כמו אש על הפנים

תמיד כשיש אש בסטריפ אני חושבת לעצמי "וו, שייני!" ובאותה נשימה "הו לא!". עד היום כל פעם שציירתי אש זה היה בדרך אחרת, לפעמים באותה טכניקה שאני משתמשת לצביעה, לפעמים בקשקושים רנדומליים והרבה תקווה, ופעם או פעמיים אפילו ע"י הדבקת של צילום אמיתי של אש ושינוי ה-Mode של השכבה עד לקבלת תוצאה משביעת רצון (=שלא גורמת לי לבכות).

בשביל הבאלרוג של סטריפ #179 ניסיתי, כרגיל, משהו אחר, והפעם נראה לי שזה עובד לא רע ואפילו בר-מִחזוּר.
פאנל 1 מתוך וי בריבוע #179

עבורכם, משתמשי פוטושופ יקרים, הסבר קצר על מה שעשיתי:
בשכבה חדשה מעל הצבע והאינק, כיסיתי את האזורים שרציתי שיבערו עם מברשת כזו בצבע צהוב:

זו אחת מהמברשות של Goro, סוג של גורו (חה) בפורומי CG עולמיים. אפשר להוריד את כל החבילה מכאן: http://www.area-56.de/_area56_data/tutorials.html, ולמברשת הספציפית קוראים Alu Klecks, למרות שאני בטוחה שכל מברשת מקושקשת אחרת גם תעבוד. אז בחרתי בכלי ה-Smudge, כלי שאני משתמשת בו כמעט אך ורק במקרים כאלה, והתחלתי למרוח את הכתמים כלפי מעלה, בכיוון הבעירה. כשכל העניין נראה חלק ודינמי מספיק, שכפלתי את השכבה ושיניתי את צבעה לאדום (דרך Image–>Adjustments–>Hue/Saturation). את השכבה החדשה שיניתי למצב (Mode) של Color Dodge.

אין לי ספק שמשחק נוסף עם צבעים, מצבי שכבה ומברשות היה מוביל לתוצאות מגוונות נוספות, וזו אחת הסיבות שאני תמיד יוצרת אש בצורה שונה: אולי יום אחד אעלה על השיטה המבריקה ביותר. בינתיים אני עדיין מנסה. אם מישהו עולה על הדרך הזו, אני אשמח לשמוע עליה.

5 תגובות לפוסט "כמו אש על הפנים"

  1. אלון הגיב:

    זה כל כך יפה שזה כואב. מדריך להצללות ייתקבל בברכה!

  2. בלי קשר לאש, זה אחד הסטריפים היותר מוצלחים שלכם.

  3. עידו הגיב:

    אני חולה על העבודות שלך אבל נראה לי כאילו האש שלך מאוד מסודרת ישרה כזאת את צריכה לעשות אותה יותר בוערת ורנדומלית שתראה פחות כמו טקסטורה

  4. אביב הגיב:

    עידו, אתה צודק. הייתי בטח נהנית יותר לבלגן אותה אם המחשב שלי היה מתפקד כמו שצריך תחת לחץ ה-smudge, אבל כשכל משיכת-וואקום לוקחת עשר שניות, מוותרים די מהר.

  5. ניסית להשתמש ב-Liquefy במקום ב-Smudge?
    בדר"כ המנוע שלו עובד יותר טוב

כתיבת תגובה