יהלום הכתר של הלוחות הגרפיים

או: איך טים עושה CAD.

 למי שלא ראה את הסרטון הזה כשהוא יצא לראשונה, כדאי להשלים חסרים עכשיו. נראה שאנשים מאוד נהנים להסתכל על אמנים מציירים, והסרטון הזה הוא הדגמה נהדרת, מאפס ועד הציור המוגמר, בריל-טיים (רק פי עשר מהר יותר). וחשוב מכך – הוא נעשה על סינטיק, משאת נפשו של כל אמן דיגיטל. זו לחלוטין אשמתו של טים שיש לי אחד כזה בבית היום.

ונכון שהוא הקומיקסאי ש*הכי* נראה כמו הדמות הראשית שלו?

11 תגובות לפוסט "יהלום הכתר של הלוחות הגרפיים"

  1. וואו, הוא באמת דומה לו. אבל אוף, רק אני חושב שהציורים שם ממש לא מוצלחים? כאילו, לא יודע, מבחינה טכנית הם "נכונים", אבל עיצוב הדמויות שלו כל כך גרוע, כמו איזה סדרה מצויירת דלת תקציב בערוץ הילדים, יש בזה משהו כל כך מאוס…
    ועוד משהו – אין לי מושג למה הוא מצייר את זה כל פעם מהתחלה, הרי ברוב הסטריפים שלו הציורים הם כמעט זהים, למעט שינויים מינוריים כמו "מחזיק בקר של פלייסטיישן", "לובש כובע", וכו'… זה תקף גם לPVP, אגב.

  2. אביב הגיב:

    אני מסכימה, הדמויות שלו די דומות אחת לשניה ובהרבה מקומות נראות לא משהו בכלל. אבל הוא משתמש היטב בהבעות פנים, וההומור והאופי של הדמויות מספיק עובדים בשביל שהמראה החיצוני שלהן לא ישנה כל כך.

    לגבי לצייר כל פעם מחדש – אני מעדיפה ציור מחדש על פני נסיון להתאים את התנוחה מהספריה למה שאתה מנסה להגיד. הרי מה שיקרה זה התפשרות בשביל לא לחרוג מהחומרים המוכנים. וזה לא שקשה לו כל כך לצייר את הדמויות, אז ההשקעה של כל-פעם-מחדש עשויה להיות אפילו קטנה יותר מההשקעה של לנסות-להתאים-משהו-קיים. לא ברור לי אבל למה דוקא את העיניים והאף (אם אני זוכרת את הסרט נכון) הוא לוקח מחומרים מוכנים. זה נראה כל כך חסר משמעות ביחס לשאר הציור.

  3. Poke הגיב:

    העיניים והאף זה חלק שצריך לשים לב מאוד לזוויות והכל, כי כל המבט של הדמות דיי תלוי בהם, אוליי זה למה. אולי זה בגלל שהוא פשוט אוהב לראות את כל האפשרויות על דף ולבחור.
    וכן, הוא ממש דומה לו. הרבה יותר מהחברה בPA, שכאשר ראיתי את התמונה שלהם לא האמנתי שהם אמורים להיות אותם אנשים 😛

    אגב, אם אנחנו בנושא, ממש ממש אהבתי את המבטים בקומיקס האחרון שלך 🙂

  4. אביב הגיב:

    דוקא בגלל שצריך לשים לב לזוויות אני הייתי מציירת מחדש – שיתאים בדיוק למה שצריך. אבל כל אמן ודרכו הוא. ויש משהו מאוד מגניב בלראות את כל האפשרויות על דף =) זה כמו משחקי הפלאש (ובילדותי הרחוקה חוברות הנייר) של הלבשת בובות.

    ותודה =)

  5. איתי הגיב:

    העיניים. האף נמצא שם בציור.

  6. איתי הגיב:

    הכוונה הייתה לציור שנסרק…

  7. אלית הגיב:

    סרטון קצת ארוך מדי
    אבל אכן מגרה להשתמש בלוח הזה
    באיזו תכנה הוא עובד ?
    ואם יש לך כזה לוח
    איך העבודה עליו ?
    האם ניתן לכוון אותו בכל זוית ?

  8. אביב הגיב:

    לדעתי זו פוטושופ, לא?

    מאוד נחמד לעבוד עם הלוח הזה. בלוחות רגילים, אפילו כשרגילים אליהם, יש עדיין קושי להתאים בין מיקום העט לסמן, מה שהביא אצלי לפחות לעבודה איטית יותר. בסינטיק זה הכי אינטואיטיבי שאפשר והופך את העבודה לנוחה, כיפית ומהירה יותר.
    לגבי הזוויות – אם אני לא טועה הוא אמור להסתובב כמעט 180 מעלות לכל צד, אלא שכשמניחים אותו על השולחן בשיפוע הוא מן הסתם נתקע בשולחן כשמנסים לסובב יותר מדי. אם מציירים עליו כשהוא שטוח לגמרי אז לדעתי אפשר לסובב אותו בחופשיות מלאה.

  9. המשתמש הגיב:

    !My kingdom for a Cintiq
    אני די בטוח שזו פוטושופ. רק טבלת הצבעים שהוא פתח מדי פעם לא מוכרת לי. אולי זו גרסה יותר חדשה משלי או פלאג-אין כלשהו.
    לא הבנתי איך הוא עשה את המרקם של הרצפה – יכול להיות שהוא פשוט סימן את הקווים עם הלאסו? אני הייתי עושה את זה עם Quick mask.
    מממ… סינטיק *מבט מלא בוז אל ה-Intuos*.

  10. פט הגיב:

    למגיב מעלי:
    זה פוטושופ (CS אם אני לא טועה), פלטת הצבעים שהוא פתח הוא לא פלאג-אין, אלא בסה"כ קובץ (JPG לכל דבר…)
    שהבחור הכין. ריבועים צבעוניים לפי פלטה רצויה, ממנה הוא דוגם צבעים.
    (המעבר הקל ביותר אגב מקובץ פתוח אחד למשנהו הוא הקיצור: ctrl+TAB)

    🙂

    פ.

  11. אלמוג הגיב:

    המון המון תודה עלל המדריך, מדריך מעולה כמובן, כי זאת השיטה שלך.. (אני נשמע חנפן בטירוף הא? XD)
    בכל מקרה תודה רבה, מאוד עזר לי =]

כתיבת תגובה