האיור השבועי #20 – פירטים על הקרח

כמעט סוף שבוע טוב,

אני לא יודעת איך כולכם עובדים, אבל חשבתי לנצל את ההזדמנות ולהציע לכל מי שעובד דיגיטלית (כמעט כולם כאן, דומני) לעבוד תמיד בגדול. נכון שבסך הכל מדובר באתגר שבועי קטן, והעבודות בסך הכל מוצגות בבלוג באינטרנט ואין שום סיבה שהן יהיו יותר מ-1000 פיקסלים בכל כיוון, אבל כדאי לדעתי לחשוב תמיד הלאה. מה אם יום אחד תראה הוצאה לאור את הציור שלכם ותרצה להדפיס אותו? מה אם יעשו אתכם ראיון במגזין איור דיגיטלי ידוע וירצו עבודות לדוגמה? זה אולי נשמע כמו קפיצה מעל הפופיק, אבל תמיד נחמד שיש את המקור בגודל הדפסה (A4 ב-300DPI מספיק בד"כ), אתם יודעים….שיהיה.

לענייננו – כמה פירטים מוצלחים במיוחד נשלחו אליי, וביניהם שני משתתפים חדשים שזה תמיד משמח.

גל אור
פירטים על הקרח - גל

פטרי
פירטים על הקרח - פטרי

אביב אור
פירטים על הקרח - אביב אור

אלון
פירטים על הקרח - אלון

אבי בלייר
פירטים על הקרח - אבי

shoze
פירטים על הקרח - shoze

אנוש בר-טור
פירטים על הקרח - אנוש

הנושא לשבוע הבא:
#21 – "דיאדורה פונגלבאקט, סוכנת חשאית"

דדליין: רביעי, 28 בינואר

ציורים אפשר לשלוח ל-avivor בג’ימייל.קום, ובבקשה תציינו גם את השם בו הייתם רוצים להופיע בבלוג (כינוי, שם מלא, שם פרטי, מה שמתאים לכם), ואפשר לצרף גם קישור לאתר עם עבודות שלכם או לבקש לקשר לכתובת אימייל. אם אין בקשות מיוחדות אני כותבת את השם שאני רואה במייל בלי תוספות.

10 תגובות לפוסט "האיור השבועי #20 – פירטים על הקרח"

  1. ננסק הגיב:

    בחיי, לא תארתי לעצמי שהקונספט יהיה כל כך מוצלח. איזה אתגר מעולה זה היה!

  2. Modernwarfare הגיב:

    too hot for words
    עבודות מושלמות ללא ספק.
    גם לי עלה לראש הקונספט של ההחלקה על הקרח… ולרמת ביצוע כזאת לא הייתי מגיע.

  3. ליאור הגיב:

    יופי של עבודות !! אחת אחת !

  4. אביב אור הגיב:

    היה באמת אחלה סיבוב.

    גל – ברוך הבא לאתגר! נראה שהושקעה הרבה עבודה בציור, וזה מרשים ומצוין. אני אוהבת את הלבוש של הפירטים; הוא נראה אמין ועשוי היטב. יש קצת בעיות פרספקטיבה, במיוחד בספינה (ה-planes השונים שלה נראים לא מסתדרים אחד עם השני), ומבחינת קומפוזיציה הייתי שוקלת להבהיר ולעדן את הטונים של הספינה כדי להקל על העומס באזור הזה של הציור (וגם לגרום לפירט לבלוט יותר, כי עכשיו הוא כהה על רקע כהה). הפניה החדה של הפירט הצהוב שמאלה קצת גורמת לעין לברוח מהציור, וזה מתחזק כשגם הפירט השני מסתכל אל מחוץ לציור. אולי אם הצהוב היה פונה יותר אלינו היה נוצר מן משולש כזה שהיה יושב יותר טוב בעין. סתם כמה דברים לחשוב עליהם. בכל מקרה מלוא ההערכה על ההשקעה בפרטים וברינדור.

    פטרי – הקומפוזיציה והטונאליות עובדות מצוין ומעבירות את תחושת האימה הזו של מפלצות שמתקרבות מתוך הערפל, ואני חושבת שמיעוט הפרטים מתאים כאן מאוד. אולי הזרוע של הקפטן יכולה להיות מושטת קצת יותר פרונטלית, אבל אני יודעת שבסילואט קשה נורא להגדיר כאלה דברים כמו שצריך. ציור מלא באוירה, ואני לגמרי יכולה לראות אותו כסצנה מתוך "שודדי הקריביים 163 – קללת התוכי המקולל". למשל.

    אלון – עיצובים נהדרים ומשעשעים ואחלה הבעות ותנועה. כל הפרטים הקטנים (חרוזים, נוצות, כיתוב על המעיל) מוסיפים הרבה לכל דמות. יש אזורים בהם הציור נראה טיפה שטוח, כמו הבטן של התוכי או הזרוע של הפירט עליו הוא יושב, אבל זה ממש בקטנה.

    אבי – Welcome =) כצפוי, דמויות נהדרות ותנוחות נהדרות. גם השילוב של הקהל ברקע עובד טוב למרבה הפתעתי. טיפה יותר נקיון בקווי העפרון (או אולי התאמת הגוון שלהם לצבע ש"מתחת") היה יכול לפנש את הציור פנטסטי.

    שוז – חמוד לאללה. הדמויות נראות מגניבות והייתי שמחה אפילו לראות אותן קצת בגדול יותר, והקומפוזיציה פשוטה ומוצלחת. אני אוהבת גם את כל הדברים הקטנים שמגלים רק במבט מעמיק, כמו הבתולה =). נראה שיש סוג של צל או מסגרת כהה מסביב לדמויות (רואים את זה בעיקר בחבל ומעל הסיפון), שגורם להן פה ושם להראות מודבקות על תפאורה במקום חלק מהרקע. אבל בהחלט ציור חמוד ומצוין.

    בר טור – סחתיין על הציור הקבוצתי – זה תמיד קשה יותר מדמות אחת או שתיים. ההתייחסות לפירטים שאשכרה נמצאים בקרח טובה, עם המעילים, הכובעים ובעלי החיים המתאימים. זה גורם לזה להראות באמת כמו "פברואר 1645 – אני והחבר'ה מבקרים בקוטב" כזה. קצת מפריע לי בעין השילוב של הצבע רק במקומות בודדים, במיוחד כי לא ממש ברור למה דוקא שם יש צבע. מבחינת קומפוזיציה, אני מרגישה שיש הרבה יותר מדי שמיים ריקים, וקצת תחושה של נטיה לשמאל. באופן כללי, אתה עובד לרוב בטווח מאוד בהיר של טונים, ואני חושבת שזה יכול להיות טוב להעז ולהעמיק את מנעד הבהיר-כהה שלך, לראות לאן זה יביא אותך.

    מצפה בכליון עיניים לדיאדורות שלכם.

  5. אביב, בתגובה לביקורת שלך – הציור פשוט לא גמור. לא הספקתי לסיים אותו לפני הדד-ליין אז שלחתי אותו ככה, רק למען ההשתתפות. מתישהו בקרוב אני אסיים את הציור ואפרסם בבלוג שלי.

  6. גל אור הגיב:

    היה אתגר מהנה בהחלט, ויופי של עבודות!

    אביב: ביקורת מדוייקת, תודה רבה. רציתי שהספינה תהיה קצת מוטית, והסתבכתי עם זה קצת. דווקא הרנדר הוא לא כזה מפורט, זו בעיקר אשליה שיש פרטים, אז אני שמח שהישראבוף שלי עבד :]

  7. אדידס הגיב:

    קודם כל פירגון לעבודות ולמשתתפים-
    אני צופה פסיבי ואני נהנה מתוצאות האתגרים בכל פעם מחדש!

    הפעם סקרנותי גברה עלי ורציתי לשאול-
    מה זה פונגלבאקט? או דיאדורה? או דיאדורה פונגלבאקט? האם זה סתם שם שאמור להעלות קונוטציות חופשיות?

    סליחה על הבורות, ותודה.

  8. לדעתי, כן – "סתם שם שאמור להעלות קונוטציות חופשיות".

  9. אסף הגיב:

    עבודות יפהפיות. אבי, אהבתי את שלך במיוחד, בזכות ההבעה של סמי (אני מניח "פיטר פן" כברירת מחדל לכל) במהלך ההרמה. פיראטים מתאימים להחלקה על הקרח (ו"ריקוד מושחת") כמו כפפה לקרס.
    אני מקווה שאספיק משהו לדיאדורה – אני חושש שזמן הוא משאב שאין לי די ממנו.

  10. אלון הגיב:

    טוב, אמנם אני כותב קצת באיחור, אבל עבודות מעולות הפעם.
    אין לי כל כך מה להגיד בצורה פרטנית, אביב די כסתה את הכל – ברכות למצטרפים החדשים, אחלה עבודות.
    העבודה של אביב ממש הצחיקה אותי, גם ברעיון וגם בפוזות המשעשעות של הדמויות.

    יאללה, יש אתגר חדש להגיש מחר, בהצלחה לכולם!

כתיבת תגובה