פרוייקט לצאת מהקופסה – העיצובים המנצחים

boxלפני כמה חודשים פרסמתי הודעה על תחרות "לצאת מהקופסה" לעיצוב קופסאות פח לכבוד 100 שנה לתל אביב, ובימים אלה כבר אפשר לראות את קופסאות הגמר מעטרות את מדפי AM:PM.

העיצובים המנצחים מוצגים באתר לצאת מהקופסה, ואת הקופסאות עצמן אפשר להשיג במהלך חודש ספטמבר בסטימצקי ו-AM:PM.

מעניין לראות את הסגנונות של העיצובים המנצחים. הם גורמים לי לתהות האם כל הכניסות לתחרות היו ברוח דומה, או שהמנצחים קלעו במידה מסוימת לסגנון שהתחרות "חיפשה".

5 תגובות לפוסט "פרוייקט לצאת מהקופסה – העיצובים המנצחים"

  1. אלעד הגיב:

    אני שותף לתמיהה שלך, ומהסתכלות קצרה בעיצובים, אני גם חושב שאת צודקת. האופי באיורים הזוכים הוא מאוד פוסטמודרני/ ברנז'אי/ בוהמייני בעיני, לא ממש קורץ ל'תל אביב- העיר העברית הראשונה' אלא יותר לתל-אביב ש'היינו רוצים בעצם שתהיה עיר במרכז אירופה וזה הכי קרוב שהגענו'.

    בכל אופן, ראוי לציין את התחרות לשבח על היוזמה שלה שמפרסמת אמנים ישראלים ועל המטרה שהיא שמה לה לתרום את ההכנסות לטובת נזקקים- שזה תמיד יפה.

  2. Bell הגיב:

    אני גם מסכימה. כל העיצובים הם בסגנון המקובל היום בתל-אביב כ"מגניב" וכל שאר הדברים שאלעד ציין; ראיתי אנספור פוסטרים, כריכות של "עכבר העיר", תפריטים, גלויות המפרסמות נישואים אזרחיים וסתם עלוני רחוב – כולם בסגנון הזה. בעיני זה חבל. זה בהחלט נראה כאילו לשופטים היה משהו ברור בראש, ורק עיצובים בסגנון הזה עלו לגמר. יתרה מכך, חביב ומעוצב ככל שהסגנון יהיה, לא רק שהוא לעוס, אלא גם משדר דבר אחד בלבד. הייתי שמחה לראות משהו שנראה ומרגיש מקורי בנוף העיצובים הזהים.

    (מה גם שמעולם לא סבלתי את ההתמגנבות התל-אביבית הזו, את הנסיון לשדר תמימות מתוחכמת וסגנוּן מייגע. זה תמיד מרגיש לי חסר נשמה, ואת זה אני אומרת כמי שחייתה עשר שנים בתל אביב ואהבה כל רגע, כל פינה וגם הרבה תל אביבים.)

  3. יואב הגיב:

    אני מסכים. יש פה הרבה פלצנות תל אביבית. והעיצוב של האתר, בחירת התמונות והטקסטים – כולם מרמזים גם על אותה פלצנות.
    ניחוש שלי, שזה מה שהתחרות "חיפשה".

    הי, אבל זה גם קהל היעד. אם אנחנו רוצים תחרות עם תוצאות מגניבות יותר, אנחנו צריכים לעשות את זה בעצמינו 🙂

  4. אנוש הגיב:

    אם תשימו לב גם כל האומנים הם בוגרי בתי ספר לאומנות. זה מתקשר לקטע הברנז'אי שאלעד הזכיר. ותכלס, לא נפלתי מאף אחד מהעיצובים. לצערי ראיתי כבר יותר מידי כאלה. זה ילמד אותי לא להתעצל ולגשת לתחרויות 🙂

  5. israelidude הגיב:

    גם אני שלחתי להם עיצוב שלא נבחר….
    לצערי, צדקתי כשחשבתי שהם יבחרו את העיצובים הצפויים של ים, ברנזה וכו'…
    אני,חתרן שכמותי, הוספתי את המצבה לזכר יצחק רבין ליד העירייה בעיצוב שלי…אני מניח שזה משהו שהם ירצו למחוק מההיסטוריה שלהם, אבל לא ניתן להתעלם, לדעתי, מרצח המתועב הזה. הוא חלק מהעיר, ומההיסטוריה שלה (וגם מוקד תיירותי), אבל אולי היה קודר מדי לטעמם.
    בכל אופן, מזל טוב למעצבים הנבחרים..מאחל להם הצלחה מכל הלב!!

כתיבת תגובה