליינארט זה די משבש את הציור בעיקר העץ רינדור נחמד בעלים וליינארט בגזע …
    זה רעיון נחמד רק חסר גימור

    אופיר- גם פה הרקע הלבן גם פה מעט מציק אהבתי את הרעיון מצחיק =] אבל לקח לי קצת זמן להבין שזאת חווה אולי להוסיף רקע של ירוק דשא עצים ואולי ציור של נחש על הספר וזרי דפנה על הראש עוד קצת מאפיינים של חווה חוץ מהערום והתפוחים
    רינדור נחמד =] תשתדלי לא לשים צבעים חזקים כמו השחור בכיתוב בספר כי בדרך כלל הצבעים לא ניראים כל כך בוהקים במציאות
    וזה ניראה כאילו הוא לא קשור לציור

    קרן אור – רינדור נחמד אולי להמשיך עוד קצת את השמכה ולהוסיף מעט פרטים ברקע חוץ מזה נחמד מאוד =]

    BUNDI – לא כל כך ברור שהשד יוצא מהספר גם הספר וגם הזנב של השד שיוצא מהספר צריכים הבלטה קטנה …
    למה השד לא מסתכל לכיוון הילדה ?

    גילי- אין הרבה מה להגיד יצא ממש טוב =] ממש אהבתי את המטפחת האדומה יצאה ממש טוב =]

    אביב איצ'קוביץ' – יצא ממש טוב הרעיון ממש טוב ומועבר גם בצורה טובה =] אני לא כל כך אוהב את סיגנון הצביעה שלך אבל לא נורא זה רק אני 😛

    אחד הריקים- לא כל כך הבנתי מה הולך בציור זה חייל שמחזיק ספר בלילה ומסתכל לצד ימין … אולי פספסתי את הרעיון אני אשמח עם תהיה מוכן להסביר לי …
    בקיצור תנסה להוסיף הצללות מורכבות יותר על הדמויות ועל הרקע ולא רק קווי מתאר, לדוגמא האור בפנס בצד ימין הוא לא נקודת אור בוהקת ב 100% ההילה של האור לאט לאט מתמזגת עם הרקע השחור ולא אמור להיות גוש של אור

  3. אופס בטעות שלחתי את התגובה לפני שסיימתי להגיב 😛 לא נורא נמשיך פה
    pixaboo – שוב גם פה לא הבנתי כל כך את הרעיון בעיקר בגלל שלא הבנתי מה הוא החביא בתוך הספר
    בכללי הייתי מציעה להבליט מעט את העיניים שזוהרות בחשכה ולתת להן יותר זוהר ולהראות חלק גדול יותר מהספר כדי שהרעיון המרכזי בציור יבלוט יותר

    עירית- וואי ממש טוב =] מאוד אהבתי את הרעיון זה גם היצירה היחידה שלא לקחה את הרעיון של הספר האסור למקום של הומור או למקום אפל אלא למקום חיובי שפשוט גורם לך לחייך =] איך לעזעזל הכנת את זה ? צילומים+ פוטושופ ?

    יותם- XD חח מצחיק ביותר =] הרעיון מועבר טוב מאוד שני החלקים העיקריים בציור, זיהוי הפנים של אחמינג'ד וזיהוי הסמל של האטום עובדים ממש טוב כי שניהם לוקחים חלק גדול בציור ובולטים והקריקטורה של אחמניג'ד תבועה במוחם של רוב הישראלים 😛
    אביב אור- באמת שאין לי שום דבר לומר פשוט עשוי טוב =] זה ניראה טיפה יותר "ANIME LIKE " מהציורים שאני רגיל לראות ממך

    פטרי- כרגיל אין מה לומר למרות שהרעיון לא הכי מקורי כמו רוב העבודות שלך אבל על הביצוע אין מה לדבר

    חח יש יותר מידי אנשים בבלוג הזה שאין מה להגיד להם חוץ ממה הכי אהבת אצלהם XD
    אולי עוד קצת השקעה בבפרטים הקטנים בפנים של אחמינג'ד להוסיף עוד קצת הצללות בקיצור לשדרג את הרינדור 😛

    עובדיה- חח טוב לראות עוד קצת עבודות חדשות ממך =]] הצביעה מעולה כמו תמיד והדמויות הזויות ומצחיקות כמו תמיד =]
    אולי היה יכול להיות יותר נחמד אם היו רואים את אישתו מחזיקה את האקדח מהצד השני יאני קורעת את החוברת עם האקדח =]

    גל אור- ציורים מדהימים כרגיל 😛 אולי זה רק אני אבל אני חושב שהחלק העליון של היד קצר מידי

    עמוס- זאת אותה דמות שציירת לפני כמה זמן לא ? הצביעה צריכה עוד קצת עבודה וגם לא כל כך הבנתי את הרעיון מאחורי זה … העץ נותן לה ספר אדום יאני ספר במקום תפוח ?

    אלי- אין הרבה מה לומר חוץ מזה שצריך לעבוד טיפ טיפה על הפרטים האנטומים אצל הבחורה (שד"א ניראית טיפה כמו גבר 😛 )
    הרעיון מוצג בצורה ברורה והצביעה עצמה גם נחמדה =]

    מאור- גם עבדוה ממש טובה =] אין לי מה לומר חוץ מאולי להגדיר חלקים מסוימים עם הצבע יש מקומות שזה מציק בעין כאילו עשית על זה בלור והחלקים השונים מתמזגים אחד עם השני כמו עם השרשראות עם הדפים ועם הכריכה

  4. אחד הריקים הגיב:

    אני מקבל שההצללה גרועה אבל בחייך, חייל עם נשק יושב וקורא בחשש ספר בלילה זה לא מובן?

  5. ההבעה על הפנים שלו לא כל כך מובנת ובלי קשר לא הבנתי אני מטומטם אני יודע אבל לא נורא

  6. יותם הגיב:

    דבר ראשון תודה רבה איתי על התגובה החיובית, אני מסכים שאני אצטרך ללמוד רינדור בשלב מסוים 🙂

    ובמקום לבקר את הציורים אחד-אחד (גם כי יש המון וגם כי כולם השקיעו, אין לי מה לבקר את היכולת של אנשים פה )
    אסתפק בסטטיסטיקה הבאה:
    3 ציורים עם מוטיב אדם וחווה (אופיר,איצקוביץ' ועמוס).
    3 ציורים עם ילדים קטנים שקוראים בחושך (קרן אור, BUNDI ופטרי).
    3 ציורים עם מוטיב גותי (גידי, אלי ומאור).

    גם אני לא הברקתי במיוחד, אני מודה. אבל בכל זאת לא היו פה עוד 2 אחמדיניג'אדים.
    ככה שכמעט כולנו אשמים בחוסר יצירתיות משווע הפעם.

    ועכשיו לציורים שלא הבנתי:

    בועז- הוראות ההפעלה….של העולם? לא ברור.

    אחד הריקים- זה אמור להיות פורנוגרפיה שהוא קורא שם? לא ברור. (הבנתי שהוא לחוץ או מפוחד, הבעת הפנים בסדר לדעתי)

    Pixaboo- אסתכן בלצאת סוטה ואנחש שזה ויברטור גרעיני שמסתתר שם בספר. טעות? קשה לדעת. ולמי שייכות זוג העיניים הבוהות מהחשכה?

    עירית- חמוד מאד. אבל איך הרעיון מתקשר לאתגר מלבד עצם נוכחותם של ספרים? לא מתקבל רושם של משהו אסור (בשבילי, בכל אופן). זה עדיין אחלה רעיון מבחינה אסטתית.

    ואלה שבאמת אהבתי:

    בן- ציור ממש יפה, עם קווים נקיים בגבולות שמבליטים את הפרטים בפנים, ושילוב צבעים טוב מאד. אפשר היה קצת יותר להשקיע בדרקון, והילדה הקטנה קצת לא קשורה לטעמי, אבל ציור איכותי בהחלט.

    עובדיה- פשוט אוהב את הסגנון שלך. מצחיק ובעל מוסר השכל ברור. אוהב גם את העובדה שגם צבעת הפעם 🙂

    גל אור- גם אם לא רעיון המאה, הציור מושקע ומהוקצע.

    ואביב אור ופטרי סתם באים להוציא לנו את העינים, לא חוכמה 🙂
    למרות שאביב פנתה קצת לצד האפל הפעם (אנימה!).

  7. יותם הגיב:

    תזכורת לעצמי: פחות סמיילים…

  8. זיגמונד הגיב:

    ציורים ממש נחמדים, חלק ממש הרשים אותי!

    תגיד, מה המדיניות שלך לגבי השימוש בתמונות שלך בבלוגים אחרים? (בצירוף קרדיט כמובן)

  9. אחד הריקים הגיב:

    להסביר איור, איזה כישלון! הוא קורא בשמירה! הוא מפחד משבת או שעה ביציאה (טוב הוא ג'ובניק, הוא מפחד מנזיפה חמורה)

  10. אני לא מגיב על הכל כי אני עייף ויש פה 17 איורים (לא כולל שלי)! אז אני מגיב רק על דברים שנראה לי חשוב לציין. לטוב ו/או לרע.

    בן – במבט ראשון ממש אהבתי את זה. במבט שני פחות. נראה מאוד לא משוייף.
    אני לא יודע עד כמה הגירסא הסופית יותר משוייפת אבל הדרקון והעץ נראים לי מאוד מקשוקשים בגירסא הזאת. ומה זה העיגול השחור הזה למטה? זה לא נראה כמו חתימה.
    אני לא מוצא את הילדה הקטנה קשורה, איכשהו, למה שציירת פה (כפי שכבר ציינו לפני, אם אני לא טועה).

    בועז – הייתי ממליץ לך לעבור על הסברי צביעה ממוחשבת שיש ברחבי האינטרנט כי נראה שעשית פה לא מעט טעויות קריטיות של מתחילים. אתה יכול לבדוק כמה מההסברים של אביב אור פה בבלוג תחת הקטגוריה "מדריכים ושיטות".

    קרן אור – אני לא מצליח לקרוא את הכיתוב על הספר. מה כתוב שם?

    גילי – מפריע לי שהחתימה כ"כ קרובה לציור.
    ללא ספק ההערה הכי מטופשת שאי פעם הערתי, אבל זה באמת מפריע לי. לא הרבה, אבל מפריע.

    אחד הריקים – הבעה ותנוחה מוקצנת של החייל היו מעבירים בדיוק את מה שניסית לעשות באיור. למשל אם הוא היה רוכן לכיוון הספר ומסתכל לכל הכיוונים בחשדנות ואולי אפילו מזיע. כרגע הוא לא נראה ממש מודאג.

    Pixaboo – הדמות והרקע כהים מדי. אפשר היה להשאיר את הרקע כמו שהוא ולצבוע את הדמות בצבע אחר, בהיר יותר – או להיפך. בכל מקרה, דמות ורקע בעלי אותו הצבע ובלי הפרדה ברורה (כי הצבע כהה מדי) אי אפשר לראות.

    עירית – גם אני לא הבנתי את ההקשר לנושא אבל זה איור יפהפה. נחמד לראות משהו בטכניקה לא דו-מימדית לשם שינוי.

    עובדיה – שוב אקדחים, אה? המממ… דווקא נראה לי שיותר מתאים פה יד. יד שיוצאת מהספר ונותנת לו סטירה.
    אקדח זה קצת מוגזם וגם לא הכי קשור.

    עמוס – החיתוך הזה נראה סתמי לחלוטין: יש המון מקום ריק מצד שמאל ולא מספיק מרחב בכל שאר הצדדים (ימין, למטה ולמעלה).
    לא היה מזיק לזרוק לשם קצת יותר צבעים בהירים וכהים. הצבעוניות עכורה למדי.

    מאור – קצת כהה מדי. אחרי שראיתי את זה כמה פעמים אני יכול להבחין בכל הפרטים בלי בעיה, אבל במבט ראשון זה לא היה פשוט. אפילו לא שמתי לב שלספר יש עין ושיניים עד.. ממש עכשיו.

  11. גילי הגיב:

    או ואוו! של כולם כל כך טובים! לא היה לי ממש זמן אז עשיתי את שלי ברגע האחרון… אבל אולי פעם הבאה אני אעשה משהו יותר מושקע…

    אהבתי במיוחד שת של גל אור ופטרי… משהו בהם ממש מגניב :]

    @אביב איצקוביץ: כן, החתימה גם יצאה גדולה מידי לטעמי אבל לא היה לי כבר כוח לשנות XD

  12. עובד הגיב:

    אחח שבת בצהריים.
    תודה רבה על התגובות כולם.

    אתחיל בלסביר קצת על העבודה שלי, כמו שבוע שעבר אף אחד כניראה לא באמת הבין. צפייה בפורנו של נשים שמנות זה כמו לכוון אקדח טעון לפנים של עצמך (אתה אחראי למעשים שלך), אם הגדלתם אז שמתם לב שהוא מכוון אקדח על עצמו מה גם שהאף והלחי שלו מזכירים פין ואשך, יענו מכוון אקדח אל הפין שלו, איתי אני מקבל כמובן את התגובה שלך אבל אם אשתו הייתה שם אז זה היה הורס לי את תחושת ה"לבד" שרציתי ליצור 🙂 אולי זה לא הכי מובן אבל קשה לי פיזית להשקיע בעבודה הרבה זמן בשביל רעיון שלא מתחכם אפילו בקצת.

    אומר כמה מילים על כל אחד, יש הרבה השבוע.

    בן – קונספט מעניין זה הזכיר לי משחקי קווסט פלטפורמה מפעם, נחמד ביותר.

    בועז – חח מי לא מכיר את הספרים האלה, רעיון משעשע מאוד, הייתי יושב על זה קצת יותר ומרנדר, למען העין העצלה של הצופה 🙂 ובכלל, שנבין מה זה מה.

    אופיר – התפוח הוא האסור לא? הספר די חף מפשע, נסי להבא ליצור מקור אור יותר ברור בכדי להחיות את העבודה בעומק.

    קרן אור – יש כאן קהילה מבוססת של מאיירי ספרי ילדים אני רואה. מאוד עדין וידידותי 🙂

    BUNDI – מאוד מפלצות בעמ מצידך, טוויסט קטן היה מעיף את הרעיון למקום טוב וחדש יותר.

    גילי – ספר אסור רציתם ספר אסור קיבלתם, אין לי כ"כ מה להגיד על זה מכוון שאין על מה, אגב לא סתם מפריעה החתימה לאביב אצי', חתימה אמנם אמורה להיות לא קשורה לעבודה אבל היא כן, אני רואה איך היא מפריעה לתפיסת החלל לפעמים ובמיקרה שלך היא קרובה מידי לספר, זה מפריע לכל אחד עם עין עיצובית כלשהי.

    אביב אצקוביץ' – טו-אווב, אני מאוד אוהב עבודות סמליות, החדר הירוק שניראה כמו ג'ונגל\גן עדן, הפסל של המלאך, מינימום בגדים. החלון שמייצג שער אל העולם למעלה, אגב השמיים בתוך התמונה נהדרים. המבט של הבעל "מי היא עושה שם" כשהוא יושב עם רגליים פתוחות בעוד שהאישה עומדת כמעט דום, כל הכבוד, בהחלט העבודה החביבה עליי.

    אחד הריקים – אני הבנתי מהר מאוד שזה חייל יושב בשמירה, אני כ"כ מכיר את הסיטואציה, בעצם. מי לא 🙂 האישונים שלו בצד ימין שלנו? אם כן אז LOL, זה ממש מצחיק, גם זה שיש לו שישיות.

    Pixaboo – קומפוזיציה נחמדה. אני מרגיש כאילו אני מציץ בשוגג, אם לזה התכוונת הצלחת מאוד.

    עירית – יאאפפ דידווו, איזו מקוריות אני רואה שאת אמנית חימר, יפה מאוד, אני מעריץ נלהב של neverhood! אני לא מבין איפה יש כאן ספר אסור אבל פסדר, אני סולח.

    יותם – בהחלט ספר אסור, זה משעשע אותי כי תמיד אומרים על מנהיגים רעשעים שאסור לזלזל באיטילגנציה שלהם, הם יודעים בדיוק מה הם עושים אבל אצלו זה שונה, הוא באמת דביל. בכל אופן רעיון וביצוע נהדר, אגב אני שמח שאהבת את הסיגנון שלי 🙂

    גל אור – מאוד פנטזיוני, על כל המשתמע. יש לך סגנון מאוד מיוחד למרות שניראה כאילו זוהי סתם דמות ריאלסטית טיפוסית, רואים שלא לקח לך הרבה זמן לעשות את זה, אולי מעט גוון צבע, כלשהו היה מעודד את הצופה לשבת מול זה עוד קצת.

    עמוס – הנחש ניראה כאילו נובח עליה מאשר מפתה אותה P:

    אלי – פופקורן מכושף! חח, העירו לפניי בקשר לאנטומיה, שב על זה, זה יעלה אותך רמה אפילו זמן מאוד קצת אחרי שתתחיל להתאמן עלזה. תנסה לשלב את העבודה שלך בצורה גרפית טוב יותר אם אתה לא משתמש בלוח גרפי…

    מאור- ספר אמתני ללא ספק, לא הייתי רוצה שהוא יסגר לי על הבוהן, רעיון נחמד אך לא מקורי מספיק לטעמי, הביצוע טוב.

    אביב אור – בהחלט הצד האפל שלך, אני לא מעריץ נלהב של מנגה כ"כ אבל הביצוע כרגיל מעולה, אני מאמין שהוצאת בדיוק את מה שדימיינת.

    פטרי – שימוש מעולההה באור שיוצר מהספר, רינדור מוצלח וכו' וכו', הייתי במקומך מנסה להימנע מהכיתוב על הספר.

  13. אביב אור הגיב:

    בן – קונספט ממש נחמד. עם עוד קצת עבודה (שיוף כמו שאיצקוביץ' אמר) אני יכולה לראות אותו על פרסומת לחנות ספרי פנטזיה או משהו בסגנון. מכיוון שהעמוד עם ההר כהה מאוד, הוא נראה יותר כמו הכריכה מאשר עמוד נוסף בתוך הספר (ואז גם העמוד הירוק לא ברור בהתחלה). אולי אם ההר הכהה היה הופך במרגלותיו לעמוד רגיל זה היה ברור יותר. הפרספקטיבה המעוותת קצת של העמוד שהופך להר עובדים יפה בעיניי, וגם כל האלמנטים מעניינים (מלבד הילדה, שאני מסכימה עם מי שאמר שהיא קצת משונה במיקום ובהקשר). הייתי שמחה לראות איזשהו רקע, בין אם זה שולחן שעליו מונח הספר, לוקיישן פנטסטי שמכיל את כל האלמנטים האלה, או סתם תאורה וצבעוניות כלליות שיתנו לו האחזות בחלל.

    בועז – אם זה באמת ספר עם הוראות הפעלה ליקום זה רעיון נחמד והיה אפשר להציג אותו בצורה הרבה יותר מרשימה. בכלל, הקווים ה-anti-aliased עם הצביעה הרכה לא מסתדרים לי כל כך, והכל מרגיש מחופף משהו. חבל, זה יכול להיות אחלה איור עם הקשר מעניין לנושא.

    אופיר – ההבעה שלה משעשעת =) בסך הכל איור חמוד, על אף שהרעיון לא ממש ברור: האם היא מופתעת מכך שאפשר לאכול תפוחים? בהלם ממגוון הדרכים שאפשר לעשות את זה? סתם בלחץ בגלל שאסור? קשה לומר. גם כאן היה יכול להיות נחמד לראות איזה רקע, ואם כבר הולכים על תאורה קצת ריאליסטית, אז יותר התייחסות להצללה נכונה. הערת אנטומיה קטנה: הצד הימני של הגוף מאוד רחב – אם תמשיכי את קו המתאר של הגוף מאחורי הספר, תראי שהבטן לא מתחברת כמו שצריך לאזור החזה והכתפיים.

    קרן – הציור קטן מאוד, אז קשה להתרשם ממנו כמו שצריך, ובמיוחד קשה להבין מה כתוב על כריכת הספר (זה בטח חלק מהרעיון של האיור). בכל מקרה ההבעה חמודה, וגם הצ'אביות ותנוחת הישיבה של הילד. עם גוף כזה הייתי נותנת לו אולי ראש טיפה יותר גדול בשביל להדגיש את החמידות עוד קצת. דרך ההצגה של "מתחת לסדין" מעניינת ועובדת לא רע, אבל היתה עובדת טוב יותר עם תאורה קצת יותר קיצונית (יותר אור מסביב לפנס, יותר חושך רחוק ממנו).

    BUNDI – יש תחושה נחמדה של אגדת ילדים לכל העניין. אני לא יודעת מה דרך העבודה שלך, אבל אני חושבת שקצת תכנון מקדים של הסצנה היה יכול לעזור. כרגע לא לגמרי ברור איפה המיטה, על מה מונח הספר, בגדול באיזה חלל אנחנו נמצאים. השד היה יכול להיות מאיים ומעניין יותר אם היה מסתכל על הילדה, או עלינו, או על משהו מוגדר במקום לבהות לחלל. כפות הידיים שלו די מוצלחות, אבל שוב – אם הוא היה מסתכל לעבר משהו בזמן שהוא עושה את התנועה הזו היינו יכולים להתחיל לדמיין מה זה אומר (אולי הוא מטיל לחש, טווה קורי שינה, מה שלא יהיה).

    גילי – אין שום בעיה עם פרשנות לנושא שמגיעה כעיצוב נטו (זה אמנם אתגר איור, אבל יש לי מקום חם בלב גם לקונספט ארט ועיצובים, אז למה לא), אבל נראה לי שאם הולכים לכיוון הזה כדאי ללכת צעד אחד רחוק יותר ובאמת להביא עיצוב חדשני ומעניין, או איזשהו תהליך של קונספט ארט עם כל מיני רעיונות ורישומים עד שמגיעים לתוצאה הסופית. לכשעצמו, העיצוב נחמד. השלשלאות מרגישות קצת מוזר (יש שתיים מצד אחד ורק אחת מהצד השני ולא ממש רואים לאן או איך הן מתחברות), אבל הסימניה עם הגולגולת היא טאץ' נחמד שנותן לספר את האופי שלו. שוב, טיפה רקע (אפילו רק צל שמסמן איפה הספר נוגע במישור) היה יכול לעזור.

    איצקוביץ' – סגנון גרפי מעניין כרגיל. אני שמחה שהפעם יש רקע, זה מכניס את כל הסצנה לאיזשהו קונטקסט של מיקום במקום להזרק סתם בחלל, אם כי כל הירוק הזה קצת מקשה להסתכל על האיור באריכות. כל האלמנטים מעניינים כמו שאמר עובד, ורק באמת נשאר לשאול עד כמה הספר רלוונטי בהקשר של סיפור הבריאה. ואם כבר הופכים את התפוח לספר אדום, האם צריך לכתוב עליו "הכל על תפוחים", או שמשאירים לצופה לעשות את ההשלכה לבד.

    אחד הריקים – גם לי לקח קצת זמן להבין מה הסיטואציה שאתה מעביר כאן, מכיוון שיש כל מיני אלמנטים שמרגישים לא קשורים (מה שנראה כמו פאות – אני מניחה שזו קסדה, ישיבה ליד מבנה שנראה כמו שירותים), ומצד שני אלמנטים שהייתי מצפה לראות אצל חייל בשמירה שלא נמצאים (אפוד, מגדל שמירה, נשק במצב כוננות). זה אמנם נשמע כמו פרטים שוליים, אבל כשיש לצופה רק את הפרטים האלה בשביל להבין את הסצנה, כל אחד מהם חשוב. הציור עצמו נחמד, מאוד פרונטלי. לא יודעת אם יש צורך בכל החלל בחלק העליון.

    Pixaboo – נראה שאנחנו מציצים על סצנה מעניינת. החומר המסוכן בתוך הספר הוא אחלה רעיון, אבל הייתי שמחה לקבל עוד איזה רמז או שניים לגבי מה קורה כאן. אולי עוד קצת מהדמות שמחזיקה אותו; אולי עוד קצת מהרקע, או מהדמות שמתחבאת בו. סגנון הקו והצבע נראים מוצלחים, ואם היו עוד קצת נגיעות אור היה אפשר לראות אותם טוב יותר.

    עירית – טכניקה מקסימה ושונה ממה שרואים כאן בדרך כלל =) הביצוע מקסים, אבל גם אני לא ממש רואה את הקשר לחלק ה"אסור" של הנושא. אשמח לראות עוד עבודות בסגנון, אם יש לך אונליין.

    יותם – כתבת לי שעשית טרייסינג לתמונה בשביל הפנים, ואין בזה שום דבר פסול בעקרון, אבל כאן זה יוצר הבדל משונה בין סגנון הקו של הפנים ושאר הציור (אם הלכת על קו חלק בפנים היית יכול להמשיך עם זה), וגם נותן הבעה קצת…חסרת-הבעה (מה שבד"כ קורה כשעושים טרייסינג). אם הוא מסתכל בספר שהוא הבסיס לכל התכנית המרושעת שלו, הייתי מצפה לראות קצת יותר "צחקוק מרושע" או רוע באופן כללי, אבל הגבות והעיניים דווקא משדרות סוג של טוב לב. בנוסף, גם אם מרכז האיור הוא בדיחה פוליטית עם דמות מוכרת, עדיין אפשר להקדיש עוד כמה דקות לקצת רקע בשביל למקם אותו בחלל או בסצנה מסוימת. כרגע הוא מרגיש קצת תלוש: בדיחה אך ורק למען הבדיחה.

    עובדיה – הסגנון שלך יפהפה בעיניי. רינדור משגע ותאורה מגניבה, במיוחד בפנים שאתה מצייר, ובגלל זה מתסכל במיוחד כשאין לי מושג מה האיורים שלך אומרים. מסר שקצת צריך להתאמץ בשביל להבין זה אחלה, אבל אם אתה צריך פסקה שלמה בשביל להסביר לנו את המסר, אולי היתה דרך טובה יותר להציג אותו, או לחילופין – הוא מורכב מדי בשביל להעביר באיור אחד. זו הגישה שלי, לפחות. בכל אופן, אם רצית להראות שהוא עצמו מכוון את האקדח, זה לא ממש עובר. אולי אם הוא היה מחזיק את האקדח ביד הקרובה אלינו והקנה היה ממש עובר דרך המגזין זה היה ברור יותר.

    גל אור – זה קצת rough, אבל עם ליטוש וצבע אני בכיף רואה את זה בתוך ספר משחקי תפקידים (שזו – כידוע! – המטרה העילית של כל איור :)) נראה שבוקע אור מתוך הספר, אז אפשר לנצל את זה ולשחק עם תאורה קצת יותר דרמטית, אבל גם אם לא – אז לתת קצת יותר כוח לתאורה שמגיעה מלמעלה.

    עמוס – יש משהו קומי בסיטואציה, אבל שוב אני נאלצת לשאול את עצמי – אם הנושא לא היה "ספר", האם היה הגיון באיור? כלומר, האם מישהו שמסתכל מחוץ לבלוג היה מבין למה יש ספר במקום תפוח. ההבעה של חוה משעשעת, אבל שים לב שצבע הדפים מאוד דומה לצבע השמיים, וזה עשוי להראות כאילו יש לה "חור בגולגולת" שדרכו רואים את הרקע. כנ"ל בספר התלוי – הדפים שלו כמעט באותו הצבע של הענן וקל לפספס אותם. אני מסכימה עם אביב איצקוביץ' לגבי הצבעוניות האפרורית קצת, ומציעה גם להשתמש בעדינות במברשות המיוחדות של פוטושופ, ואם משתמשים בהן לדעת לטשטש את זה עם קצת גיוון פה ושם.

    אלי – רעיון מעניין, והדפים שהופכים לעטלפים זה אחלה קונספט. בקלות רבה היית יכול להפוך את זווית ההסתכלות, ואז היינו מרוויחים גם את הספר שהופך לעטלפים וגם מבט טוב יותר על המכשף שמטיל את הלחש, כי אני לא רואה סיבה שנראה רק את הגב שלו. הרקע השחור אמנם יוצר בסיס טוב לתאורה החמה, אבל הנגיעות השחורות האלה למטה מיותרות ונראות כמו טעות ולא כמו הצללה מוצלחת. יש מן קרע כזה בצד ימין למטה שנובע אולי מחיתוך והזזה בפוטושופ, וחשוב "לטייח" כאלה תיקונים, אחרת הם כמו שלט גדול "נעשה בזריזות במחשב".

    מאור – אהבתי את התאורה כאן. אולי אפשר היה להקטין קצת את המרחק בין הספר לחלון (להנמיך קצת את הקנבס באופן כללי), אבל זה בסך הכל מוצלח. קצת יותר תאורה על הספר היתה יכולה לעזור – על החלק העליון שלו בשביל להתאים לאור החזק שנופל על הרצפה, ואיזה bouncing light על אזור הפה כי קשה מאוד לראות אותו.

    פטרי – התאורה פשוט פנטסטית, ואיך שהיא נופלת על הפנים של הילד…נהדר. כבר אמרתי לך ואני עדיין חושבת שזה נראה כמו צילום מסך מאיזה סרטון של פיקסאר או משהו כזה.

    תודה לכל מי שהגיב לי. יש אמנם משהו מנגאי בעיניים ובפה, אבל זה הכל, מה שגורם לי לתהות מתי ציור הופך מסגנון "מערבי" למנגה. שאלה מעניינת.

  14. אחד הריקים הגיב:

    אלו דווקא כן פיאות. עשיתי את הציור ע"פ זיכרון שלי משמירות בקריה, שהיו ללא כוננות גבוהה (ללא קסדה, ללא אפוד וכו') וליד מקורות אור מועטים כמו הזרקור בראש המבנה.

כתיבת תגובה