האיור השבועי #42 – במרוץ השנים

בדיוק חשבתי ששם האתגר היה יכול להיות משחק מילים מוצלח יותר באנגלית – through the ages. באיזו שפה שלא תהיה, שלחתם כמה עבודות חמודות מאוד. האתגר הפעם מוגש בחסות האקס-בייביז, גרסאות צעירות של האקס-מן מהעולם ההזוי של מוג'ו. תהנו!

purpleyaler
במרוץ השנים - purpleyaler

ליבר
במרוץ השנים - ליבר

אביב איצקוביץ'
במרוץ השנים - אביב איצקוביץ'

may-chu
במרוץ השנים - may-chu

עובדיה
במרוץ השנים - עובדיה

פטרי
במרוץ השנים - פטרי

אביב אור
במרוץ השנים - אביב אור

chuckie
במרוץ השנים - chuckie

איתי
במרוץ השנים - איתי

מאור
במרוץ השנים - מאור

הנושא לשבוע הבא: #43 – "מה יש בתה הזה?…"

דדליין: חמישי, 16 ביולי

איור טוב מורכב מרעיון מוצלח וביצוע איכותי; הקדישו זמן, מאמצים ויצירתיות לשני הפנים האלה, ונצלו את האתגר השבועי כדי לאתגר את עצמכם לנסות משהו חדש ולהביא את היכולות שלכם למיצוי!

ציורים אפשר לשלוח ל-avivor בג’ימייל.קום, ובבקשה תציינו גם את השם בו הייתם רוצים להופיע בבלוג (כינוי, שם מלא, שם פרטי, מה שמתאים לכם), ואפשר לצרף גם קישור לאתר עם עבודות שלכם או לבקש לקשר לכתובת אימייל. אם אין בקשות מיוחדות אני כותבת את השם שאני רואה במייל בלי תוספות.

21 תגובות לפוסט "האיור השבועי #42 – במרוץ השנים"

  1. אמיר הגיב:

    עבודות יפות לאללה 🙂 אתגר מעניין יש לשבוע הבא, ואיזה כיף שיש לי שבוע לעבוד עליו D:

  2. purplyaler הגיב:

    וואו, העבודות ממש מעולות!
    אבל אני חייבת להגיד שהאהוב עליי זה גרגורי האוס.
    זה לא אישי, אני פשוט מכורה לסדרה..
    זה רק אני, או שהאתגר הזה היה סופר מוצלח?

  3. לא, גם לדעתי האתגר הזה היה סופר מוצלח.
    ביקורות בקרוב!

  4. טינה הגיב:

    יפה. אהבתי את כל העבודות! יצא מוצלח מאוד!
    לא שלחתי את שלי למרות שהתחלתי אותו בגלל שהתייאשתי מכל הקטע עם הצבעים.. גם האיור שלי של שבוע שעבר לא היה משהו..
    תסלחו לי אבל את האיור לשבוע הבא אני מציירת בלי צבעים! חח

  5. יש בעיה בבלוג… או שהבעיה אצלי? אני פתאום לא יכול לראות את כל העבודות וזה קצת מדאיג אותי.

  6. אביב אור הגיב:

    הבעיה לא אצלך וגם לא ממש בבלוג – לאתר אחסון התמונות שאני משתמשת בו יש ככל הנראה פאקים רציניים, וזו הפעם הראשונה שהוא מעלים כל כך הרבה מהקבצים בבת אחת.

    לצערי אוכל להעלות מחדש את כל הקבצים לשרת אחר רק ביום ראשון. אולי עד אז זה יסתדר, ואם לא – עם כל הגולשים סליחה.

    בנוסף, אם מישהו מכיר אתר אחסון תמונות טוב וחינמי, אני אשמח לשמוע עליו.

  7. photobucket אמור להיות טוב, אבל אולי לא יותר טוב מ-imageshack.
    שווה לנסות.

  8. איצקו הגיב:

    יש גם את istocphoto.com אבל אני חושב שהוא לא חינמי … וכמובן יש את picasa בחשבונות גוגל… אפשר להכניס שם עד איזה 7 GB… בערך…

  9. מתן הגיב:

    האתגר הזה נראה לי לי ממש נחמד, ורציתי לצייר את דארת' ויידר זקן עם מקל סבא דמוי לייט-סייבר. אבל לא היה לי זמן.

    בכל מקרה, הציור של האוס מעולה. זה שהוא מחזיק מקל, המבט שלו… באמת, מעולה. גם הציור של דרדסאבא ממש חמוד. ובכלל, זה היה רעיון מצויין לאתגר.

  10. אמיר הגיב:

    מה עם flickr? תעלי לשם תמונות כאילו שאת רוצה לשתף אותם עם מישהו ואז תקליקי ימנית ותעתיקי את המיקום שהם שמרו בו את התמונה שהעלית…

  11. אביב אור הגיב:

    תודה על ההצעות! נראה איך פיקאסה עובד בינתיים.

    אתם מוזמנים לחזור להגיב על הציורים!

  12. האיורים חזרו, כמו שהובטח. הנה הביקורות שלי.

    purpleyaler – נראה לי שהביקורת הכי חיונית שאני יכול לתת פה היא לא להשתמש ב-COMIC SANS. לעולם. יש מספיק פונטים חינמיים מקצועיים, לא צריך להסתפק בפונט עלוב של מייקרוסופט שאין לו שום קשר לקומיקס או לאסטטיקה. תעשה חיפוש בגוגל.
    לצערי התמונה לא עולה לי פתאום אז הביקורת שלי מסתיימת פה :/

    ליבר – רעיון מעולה. לא נראה לי שהיה צריך לכתוב את השם של הדמות, ואם כבר אז לרמוז בצורה יותר דקה. למשל לצייר את המלונה של סנופי ברקע, בלי סנופי (כי כלב לא יכול לחיות כ"כ הרבה שנים).
    הקומפוזיציה לא ברורה לי. יותר מדי ריק. העמידה של צ'ארלי גם לא ברורה כ"כ. נראה שהוא עומד ליפול אחורה. היה יותר הגיוני אם הוא היה נשען קדימה, כפוף, או פשוט עומד זקוף. נראה שצריך לסובב אותו כמה מעלות ימינה, כרגע, כי הוא באלכסון.

    may-chu – נראה לי שהבעיה הכי גדולה ברעיון שמאחורי האיור הזה היא שהדמות הייתה יכולה להיות פחות או יותר כל דמות. זה לא ספציפי. אם למשל היית מציירת את היפיפיה הנרדמת התוצאה הייתה דומה, רק עם טקסט טיפה שונה, בהתאם. אין קשר מחייב בין הדמויות. אם הילדים היו למשל… אוכלים סרטנים ודגים (למשל!) היה קשר, ולכן זה גם היה מצחיק והאיור ככלל היה עובד הרבה יותר טוב. ילדים עם רובי צעצוע, לעומת זאת, הם בערך הדבר האחרון שמתאים פה. זה כללי מדי.
    גם רקע היה יכול לעזור. לתת יותר מיקוד, יותר עניין.
    בקשר לטקסט, הערה קטנה – רק בגלל שחיברת בין שתי מילים עם מקף לא אומר שאת חייבת לשים אותן באותה השורה. זה יצר צפיפות גדולה מדי בשורה האמצעית של הטקסט וזה אפילו מתנגש קצת בנסיכה.

    עובדיה – אנדי דיק? אנדי דיק הוא בן-אדם אמיתי, לא דמות… המממ.. אני משער שזה חוקי כשמדובר בבן-אדם אקסצנטרי במיוחד.
    מהיכרות קצרה עם העבודות שלך אני יכול לראות שלא השקעת הפעם 🙁
    בכל זאת יצא מעניין וביזארי, כהרגלך.

    פטרי – זה נראה אחלה, כרגיל, אבל נראה לי שהתחכמת קצת יותר מדי. קשה לזהות את הדמות. אין מספיק רמזים, אלא אם כן אתה אוהד שרוף של הסדרה (ואני לא – ראיתי רק עד האמצע, בערך). אולי היה כדאי להוסיף טקסט כמו אצל אביב אור, למרות שזה רמז ע-נ-ק.

    אביב אור – לא נראה לי שהייתי מזהה את הדמות אם השם לא היה כתוב למטה, אבל זה בכל זאת מעניין ועשוי נהדר. טוב, באמת קשה לזהות דמות כזאת בתור ילד לא משנה איך מציירים את זה. קשה לדמיין את האוס בלי זיפים ומקל הליכה, אז זה לא באמת יכול לעבוד. למרות שהכנסת את המקל בצורה כלשהי – FORESHADOWING!
    העכבר לא ממש ברור לי. למה דווקא עכבר? אני מרגיש שפספסתי משהו.

    chuckie – נראה לי שהאיור מינימלי מדי. היה יותר מעניין אם היו רואים את הדמות השניה או את הסביבה (החדר). הרעיון טוב, אבל לא הלכת עם זה מספיק רחוק.

    איתי – מצחיק. הבדיחות האלו פופולאריות מאז שמסע הבחירות שלו התחיל ולא נראה לי שהן יפסיקו בקרוב. זה מתבקש.
    עניין פרפסטקיבה קטן – הדלת נראית מלמעלה, אבל אם אובמה הוא תינוק זה אומר שהוא יותר קטן ממנה ולכן בעצם אמורים לראותה אותה מזווית נמוכה, לא גבוהה. מכיוון שאני לא יכול לצייר בו הסבר יותר ברור אני אסתפק בזה.
    הקומפוזיציה של ההפוכה של דגל אמריקה מוצלחת למדי, אבל קשה לראות את הטקסט עליה. היה עדיף להשתמש בבלון דיבור או בהפרדה יותר קונטרסטית בין הטקסט לרקע (למשל דופן עבה ולבן, במקום דופן דקיק צהבהב). באופן כללי הצבעוניות כהה מדי, בעיקר ברקע, מה שעוד יותר מקשה על ראיית הטקסט (אני רואה אותו, כן? אני רק לא רואה טעם להקשות עליי ועל אנשים אחרים, כשאפשר פשוט להבהיר את הצבעים).

    מאור – ממש אהבתי. התרנגולות (או יותר נכון התרנגולת! עליתי על השכפול שלך!) ראליסטיות מדי, אבל זה לא מרגיש לי כמו טעות. זה איכשהו זורק את האיור למקום אחר, פחות הומוריסטי ויותר… מוזר. כמו ההומור של סשה ברון כהן, בעצם. אני אוהב את זה.

  13. shoze הגיב:

    ואו, בהחלט אתגר מוצלח השבוע!
    כשראיתי לראשונה את הנושא די התקשיתי לחשוב על רעיון אבל יש פה ממש הברקות. סחתיין!

    purpleyaler – לא רואה תמונה.

    ליבר – הרעיון לצייר את צ'ארלי כמבוגר הוא ממש מעולה. מסכימה עם אביב על ההעמידה האלכסונית המוזרה ומיקום לא מוצלח כ"כ של הדמות בפריים, כמו כן הייתי משאירה את הסוודר עם פס יחיד כמו באוריגינל. חוצמזה אהבתי את הפרשנות שלך לדמות, מאוד מוצלח.

    איצקוביץ – אחלה רעיון וגם קומפוזיציה ממש מוצלחת! קצת פחות התחברתי לצביעה, קצת מבולגנת מדי, והגזמת לדעתי עם הצהוב והכוכבים. הייתי גם מורידה את התוספת הקובייתית שבצד השולחן – מיותרת ולא ברורה. אבל עדיין יופי של עבודה.

    may-chu – מה שאביב אמר. הרעיון מוצלח אבל היה מוסיף בהרבה אם הוא היה מכוון יותר לסיפור של הדמות. את הטקסט שקצת לוחץ על הנסיכה אפשר היה פשוט להקטין ולצופף, נראה לי יותר נכון מלפזר אותו ליותר שורות.

    עובדיה – כרגיל, לא ממש הבנתי. אם זה אכן אנדי דיק אני לא מאמינה שיש סיכוי שהייתי מזהה אותו. גם בצירוף כותרת עם שמו.
    מבחינת ביצוע, יש שם יותר מדי בלאגן צבעוני. עדיף היה להרגיע הכל ולתת לזה קצת מהרנדר המגניב שלך – אולי לא היינו מבינים אבל היה נראה מעורר תאבון 🙂

    פטרי – לצערי אני לא מזהה את הבחור, אבל אני מתארת לעצמי שאני פשוט לא מכירה את הדמות ושזה לא מחוסר דמיון אליה. סגנון פשוט ונגיש.

    אביב אור – מצויין! הצלחת לשמור על המבט האינטסיבי והזועף משהו שלו ומאוד אהבתי איך שעשית את החול בכמה נגיעות אסטרטגיות, אני חושבת שהפוזה שלו פחות קרובה לשלמות האנטומית הרגילה שלך – משהו באיזור הרגליים לא עובד וגם הנפילה של הצל של הסנטר על הברכיים לא מרגישה נכון. כמו כן אולי היה עדיף למרכז את הטקסט, יותר מדי מושך שמאלה הפריים. אבל אלה התקטננויות, יצא לך מותק של ציור!

    chuckie – מסכימה עם אביב. מה שכן, יש פה השתפרות מבחינת עיצוב דמות מהעבודות הקודמות שלך. כל הכבוד!

    איתי – הטקסט לא קריא לגמרי – האפור והאדום קרובים מדי בכהות שלהם. כמו כן מאוד מפריע לי הביצוע המרושל של אלמנטיים שאמורים להיות גרפיים כמו הקרניים ברקע. בפוטושופ, בכלי של הצורות הוקטוריות יש כבר צורה מוכנה מראש כזאת. ביצוע נקי היה מקפיץ לך את הציור בחצי מהמאמץ.

    מאור – אהבתי! ממש ממש מוצלח. הרעיון הוא הברקה ולגמרי והציור פשוט ולעניין ואפשר לזהות את בוראט גם בלי כיתוב שזאת הצלחה פנומינלית. התרנגולות ברקע מיותרות לדעתי, בעיקר זאת הגדולה. גם הבקבוק לא להיט. אמנם הבדיחה חמודה אבל האלכסון המוזר הזה וזה שאין לו צל גורמים לו להראות כאילו הוא מרחף באויר. אבל זאת כנראה העבודה האהובה עלי מבין הרבה עבודות מוצלחות השבוע.

    כל הכבוד למשתתפים. כן ירבו סיבובים מוצלחים כאלה.

  14. עובד הגיב:

    שוז חבל שלא העלת משהו, את חלק מהסיבה שאני חוזר לכאן.

    purpleyaler – יאפ, אין תמונה.

    ליבר – עבודה טובה בסך הכל, ורעיון משעשע, זה מצחיק כי צ'ארלי בראון הראש בטון היה די מתוסכל בילדותו, כניראה שהוא מוצא את השקט שלו רק אחרי שהכלב שלו מת חה חה, כמו שאמרו לפניי הקומפוזיציה קצת מוזרה, זה כי לא מיקמת את הדמות במקום דומיננתי מספיק ביחס לרקע ולכתב, שהוא כאילו כבר חלק מהעבודה כי הוא תופס את אותו מקום, וגם הדשא way גבוהה מידי, גם הדמות עומדת בלי שיווי משקל נכון, נסה לכוון את הרגליים בדיוק אל מתחת לראש (תעשה קו דמיוני אומשהו) :).

    אביב איצקוביץ' – זווית מרתקת כהרגלך, אהבתי שלקחת כביכול סיפור אמיתי על מה שקרה… אתה משתמש באתגרים כאן באופן הכי נכון שאפשר, עלית לדרגת לווננטננטט (או איך שאומרים את זה), הייתי רוצה לראות מה יקרה לעבודות שלך אם תצבע את הקווי מתאר שלך בצבע של האובייקט רק טיפה כהה מידי, חוצמיזה לעומת שוז אני דווקא אוהב את הבלאגן של הצבעים… זה מתגרה בקומפוזיציה וזה נהדר.

    may-chu – רעיון נחמד שניראה שאפשר לפתח בהרבה, אני לא יודע איך את בוחרת רעיון אבל אחרי שיש לך גרעין מסויים, תני לזה עוד כמה ד'ק מחשבה, הצביעה נחמדה מאוד, הייתי מרנדר טיפה יותר ומחליט על תאורה ממקום מסויים, אבל עבודה באמת טובה 🙂

    בקשר אליי – אמנם לא השקעתי עד הסוף אבל זה לא אומר שזה לקח לי פחות זמן ממה שאני עושה בדרך כלל, הבלוג הזה הוא הסיגריה על הספסל בשבילי, אני עושה את מה שהכי משמח אותי באותו רגע ועל הדרך מנסה להתקרב לנושא כמה שאפשר ובסוף נהנה מחשיפה אל אמנים נהדרים. במילים אחרות, כלום על פיתה זה סקסי.

    פטרי – אני נבוך להודות שאני לא מזהה את הדמות, רגע… אל באנדי?!? גדולל (אחרי שסיימתי את המשפט בהיתי בזה עוד כמה ד'ק) בכל מיקרה אני מקווה שזה הוא חח. ציור קרטוני ומשעשע 🙂

    אביבאור – אני גם לא מכיר את הדמות אבל בפעם הראשונה שראיתי את זה קיבלתי המון רמזים על איך שהדמות האמיתית באמת מתנהגת, אני בטוח שאם אני יראה עכשיו פרק אני יוכל לזהות את הדמות מקילומטרים ועוד אומר "כןןןןןןןן ג'וביישש", זה מאוד יפה לדעתי… ביצוע נהדר ורינדור יפה מאוד, הייתי עושה את הרקע בצורה טיפה יותר חותכת, חשבתי שהוא בפינה של חדר, אולי זה רק אני… עבודה מצויינת וללא עוררין וכדורי כותנה.

    צ'אקי – השתפרת כהוגן, אולי בגלל שנוח לך לצייר יותר בכלים מסורתיים? זה להיפך מחוקי הטבע אבל מי יעצור אותך, הייתי מקטין את הדמות ונותן עוד קצת מרחב, זה מרגיש חנוק. בקשר לאור הלבן, זה ניראה כמו back light, נעשה בצורה טובה רק נסה להבא לעשות אותו בכיוון השני, איפה שחשוך יותר, לא ממקור האור. עבודה נהדרת ורעיון נחמד 🙂

    איתי – הייתי מציע לך להשתמש במברשות גדולות ורכות יותר, הרעיון מאוד עוקצני וחמוד, הדרך שבה הוא מסתכל למעלה מאוד מצחיקה ושיש כוכבים בשירתים גם כן חח. תעבוד יותר אסתטי…

    מאור – המנצח שלי להערב, מה שהכי הצחיק אותי, אין לי כ"כ מה להגיד על זה שלא אמרו לפניי, עבודה טובה 🙂

  15. shoze – השולחן, הכסא וכל שאר הדברים בציור הם לחלוטין מועתקים מהדרדסים. לא שיניתי כלום, ככה זה באמת נראה. עשיתי חתיכת מחקר על זה.

  16. shoze הגיב:

    ואללה? אז לקחתי בחזרה והעברתי לקונספט ארטיסט המקורי של הדרדסים. קבל ח"ח על עבודת מחקר.

  17. אביב אור הגיב:

    רק עכשיו שמתי לב שפיקאסה מקטין באגרסיביות את הציורים שמעלים אליו. פנטסטי. אני אמצא דרך לשנות את זה עד האתגר הבא, או שאעבור (שוב) לשרת אחר.

    purpleyaler – אני מתנצלת שהציור שלך היה בלתי נראה במשך כמה זמן; עכשיו הוא עלה ואני מקווה שאנשים יחזרו להגיב. הגרסה הילדותית של פריקזויד חמודה, ונראה שהוא שומר על האישיות החצופה/היפראקטיבית של המקור. קצת קשה להבין מה הוא עושה עם היד (מוצץ אצבע? מחטט באף?), ומה הדבר שהוא מחזיק (תיק? סקייטבורד?), אז אולי אפשר היה לתת קצת יותר פוקוס על הילד, שהוא בעצם מרכז האתגר. אני מסכימה עם אביב לגבי הפונט והטקסט באופן כללי: הציור מוצלח והקומפוזיציה טובה, ואז פתאום נכנס גוש הטקסט הענק הזה שלא מתחשב בשום דבר סביבו. גם טקסט, אפילו אם מכניסים אותו ממש בסוף בשביל הצחוקים, הוא חלק מהאיור, וצריך להתייחס אליו בהתאם. במקרה הזה, מכיוון שפריקזויד אומר את המילים, למה לא להכניס אותן לאיזה בלון דיבור כלשהו שישתלב טוב יותר עם שאר הציור?

    ליבר – הרעיון חמוד וגם העיצוב של צ'ארלי כאיש זקן (נחמד לראות שהוא גדל להיות איש זקן מחוייך; לפי הילדות שלו הייתי מצפה שהוא יהיה מריר לנצח). אני דוקא אוהבת את הפסים המרובים על הסוודר: זה מצד אחד שומר על קשר ברור לדמות המקורית, ומצד שני לא פשוט עושה שכפול שלה לעתיד הרחוק. הרי סביר להניח שהטעם של צ'ארלי בראון ישתנה *קצת* במהלך השנים =) מסכימה עם הנאמר לפניי לגבי הנטיה שלו אחורה, ועל אף שאני אוהבת את העיצוב של הטקסט, אני מסכימה גם שאפשר היה להזיז אותו למקום קצת פחות בולט, אולי לאזור הדשא.

    אביב – תודה על התגובה. העכבר התחבר לי בראש לעכבר מעבדה: כשהאוס מבוגר הוא "עושה ניסויים" על אנשים אמיתיים; כשהוא צעיר – על עכברים.

    האיור כולו מאוד נחמד, במיוחד ההתמודדות המוצלחת עם הזווית העילית. הצבעוניות של הרהיטים והשטיח מאוד נעימה, אבל אני מסכימה עם שוז שיש קצת יותר מדי צהוב שקצת מפריע בעין. הטקסט בבלון הוא דוגמה מצוינת לשילוב טקסט כמו שצריך באיור. עד כמה שהאיור נחמד כאיור, קצת חבל לי שההתמודדות עם האתגר עצמו היא קצת פשטנית: דרדסבא הצעיר שלך נראה כמעט בדיוק כמו המקור, רק עם שיער חום.

    may-chu – הפנים מוצלחים – נראים מבוגרים-נרגנים כאלה, והאזכורים הקטנים מהסרט כמו הכפכפים והמזלג בשיער נחמדים מאוד. הצביעה של אריאל נעימה ונותנת תחושה דיסני-ית, ואפשר היה אולי לתת גוון שונה לקווי הקונטור של העור והשיער (צבע שונה מהקונטור של השמלה). אני מסכימה עם אביב לגבי חוסר הקשר של הילדים. אולי באמת איזה משחק עם דברים מהים והערה רלוונטית היו יכולים להיות קשורים יותר, או לחילופין – אם הם כבר משחקים ברובי מים – אפשר להתייחס לגעגועים שלה למים או משהו. בכל אופן לשמור על קשר בין האלמנטים של האיור, שיביעו רעיון ביחד.

    עובדיה – תודה רבה. מגניב שהצלחת "ללמוד" על הדמות המקורית מהציור הזה.

    כשיודעים שזה אנדי דיק אז אפשר לזהות אותו באזור הלסת והסנטר, פחות או יותר. אני לא מכירה את הסיפור שלו, אבל במייל כתבת לי שהוא הפך להיות בחור רוחני כזה, אז הציור שלו בתור נזיר בודהיסטי עתיק הוא הולם למדי. אני אוהבת את העיגול הקליגרפי הזה מסביב לראש שלו, שמזכיר לי הילות נוצריות מצד אחד ומגילות תפילה אוריינטליות מצד שני. לכל ה"קשקושים" מסביב אני קצת פחות מתחברת; יותר מאשר לתת אווירה או להוסיף לציור הם מפריעים לעין.

    פטרי – לדעתי ברור לחלוטין מי זה, אבל יכול להיות שהזיהוי מוגבל לאנשים שמכירים היטב את הסופרנוס. הסגנון מגניב מאוד, הרעיון מאחורי הציור משעשע ומתאים לדמות (אני יכולה לתאר לעצמי את הפלאשבק =)), וההבעה מצוינת. אולי הוא נראה טיפה מבוגר מדי בשביל הקונטקסט התיכוני/קולג'י, אבל הוא בחור שקשה מאוד להצעיר בלי לאבד אותו לגמרי.

    צ'אקי – עיצוב הדמות מוצלח למדי; היא נראית כמו סבתה מזרח-אירופאית קלאסית, וכמובן שעם הכיפה האדומה קשה לפספס מי זו. הצבעוניות שלה מוצלחת בעיניי, לוקחת את האדום הצעיר והחי למקומות קצת יותר מבוגרים ו"עייפים", אבל חבל שהרקע כל כך דומיננטי בצבע שלו: משהו קצת יותר קריר ובהיר היה מקפיץ החוצה את הדמות ועושה את ההתבוננות בציור נעימה יותר. כמו שאמרתי ל-purpleyaler, התוספת של הטקסט נראית רנדומלית בפונט, בצורה ובמיקום, וכדאי לשים לב לשגיאות כתיב: little במקום littel למשל. כשהכנסת את הטקסט הזה הוספת פתאום איזה סיפור מאחורי האיור, אבל השארת אותו מאוד מעורפל ולצופה אין מושג במה מדובר. לדעתי כדאי היה לוותר על הטקסט ולהשאיר את זה במסגרת עיצוב דמות ותו לא, או לחילופין להרחיב את האיור ולהסביר קצת מי זו אותה כיפה ירוקה ובמה מדובר.

    איתי – הרעיון משעשע, אבל נראה שיש כאן יותר רעיון משעשע ("איש מבוגר שלבוש ומתנהג כמו ילד") מאשר באמת לקחת את אובמה ולדמיין אותו מחדש כילד. יש משהו בתנוחה שעובד טוב מאוד, מעין מערכת יחסים בין הכתפיים לאגן שמשדרת בדיוק את ה"Yes I Can" הזה. לגבי האלמנטים הגרפיים כבר העירו, ואני רק רוצה להצטרף ולחזק את עניין הטקסט: גם כאן הוא מוכנס לאיור בלי שום חשיבה או תכנון לגבי מיקום, צבעוניות, פונטים וכו'. לי אישית גם מאוד מפריע העדר האותיות הגדולות איפה שצריך.

    מאור – עיצוב הדמות והסגנון חמודים מאוד, והשפם עם החוט הוא תוספת משעשעת. אני מסכימה עם שוז שהתרנגולות קצת מפריעות, אבל אני לא חושבת שצריך להפטר מהן לגמרי (הציור ישאר קצת ריק, ודווקא העומס הזה מוסיף לדמות), רק אולי להבהיר אותן קצת שלא יתבלגנו עם הקווים של בוראט עצמו, ולאזן קצת את המשקל שלהן (בצד ימין יש הרבה יותר משקל מאשר בצד שמאל, עם שתי התרנגולות והבקבוק). ההגשה על נייר מקומט כביכול גם מוצלחת, ואפשר היה אפילו לקחת את זה קצת רחוק יותר לכיוון תמונה ישנה, עם קצת רקע מסביב.

    שוז – תודה רבה =) את צודקת – הציור באמת מושך שמאלה, ולא רק בגלל הטקסט.

    בשבוע הבא אני מקווה שנמנע מתקלות טכניות מטופשות ושהכל ילך חלק יותר.

  18. אביב אור – אוקי. חשבתי שאולי יש קשר ל"עכבר מעבדה".
    קצת מוזר שיש עכבר בארגז חול, עכשיו שאני חושב על זה. אצלנו בארגז היו בעיקר נמלים.

    שיניתי יותר מאשר צבע השיער, לא ציירתי לו את הכובע, מה שמאפשר לך לראות שהוא לא קירח – דרדסאבא אמור להיות קירח. רואים את זה אפילו בסדרה המצויירת כשעף לו הכובע. נכון, הייתי יכול ללכת יותר רחוק, אבל לא נראה לי שדרדסאבא באמת היה נראה אחרת, לא משנה לאיזו תקופה הייתי מרחיק. הדרדסים באופן כללי הן דמויות עקביות להחריד. אולי הייתי צריך ללכת על גרגמל! איזה פספוס… אולי בפעם הבאה.
    אני עדיין לא מבין מה בדיוק לא מסתדר עם הצהוב: שרביט צהוב, כוכבים צהובים – האור שנופל הוא… צהוב! מה בדיוק הבעיה פה?

  19. may-chu הגיב:

    טוב, עכשיו תורי.
    קודם כל – לגבי ההערות שלכם אלי. אני חייבת ממש לא להסכים איתכם לגבי הטענה שזו יכולה להיות כל נסיכה חוץ מאריאל. אם תחשבו על זה, אריאל היא כעיקרון הנסיכה היחידה שבסופו של דבר איבדה משהו משמעותי (המשפחה שלה וכל עולמה, לצמיתות), והרוויחה רק את הנסיכות (שכבר הייתה לה קודם) ואהוב, שאלה בעצם הרווחים של כל נסיכת דיסני. ולכן טבעי היה בעיני שתגדל להיות זקנה נרגנת שלא מבינה את כל הצעירים של היום, שמשחקים ברובים ואקדחים ולייזרים וכו'. נכון שאם היו משחקים בדברים שקשורים לים אולי היתה לזה יותר משמעות… אני חייבת להודות – לא חשבתי על זה! וכמובן לגבי הטקסט, אני מקבלת את ההערה… תודה 🙂

    ולביקורות שלי:
    purpleyaler – מבחינת הציור, אין בעיה. הילד-פריקזויד מאד חמוד, ורעיון המפגש בינהם ממש מקסים. לגבי הטקסט אני מסכימה שגדול מדי ודי משתלט על הציור. הפונט לא בעייתי בעיני כמו הגודל העצום של הכיתוב, שגדול אפילו מהילד, מה שגונב ממנו את תשומת הלב. וזה מתקשר לי להערה קטנטונת אחרת: מאחר והילד-פריקזויד הוא הנושא, הייתי מנסה להדגיש אותו איכשהו ולתת עליו יותר את התשומת לב. אולי אפילו לעשות סוג של אינטראקציה מעניינת שקשורה לדמות.

    ליבר- איזה זקן חביב הוא נראה! נראה שגדל להיות איש שמח ושבע רצון מהחיים, שחי בשלווה עם העולם (כמו שכבר אמרו – בשונה ממה שהיה בקומיקס). אולי השקט עושה לו טוב? אני מסכימה עם השאר לגבי הנטיה אחורה, דווקא זקנים נוטים להתכופף קדימה יותר, אם כבר, ולא לעמוד זקוף כל כך. דווקא לגבי הריקנות שמסביב אני לא מסכימה. אני חושבת שזה מוסיף, זה מראה כמה הוא לבד ושקט לו, והכל פסטורלי ונעים לו.

    איציקוביץ' – אהבתי את זה שדרדסבא הפך להיות סוג של ג'פטו, שיוצר את בובותיו ומפיק בהן חיים. זה בעצם גם מסביר למה הוא הדרדס המבוגר היחיד בסדרה, בעולם של צעירים, ונותן נופח אחרי לסדרה, של אחד ששולט בהכל מאחורי הקלעים. הרעיון ממש משעשע! מאד אהבתי גם את נקודת המבט המעניינת ואת הבלון טקסט שנראה ממש מקסים. רק הערה אחת, אני אישית לא הייתי עושה את השרביט כל כך ילדותי ושטוח, ולא הייתי ממלאת את כל החלון בעשרות כוכבים צהובים… זה יוצא מעט ילדותי, קצת כמו שילדות קטנות יציירו כישוף. ואולי כדי להדגיש את הצעירות של דרדסבא הייתי עושה לו איזה תסרוקת אחרת… אולי פאנקיסטית קצת? דרדסבא המורד P:

    עובדיה – הציור פסיכודלי נורא! ממש מעט מטריד אפילו. אם כי עשוי בצורה טובה. יותר מזה – צר לי… לא ממש הבנתי מה הכוונה, אז לא אכנס לביקורת על משהו שאני לא מבינה בו… מקווה שאתה מבין אותי. 🙂

    פטרי – גם כאן, אני לא מכירה את הדמות,אז אמנע מלהגיב (מה שאני כן יכולה לספר הוא שחשבתי בהתחלה שאתה ניגש לשחקן הפוטבול האמריקאי הממוצע בגישה שכולם בסופו של דבר נהיים סוג של bully מקובלים כאלה… הסטראוטיפ האמריקאי המוכר). אז שוב, רק אגיד שרמת הציור מעולה וכרגיל אתה מוציא תחת ידך ציור מעוצב ומסוגנן בצורה טובה.

    אביבור- קודם כל, תני לי להגיד לך שבחירת הדמות מ-ע-ו-ל-ה!!! (אני צופה אדוקה בסדרה), הפנים שלו מעולות בעיני, יש לו את המבט הציני החקרני שהוא כל כך האוס (שאגב, לא בטוח שהיה לו בתור ילד, בהתחשב בזה שזה משהו שהוא קיבל יחד עם הרגל התותבת שלו) והמקל הזה כל כך סימבולי שזה מקסים (אם כי אולי הייתי לוקחת לצורך העניין סתם מקל שמוצאים ברחוב, ולא משהו כל כך מסוגנן ומעוצב). רק באמת העכבר לא ממש התחבר לי. אם כבר הייתי מדמיינת אותו מנתח ניתוחי שדה איזה סנאי מסכן, או משהו בסגנון… לתפוס עכבר בזנב נראה כמו משהו שהוא עושה סתם מתוך התעללות, ולא ממש מתוך עניין ו"ניתוח". מצד שני, העכבר הזה מזכיר לי בצורה מטרידה את ההתנהגות שלו כלפי צ'ייס…
    טוב לראות אותך משתתפת שוב באתגר, ויכולת הציור שלך מדהימה אותי כל פעם מחדש!

    chuckie- יפה, אבל טיפה ריק מדי. קודם כל, הסיפור מאחורי התמונה לא ממש מובן… מי זו כיפה ירוקה? הבת של כיפה אדומה? ואני הייתי מוסיפה רקע… (כן, אני יודעת שאני לא הוספתי בשלי, אבל זה מעצלנות, אני מודה) אולי הייתי מוסיפה אפילו שטיח מעורו של הזאב, או את הראש שלו על הקיר. וכמו שאמרה אביב לפני, אם כבר רקע חלק – אז תעשה אותו בהיר יותר, או לפחות בצבע שהוא לא בצבע שקיים בציור כל כך הרבה.

    איתי- אהבתי את הרעיון, וכן, אפשר להגיד שברק אובמה הוא דמות – הדמות הבדיונית של ה"נשיא המושלם" שהאמריקאים יצרו לעצמם. בכל מקרה, הרעיון טוב, הביצוע קצת פחות… קודם כל, ברק הקטן נראה בוגר מכדי להיות תינוק שזה עתה לומד מה זה שירותים. משהו שכדאי לדעת – ככל שמוסיפים יותר קווים בפנים, כך הם נראים מבוגרים יותר. לכן אולי כדאי היה לוותר על הקווים שמסביב לפה ולעיניים וכו'. עוד משהו, הטקסט נעלם קצת ברקע הפסים… רואים שניסית להבליט אותו, אבל אולי היה כדאי לעשות אותו בבועת דיבור או משהו… משהו אחרון, הפופיק שלו נראה לי קצת גבוה למקום בו נגמר החיתול P:

    מאור – אהבתי את זה שבוראט הגדול נראה בדיוק כמו הציפיות של בוראט הקטן. בנוסף, אהבתי את זה שהמנקיני שלו משמש כסוג של חיתול. העיצוב של הדמות עצמה מעולה (אם כי לא ברורות לי הכפפות) והתרנגולות דווקא מצאו חן בעיני. מראות איפה גדל ואיך התפתח הבוראט המוכר לנו היום. רק דבר אחד נראה לי מיותר – הבקבוק הרדיואקטיבי. לא נראה לי נחוץ לתת לו סיבה שאינה בביולוגיה שלו ובסביבה שלו לעובדת היותו מוזר… מספיק להראות שגדל בין תרנגולות במקום שעוד צילמו בו במצלמת שחור לבן וכו', ולראות את הסרט, כדי להבין שבאמת מדובר בדמות שהיא פשוט בורה, ולא מעוותת גנטית בגלל רדיואקטיביות. אלא אם כן הבקבוק הוא רפרנס למשהו מהסרט שאני לא זוכרת… ואז פשוט תמחק את כל מה שאמרתי 🙂

  20. may-chu – "זה בעצם גם מסביר למה הוא הדרדס המבוגר היחיד בסדרה" – זה בדיוק היה הרעיון שלי! הסברת את זה יפה.
    שוב… השרביט והכוכבים לקוחים מהדרדסים. השרביט באמת מוזר, אבל מה לעשות, זה באמת השרביט של דרדסאבא.
    דאגתי שלא יזהו את הדמות אז לא ציירתי אותו שונה מדי. אולי הייתי צריך להתפרע עם זה קצת יותר.

  21. master הגיב:

    הציורים נעלמו. לאן הם נעלמו? אין איש יודע.

כתיבת תגובה