האיור השבועי #27 – אחותי הקטנה ממאדים

אני שמחה לנצל את ההזדמנות לאחל יום סנט פטריק שמח, וגם יום הולדת שמח לשניים ממשתתפי האתגר היקרים לי אישית: עמרי (יום שלישי) ופטרי (יום רביעי). מזל טוב!

רחלי
אחותי הקטנה ממאדים - רחלי

מאור
אחותי הקטנה ממאדים - מאור

אביב איצקוביץ'
אחותי הקטנה ממאדים - אביב איצקוביץ'

shoze
אחותי הקטנה ממאדים - shoze

מוטי
אחותי הקטנה ממאדים - מוטי

אנוש
אחותי הקטנה ממאדים - אנוש

אדם גולדשטיין
אחותי הקטנה ממאדים - אדם

פטרי
אחותי הקטנה ממאדים - פטרי

באתגרים הקרובים אנחנו נשתדל לתת נושאים קצת פחות מופשטים ופתוחים לפרשנות, כשהמטרה היא להתמקד באספקטים הויזואלים של האיור במקום לנסות לחשוב על הרעיון הכי מחוכם. אנחנו לא ממעיטים בערכו של רעיון טוב כמובן, רק מקווים שיהיה עליו קצת פחות פוקוס כדי לתת דגש לעיצוב, טכניקה, קומפוזיציה, צבע, תאורה וכו'; כל הדברים שהופכים רעיון טוב לאיור טוב.

הנושא לשבוע הבא: #28 –
"מאבירי המסדר העגמומי"

דדליין: ראשון, 22 במרץ

ציורים אפשר לשלוח ל-avivor בג’ימייל.קום, ובבקשה תציינו גם את השם בו הייתם רוצים להופיע בבלוג (כינוי, שם מלא, שם פרטי, מה שמתאים לכם), ואפשר לצרף גם קישור לאתר עם עבודות שלכם או לבקש לקשר לכתובת אימייל. אם אין בקשות מיוחדות אני כותבת את השם שאני רואה במייל בלי תוספות.

13 תגובות לפוסט "האיור השבועי #27 – אחותי הקטנה ממאדים"

  1. אדם גולדשטיין – הפחדת אותי.

    מוטי – איך בדיוק עשית את האיור הזה? אני לא מצליח לפענח את הטכניקה ממש (זה דיגיטלי? חצי דיגיטלי?). נראה ממש מעולה, בכל מקרה. אני מת על הסגנון שלך.

  2. מוטי הגיב:

    לאביב – תודה, שמח שאהבת. הציור בשחור לבן מפלאש, צבוע בפוטושופ.

  3. הפעם אנשים באמת התעלו על עצמם. יצירות משובחות כל אחת בדרכה.
    מוטי!!! אני מעריץ אותך! =) אני גם מתעניין מה שיטת העבודה שלך. זה בתוכנה וקטורית כלשהי או שזה דיו? מדהים אותי הנקיון של הקוים והצביעה.
    אדם גולדשטיין – שמח לראות אותך פה. לא ראיתי ציורים שלך כבר הרבה זמן. מקווה שתשתתף פה בקביעות.
    אביב (אור), אני שמח שהאתגרים מתמקדים בעיצוב דמויות. זה החלק שאני הכי אוהב באיור.

  4. גל אור הגיב:

    לצערי אני לא אוכל להשתתף באתגרים החודש בגלל מילואים. בכל אופן, עבודות טובות, אפילו אם קצת צפויות. תמשיכו כך.
    שוז – האיור פשוט נפלא.

    גל.

  5. Adam Goldstein הגיב:

    Hey, great to see so much cool stuff on a weekly basis. This site's positive vibes must be doing something right 🙂

    Bar-Tor thanks, long time I know, I hope so too

    Aviv – Mission accomplished, then. Loved your martian, took me a while to realize where I know it from. But that's just my oldishness, the depiction is spot on

    Shoze I am once again kneeling. You had me at Start->Photoshop

  6. shoze הגיב:

    סיבוב יפה אנשים. והיי, מצטרפת לאיחולי המזל"ט לעומרי ופטרי.

    רחלי – אהבתי את הרעיון וגם האח והאחות חמודים מאוד. קצת חבל על החיפוף בכוכבים, היה עדיף להשקיע עוד 5 דקות אקסטרה ולתת להם את הנקיון האיורי של שאר הציור. כנ"ל החללית.

    מאור – האח מאוד חביב ויש בציור אוירה קלילה ונעימה של ציור ילדים אבל יכולת להשקיע קצת יותר בעיצוב של האחות. היא מאוד פשוטה וסטטית וחסרת גפיים ובקלות אפשר לחשוב שהיא בובה ובכך לפספס את כל הפואנטה בעצם.
    היה שווה לנסות ולתת לה קצת שפת גוף או מאפיינים נוספים שיתנו יותר עומק למערכת היחסים בינהם מעבר למובן מאליו. ואגב, גם המיקום של הדמויות בפריים לא ממש אידיאלי – האח די דחוק לפינה והאחות הקטנה והלא-דומיננטית לא מצליחה לאזן אותו. גם אם חשוב היה לך למרכז את הספה, היית צריך לפרוס עליה את הדמויות בצורה נכונה. למשל להגדיל פי 3 את האחות ושתישען על הצד הנגדי או לשמור על העיצוב של האחות ולהשכיב את האח לכל אורך הספה והאחות עליו וכו'.

    אביב – מעניין לראות את הציור שלך מתחת לשל מאור. הם כ"כ דומים מבחינת רעיון ולוקיישן ועם זאת לכל אחד יש אופי שונה לגמרי.
    אני מאוד אוהבת את הילד. בעיקר כפות הידיים שלו. הקו שלך מצויין כרגיל וגם הצבעוניות מאוד נעימה ופשוטה.
    אני מאוד אוהבת את הספה והשטיח הגרפיים אבל משהו בבובת הכלב והלייזר לא מרגיש לי נכון. אולי הפרספקטיבה בעייתית ואולי זה בגלל חוסר הצל על הרצפה אבל הם לא יושבים טוב…
    גם אני אגב לא זיהיתי את הקירבה למרווין ברגע הראשון. גם לא בשני. כנראה שצריך יותר מקסדה רומאית וגוף שחור וחסר עומק כדי להעביר אותו כמו שצריך. אבל זאת בהחלט הברקה. אחלה עבודה. ובכללי, אני ממש אוהבת את הסגנון שלך. תמשיך ככה 🙂

    מוטי – יא מטורף! איזה יופי. מדהים שכל שבוע אתה מצליח לעמוד ברף ההזוי שאתה מציב. אגב, ממש מוכר לי הסגנון שלך אבל אני לא מצליחה לזהות מאיפה, בורה שכמותי. איכפת לך להאיר את עיני?

    אנוש – החייזרית שלך חמודה מאוד. ואהבתי גם את העין. אבל למה הכל מרחף? וגם הבחירה של הרקע לא ממש ברורה לי. יש כמה סיבות לשים טקסטורה כרקע בציור אבל אף אחת מהן לא מוצדקת פה.
    אין שום התייחסות בין האלמנטים השונים בציור לבין עצמם. הם ממוקמים בצורה אקראית בדף בלי קשר לפרספקטיבה או התרחשות. כמו סקיצות על דף בעצם. בתור דף סקיצות זה אחלה, אבל כשאתה מגיש משהו בתור איור מוגמר (ולא כחלק מתהליך עבודה) הוא צריך להיות סגור ועם נושא אחד מרכזי שמשרת את הכותרת.
    יכול להיות שהתכוונת למשהו פה שאני מפספסת, למשל שהילדה שבציור בציירה על הקיר שלה כל מיני יצורים מהבית שלה, שזה פתרון לגיטימי, אבל אם זה המקרה אז זה לא ממש עובר…
    בכל מקרה אנוש, אני לא מתכוונת לקטול אותך חלילה. הדמויות עצמן טובות ואני רק מנסה לגרום לך להביא את העבודה מתרגיל בעיצוב דמויות לאיור מוגמר יותר.

    אדם – ברוך הבא! יופי לראות אותך פה. הבחורה שלך יכולה לככב בסרט אימה משל עצמה. הרנדר של השיער מוצלח מאוד. והזרתות הכפולות…. ברררר. וכמובן חליפת הבי"ס והצמידים והרמיזה לחיי טינאייג'רית נורמטיבית תמיד באים טוב בהקשר הזה 🙂 מקווה לראותך גם בסיבובים הבאים ואתה מוזמן תמיד לבוא לקפה ברגע שימאס לך מהאישה והילד 🙂

    פטרי – אין הרבה אנשים שיכולים לשלוף מהשרוול משהו ב-20 דקות ושזה יראה כ"כ טוב. אתה מוטציה, אתה יודע את זה?
    מתה על השמלה שלה ועל איך שהורוד משתקף בעור שלה.

    גל – תודה. ותהנה במילואים 🙂 נרגיש בחסרונך באתגר.

  7. שוז, את כל כך צודקת בביקורת שלך על האיור שלי. חבל שאני כל פעם מבין את הדברים רק בדיעבד. אולי אני צריך איזה גורם חיצוני שיצביע לי על טעויות לפני שאני שולח את האיור לאתר. בכל מקרה, אני יותר נהנה מהעיצוב דמות ובגלל זה אני לא ממש משקיע ברקע. אולי היה עדיף לעשות כמו באיור של פטרי.
    תודה על הביקורת – אני מחפש ביקורות מהסוג הזה.
    ד"א האיור שלך מצויין לדעתי. 🙂

  8. רחל הגיב:

    בעקבות הפוסט החדש של אביב, החלטתי לחלוק את המחשבות שלי:

    רחלי – אני אוהבת את הפשטות בדמויות ואת הצורה שבה בחרת לצייר את הגופים, בכתמי צבע מלאים וללא קווים מפרידים וכו', בעצם כסוג של צללית. אני חושבת שהחללית לא מדברת באותה שפה כמו הדמויות שלך, כי פתאום יצרת ממנה גוף תלת מימדי עם אור והבהקים, בשפה איורית שונה לגמרי מהדמויות.
    בנוסף, האחות הקטנה נראית כמו ילדה רגילה, ובלי הטקסט לא היינו מסוגלים לנחש את מוצאה. היה אפשר להוסיף פרטים באיור שיעזרו להבין שהיא לא כמו כולם.

    מאור – הדמויות חביבות, הקו פשוט ונעים והצבעוניות מתוקה. יפה שפיתחת דמות לא אנושית, והיא חמודה. הקומפוזיציה קצת מרכזית מדי ומפחיתה ממידת העניין בציור. אני חושבת שחיתוך מעניין של הפריים היה מכניס מתח לסיטואציה, למשל אם הספה היתה נחתכת בצד אחד. אינטראקציה בין הדמויות גם היתה עוזרת להכניס עניין ולפתח את הסיפור – מה מערכת היחסים ביניהם? עפ"י המבט של האחות הקטנה הזו, היא מתכננת תעלול שובב בקרוב. היית צריך רק לחכות קצת ו"לצלם" אותם כמה דקות מאוחר יותר 🙂

    איצקוביץ – מאד אהבתי, צבעוניות מיוחדת, קומפוזיציה מעניינת. משחק מעניין עם הלבן שנכנס בשטיח ונותן מענה ללבן ברקע, וכך הופך אותו לחלק מהציור במקום סתם רקע לבן. אני חושבת שגם כאן, מאחר ובחרת להראות שתי דמויות, אם היתה קיימת ביניהן אינטראקציה זה היה משדרג את האיור.

    שוז – ממש מעולה בעיני, אהבתי את הרעיון של תמונה משפחתית ישנה. הדמויות של האבא והילד מוצלחות ועשויות ממש טוב, האחות ממאדים גם מדליקה עם החיוך הפניני והזרועות הנחשיות. השמלה שלה עשויה יפה. הדמות של האמא עובדת פחות טוב בעיני, ונראית פחות מוקפדת וקצת דו מימדית. בנוסף, היד של הילד בצד שהאחות מחבקת נראית מוזר, כאילו היא מכופפת כלפי חוץ, בגלל פס האור שנופל עליה.

    מוטי – סגנון ועיבוד מדליקים כרגיל. פחות מוצלח בעיני העובדה שהיצור על הראש יכול להיות כל דבר, לאו דוקא אחות קטנה – סוג של חרק או משהו שקפץ מהשיחים או נפל מהשמיים.

    אנוש – רואים שיש לך המון רעיונות וכולם מעניינים. אהבתי את השפן שהיא מחזיקה ביד עם האוזניים התלויות. אתה באמת השקעת מחשבה ביצירת דמות, וחשבת על כל הפרטים – זה מאד טוב. הנשק שלה קצת צפוי לטעמי, וגם החללית מימין עם העין הבודדת – מזכיר דברים שראינו כבר. לעומת זאת, החללית העליונה משמאל נראית לי מעניינת ומקורית ושווה פיתוח נוסף.

    אדם – זה אדם הג'ינג'י? מה שלומך? נחמד נורא להיתקל בך במרחבי המימד הוירטואלי. זו רחל מהקורס בויצו. ד"ש מדני :). האיור שלך מקורי ומעניין, ובאמת מפחיד. היה לי קשה להסתכל עליו כדי לתת בקורת… השיער אכן עשוי מדהים, ויש המון תשומת לב לפרטים קטנים. אני חושבת שהשקעת המון בעיצוב של הדמות ולא היה לך כבר זמן ו/או כח לסיפור מסביב. למשל, המחווה שהיא עושה עם היד לא כ"כ ברורה ונראה כאילו היא מרימה את היד פשוט כדי שיהיה אפשר לראות את האצבע הנוספת. הלבוש שלה קצת מוזר. אבל אתה בטח יודע את כל זה…

    פטרי – אני מאד אוהבת את הדמות הזו, היא פשוט מדליקה. אני מנחשת שגם לך לא היה זמן לפתח את הסביבה או את הסצינה, אבל הפתרון שלך נראה לי מאד נכון – ללכת על העמדה פשוטה ולהתרכז במה שאפשר לסיים.

    זהו,
    בקורת לבקורת תתקבל בברכה 🙂
    מקווה להשתתף בשבוע הבא.

  9. king homer הגיב:

    רחל ושוז – תודה, אתן לגמרי לגמרי צודקות.

  10. אביב אור הגיב:

    סחתיין על הביקורות שוז ורחל 🙂
    אין הרבה להרחיב, אבל בכל זאת כמה מילים משלי.

    רחלי – פשוט וחמוד. אני אוהבת את ההבעה של האחות – מינימליסטי מאוד אבל מדויק להפליא. אני מסכימה עם שוז לגבי הכוכבים ומוסיפה גם את החללית, שנראית קצת shaky יחסית לשתי הדמויות והדשא. טיפ קטן: פתחי שכבה חדשה, מלאי אותה בצבע כחול ושימי ב-overlay. זה מאחד את הצבעים ונותן להם גוון כחלחל של לילה.

    מאור – צבעוניות מאוד נעימה, ואחלה אינק כרגיל. אפשר היה בהחלט לתת לאחות קצת יותר עניין, בין אם בעיצוב או דוקא בתנוחה או בהבעה. החיתוך של האיור באמצע הספה מאוד ברוטלי, ואני חושבת שהיה יותר נעים להסתכל אם היית נותן לספה להסתיים ומראה גם קצת רצפה, או לכל הפחות מוריד קצת את תחתית הקנבס עד מתחת לברכיים של הילד. שני העציצים מצדי הספה גם יכולים להתרחק ממנה קצת (ולהרחיב את הקנבס בהתאם) כדי לא לחנוק כל כך את מסגרת האיור.

    אביב – הילד פנטסטי, אני מתה על ההבעה שלו, והצבעוניות הכללית נראית נהדר; יש משהו מגניב במשחק עם האינק/צבע בין הדמויות הראשיות לרקע. אני מסכימה עם שוז שהכלב קצת בעייתי בקומפוזיציה – הוא יוצר מן משולש בין שלושת האובייקטים ה"צהובים", אלא שבניגוד לשניים האחרים, הוא לא ממש משמעותי בסצנה.

    שוז – אחלה כיוון, וההבעות של כל בני המשפחה נהדרות – מאוד הולמות כל אחד מהם. הפנים של הילד מוצלחות במיוחד. יש בו משהו פרדי היימורי; לא ממש דומה לו אבל אותה אוירה כללית. הקומפוזיציה די מוצלחת, וגרמה לי להתחיל מהילדה, ואז לקפוץ לראש של האבא, לצלול למטה דרך האמא והילד וחוזר חלילה. הצללים שלהם על הקיר די כהים ויוצרים בלגן בעיניים כשמסכלים על ההורים, והאור וצל מרגישים די מזורזים בכמה מקומות, כמו הבגדים של הילדים.

    מוטי – סגנון נפלא כרגיל, ונתת לזה מן לוק מעניין, כאילו זה מצויר על שקף קצת חלבי ומונח על דף כתום עם מלא טקסטורה. זה מגניב לאללה.

    בר-טור – כמ שאמרה שוז, יש תחושה של חוסר קשר בין האלמנטים בציור. אין שום בעיה להעלות מדי פעם עמוד סיעור מוחין או עיצובים לאתגר, אלא שכאן זה נראה כאילו זה אמור להיות ציור אחד, אולי בגלל הטקסטורה ברקע. העיצוב של הילדה חמוד, והארנב, הפרח והפיג'מה הורודה למול האקדח וכל החייזרים מסביב יוצרים ניגוד מגניב.

    אדם – ברוך המצטרף 🙂 מצטרפת לתגובות קודמיי – אחלה פורטרט ואוירה מאוד מצמררת. היד קצת פחות מוצלחת מהפנים לדעתי, אבל עדיין רמת הרינדור מרשימה מאוד. אולי קצת אור מוחזר עדין מהסביבה על הבגדים שלה היה מבהיר יותר על מה אנחנו מסתכלים ועוזר לאוירה מהכיוון הנגדי.

    פטרי – האחות שלך מתוקה בצורה בלתי רגילה, החל מהראש הענק והעגול, דרך השמלה והפוזה וכלה ברינדור השייני. בחיי שבא לי לחבק אותה.

  11. אביב – את צודקת בקשר לכלב (גם SHOZE ציינה את זה). נראה לי שגם את הלייזר היה רצוי לצבוע בגוונים כחולים בלבד, לא רק את הכלב.
    אה. לא נורא. אני די בטוח שלמדתי פה משהו וזה מה שחשוב.

    תודה על הביקורת!

    בשבוע הבא אני אנסה לתת ביקורת על כל העבודות.

  12. רחלי הגיב:

    בהצתה קצת מאוחרת…:]
    טוב אז אחרי שראיתי את האיורים של כולם ומה שאביב אור כתבה הבנתי שפיספסתי קצת ת'רעיון של האתגר…
    אבל תודה על הביקורת, גם אני הרגשתי שיש חוסר תיאום בין הדמויות לכוכבים והחללית…
    תמיד יש מה ללמוד ולשפר:)
    אביב, תודה על הטיפ…
    שיהיה לכולכם שבוע נהדר!

  13. תמר הגיב:

    דווקא בעיני הרעיון הלא שגרתי של רחלי הוא מוצלח, וחבל לי שאין עוד כמה איורים שהלכו לכיוון הזה:

    "האחות הקטנה ממאדים", לא חייבת להיות *באמת* ממאדים, אפשר להתייחס לזה כסיפור אימים שמספר לה אחיה הגדול, כשהוא רוצה לשגע אותה.

כתיבת תגובה