זינוק אמונה

במשך זמן רב נמנענו מקשתות סיפור בוי בריבוע, תוצאה של קשת אחת* בעבר הרחוק שלא התקבלה בחום. "כנראה שהקהל רוצה בדיחה קצרה, שנגמרת ועוזבת אותו בשקט", אמרנו לעצמנו בדכדוך.

לפני כמה חודשים אזרנו אומץ וניסינו שוב*, והפעם זה דוקא עבר חלק, אולי בגלל שהסיפור עצמו היה מוצלח יותר, אולי בגלל שוי בריבוע השתרש היטב במוחותיהם הרכים של קוראינו והחופש האמנותי שלנו גדל בהתאם. מאז אנחנו מרשים לעצמנו יותר אירועים משמעותיים בקומיקס, שיש להם השפעה לעתיד ולא רק עד סוף הבדיחה, כמו הכניסה של יוליה והדיסקומבבולטור (אנחנו ממש צריכים ללמוד להפריד תפניות עלילתיות) או העליה בדרגה של יוליה וירון.

בסטריפ #184 עשינו משהו קצת נועז – במקום פאנץ' ליין סטנדרטי שתלנו סוג של cliffhanger. זה אומר שאנחנו כבר לא מנסים לספק את הקורא המזדמן עם חוויה מלאה בסטריפ אחד, אלא סומכים על הקוראים שירצו לדעת מה קורה בהמשך. מה שיותר נועז הוא (ואולי אני לא אמורה לספר את זה) שאנחנו לא ממש בטוחים מה קורה בהמשך. We went out on a limb, שזה ביטוי הזוי מאוד עכשיו כשאני מסתכלת עליו, וזרקנו התחלה של משהו שלדעתנו יהיה מעניין. מכאן אנחנו מתכוונים לזרום, ואני סומכת עלינו – וכשאני אומרת עלינו אני מתכוונת על ערן – שיהיה טוב.

כל העניין גורם לי לתהות לגבי סטריפים כמו Ctrl Alt Del, ועל אחת כמה וכמה Order of the Stick: האם היוצרים יודעים את כל התפתחות העלילה כשהם מתחילים קשת סיפור? או שכמונו, הם מתחילים מאיפהשהוא וזורמים עם מה שקורה? בכל אחד מהמקרים – כל הכבוד להם.

* יש לנו 184 סטריפים. בחיי שאני לא זוכרת באילו סטריפים ספציפיים מדובר, יש לי רק זכרון כללי של הארוע.

13 תגובות לפוסט "זינוק אמונה"

  1. איתי הגיב:

    אהבתי את הסטריפ החדש….. נראה טוב הסיפור הפעם….. בהצלחה=)

  2. בופס. הגיב:

    זה אומר שהחלטתם סוף סוף ללכת על הרעיון שלי ולהוציא משחק של V2 לדיסקומבבולטור?

  3. אביב הגיב:

    נו בטח. לצערנו לא הספקנו להוציא אותו ל-E3 בגלל בעיות מסוימות עם מחלקת התכנות ואנשי השיווק – ספציפית שאין לנו כאלה – אבל אנחנו אופטימים ומאמינים שתוך שלושה חודשים, מקסימום שנתיים וחצי, אולי חמש, אל תתפסו אותנו במילה, יכול להיות שזה יגיע במקרה קיצוני לעשור או שניים, אנחנו מרימים הדגמת יכולות מרשימה. אני, למשל, יכולה לנגן בחלילית, ואל תשאלו מה ערן יכול לעשות עם שלוש ביצים וסיר לפסטה.

  4. omeran הגיב:

    לערן יש שלוש….
    אה, לא משנה.

  5. אביתר הגיב:

    "מה שיותר נועז הוא (ואולי אני לא אמורה לספר את זה) שאנחנו לא ממש בטוחים מה קורה בהמשך."

    ממש כמו לוסט, ולהם נראה כאילו הולך לא רע.

    לכו על זה!

  6. zipnab הגיב:

    (אזהרה, יצא מאוד ארוך)

    אני מעדיף קשתות סיפור. זה נותן הרגשה שאני לא רק קורא סטריפ וזהו, אלא שיש משהו רחב יותר. אני לא כ"כ טוב בלהסביר את עצמי. בכל מקרה, כנראה שמה שבאמת משנה זה האיכות של כל סטריפ בפני עצמו, ולא אם הוא חלק מקשת.
    אני דווקא זוכר לטובה את הכמה סטריפים של פיצה מאסטר והכובש, הקשת הראשונה, אני חושב. גם בוטנים זה טוב, אם זה נחשב.
    בקשר לoots, העלילה האמיתית התחילה רק אחרי המבוך וזייקון. קשה לדעת אם לפני כן הוא חשב על כל ההתפתחויות, אבל נראה שכל פעם שהוא התחיל קשת הוא ידע איך היא תסתיים. לפחות בנתיים, וי בריבוע הוא הרבה יותר CAD מOOTS – גם אם יש קשתות, הן נמשכות סטריפים בודדים בלבד, ואני חושב שגם אם תתעלמו מעניין יוליה/ירון, לא ממש ישימו לב, כי כמו בCAD רגילים לשימוש בכפתור האתחול. מה שאני אומר זה – אם בוי בריבוע או CAD לאחת הדמויות תנשור יד, יהיה על זה מקסימום ארבעה סטריפים וזהו. בOOTS זה יקח מאה סטריפים.
    ככה אני רואה את זה לפחות.

    אגב, בפעם האחרונה שהייתי בפריק ראיתי וקניתי מיד את On the Origin of PC's
    למרות שיש פחות שורות מחץ מבדרך כלל, הוא מספק את הסחורה. אבל חשבתי שתהיה סיבה יותר מקורית לשם שלהם.
    יאי לי, בכל מקרה. עכשיו רק צריך את Start of Darkness.

  7. אביב הגיב:

    זיפנאב, אני מסכימה איתך.
    זה באמת ארוך.

    סתם, אני מסכימה איתך לגבי קשתות סיפור; כשהן נעשות כמו שצריך, הן מוצלחות יותר מסטריפ סגור. כשאית'ן מ-CAD מתחיל איזו תוכנית מטורפת אני *ממש* רוצה לדעת מה הולך לקרות איתה, וכשספוילר-ספוילר-ספוילר ב-OOTS אני לא יכולה לחכות לפעם הבאה בלו"ז הרדנומלי של ריץ' כדי לגלות שספוילר-ספוילר-ספוילר. שניהם טובים בזה מאוד. פני ארקייד, למשל, מנסים מדי פעם סיפור של 3-4 סטריפים, ובדרך כלל אין לי מושג מה הם רוצים ממני.

    ועכשיו אני חושבת לעצמי שצריך פלאג-אין לוורדפרס שיודע לצנזר ספוילרים באופן אוטומטי.

  8. בופס הגיב:

    אה, אבל לפני-ארקייד יש כמה מהקשתות המוצלחות, במיוחד כשהן כבר עברו ולא צריך לחכות יומיים [יומיים! זה נצח במונחי אינטרנט!] עד לסטריפ שאחריו. ויוציינו במיוחד סטריפ מסיבת הרשת הראשונה של אנרכיה [עוד מישהו זוכר את השם האמיתי שלה, או שרק לי אין חיים?] וכמובן כמובן כמובן פני-ארקייד ארמגדון, שהוליד את שורת המחץ האלמותית "נשארו לנו רק מכשירי הN-GAGE, ולא הייתי זורק את החרא הזה על זומבים!" שאני אישית משתמש בה בכל פעם שאני נתקל במישהו שמחזיק בדבר הנורא הזה.

  9. אני די בטוח שריץ' תכנן את העלילה של כל Order of the Stick, הרבה מעבר למבוך של Dorukan. לעזאזל, הוא טוען שאפילו לשם Order of the Stick יש משמעות שתחשף רק ביום מן הימים. אולי הוא לא ירד לרמת פירוט סיזיפית, אבל קטעים כמו נבואות ה- Oracle, לדעתי, נכתבו ע"י ריץ' בשביל לנפנף קצת ביכולת שלו לחשוב כמה מאות סטריפים קדימה.

  10. אביב הגיב:

    כלומר משמעות מעבר למה שסופר ב-Origin of the PCs? או שלא יצא לך לקרוא אותו?

  11. […] הסטריפים האחרונים של וי בריבוע שהתחילו קשת סיפור אותה הזכרתי ממש לאחרונה, לא מתקבלים בעין יפה כל כך. לפחות לא לפי התגובות. אני […]

  12. ם: הגיב:

    עידן זיירמן? ם:
    מה לעזאזל אתה עושה כאן? O=

  13. […] קצת יותר מחודש העליתי את הפוסט הזה, בו סיפרתי שהתחלנו קשת סיפור חדשה בוי בריבוע ומעניין […]

כתיבת תגובה