השם המפורש

לפני קצת יותר מחודש העליתי את הפוסט הזה, בו סיפרתי שהתחלנו קשת סיפור חדשה בוי בריבוע ומעניין מה תהיה תגובת הקהל. מטרתה של הקשת, אגב, היתה להציג דמות נשית חדשה לקומיקס, לרענן קצת את מאגר הדמויות שלנו בדמות שלא צריך לצבוע לה את השיער.

מהרגע שפלטנו את המילה "עלילה", זה היה כאילו התחלנו קומיקס חדש. קיבלנו תגובות, חלקן אוהדות יותר וחלקן אוהדות פחות, על המהלך הנועז, על שינוי הגישה הקיצוני, על למה לעזאזל אנחנו עושים את זה לקוראים שלנו, מה, לא אכפת לנו יותר, והם השקיעו בנו כל כך הרבה…כשנראה שמה שרוב הקוראים פספסו הוא שבעצם לא קרה שום דבר יוצא דופן. כן, היו כמה סטריפים שמעבר לבדיחה קטנה בכל אחד מהם הרכיבו משהו גדול יותר ביחד. כן, התווספה דמות חדשה לקאסט. כן, צריך אולי לחזור סטריפ אחד אחורה בשביל להזכר מה קרה. מעבר לזה? אותו וי בריבוע, אותן דמויות, אותו הומור.

מאז הסטריפ האחרון בקשת העלינו 3 סטריפים, וכולם הועמדו מיידית בהשוואה ל"עלילה" הידועה לשמצה. "טוב שחזרתם לעצמכם", "שמח שקיבלתם את ההצעות בקשר לעלילה", "התגעגעתי לסטריפים הישנים והטובים". והאחרון, שמציג את הדס בר-לב, שחקנית הרכש החדשה שלנו, מיד תוייג כ"סטריפ עלילה", כי הרי אם הדס שם אז ודאי חזרנו לסורנו.

ערן אביאני מסטודיו קומיקום, שאין לחושבו לערן אבירם מויגיימס, אמר בחכמה שאם לא היינו מעלים את הפוסט שמכריז על תחילתה של אותה קשת סיפור, לא היינו מקבלים חצי מהתגובות שקיבלנו. הקוראים היו מתייחסים לכל סטריפ, בין אם משעשע (יותר או פחות) בתור עצמו או כחלק מ-sequence של כמה סטריפים, והיינו ממשיכים הלאה עם דמות חדשה ובלי להפוך את עולמם של קוראינו. מצחיק שברגע שקוראים למשהו בשם, הוא אוטומטית מקבל משא כבד של דעות מוקדמות וציפיות.

לסיכום, חברים,
מי מכם שקורא את וי בריבוע ומגיב, בבקשה: עזבו כבר את המילה "עלילה". היו ארבעה סטריפים שהציגו דמות חדשה, עכשיו היא חלק מהקאסט כמו ירון, יוליה והדיסקומבבולטור, בואו נמשיך הלאה. בפעם הבאה אני מבטיחה לא להזהיר מראש לפני שאנחנו עושים מהלכים אמנותיים קיצוניים כמו סטריפ בהמשכים.

16 תגובות לפוסט "השם המפורש"

  1. Poke הגיב:

    אני לפחות הרגשתי שהבעיה ב"עלילה" לא הייתה הנסיון לעשות עלילה, אלא הסטריפים הספציפיים שבהם הפאנצים היו חלשים. זה גרם לאנשים לחשוב שה"שינוי" שהכרזתם עליו הוא לא כל כך טוב ועדיף כמו קודם. ייתכן מאוד שאם לא הייתם מכריזים על כך לא הייתם מקבלים אותן תגובות (הייתם אולי מקבלים "חלש" ו"הפאנצ לא משהו" במקום, אבל כנראה לא היו מחברים את זה לתופעה מסויימת). הסטריפ האחרון, לדוגמא, הוא קומיקס עלילה וקיבל תגובות טובות מאוד, ואני מסכים שהוא הרבה הרבה יותר מוצלח (למרות שכבר עשיתם בדיחה דומה בעבר, אבל הביצוע יצא טוב :))
    גם ההכרזה גרמה לחשוב שעכשיו סיפורים בהמשכים זה *כל* מה שתעשו, וזה גם כמובן גורם לדאגה כי זה שינוי דיי משמעותי.
    גם מהצד שלכם צריך להביא בחשבון ששינוי כיוון ייקח זמן עד שילך חלק. למרות שאתם עושים סיפורי עלילה כבר זמן מחוץ לוי בריבוע, זה סוג הומור שונה וייקח זמן (הרעיון העיקרי הוא שעלילה היא לא תירוץ להזניח את הפאנצ', כי בלי הומור זה טלנובלה).
    אני אישית מאמין כי כל עוד תעשו מה שאתם רוצים ותתמידו, הקומיקס יצא טוב

    יאללה אין לי זמן להמשיך, מאחר לעבודה 🙂

  2. מאור הגיב:

    את לא צריכה לבקש שום דבר או להתנצל; בטח שלא להבטיח. המגיבים שם הגיבו באופן מגעיל ומטומטם. מה גם שהדס היא דמות מאד מעניינת, שמביאה לוי בריבוע משהו קצת "שונה", והסטריפים שהיא משתתפת בהם ממש טובים, גם אם המגיבים לא אוהבים את חלקם, כמו שאת כתבת: אי אפשר לרצות את כולם.
    ולמגיב שמעליי: הסטריפ האחרון לא נחשב סטריפ עלילה, אלא סטריפ. הדס היא דמות חשובה, אז היא וההתאהבות של רועי ייקחו חלק גם בסטריפים הרגילים, בלי קשר ל"עלילה".
    אני גם די בטוח שאחרי כמעט 200 סטריפים הגיע הזמן לנסות משהו חדש…. וואו – 200 סטריפים עוד מעט… מזל טוב… =)

  3. Poke הגיב:

    אני אישית מגדיר את זה כסטריפ עלילה. כמו שכל סטריפ שאינו עומד "בפני עצמו" הוא חלק קטן מהעלילה. זה לא שהם בהכרח חייבים להיות ברצף ולא בכולם הפיתוח של הסיפור חייב להיות החלק המרכזי, הרי גם בספרות לוקחים לעיתים הפסקות אחרי שינויים משמעותיים כדי להציג אינטראקציה חדשה. והרי זה גם נחוץ, אחרת השינויים האלו הם מיותרים (זה בעיקר נפוץ בספרים בהמשכים, לקראת סוף פרק ובתחילת פרק ההמשך).
    אני גם מחשיב את הדיקומפובבולטור ואת ההצגה של יוליה כחלק מהקאנון (סליחה XD) וגם אותם החשיבו כסטריפים טובים, אולי הכי זכורים מכולם.
    הרבה סטריפים נוהגים להציג עלילות במנות קטנות ורק מעטים באמת משקיעים את כל הסטריפ במטרה לקדם את העלילה, ואלו הם באמת קומיקסים פחות רציניים ופחות הומוריסטים. קשה גם להכניס את כל האלמנטים הדרושים לסיפור (הקדמה, שינוי מרכזי, אפילוג) בתוך סטריפ אחד ועדיין לשמור מקום בשביל פאנצ'. זה אפילו דורש גאונות כל שהיא, והרבה מאוד מחשבה מראש.

    בכל מקרה, נראה לי לוקחים את כל הקטע הזה יותר מדי ברצינות 😛 עלילה זה טוב, אין אף אחד שלא אוהב עלילה טובה, בתנאי שזה לא משפיע על תכונות אחרות של הקומיקס שהביאו את הקורא לשם (במקרה הזה, פאנצים חזקים בנושא עולם המשחקים). ולא לכעוס על הקוראים! הם רק עוקבים אחרי חוקי העדר XD

  4. Poke הגיב:

    ואלו הם באמת קומיקסים יותר רציניים ופחות הומוריסטים*

  5. איתי הגיב:

    טוב… סליחה על הבורות – אבל מה זה XD?

  6. Poke הגיב:

    סמיילי – עיניים עצומות וחיוך גדול. המקבילה המחייכת של >

  7. Poke הגיב:

    אממם, המערכת של הפורום כנראה חתכה את המשך ההודעה, כנראה כהגנה מפני .Sql Injection

    בכל מקרה, כמו העיניים של קרטמן [url=http://www.buddytv.com/articles/South_Park/Images/erik-theodore-cartman-3.jpg]כאן[/url] רק עם חיוך.

    יש כזה דבר OT בבלוג? ^^

  8. Poke הגיב:

    הממם, משהו מוזר קורה כאן. המערכת כנראה ניקתה את המשך ההודעה (כהגנה מSQL Injection)

    אז, בכל מקרה, כמו קרטמן כאן
    http://www.buddytv.com/articles/South_Park/Images/erik-theodore-cartman-3.jpg
    רק עם חיוך.

    יש כזה דבר OT בבלוג? ^^

  9. יונתן גרינברג הגיב:

    כתבת את הפוסט האחרון בגלל מה שאמרתי לך בפסטיבל הקומיקס האנימציה והקריקטורה במקרה? \=

  10. אביתר הגיב:

    screw you guys
    I'm going home

  11. אביב הגיב:

    יונתן, ההערות שלך היו הקש ששבר את גב הגמל (הנאקה, במקרה הזה).

  12. איתי הגיב:

    'הנאקה, במקרה הזה'. חזק.

  13. יוני הגיב:

    אביב הרעיון שלכם לעשות שינוי ולנסות קצת עלילה הוא רעיון טוב ואת לא צריכה להתבאס בגלל מה שאנשים אומרים. אנשים מפחדים משינוי וחששו שהקומיקס שהם רגילים אליו יעלם ויוחלף בעלילה, שמה לעשות באמת לא זרמה ממש טוב (אבל עדיין מבורכת!).
    אני מסכים עם כל מילה ש poke אמר (גם חזרתי קצת על מה שהוא אמר. סליחה) ובקיצור אל תתבאסי מתגובות חסרות התחשבות של אנשים ואם את מרגישה צורך להוסיף עלילה תעשי מה שבא לך (זה הקומיקס שלך, לא?).
    אני אישית שמחתי כשראיתי שהתחלתם עלילה.

  14. Wing-Tsun הגיב:

    לא יצא לי לראות את הסטריפים האחרונים (זה לא שלא רציתי זה שלא הייתי יכול) אז אני לא יכול לומר משהו עליהם או על התגובות. אבל בכל מקרה הנקודה שלי היא שאביב וערן- תמשיכו לעשות מה שאתם חושבים לנכון. אתם טובים במה שאתם עושים והרבה אנשים חושבים כך. והעיקר שתמשיכו להנות מלעשות את זה (אני מדבר על הסך הכל, לא על הרגעי שנאה שאולי יש לכם במהלך ציור/ צביעה/ כתיבה/ סיעור מוחות שנמשכים לעומק הלילה) כי קומיקס שהיוצרים שלו לא נהנים מלעשות אותו מאבד חלק חשוב מהזכות קיום שלו.

  15. אלי הגיב:

    אביב – בקשר למדריך הצביעה – יש לי לוח גרפי של ACECAD, ובאתר של קומיקום אמרת ל'מאור' שגם לך יש אחד. במדריך את כתבת שאפשר לשלוט על השקיפות גם בעזרת האופציה של הלחץ עט, אבל עם הלוח שלי אני לא מצליח לעשות זאת. את יודעת אולי למה?

כתיבת תגובה