האיור השבועי #41 – אבק פיות משובש

ברגע שנגלה איך יוצרים אותו, אין ספק שאבק פיות יוביל לפריצות דרך חשובות במדע. עד אז, הנה כמה דוגמאות לתקלות שאנחנו עשויים להתקל בהן:

אביב איצקוביץ'
אבק פיות משובש - אביב איצקוביץ'

דור
אבק פיות משובש - דור

איתי
אבק פיות משובש - איתי

פטרי
אבק פיות משובש - פטרי

טינה
אבק פיות משובש - טינה

הנושא לשבוע הבא: #42 – "במרוץ השנים" (קראו הסבר!)

דדליין: רביעי , 8 ביולי

הפעם נושא האתגר קצת שונה מהרגיל. בחרו דמות מוכרת – מספר, סרט, תכנית טלויזיה או כל מקור אחר – וציירו גרסה שלה בגיל שונה, למשל כשהיא זקנה מאוד, או בשנות הילדות (או לחילופין, לקחת דמות שהיא במקור זקנה או צעירה ולציר אותה באמצע חייה). הרעיון הוא כמובן לא סתם להוסיף קמטים או לתקוע מוצץ, אלא לנסות לדמיין באמת איך הגיל החדש ישפיע על הדמות, החל מהמראה החיצוני שלה, דרך תנועות הגוף, האופי והלבוש. כתבו במקום כלשהו על הציור באיזו דמות בחרתם, כדי שהתגובות יוכלו להיות ענייניות ולא יסתכמו במשחקי ניחושים. בהצלחה!

איור טוב מורכב מרעיון מוצלח וביצוע איכותי; הקדישו זמן, מאמצים ויצירתיות לשני הפנים האלה, ונצלו את האתגר השבועי כדי לאתגר את עצמכם לנסות משהו חדש ולהביא את היכולות שלכם למיצוי!

ציורים אפשר לשלוח ל-avivor בג’ימייל.קום, ובבקשה תציינו גם את השם בו הייתם רוצים להופיע בבלוג (כינוי, שם מלא, שם פרטי, מה שמתאים לכם), ואפשר לצרף גם קישור לאתר עם עבודות שלכם או לבקש לקשר לכתובת אימייל. אם אין בקשות מיוחדות אני כותבת את השם שאני רואה במייל בלי תוספות.

13 תגובות לפוסט "האיור השבועי #41 – אבק פיות משובש"

  1. אוי נו פטרי למה ציירת צפרדע… עכשיו שלי נראה פחות מעניין 🙁
    בעצם, רגע! נראה לי שאצלך זה קרפדה. אוקי, הכל בסדר.

    נראה לי שאני אחכה קצת עד להערות/ביקורות. אולי עוד מישהו ישלח איור.

  2. טוב… נראה שלא נוספו עוד איורים.
    נראה גם שאף אחד לא הגיב.

    אביב – אני מקווה שעוד אנשים יגיבו כי אני ממש לא בטוח בקשר לקומיקס הזה.
    אני צריך ביקורת, אנשים. תכתבו דברים.

    דור – עיצוב דמות מעניין. במיוחד האף.
    למרות שזה הגיוני שהשיער יהיה לבן, משהו שם לא מסתדר לי. ניסיתי להסביר את זה אבל לא מצליח לי. יכול להיות שזה רק בראש שלי.

    איתי – קצת מוזר שפיטר פן לא משתתף באיור. מצד שני הנושא הוא לא "פיטר פן" אז אני יכול להבין את הבחירה הזאת.
    כל האפרוריות הזאת של הבניין מאוד תורמת. לא יודע עד כמה זה מכוון. זה גרם לי לחשוב, עוד לפני שהבנתי מה קורה בכלל, שמשהו שם לא כשורה.
    הערות טכניות – פרספקטיבה משפיעה גם על דמויות, לא רק על קירות וחלונות. זווית הנפילה נראית כמעט לחלוטין קדמית, אבל אנחנו אמורים לראות אותו נופל מזווית תחתית.
    מאוד מומלץ לא לעשות הצללות לבלוני דיבור – אלא אם כן הם חפץ ממשי בציור (עושים את זה לפעמים בתור בדיחה). הם אלמנט גרפי, וככה הם צריכים להשאר.

    פטרי – למרות ש"גנבת" לי את הצפרדע אני סולח לך. ואם כבר הזכרתי את הצפרדע (או שזאת קרפדה, ואם זאת קרפדה אני מתנצל) – היא כהה מדי. אי אפשר ממש לטעות ולראות שם משהו אחר, אבל זה בכל זאת כהה מדי, במיוחד כשיש שם נורת חשמל דולקת.
    הפיה/פיון עשוי/ה ממש טוב ואני מסמפט את העיצוב שלו.
    התוספת של ה"ריביט" בכתב מפוקסל נראה לי כמו הברקה לא קטנה.

    כבר התחלתי לעבוד על משהו לאתגר החדש.
    אני מקווה לראות הרבה איורים שבוע הבא! זה תרגיל מעולה.

  3. אביב- תודה על התגובה =]
    אין לי הרבה מה לומר על הציור שלך הוא עשוי טוב ופשוט והרעיון גם מאוד נחמד =]

    דור- כמו שאביב כבר אמר השיער נראה טיפה מוזר הוא נראה טיפה כמו פאה אול היית צריך להתמקד טיפה בהדגשה של קבוצות שיער קטנות יותר חוץ מזה צביעה מעולה =] רק טיפה מציק לי שאין רקע

    פטרי – אין מה להגיד מעולה כמו תמיד, עשוי טוב ונעים לעין =]

    האתגר החדש די מבלבל אני אנסה להוציא משהו נחמד =] רעיון מעולה =]

  4. אביב הגיב:

    איצקוביץ' – קודם כל סחתיין שעשית קומיקס. פלטת הצבעים חמודה וכיפית, ורק במבט שני שמים לב לרקע התמונתי, שאפשר היה אולי לעבד קצת יותר למראה המסוגנן של הדמויות. התכלת של הפיה+קסם עובד אחלה. מבחינת סטוריטלינג – לדעתי ההתרחשות ברורה למדיי, וההערות הן רק ברמת "איך אפשר לעשות את זה קצת יותר זורם". הפיה מופיעה בפאנל השני באופן די מפתיע, ורק אחרי בחינה נוספת של הקומיקס מבחינים שההגעה שלה מלווה באור בפינת הפאנל. יכול להיות שזה מוסתר בגלל כותרת הקומיקס, או שסתם מייחסים במבט ראשון את האור לבחירות תאורה שרירותיות, אבל בכל מקרה אפשר היה להציג אותה קצת מוקדם יותר, למשל בתור אור כחול קטן ברקע (אלא אם מתאים לך שהיא מופיעה בפתאומיות). גם את הפיכת הצפרדע לצפרנסיך אפשר להקדים טיפה ולתת לו גוונים כחלחלים כבר בפאנל השני. מצד שני, יכול להיות שהשינויים האלה יעשו את הסטוריטלינג קצת יותר מדי "האכלה בכפית", קשה לי להגיד בלי לראות אותם. ההבעה של הצפרדע כמעט ולא משתנה, ובגלל זה ההבדלים הקלים בהבעה עובדים טוב: ההפתעה בעת המהפך והשוק האדיש מעט של הפאנל האחרון.

    דור – אחלה של רינדור בפנים ובגוף. עבודת המברשת נראית חלקה ומסוגננת, ויכול להיות שבגלל זה השיער נראה פתאום יוצא דופן, בגלל שהוא לא מטופל באותה הצורה. הרעיון והעיצוב מוצלחים, מלבד האף שהוא קצת מטריד בצורתו, והמבט העייף מהחיים עובד אחלה עם נושא האתגר ועם הדמות הזו.

    איתי – הרעיון נחמד, ואולי אפשר היה להעביר אותו בצורה חלקה יותר, אפילו בלי צורך בבלון דיבור (דוגמה אחת: הבחור ממש מחוץ לחלון החדר, שמיים מתפרשים מאחוריו, הוא מנופף בזרועותיו עם הבעה פניקה, וטינקרבל לידו בפוזת "אופס" לחוצה). יפה שהתעמתת עם זווית קשה כמו מבט תחתי כזה, וכמו שאמר אביב לפניי – פרספקטיבה צריכה לעבוד גם על הדמויות, במיוחד כשהן כל כך קרובות ל"מצלמה". הטונים והקומפוזיציה בציור קצת בעייתיים: החלק התחתון כהה מאוד ומעלים די הרבה מהדמות המרכזית, שגם היא כהה, כך שיוצא שהצופה מתמקד בחלון במקום בהתרחשות המשמעותית בציור. אם הדמויות שלך קרובות כל כך לתחתית הציור, אתה רוצה לעשות כל מה שאפשר כדי לגרום לצופה להסתכל עליהן קודם כל, ולא על אזורים יותר ממורכזים: למשל, להגדיל את הדמויות כדי שהפנים שלהן יבלטו יותר (בהתאם לפרספקטיבה), ליצור יותר קונטרסט בטונים (העין אוטומטית מסתכלת לאן שיש ניגוד גבוה בין כהים לבהירים) או להשתמש בצבעים רוויים יותר מאשר בשאר הציור. בכל מקרה לא כדאי לקרב את הדמויות *לגמרי* עד תחתית הדף; מומלץ להשאיר קצת מרווח נשימה בשביל שהצופה לא ירגיש שהדמות בורחת לו מהציור, או עומדת להתקע בתחתיתו. שני דברים טכניים לסיום: כמו שאמר אביב איצקוביץ', באמת לא כדאי להצליל בלונים, ובנוסף מומלץ לכתוב את הטקסטים שבהם בהתאם לכללי הדקדוק, כמו אותיות גדולות בתחילת משפט וב-I. דבר שני – אני לא יודעת באיזו גודל אתה עובד על הציור, אבל מומלץ להתחיל בקנבס גדול יחסית. תמיד אפשר להקטין תמונה גדולה לפני שמפרסמים באינטרנט, אבל להגדיל תמונה קטנה פוגע באיכות שלה, ובכלל עבודה על קנבסים קטנים פחות נוחה.

    פטרי – הטונים מוצלחים מאוד (אולי הקרפדה קצת כהה מדי באמת, אבל רק קצת) והפיון הזה מתוק לאללה, ההבעה והפוזה שלו מצוינות ואומרות בקול גדול "אופס!". הצבעוניות נותנת תחושה של חדר חושך, אולי סוג של חדר ניסויים בשביל הפיי הזה, ובטח יש לו ערמות של קרפדות מתחת לשולחן, כל אחת עם בעיה אחרת. ועל אף שזו תוספת קטנה – הצורה בה הטקסט כתוב (פונט, גודל, סימן קריאה ושתי נקודות) מעבירה המון. אני מקבלת ממנה תחושה של "נו, שוב?…"

  5. אביב – תודה על התגובה המפורטת.
    טוב, בקשר לרקע, יכול להיות שניחשת שהשתמשתי בתמונה כי נלחצתי מהדדליין. אם הייתי מתחיל לעבוד על זה כמה ימים קודם או אפילו יום קודם סביר להניח שהייתי מצייר את הרקע בעצמי, או לפחות עורך את התמונה הזאת ככה שהיא לא תהיה כ"כ עמוסה בפרטים ומתמאימה יותר לסגנון, כפי שציינת.
    בעקבות ההערות שלך אני יכול לחשוב על כמה דרכים לעשות את זה יותר טוב (הכניסה של הפיה, למשל).
    שוב תודה.

  6. טינה הגיב:

    אביב אור, שלחתי לך ציור שלי סליחה על האיחור אבל.. את יכולה לשים אותו?

  7. טינה הגיב:

    תודה 🙂
    אז קודם כל סליחה על האיחור ודבר שני לכל האנשים שכ"כ רצו שאני אוסיף צבע – הנה. ורק שתדעו: לדעתי, זה היה הרבה יותר יפה לפני שצבעתי! הציור לא הכי מושקע פשוט לא היה לי ממש זמן. בגלל זה גם האיחור.

    אביב איצקוביץ' – חבל באמת שלא ציירת את הרקע בעצמך. התמונה השניה לא נראת ממש קשורה, כאילו חסרה עוד אחת לפניה או אחריה. גם בגלל הופעתה הפתאומית של הפיה וגם בגלל שבכל שאר הציורים הצפרדע פונה לשמאל, וכאן היא פונה לימין. חוץ מזה הכל נהדר. אהבתי את ההבעה של הצפרנסיך ואת חוסר הצבעוניות של הפיה.

    דור – אני חושבת שאני יודעת מה הבעיה עם השיער.. הוא יותר מידי רך ודמוי-צמר-גפן-כזה ופחות שיערי.. חוץ מזה אהבתי את הציור, בעיקר את העבודה של ההצללות, נראה מציאותי יותר.

    איתי – אין לי הרבה מה להגיד כי הקודמים שהעירו על הציור שלך אמרו כבר הכל. אני רק אדגיש את העניין עם הזווית של הדמויות והעניין עם תווי הפנים הבלתי מובנים כי כנראה ציירת את זה בקטן. כדאי לצייר בגדול ואח"כ להקטין במחשב.

    פטרי – קסום. הפיון הזה כזה חמוד! צריך לייצר בובה כזאת. האור מהמנורה נופל ממש טוב והצבע הוורוד של התמונה נראה מעולה. האמת רק שממבט ראשון לא הבנתי שזה צפרדע ורק אחרי שקראתי את ה"ריביט" שמתי לב לגוף של הצפרדע/קרפדה והבנתי.

    אביב, אביב ואיתי, כבר הבאתם תגובות לציורים האחרים אבל שלי רק הצטרף אז אני אשמח לשמוע את תגובתיכם לציור שלי גם.

  8. טינה – בקשר לצבעים… אי אפשר לצפות שעל הנסיון הראשון בטכניקה שחדשה לך התוצאות יהיו מדהימות. צריך להתאמן. אני ממליץ לך לנסות לצייר רק בצבעי עיפרון ולא להשתמש בעטים או בטושים. זאת דרך להבין איך אמורים לעבוד עם עפרונות צבעוניים, כי אי אפשר להסתמך על כלים אחרים. תנסי גם לעשות מעברי צבעים יותר מדוייקים ופחות מחופפים. אפשר לעשות דברים מדהימים עם עפרונות צבעוניים.
    הממממ…. אני מזהה שם נקודות צהובות שלא נראות כמו עיפרון. זה טוש?
    יפה שהתאמצת ולא רק שילבת בין שתי חיות (עכברוש+פרפר, לעומת ארנב עם עין אחת ואוזן אחת – שזה כבר עיוות מסוג אחר). נראה לי שחתול עם לבבות זאת דווקא הצלחה לא קטנה – לא הייתי מתבאס מזה כ"כ אם הייתי הפיה הזאת.
    אני לא יודע אם את מודעת לזה, אבל הדמויות שלך לא מצייתות לחוקי הפרספקטיבה. הן לא נמצאות על אותו המישור, בכל מקרה. האקווריום למשל צריך להראות מזווית גבוהה יותר, אבל רואים אותו פרונטלי. החזיר נראה מוזר במיוחד כי הוא עף על הצד, בפרופיל. יש בעיות דומות גם בשאר הפרטים באיור. לא יודע עד כמה זה עוזר שאני מציין את זה…

  9. may-chu הגיב:

    הפעם עבדתי על משהו אבל הוא נשאר ברמת הרישום בלבד, ופיספסתי את הדדליין… חבל, אבל לא נורא 🙂

    אביב – בעיני הרקע התמונתי דווקא לא גורע מהתמונה… הדבר היחיד שמפריע לי הוא שהפנים של הפיה לא ממש נשיים ו"פייתיים", אם אפשר להגדיר אותם ככה. האמת שיש משהו בפנים שלה שמזכיר אפילו טיפה את הפנים של הנסיך-צפרדע. זה הדבר היחיד.

    דור – הרעיון נחמד… לא יודעת אם כל כך מראה אבק פיות משובש, יותר פיה משובשת, אבל זה עובד והסגנון ציור מקסים. וגם השיער הליפתי (מלשון ליפה) הזה דווקא עובד בשבילי ולא מפריע.

    איתי – לגבי הפרספקטיבה כבר אמרו את זה טוב ממני, דווקא עניין הצללת בועת הדיבור לא כזה מפריע. זה מיוחד ושונה, ולא מפריע לי אישית בעין, אז אין לי הערות על זה. מה שכן, אני הייתי עושה את הצבע של החלק עם החלון כהה יותר ואת האיזור בו הנופלים בהיר, כדי למשוך לשם את תשומת הלב. וזה גם הגיוני כי אם טינקרבל שם, היא הרי מקור האור הרבה יותר מהחלון החשוך.

    פטרי – כרגיל, מקסים. הpuppy eyes של הפיון אומרות בבירור "אתם לא כועסים עלי, נכון?". מסכימה לגבי הצבע של הקרפדה, בהתחלה לקח לי זמן לקלוט שזו בכלל קרפדה, ואם לא הribbit הייתי יכולה לטעות ולחשוב שמדובר בחיה אחרת.

    טינה – הבעת הגוף והפנים של הפיה מועברים מעולה… אני הייתי מוותרת על עייני המנגה הלא מהוקצעות. למרות שמצד שני זה עובד עם השפה הילדותית של שאר הציור (פשוט לא עם הדרך שבה היא מצויירת, לכן אמרתי), שנראה ממש כאילו כל הטעויות שלה הן סוג של השתובבות של ילד קטן. כדי למנוע את זה אני הייתי מעמידה חלק מהחיות בזוויות שונות חוץ מפרופיל ופרונט, אולי משקיעה שייראו פחות מאויירות… לא יודעת. עכשיו לגבי הצביעה – מוסיף בהחלט! בחירת הצבעים מוצלחת, רק נראה לי שהסורק שלך אכל חלק מהם. רק טיפ – נסי ליצור הצללות ולא לצבוע הכל בצבע אחיד. ואת ההצללות שניסית לעשות, נסי לעשות לא בעיפרון, אלא בצבע שקרוב לגוון שקבעת, רק כהה מעט יותר.
    ודבר אחרון, אני חייבת לשאול מתוך סקרנות… בת כמה את?

    אביב אור – סתם שאלה… האם נדמה לי או שבזמן האחרון את לא שותפה לאתגר? חבל, מאד נהנית לראות את הציורים שלך.
    ולגבי האתגר הבא – מעולה! נשמע מעניין, משהו שמאד הייתי רוצה לראות! מחכה לראות את התוצאות ומקווה לסיים את שלי בזמן.

  10. טינה הגיב:

    אביב ו may-chu: תודה רבה על התגובות. הכל נכון ועוזר בכל פעם להשתפר. אני מודעת לכך שהשבוע הציור לא ממש מושקע, וגם העובדה שפעם ראשונה ניסיתי להוסיף צבעים קצת פיקששה לי הכל..
    בקשר להצללות.. אני רגילה לעשות עם עפרון והולך לי טוב אבל עם צבעים..בכל מקרה צריך לעבוד על זה.
    אה ואני בת 18 :]
    מה? כ"כ שמים לב?

  11. אמיר הגיב:

    אני יודע שאני לא כזה קשור אבל קראתי את כל התגובות ויש לי כמה דברים לתקן לכם (לא שאני כזה מבין, אבל לפי מה שאני רואה בתור צופה מהצד…) D:
    אצל איציקוביץ' הרקע נתן סוג של ייחוד לקומיקס, ואפילו שהוא לא צייר אותו בעצמו זה לא כזה נוראי. הפייה באמת מפגינה קצת היעדר-נשיות אבל זה מוסיף לה פן שובבי שנורא מתחבר לי עם הקומיקס כולו.
    אצל דור השיער מעולה! כן! אולי הייתי מצליל אותו יותר, אבל זה באמת סבבה לאללה של איור!
    איתי – קצת מחופף, אתה יודע מה?, מחופף הרבה, רואים שאתה יכול יותר מזה! הווילונות מוזרים לי כי הם יוצאים מהפנאלים של החלון. הבועה של הקומיקס היא מין פלסטלינייתית כזאתי, זה מיוחד.
    פטרי – חחח…מי אני שאני אבקר אומן כמוך? אחרי שראיתי את כל העבודות שיצרת בבלוגים שלך XD, לדעתי הצפרדע צפרדעית, סליחה, קרפדה.
    טינה- הצביעה יצאה לא משהו בכלל…הפרספקטיבה קצת מוזרה, אבל אני לא מספיק מומחה כדי לההגיד לך למה, זה סתם לא עובד לי בעיניים. ונחש עם רגליים זה לא משובש! ככה זה היה לפני חטא עץ-הדעת! אהבתי את ההבעה של הפיה.

  12. אביב אור הגיב:

    טינה – הרעיון חמוד, וכל היצורים כיפיים ונחמדים. כמו שהזכירו לפני, העדר הפרספקטיבה באמת קצת מפריע. הציור היה יכול לעמוד טוב יותר בפני עצמו אם כל היצירות היו מפוזרות סביבה על הרצפה, על מדפים, או אפילו מרחפות באויר – אבל באויר שנמצא בסביבה מסוימת. הפיה עצמה נראית אחלה בעיניי, הפוזה וההבעה עובדות טוב (מלבד אולי העיניים שיושבות קצת עקום), אבל הכנפיים לדעתי יכולות להיות עדינות יותר: הקו השחור הוא העבה ביותר בכל הציור (ומושך הכי הרבה תשומת לב), בזמן שכנפי פיה הן בדרך כלל כמעט שקופות. דבר אחרון שקצת מציק הוא החיתוך של הציור בתחתית. אני לא יודעת אם זה נובע מסריקה לא מוצלחת או מתכנון לקוי של העמוד, אבל אם זה האחרון – תמיד כדאי לשרטט בזריזות את המיקומים של האלמנטים השונים בציור לפני שמתחילים בעבודה כדי להמנע מבעיות כאלה.

    מאי – נכון, באתגרים האחרונים ההשתתפות שלי היתה דלילה בגלל כל מיני פרוייקטים אחרים. באתגר הבא אני בטוח משתתפת, הוא נשמע כיף לאללה.

    אמיר – אין שום בעיה שתגיב על הציורים גם אם לא לקחת חלק באתגר, אבל כמו בכל ביקורת, כדאי לשקול את הניסוח היטב. למשל, "יש לי כמה דברים לתקן לכם" נשמע קצת מתנשא. אנחנו לא מתקנים פה, רק מעלים הצעות ומפנים את תשומת לב היוצרים למה שלדעתך האישית בעייתי בעבודה שלהם. גם "הצביעה יצאה לא משהו בכלל" זו לא ביקורת עניינית כל כך, ובעיקר מוציאה את הרוח מהמפרשים במקום לעזור.

  13. אמיר הגיב:

    אופס, לא הכוונה בכלל בכלל בכלל להתנשאות :O
    סורי אם מישו נפגע מאיך שזה נשמע…
    למדתי להבא להגיב נכון ליצירות (: מקווה שלא נחזור על הטעות הזו…

כתיבת תגובה