האיור השבועי #36 – זהירות!

נראה שרובנו נזהרנו יתר על המידה ולא ציירנו שום דבר לאתגר של השבוע (קישור עלוב, אבל זה מה יש), אבל בכל זאת היו כמה מאיירים שאזרו עוז ושלחו את ה"זהירות!" שלהם. תגובות, מחמאות וביקורות בונות תמיד יתקבלו בברכה!

אסף
זהירות! - אסף

גיל
זהירות! - גיל

shoze
זהירות! - shoze

רחל
זהירות! - רחל

הנושא לשבוע הבא: #37 – "מותו של סוכן"

דדליין: שני, 1 ביוני

איור טוב מורכב מרעיון מוצלח וביצוע איכותי; הקדישו זמן, מאמצים ויצירתיות לשני הפנים האלה, ונצלו את האתגר השבועי כדי לאתגר את עצמכם לנסות משהו חדש ולהביא את היכולות שלכם למיצוי!

ציורים אפשר לשלוח ל-avivor בג’ימייל.קום, ובבקשה תציינו גם את השם בו הייתם רוצים להופיע בבלוג (כינוי, שם מלא, שם פרטי, מה שמתאים לכם), ואפשר לצרף גם קישור לאתר עם עבודות שלכם או לבקש לקשר לכתובת אימייל. אם אין בקשות מיוחדות אני כותבת את השם שאני רואה במייל בלי תוספות.

15 תגובות לפוסט "האיור השבועי #36 – זהירות!"

  1. טינה הגיב:

    בפתיחה כתבת שלא הרבה שלחו לך ציורים.. אני כן שלחתי לך ולא העלת אותו 🙁
    ציפיתי כל כך להיום כדי לראות את הציור שלי אצלך בבלוג ולא העלת.
    למה?

  2. אביב אור הגיב:

    טינה – אני ממש מצטערת, אבל אני לא מוצאת מייל ממך בשום מקום.
    אם תשלחי אותו שוב אני אעלה אותו בהקדם האפשרי.

  3. טינה הגיב:

    תודה רבה. אולי שלחתי לאימייל הלא נכון?
    avivor@gmail.com זה זה?

  4. אנוש הגיב:

    בנתיים ממה שנשלח אני אוהב במיוחד את העבודה של שוז.
    אסף – אם הבחור גם היה צורח זה היה תורם יותר לאוירה. אבל אהבתי את הסגנון הגרפי-וקטורי.
    גיל – יש הרבה אוירה באיור, רק המריחות והשירבוטים בשחור קצת מפריעים. (במיוחד על הרצפה).

    "מותו של סוכן"? מעניין מה אפשר לעשות מזה. אני הפעם אצטרך לחשוב ממש חזק.

  5. king homer הגיב:

    הו, כבר הגיע הדדליין?
    עבר מהר השבוע הזה.
    הנושא לשבוע הבא קשה, אבל אני אחשוב עליו ברצינות.

  6. אביב אור הגיב:

    טינה – כן, זה המייל הנכון. תכתבי בכותרת "האתגר השבועי" או משהו בסגנון, כך שאם ג'ימייל בטעות מתייק אותו כספאם אני אצליח למצוא בקלות.

    שימו לב שהתווספה עבודה נוספת של רחל (ובקרוב גם של טינה). תגובות לכולם מחר, מבטיחה.

  7. אלעד הגיב:

    זה לא פייר!
    עד שהיצטרפתי לאתר ורציתי צייר (אני מצייר כל הזמן) נשברה לי היד….
    אסף- ממש אהבתי את שלך, לפי דעתי אין צורך שהוא יצרח, האדישות שלו תורמת לציור.
    בכל זאת הכי אהבתי את שך שוז.
    גיל- לא הבנתי מה הולך שם….מצטער.
    יומטוף אלעד.
    נ.ב הרעיון שלי היה לצייר מישהו מבוגר אומר לילד" זה לא מסוכן…"

  8. כמה זמן אתם משקיעים לציור הזה? אני לא מוצא דקה פנויה… זה משגע אותי…

  9. אביב אור הגיב:

    אסף – רעיון חמוד מאוד. אני אוהבת שברור לגמרי מה קורה, על אף שכל מה שאנחנו רואים הוא צל בצורה משונה – זה שימוש יפה בידע הקיים של הצופה. הדמות נראית לא רע, אולי אפשר היה לשפר את המראה שלה קצת עם עבודת קו יותר דינמית בעוביה. אני מסכימה עם אלעד שהאדישות – או יותר נכון, שוק שמתבטא באפס-הבעה – עובדת יפה, אבל קצת מפריע לי שהמבט שלו לא מדויק. נראה לי שהיה נכון יותר אם הוא היה מסתכל ישירות אלינו, מכיוון שהמצלמה נמצאת כביכול ממש בתחתית הפסנתר. אולי גם טיפול שונה במקצת בפה כדי שיראה יותר "קפוא מאימה" מאשר "חסר עניין".

    גיל – אני מצטרפת ללא-מבינים מה קורה כאן. אני מזהה אלמנטים מסוימים, אבל לא ברור לי איך הם מתקשרים ביחד ויותר לא ברור איך הם מתקשרים לנושא. האלמנט הכי מוצלח בעיניי הוא הפוסטר על הקיר (שאם אינני טועה לקוח מהפוסטרים של המחזמר "מרשעת"?). המונוכרומטיות הסגולה מעבירה תחושה מסתורית-משונה שמתאימה להתרחשות, אם כי אפשר היה לגוון קצת יותר, אולי ברוויה של הצבע או בטונים (בהיר-כהה), ואפשר היה לנצל את הגיוון הזה בשביל לכוון את עין הצופה לנקודה המרכזית באיור שלך. כרגע Mind the Gap מקבל המון פוקוס בגלל שהוא בנוי מצורות מאוד בהירות על רקע מאוד כהה, ואחריו הפוסטר מאותה הסיבה.

    שוז – אני חושבת שמה שאני הכי אוהבת כאן זה הקומפוזיציה. התחושה של "מעבר ממקום בטוח ונחמד למקום מסוכן, קוצני ולא נעים" מאוד מורגשת, והחלוקה של הקוצים האלה לכמה שכבות ברמת העיצוב נותנת לזה קונוטציה של תפאורה, שמוסיפה לתאטרליות. התנוחה של הילד מעולה וגם ההבעה המרוכזת שלו, ורק חבל לדעתי שהמכנסיים והנעליים דומים כל כך בצבע לטנטקלז הקוצניים שהם קצת הולכים לאיבוד עליהם. הילדה הקטנה ברקע היא תוספת מוצלחת, שמדגישה את ההתרחקות מהבית הנעים, אבל אני רק תוהה אם באמת יש צורך בשלט האדום. בכל אופן עבודה מאוד מוצלחת, במיוחד לאור הזמן הקצר שהשקעת בה, לדברייך.

    רחל – התנוחה של המלצר מצוינת =) זה מגניב שעל אף שהוא מאוד נוטה הצידה, הוא נראה מאוזן ושלו. היציאה שלו ממסגרת הציור גם עוזרת לו להרגיש מרחף, כאילו הוא שקוע באיזו מוזיקה שיש לו בראש ובזמן הזה כוח המשיכה מחכה בשקט בצד. הציור לאו דוקא משדר לי "זהירות!", בגלל שעל אף שהאורחים נראים מופתעים או לחוצים, אין תחושה שמשהו רע הולך לקרות. הסגנון מיוחד ונחמד והציור עובד טוב, ורק הייתי שוקלת לוותר על הנברשת או לפחות לתת לה להטמע ברקע הרבה יותר.

  10. shoze הגיב:

    אסף – יופי של רעיון ופתרון פשוט ואלגנטי להעביר אותו. אני גם בעד הבעה מינימליסטית אבל כרגע הוא יכול באותה מידה להסתכל על ענן חולף ולא על רבע טון של כלי נגינה ששועט אליו ב-200 קמ"ש. האישונים שלו כרגע מאוד גדולים. ולמרות ש"גדול" זה דבר מאוד פתוח לפרשנות בעולם האיור עדיין אישונים רחבים תמיד ישדרו רוגע, ניתוק, סוטול….. אישונים מכווצים היו מעבירים יותר טוב את המסר. וכן, כמו שאביב אמרה לכוונן קצת את המבט אלינו וטיפול אחר בפה. אגל זיעה אחד או שנתיים גם יכול להיות תוספת נחמדה.

    גיל – הממממ…. אני רואה יד שמחזיקה מכונית צעצוע (או יד ענקית מחזיקה מכונית רגילה) באיזור מאוד לא מוגדר מבחינת פרספקטיבה, מאפיינים ברורים או גודל מלבד כתובת הMIND THE GAP שמרמזת על רכבת תחתית. במבט שני אני גם יכולה לזהות את החשמלית מימין, למרות שהצורה שבה ציירת את הגיטרה מאוד מבלבלת. וגם האור שנופל עליה נראה כמו תאורה של פנס רחוב. החוסר אחידות הזה בגודל ומרחק שלא נותן לנו להתמקד במשהו ולהבין את הסצינה הוא הכי בעייתי לי.
    סה"כ נראה לי אבל שהולך פה דווקא משהו מעניין. חבל שהכל כ"כ מעורפל ומרומז.

    רחל – מה שאביב אמרה. אני חושבת שהייתי מנסה צבע אחר לליין-ארט, התכלת הזה לא עובד טוב בכל המקומות. וגם השף בדלת (שהוא תוספת מאוד חמודה אגב :)) נראה קצת כמו ציור שתלוי על הרצפה. היה שווה להוסיף שם דלת או רמיזה לרקע או צל…
    סה"כ חמוד מאוד. אני אוהבת את סגנון סיפור הילדים שלך.

    אביב – תודה. השלט כנראה מוגזם, הוא שארית מתת-עלילה שכבר לא ממש רלוונטית. אני בהחלט מתכננת לחזור לציור הזה יום אחד ולנסות להגיע קרוב יותר לאימג' שהיה לי בראש.
    יום אחד….

  11. גיל הגיב:

    אסף – מאוד אהבתי את הרעיון. אני הייתי עושה לו עווית בעין אבל רק כי אני אוהב הקצנות. מצד שני ההחוסר אונים שלו מתבטא יותר טוב כמו שאתה עשית.

    רחל – אני אוהב איך שמלצר מצפצף על חוקי הגרביטציה 🙂 בניגוד לקודמיי, אני לא חושב שצריך לשדר "זהירות" בצורה יותר חזקה מזה. ה"זהירות" לא צריכה להיות קטסטרופלית והעידון של הצבעים מסתדר לי עם זה מצויין. אולי הייתי מבליט את המלצר קצת יותר משאר האנשים (עם ליין ארט כמו שאמרו)

    שוז – פשוט נפלא. הצבעים, הזווית, והרעיון הכללי.אפילו השלט לא כל כך מפריע לי.

    תודה על ההערות, לקחתי לתשומת ליבי. ניסיתי סגנון ציור שאני לא רגיל אליו, וכנראה שיש לי עוד הרבה ללמוד כי המסר לא עבר בכלל 🙂

  12. רחל הגיב:

    תודה על הבקורת! עזרה לי מאד.

  13. טינה הגיב:

    בסוף ויתרתי כבר על האתגר השבועי הזה.
    שלחתי לך את הציור שלי לאתגר השבועי הבא (של מחר).
    אני מאווד מקווה שזה יגיע. כתבתי בכותרת "האתגר השבועי"

  14. אביב אור הגיב:

    טינה – המייל הגיע, אבל כל הטקסט הוא ג'יבריש. יכול להיות שבגלל זה פספספתי את המייל הקודם שלך.
    בפעם הבאה תוכלי לשלוח באנגלית במקום בעברית? אולי זה יפתור את הבעיה.

  15. טינה הגיב:

    אין בעיה. תודה רבה
    בכל מקרה מה שהיה כתוב זה "כבר ויתרתי על האתגר השבועי הקודם. אני מקווה שלפחות זה יגיע. "מותו של סוכן". שם: טינה "

כתיבת תגובה