כמה מדריכים לציור דיגיטלי

הועלה בפניי שעד כמה שנחמד להסתכל על ה-GIFים שאני מעלה לפעמים כהצצה לתהליך של עבודה, קשה מאוד להבין מהם באמת *איך* אני (או פטרי) עובדת. הבטחתי להעלות כמה מדריכים כתובים/מצולמים מהרשת, ואני נאמנה להבטחתי. זו דוגמית קטנה מהכמויות שיש שם בחוץ, ואם אתם מכירים דברים אחרים אני אשמח לשמוע עליהם ולהוסיף.

מכיוון שאת רוב מה שאני יודעת על digital painting (להבדיל מ-digital coloring, שזה לצורך הדיון צביעה "בתוך קווים", כמו בקומיקס למשל) לימד אותי פטרי, נתחיל מכמה מטעמים שהוא העלה בזמנו ל-CGIsrael ול-CA.

1. איך פטרי עובד בפוטושופ, בגדול. מלבד עבודה על אור וצל וצבע, יש כאן גם הרבה טיפים על עבודה עם פוטושופ, ובעיקר איך שימוש נכון בשכבות יכול להקל על העבודה.

patri_tutorial.jpg

2. עוד תהליך עבודה, הפעם בגישה קצת שונה.

patri_tutorial_2.jpg

3. אוסף קישורים של Idiot Apathy מ-conceptart. חלקם מובילים לוידאו, חלקם למדריך כתוב מפורט וחלקם ל-GIFים בדומה לאלה שאני מעלה לכאן. המון נושאים שונים, החל מסביבה וכלה בפורטרטים.

4. וידאו של בובי צ'ו, אמן שעושה דברים חמודים לאללה ברינדור יפהפה. זה מצוייר בפיינטר, אבל אני בטוחה שאפשר ללמוד מזה הרבה גם על תוכנות אחרות ועל ציור בכלל.

bobby_chiu_tutorial.jpg 

5. וידאו של דייב גוארטין מ-Creature Box. יש אמנם ליינארט אז זה יותר coloring, אבל זה עדיין יפהפה וכואב לראות כמה נקיים וזורמים הקווים שלו.

creaturebox_tutorial.jpg

6. למי שמעוניין להשקיע קצת יותר יש את סדרת ההורדות בתשלום וה-DVD של מאסיב בלאק, אחד הסטודיואים המוכרים והפסיכיים לקונספט ארט בחו"ל. אני קניתי בינתיים רק את המדריך של ג'ייסון צ'אן ימחשמו, שאפשר לראות קטע קצר ממנו פה, אבל אני בטוחה שכל אחד מהם מכיל אוצרות.

7. המדריך של ניקלס ג'נסן לכל דבר בעולם מלא באותם דברים שיודעים איפשהוא בראש אבל לא מצליחים ליישם עד שמישהו בא ואומר לך אותם באופן חד משמעי. הוא מכסה אור וצל, קומפוזיציה, צבע וחומר, עבודת מברשת, ציור דינמי ועוד ועוד, והוא באמת מאיר עיניים.

8. ולסיום, ברוח הקישור הקודם, כמה פנינים שפטרי העלה ל-CGIsrael. תמשיכו לגלול למטה, בכל פוסט יש התייחסות לנושא אחר ומכולם לומדים המון.

8 תגובות לפוסט "כמה מדריכים לציור דיגיטלי"

  1. king homer הגיב:

    המווווווון תודה, איזה פוסט ענקי=)

    המדריכים נהדרים אחד אחד, ואני ממש מעריך את זה שקנית טוטוריאל. זה מראה על המון רצינות…

  2. KamiMesenger הגיב:

    את מדהימה. אין לי מילים.

    באמת המון תודה! אין כמוך אביב!

  3. king homer הגיב:

    ברוח הפוסט, וגם כי קצת משעמם לי (סתם), הנה קישור קטן לוובקומיקס ששוה להציץ בו: http://www.lackadaisycats.com

    וטוטוריאל חביב של היוצרת המוכשרת עד אימה: http://lackadaisy.foxprints.com/kvetching.html

    מקווה שתהנו=)

    מומלצת הצצה בגלרייה שלה באתר הזה ובגלרייה בדויאנטארט (יש קישור).

    (למרבה הבושה, אני לא מצליח להזכר אם את בעצמך קישרת בעבר לגלרייה שלה, אי שם כשעוד פרסמת בויגיימס).

    ואחרי שקראתי (וצפיתי) בכל המדריכים הנהדרים האלה (שבפוסט) פעמיים, נהיה לי חשק בלתי נשלט לציור בדיגיטל פיינטינג בעצמי, אפילו שיש לי נסיון רע מאד בעבודה עם הסגנון המרשים ויזואלית הזה…

    המון תודה על הפוסט הנהדר הזה, ועל קיום הבלוג הנהדר הזה. כל פוסט פה עושה לי חשק לרוץ ולצייר.

  4. אביב הגיב:

    אני שמחה לעזור =)

    king homer, אני מאוד אוהבת את העבודה של Tracy J Butler, אז הגיוני שקישרתי מתישהו לגלריה שלה. הטיוטוריאל הזה תמציתי ונחמד וכמובן משעשע, וכל הקומיקס הזה שלה עם החתולים פשוט יפהפה. עיצובי הדמויות שם, ההבעות והתנועות שלהם מטורפים.

    אל תתייאש מ-digital painting. זה מתסכל רצח לראות את כל הדברים המהממים שאנשים עושים "אה, בחצי שעה, זה רק ספידפיינטינג", אבל ככל שחוקרים עבודות של יוצרים אחרים, אוספים טיפים ורעיונות בכל מקום שאפשר ומתאמנים בטכניקות שונות כדי לראות מה עובד הכי טוב – משתפרים. אגב, אתה (וכולם) מוזמן לשלוח לי לינקים לעבודות שלך אם אתה מרגיש שאתה צריך ביקורת או הכוונה, ואשמח לעזור איפה שאוכל. אם זה בסדר מצידך אולי אפילו אהפוך את זה לפוסט – אני מוצאת שהרבה פעמים אפשר ללמוד המון מהערות או הצעות ויזואליות לתיקון, לא רק היוצר אלא גם צופים מהצד.

  5. יונתן הגיב:

    וואו… כל הלינקים מדהימים וההדרכה של פטרי נפלאה… אין מילים.
    עיצבן אותי נורא בובי צ'ו כי את כל שאר הדברים פחות או יותר כבר ראיתי בעבר, ואני יודע שאני אצליח אולי יום אחד פחות או יותר להתקרב לזה, אבל בובי צ'ו הוא פשוט לא אנושי! רואים שאת מה שהוא עושה אי אפשר ללמוד!

    כל הכבוד לך אביב, יש הרבה מאד חרא באינטרנט ולפעמים קשה למצוא את האוצרות.

    אגב אביב כבר שלחה קישור לקומיקס הזה של טרייסי (עם החתולים) לפני איזה שנה נראה לי (?)…

  6. MisterFF הגיב:

    אם הזמן אני רק מבין שאני בחיים לא אצליח ליצור משהו כמוכם… ;(
    תודה, זה ניפלא, רק שאני צריך מדריכים למתחילים… כי אני בעצם לא יודע כלום, אני צריך
    להתחיל מאפס.

  7. KamiMesenger הגיב:

    אם זה כבר בקטע אז גם אני אמליץ על וובקומיקס מדהים (אני לא יודע אם אביב המליצה עליו, אבל אני מציץ בו קבוע… http://grim.snafu-comics.com וגם: http://sugar.snafu-comics.com
    והקלאסי יותר: http://ppg.snafu-comics.com
    הוא באמת אמן מדהים.

    ליונתן ו-Mister FF
    אני כבר למדתי שהכלי הכי חשוב בתחום מיומנות אומנותית בפרט ובחיים בכלל זה הרבה, הרבה סבלנות. תראו כמה אביב בעצמה השקיעה (ומשקיעה!) כדי להגיע לרמה הנוכחית שלה… המכשול הכי גדול הוא תמיד הרצון שדברים יצאו מיד כמו שאני רוצה בלי להיות מוכן להשקיע בהם זמן, סבלנות, התמדה ולמידה. גם היום אתם לא יודעים, אף אחד לא מונע מכם להשקיע ולהגיע לרמה טובה עוד כמה שנים… כן כן, אפילו אנשים כמו בובי צ'ו, ודומיו (ציירי על למניהם) אם טיפת כשרון ומספיק מוכנות לעבודה קשה…

  8. king homer הגיב:

    KamiMesenger, הבחור הזה שקישרת לעבודות שלו ממש מוכשר. אני אישית לא מת על המנגה באופן כללי, וגם לא על האנימה, אבל הוא הצליח להרשים אותי. יש בעבודות שלו המוווווווון דינאמיות, אין ספק בכלל שהוא *יודע* מה הוא עושה.
    אישית את הפאוור פאף גירלז לא אהבתי כל כך, את השניים האחרים – מאד.

    אני לחלוטין מסכים עם מה שכתבת על ההשקעה וההתמדה. אין לי אפילו מה לומר בנוסף (וזה די נדיר, כי אני אוהב לדבר=)), ממש מיצית את הכל בתגובה שלך…

כתיבת תגובה