ספקנים בפאב

אחד הדברים שאני מתעניינת בהם לאחרונה הוא עולם הספקנות. הזכרתי אותו בעבר, בין אם בהמלצה על הפודקאסט מדריך הספקן ליקום, או על הפודקאסט המקומי בו אני לוקחת חלק, ספק סביר. זה תחום מרתק בעיניי מכיוון שהוא עוסק גם במדעי ובחדש וגם בחיי היומיום המוכרים, והבסיס שלו הוא רעיון שכולנו יכולים וצריכים להשתמש בו: חשיבה ביקורתית והגיונית בכל תחום בחיים.

היום ובשני הבא מתרחשים שני אירועים שאני שמחה מאוד שהגיעו לישראל: ערבי "ספקנים בפאב".

המסורת הזו התחילה בלונדון (כמו רוב הדברים שאני אוהבת), והרעיון בהתחלה פשוט היה לתת הזדמנות לאנשים עם גישה דומה לחיים להפגש, לדבר על הנושאים שמשותפים להם וליהנות זה מחברתו של זה ומאלכוהול. עם הזמן המפגשים החלו לכלול גם הרצאות קצרות ודיונים כדי לתת ערך מוסף מעבר לסתם מפגש חברים בפאב.

לצפונים

במרץ התקיים מפגש הספקנים בפאב הראשון בארץ, בחיפה, עם הרצאה נהדרת של רועי צזנה על קסמים והמוח האנושי. זו אולי הודעה קצת מאוחרת, אבל הצפונים הזריזים שביניכם יכולים ליהנות הערב מהרצאה של רן לוי, "האישה שילדה 16 ארנבות: על תרמיות מדעיות ולקחים כואבים". אני נהנית כבר הרבה זמן מהפודקאסט של רן לוי, "עושים היסטוריה", וכשראיתי אותו מרצה ב"קש(ו)רים ברשת" שמחתי לגלות שהסגנון שלו עובר היטב על במה. האירוע יתקיים בשעה 20:30 במרתף 10, שדרות ירושליים 23, הדר.

ניתן למצוא פרטים נוספים בדף האירוע בשפינוזה, אתר קהילת הספקנים בישראל.

לאנשי המרכז

ערב ספקנים בפאב שיותר קרוב אליי (גאוגרפית ואישית) יתרחש בשני הבא ב-20:00 ב"גורדו" בחוף גורדון בתל אביב.

הערב הזה הוא בארגון עמיתיי לפודקאסט ספק סביר, ובנוסף להרצאת אורח ממכון ויצמן יהיה כנראה גם אירוע קטן שקשור לפודקאסט. מעבר לאירועים הרשמיים, המטרה היא להפגש עם Like-minded people, לדבר, לשתות וליהנות, ואני בטוחה שנגיע לציונים מלאים בכל אחת מהקטגוריות.

דמי ההשתתפות בערב הם 10 ש"ח לכיסוי העלויות, וכדאי להרשם מראש כאן כדי שיהיה לנו מושג כמה אנשים מגיעים.

בנוסף אפשר להצטרף לאירוע בפייסבוק, כי כידוע – אם זה לא בפייסבוק, זה לא קיים.

אם אתם מגיעים, תגידו אהלן, שאדע =)

תגים: , ,

תגובה אחת לפוסט "ספקנים בפאב"

כתיבת תגובה