Failed Perception Check – תהליך ואיור סופי

הרעיון הגיע מדמות שאני רוצה לשחק ב-D&D – כוהנת של קורלון, האל שחובב אמנות, היסטוריה וקסם. היא חלק ממסדר ששואף לאסוף ולשמר חפצים עתיקים, יצירות אמנות נשכחות ופריטי קסם (כי ידע זה כוח ודברים נוצצים זה יפה), וקצת מזכירה את דניאל מסטארגייט SG1 – לפעמים מתעמקת כל כך במציאה מעניינת שהיא מאבדת עניין במציאות. האיור התחיל כסוג של הגזמה של האספקט הזה בדמות, והמשיך בלי קשר הדוק לדמות עצמה.

1. סקיצה התחלתית

failed_1.jpg

2. סקיצה סופית
מעבר לתוספות ושפצור של פרטים, ההבדל העיקרי כאן הוא הנחש. הרגשתי שהפוזה שלו בהתחלה נראתה פחות מאיימת, וגם שברה קצת את הקומפוזיציה האנכית של הציור. עכשיו ברור יותר שהוא עומד לאכול אותה, ולא מחכה שהיא תבדוק בספר איך עוקרים שן כואבת לנחש.

failed_2.jpg

3. אור וצל בסיסי
כמו בציור של המפלצת, רק עם הרבה יותר פרטים…שכבה חדשה מעל לציור העפרון ובניה של אור וצל עם מברשת רכה.

failed_3.jpg

4. צבעוניות בסיסית
שכבת השחור לבן ב-multiply עדין למעלה, ובשכבה למטה – צבע. הכל חופשי ולא מדוקדק, רק כדי לקבל בסיס טוב לציור. בשלב הזה גם החלטתי להפוך את הכיוון של החרב, שתכוון את העין לתוך מרכז ההתרחשות במקום להוליך אותה החוצה.

failed_4.jpg

5. תחילת רינדור
איחוד שכבות, והתחלת עבודה במברשת רכה.

failed_5.jpg

6. משחק עם צבע, המשך רינדור
לפעמים בזמן העבודה אני משכלפת את השכבה ומשחקת עם Adjustment –> Color Balance, בשביל לראות אם יש איזו פלטת צבעים קצת שונה שיכולה לעבוד טוב יותר על הציור. כאן הכנסתי גוונים יותר כחולים בשביל הקרירות של היער וכדי שזה לא יראה כמו ערמה גדולה של בוץ. יש גם המשך רינדור וחיזוק התאורה על שתי הדמויות.

failed_6.jpg

7. המשך רינדור, פרטים
עבודה על כל הדברים שהשארתי לסוף כי הם משעמים שבא לבכות, כמו צמרות העצים, הדשא, הפרחים (שדווקא נהניתי מהם בסוף), ועוד עבודה על פרטים ותאורות משנה קטנות.

failed_7.jpg

8. הציור הסופי (לחצו להגדלה)
כמה נגיעות אור אחרונות, טיפה טקסטורה ושוב משחק עם הצבע כי די חיבבתי את הגוונים האדמדמים האלה.

Failed Perception Check

9 תגובות לפוסט "Failed Perception Check – תהליך ואיור סופי"

  1. king homer הגיב:

    הסופי יצא פשוט מדהים, אין לי מילים. צבעים חיים ומגניבים לאללה, גימור מרשים ורעיון פסיכי משהו. ממש ממש ממש אהבתי=)

  2. Afalknon הגיב:

    לא רוצה לפגוע, את מדהימה והכל, אבל משהו פה הפריע לי ואחרי חשיבה מאומצת החלטתי שזו היד.
    הדרך שבה הדמות מתאימה את המשקפיים פשוט נראית לא טבעית. גם האצבעות ישרות מידי (אין השפעה של קימור אצבע המורה על שאר האצבעות) וגם נדמה לי שהיא אוחזת במשקפיים קצת נמוך מידי (קרוב מידי לעדשה). אני מודה שזה קטנוני להחריד אבל נראה לי שעם קצת יותר רגישות לפרטים המחווה הזו של יישור המשפיים הייתה יכולה להוסיף המון אופי לדמות.

    חוצמזה, ציור יפהיפה כהרגלך.

  3. אני עזרא הגיב:

    פרט אחד שמשך את תשומת ליבי במיוחד היה ההשתקפות של השמלה על החרב,
    אמנם זה משהו קטן אבל זה יצא ממש יפה.

    אני רוצה רגע להבין עד הסוף את השלב של האור והצל והצבע…
    כשאת בונה את האור והצל את משתמשת בצבע רגיל? זאת אומרת, כמו שאני אצבע אובייקט מסויים באפור?
    והשלב הבא, עוברת באמצעות גוון צבע מסויים על כל הקטע שאמור להיות צבוע באותו צבע, או שגם בשלב
    הזה את משחקת בגוונים כהים ובהירים עם הצבע? (לא מדבר על השלבים המאוחרים יותר אלא רק על הראשוני).
    איך הולכות ההגדרות של השכבות בשלב הזה? האור-וצל multiply או ששכבת הצבע מוגדרת multiply?

    וגם, אני יודע שזה לא קשור, אבל…
    הצלחתי לעשות בלוני דיבור בפוטושופ! לבד! (זה היה פרץ של שמחה טהורה) =]

  4. אביב אור הגיב:

    king homer – תודה רבה =)

    Afalknon – תודה. יכול בהחלט להיות שהיד מהווה מקור בעיה. התנוחה עצמה אפשרית פיזית, אבל אולי תזוזה קלה היתה נראית טבעית יותר וכמו שאמרת, מוסיפה לאפיון הדמות.

    אני עזרא – תודה לך, ומזל טוב על בלוני הדיבור =) האמת היא שאולי אעלה איזה מדריכון שמראה איך אני עושה אותם בפוטושופ, למי שטרם זכה בהארה.

    1. כשאני בונה את האור והצל, אני פותחת שכבה חדשה מעל האיור, מכוונת אותה על multiply וצובעת שם במברשת רגילה ובצבע אפור (בגוונים משתנים) רגיל. ה-mulitiply הוא מה שגורם לאפורים להכהות את שכבת הקו במקום להסתיר אותה.

    2. בשלב של הנחת צבע בסיסית אני שמה צבעים כמעט אחידים לגמרי באזורים המיועדים להם. השמלה – גוש תכלת אחיד בכל האזור המוגדר לה. צמרות העצים – כתם ירוק כהה. כבר יש לי את האור והצל, עכשיו אני רק רוצה לתת להם זריקת צבע בשביל שיהיה לי מה לעבד. הכנתי אנימציה קטנה עם המפלצת (כי עדיין יש לי את ה-PSD עם השכבות שלה) : פריים 1 מראה רק את שכבת השחור לבן, פריים 2 מראה רק את שכבת הצבע, פריים 3 מראה את החיבור ביניהם, כשהשחור לבן מונח ב-multiply מעל הצבע. אפשר לראות שבצבע כמעט אין התייחסות להצללות, מלבד ברמת הצבעוניות: באזורים שאני יודעת שיהיה מוצללים אני זורקת קצת גוונים קרים כמו כחול וסגול.

    3. האור והצל multiply, הצבע שכבה רגילה.

  5. אביב הגיב:

    יש בזה משהו שמזכיר לי דברים של דיסני (מהתקופה שהם עוד עשו אנימציה דו-מימדית, זאת אומרת). משהו בצביעה, אני משער. אולי בגלל שהצבעים בוהקים וכיף להסתכל עליהם.
    בכל מקרה – יצא נהדר. אההה! ועכשיו אני רואה שזה מוקטן פה בבלוג. בגדול זה אפילו יותר יפה!
    הא.

    דרך אגב, תנוחת כף היד הימנית באמת לא אפשרית מבחינה אנטומית. בדקתי. שלושת האצבעות הזקופות אמורות להיות יותר בזווית ופחות חזיתיות.
    אני לא יודע עד כמה זה היה תורם לדמות אם היית מציירת את היד יותר "נכון". היד נראית מצויין כמו שהיא. היא אפילו הייתה הדבר הראשון שראיתי, והמשכתי להסתכל עליה עוד כמה שניות נוספות כי הצביעה שם פשוט משכה לי את העין (צביעה מעולה!).

  6. אסף קרס הגיב:

    מאוד יפה

    דווקה אהבתי את החרב בכיוון ההפוך
    ביחד עם הציוד שלה וקו השימלה זה יצר מין ווי שפתח את התמונה למעלה

  7. מאור הגיב:

    ציור מעולה, ולדעתי בין הצביעות הטובות שלך, אולם אני חושב שיש בו בעיה מבחינת האווירה, הוא כל כך צבעוני וכל כך מלא בפרטים שהוא מזכיר סצינה מסרט נסיכות של דיסני בעוד שהסיטואציה היא יותר קודרת ומאיימת.
    אני חושב שאם תשחקי קצת עם הצבעוניות ותתני לציור גוון ירוק-קודר-כהה קצת עם קונטרסטיות טים-ברטונית, או תוסיפי טקסטורות מעניינות, זה ישפר אותו משמעותית. עוד משהו שהפריע לי זה שיש כל כך הרבה פרטים בציור, רובם ציוד זרוק (משום מה), שכמעט ואין פוקוס על ההתרחשות העיקרית- אובדן הראש שמתקרב מכיוון מעלה. משחק מסויים עם הצבע יכול לשפר גם את זה (אולי השחרה מסויימת של הפינות).
    והקטע עם היד- אני חושב שהרישום הסקיצתי היה מעולה, משהו בה התפקשש בשלב השישי בערך.
    בכל מקרה, עבודה טובה מאוד. כיף לראות את ההשפעה שיש לפטרי עלייך, לפני שנתיים לא הייתי אפילו מוכן לדמיין שאת הוולברינים והפנתרים יחליפו לוחמים ומפלצות.

  8. Defiler הגיב:

    תענוג לראות את העבודות שלך.

  9. גלנדון הגיב:

    הבעיה של הציור הזה, שהסצינה לא עובדת כבר ברישום הבסיסי. הנוכחות של הנחש לא מאיימת. הצביעה חשוכה מדי לטעמי, מחזקת אצלי את התחושה שמה שעניין אותך זה הסגנון ולא הדרמה

כתיבת תגובה