איור, אוכל ואי אילו אחרים

4 במאי, 2016

התחלתי פרוייקט איור חדש לפני כמה חודשים, שוב על בסיס פאנארט ולפי ה-ABC. זו מסגרת טובה בשביל לגרום לי להמשיך לצייר: סדרתית, עם נקודת סיום ברורה, וחוץ מזה פתוחה לחלוטין; לכן אני תמיד מוסיפה איזה "כלל" נוסף או שניים, כדי לפקס את עצמי. בפעם הקודמת זה היה שתי דמויות לכל אות, כשבין כל שתיים עוקבות יש קשר סודי כלשהו. הפעם זה דמות, פועל ואוכל מגודל כלשהו, כולם באותה אות כמובן. משונה אצלי בראש, אבל גם מאוד מאורגן.

הנה חמש האותיות הראשונות. בימים עברו הייתי מעלה כל אחת מהן לבלוג בפוסט משלה, אבל עם כל אופציות השיתוף המהירות שיש היום זה מרגיש מעיק יותר מתמיד להתחיל פוסט שלם עבור כל איור ואיור. זו הדרך שלי לרמוז לכם לעקוב אחרי עמוד הפייסבוק שלי אם אתם רוצים להשאר מעודכנים.

א-ב-נשנושים: A א-ב-נשנושים: B א-ב-נשנושים: C א-ב-נשנושים: D א-ב-נשנושים: E

מה עוד חדש, מה עוד חדש…

עד ארבעה שחקנים

אנחנו בדיוק מתחילים קשת עלילתית חדשה בעד ארבעה שחקנים. היא עוסקת בכנסים, פאנדום, קוספליי ומשפחה, ויש בה הרבה חישוקים צבעוניים. ממש הרבה. הרבה יותר משהייתי שמה אם הייתי חושבת מראש כמה זמן יקח לציר את כולם בכל פאנל מחדש. אבל מה שלא מחסל – מחשל; או לפחות גורם לסלידה עזה מצבע סגול. אגב, אם אתם מעדיפים לקרוא את הקומיקס בעברית, זה אפשרי באתר של הגמדים.
עד ארבעה שחקנים 76: קומי קומי

Noisy Person Cards

ג'יימס וקאט, מהפודקאסטים וואן שוט וקמפיין, שבוודאי הזכרתי בעבר, נמצאים בעיצומו של פרוייקט מימון בקיקסטרטר למשחק החדש שלהם NPC – Noisy Person Cards, משחק מסיבה ליצירת קולות מוצלחים לדמויות. ניסינו את גרסת הבטא בעד ארבעה שחקנים (אפשר לראות אותנו עושים קולות מצחיקים כאן) וזה כיף גדול, אז אני מאוד מחכה למוצר הסופי, שיכלול הרבה יותר קלפים, חלקם מאוירים ע"י מגוון אמנים ואני ביניהם. הנה עמוד הקמפיין שלהם בקיקסטרטר, ואם זה נשמע כמו משהו שעשוי לעניין אתכם, אולי תזרקו עליהם כמה דולרים.

וללא קשר למשחק, ציירתי גם עוד קצת פאנארט לחבורת ה-Edge of the Empire שלהם בפודקאסט קמפיין, תחת השפעות זוטרופוליס ברורות. איזה סרט מעולה, הא?

צוות המיינוק הפלאפי

נתראה…עוד כמה חודשים, מסתבר!
אביב

מרי כריסמס!

25 בדצמבר, 2015

נהוג להעלות תכני-חג קצת לפני חג המולד עצמו, אבל מדובר ביום שלם שבו אף אחד לא עובד, הכל סגור, ויש יותר מדי סיכוי לגשם מכדי להסתובב בחוץ (מה גם שזה ידרוש לקום, לצאת מהבית ולהסתובב בחוץ), אז האין זה הזמן המושלם לאסוף כמה דברים שעשיתי לאחרונה לפוסט חגיגי?

נתחיל מהדברים הכריסמסיים: זו חבילת מדבקות שעיצבתי ושוחררה חינם כמתנת חג למשתמשי וייבר (אפשר להוריד אותה אם יש לכם את האפליקציה). הרעיון היה להתרחק קצת מהחבילות נוטפות הסוכר הקיטשיות הרגילות שצצות בתקופה הזו, ולהראות את שני הצדדים של תקופת החגים: המתלהבת הדבילית, והצינית המרירה. אני לא באמת חוגגת את כריסמס, אבל אחרי שנים של ארוחות משפחתיות, חופשים ארוכים ומלא אווירות חג, אני לגמרי יכולה להזדהות עם שניהם.

Viber sticker pack: Christmas Elves

אפרופו אווירות חג, שני הסטריפים האחרונים שהעלינו לעד ארבעה שחקנים היו כריסמסיים בעליל, מנקודת המבט (האוטוביוגרפית למדי) של זרים שמגיעים לארץ הפלאות המנצנצת הזו בשבועות האחרונים של השנה. העברתי כאן כבר שלושה חגי מולד, ואני כל הזמן מגלה דברים חדשים; למשל, כמה פעמים אפשר לשמוע את אותו שיר כריסמס ברדיו לפני שמאבדים את השפיות. (לחיצה על התמונות תפתח את הסטריפים באתר של עד ארבעה שחקנים. אגב, הידעתם שיש גם גרסה עברית, עכשיו בעמוד נוח לניווט?)

Up to Four Players #50: The Meaning of Christmas עד ארבעה שחקנים #51: Festive Perspectives

אפרופו שחקנים, בשבת הבאה (2/1) יתאספו כמה מהם למרתון 12 שעות משחק בניצוח על כתפי גמדים, שהכנסותיו יתרמו לצדקה. זו הפעם השניה שהם מריצים משהו כזה, ואם לשפוט לפי שנה שעברה, זה כיף גדול לצפות, אז אתם מוזמנים לשריין לעצמכם את התאריך. ערן יריץ הרפתקת חיסול מפלצות בלונדון הויקטוריאנית בשיטת "עולמות פראיים", עם 3 גיבורים אמיציים שילוו אותו לאורך כל 12 השעות, ועוד שחקנים אורחים שיקפצו במהלך היום (אני ביניהם!). ציירתי פורטרטים של כל הדמויות שלנו:
ציידי המפלצות: פורטרטים

אפרופו הופעות אורח, עשיתי אחת בוידאו האחרון של לי להב על הכוכב העולה של סטאר וורז, הרובוט BB-8. הסרטון מצוין ומצחיק, ואל דאגה: אין בו שום ספוילרים לסרט החדש, ואפשר להבין אותו גם אם אין לכם שום קשר ליקום סטאר וורז (כמוני). עזרתי קצת גם בעיצובי דמויות, אבל אני הרבה יותר נרגשת לגבי הופעת הבכורה הקטנה שלי כמדבבת. נסו לנחש איזה תפקיד שיחקתי (רמז: לא פטריק סטוארט).

אפרופו…אממ…תפקידים, לאחרונה ציירתי (בעפרון! על נייר!) את הדמויות ממערכת משחקי התפקידים שלנו בשיטת וורהאמר פנטזי. לפי הסדר, אלו הם: בריוש, הדמות של אביתר, פנאט דתי קצת מטורף של האל סיגמאר; מריון, הדמות של דסי, קוסמת קצת מסתורית ממסדר הזהב; ואגנס, הדמות שלי, רוקחת קצת קרימינלית מהעיר אברהיים.

וורהאמר: בריוש וורהאמר: מריון וורהאמר: אגנס

זהו, נגמר לי כל האפרופו. שיהיה לכם חג שמח מכל סוג וצבע שאתם נוטים לחגוג בזמן הזה בשנה, ואם במקרה פוסט "זהו סוף 2015" שלי לא יעלה לפני סוף 2015, שתהיה גם שנה חדשה טובה!

אביב

פעמוני חתונה מצוירים

7 בדצמבר, 2015

מזל טוב

לפני כמה חודשים קיבלתי אימייל מבחור בשם איוון. הוא סיפר לי על מערכת היחסים בשלט-רחוק עם חברתו ילנה, איך וייבר עזרה להם לשמור על קשר בין יבשות שונות, ואיך – כששוק המדבקות עלה לאוויר – הם מצאו את פרדי ואיב – הנשמות התאומות שלהם.

זוגות נוספים חלקו איתי סיפורים דומים לזה של איוון, וזה מחמם לי את הלב לטמפרטורות מסוכנות כמעט.

אני מאיירת מדבקות. העבודה שלי היא לשבת מול מחשב ולצייר מדבקות. זו עבודה אדירה, אל תבינו אותי לא נכון, אבל לפעמים אני מרגישה קצת…מטופשת, ותוהה מה בעצם הטעם במה שאני עושה מדי יום. ואז מישהו שולח לי הודעה בפייסבוק, ומספר איך הדמויות שיצרתי הפכו להיות חלק מהקשר שלו עם בן או בת הזוג, איך הן משמחות אותם ועוזרות להם להתגבר על געגועים. זה מפתיע ומרגש אותי בכל פעם מחדש, וזו הסיבה הטובה ביותר שאני יכולה לחשוב עליה לעשות את מה שאני עושה.

בחזרה לאיוון וילנה. קצת לפני שכתב לי, איוון חזר לביקור בשביל להציע נישואין. ילנה אמרה כן. והיות שפרדי ואיב ליוו אותם לאורך מערכת היחסים, איוון רצה להפתיע אותה עם מדבקות חתונה אמיתיות מוייבר, וכך הוא הגיע אליי. היה לו ברור שזה לונג שוט – אנחנו לא יוצרים מדבקות "בהזמנה", אבל הסיפור שלו נגע ללבי (מעטים המיילים מהעבודה שגורמים לי לבכות באמצע המשרד, אני שמחה לומר), והעברתי את הרעיון הלאה למחליטי החלטות בחברה.

פרדי ואיב מציעים נישואין

התוצאה היתה אחת החבילות שהכי נהניתי לעבוד עליהן. שאבתי חוויות מהחתונה שלי, מתמונות וסיפורים מחתונת הוריי, וכמובן כל קלישאה מכל קומדיה רומנטית שאי פעם ראיתי. וכדובדבן שבעוגת הקצפת (הרב-קומתית), האנימטורים המוכשרים שעובדים איתנו הנפישו את הכל, ועשו עבודה נהדרת, שתוכלו לראות אם תשיגו את החבילה משוק המדבקות של וייבר.

חבילת החתונה של פרדי ואיב

אפילו תפסנו את התגובה של ילנה בוידאו, בהפקת הפתעה מטעם וייבר.

החבילה הזו אמנם צוירה בעקבות הבקשה של איוון, אבל היא מוקדשת לכל זוג שהדמויות האלה הביאו לו שמחה, צחוק או נחמה. אתם גורמים לי להיות גאה לעשות את העבודה שלי.

אביב

רענון לבלוג, ומדבקות חדשות

6 בנובמבר, 2015

לא נגעתי בעיצוב של הבלוג כבר שנים (מהתקופה שרזולוציות מסך עדיין נשקו ל-1024x768px, ולמתוח אתר על פני יותר מ-800 פיקסל נחשב לתעוזה מחוצפת), אז הגיע הזמן לתת לו רענון קל. השינויים לא דרמטיים: קצת יותר רוחב בצדדים ופונט גדול יותר – זה מגיע עם הגיל – ותמונת כותרת שצוירה בעשור הנוכחי.

עדכנתי גם את עמוד האודות, שהזכיר לי שפעם הייתי בת 27 וגרתי ברמת גן, והוספתי כפתור לעד ארבעה שחקנים, הוובקומיקס של ערן ושלי שקיים כבר כמעט שנה ועדיין לא קיבל שום קישור מהבלוג שלי. יופי, אביב.

אלה לא חדשות סופר מרגשות בזכות עצמן, אז בשביל שהפוסט ירגיש שיש לו משמעות, הנה כמה חבילות מדבקות שאיירתי לוייבר לאחרונה. מי שעוקב אחרי העבודה שלי לאפליקציה בטח מכיר את הדמויות של פרדי וחברים, אבל מדי פעם יוצא לי לעצב דמויות חדשות, והנה שלוש מהן; החבילה הרביעית היא לאחת משותפי ה-Public Chats של וייבר (החביבה עליי), 2Forks.

Becky Viber Pack   May Viber Pack

Jade Viber Pack   2Forks Viber Pack

יש לנו מגוון שותפים ב-Public Chats: מבלוגרי אוכל ובריאות, דרך מוזיקאים ודוגמניות, ועד לפוליטיקאים ואנשי רוח מכל מיני מדינות שיקח לי כמה דקות למצוא על המפה. כך קורה שמדי פעם מגיעות אליי בקשות לחבילות מדבקות כחלק מהחוזה של השותפים המצ'וטטים עם וייבר, ומדי פעם הן…שונות ממה שאני רגילה לעבוד עליו. הנה שתי דוגמאות: חבילה לסדרת הריאליטי ItGirls עבור ערוץ הצ'אט של HOT, ואחת לערוץ של פורטל הספורט One. אני עכשיו הרבה יותר בקיאה באופנה, ספורט וסלנג ישראלי משאי פעם הייתי, או רציתי להיות.

ItGirls Viber Pack   One Viber Pack

אינקטובר 2015

4 בנובמבר, 2015

אוקטובר הסתיים לפני כמה ימים, אז עכשיו אני יכולה להגיד בבטחון – ובהשתאות – שצלחתי את כל 31 הימים של אתגר אינקטובר.

אינקטובר הוא יוזמה מגניבה של אחד ג'ייק פרקר, שמאתגרת אמנים לצייר ציור דיו אחד ביום לאורך חודש אוקטובר. למה? אני לא בטוחה. אבל מכיוון שאני לרוב מתקשה למצוא את המוטיבציה לצייר מחוץ לעבודה או למסגרות אמנותיות אחרות, אני אוהבת אתגרים כאלה: הם מעודדים אותי לעשות את המאמץ להתחיל לצייר במקום סתם לבהות במסך כזה או אחר בסוף היום, והם לא יותר מדי תובעניים או ספציפיים כך שהם הופכים למטלה יותר מאשר שעשוע.

ניסיתי את אינקטובר בפעם הראשונה בשנה שעברה, בהצלחה של קצת יותר מ-50%. השנה, בנוסף לשאיפה לסיים את כל 31 הימים, אתגרתי את עצמי עוד יותר והחלטתי להשתמש רק בדיו: אפילו הסקיצות המקדימות נעשו עם עט כדורי. בתור מישהי שאוהבת ללכת על בטוח – גם באמנות וגם בחיים – זו לא היתה משימה פשוטה, אבל אני שמחה שהלכתי איתה עד הסוף. ההשלכות היו מעניינות: מצד אחד זה גרם לי לתכנן יותר מראש ולחשוב לפני שאני מתחילה לזרוק קווים על הדף, ומצד שני זה דחף אותי להיות נועזת והחלטית יותר, לקבל טעויות ולמצוא דרכים יצירתיות לשלב אותן בציור.

הנה כמה מהציורים שאני מחבבת במיוחד, ואפשר לראות את השאר באלבום בעמוד הפייסבוק שלי. מה הציור החביב עליכם?

Inktober 02: Dinner Inktober 05: Mad Moxxi Inktober 24: Bite Inktober 30: Gus the Entrailtainer Inktober 19: Audience-Participation Pony

ריקון מאגרים

23 באוגוסט, 2015

עברו כמאה שנה מאז הפוסט האחרון. זה התירוץ הרגיל: עם משרה מלאה באיור ווובקומיקס שבועי, בקושי נשארות לי אנרגיות יצירתיות לקשקושים-של-אחרי-העבודה, וכשמשהו סוף סוף יוצא על הקנבס, אני ממהרת לפרסם אותו בפייסבוק או טוויטר בשביל הסיפוק המיידי שבתגובת קהל. עם זאת, בחודשים האחרונים בכל זאת הצטברו כמה דברים.

קידום יצירה ישראלית!

לפני שאני זורקת עליכם ציורים, הודעה חשובה: ידידי ושותפי היצירתי ערן אביאני פתח קמפיין הדסטארט למדריך לציור קומיקס. ערן כותב ומצייר קומיקס כבר שנים, העביר סדנאות, קורסים ושיעורים במגוון צורות, ויש לו הרבה ידע ונסיון להעביר לכל מי שרוצה להתחיל לצייר קומיקס, וגם למי שכבר עושה את זה. אם מעניין אתכם לעשות צעדים ראשונים בעולם הזה או ללמוד טיפים ממישהו שחי בו כבר שנים, או אם אתם מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו, תמכו ושתפו את הפרוייקט. אני חושבת שזו תהיה תוספת נהדרת לשוק ההולך וגדל של קומיקס ישראלי.

עבודות בהזמנה

חברתי הטובה רצתה להפתיע את שותפתה לדירה ליום ההולדת עם פוסטר מקורי של קירנדיה, אחד המשחקים החביבים עליה. איך אני יכולה לסרב לפרוייקט כזה? אתם יודעים כמה מעט פאנארט של קירנדיה יש באינטרנט? אז עכשיו יש עוד קצת.
Kyrandia poster - work in progress Kyrandia poster

רון יניב, שמוציא לאור את ספרי תיקי דרזדן בתרגום לעברית, פנה אליי וביקש איור לכריכה. לקח קצת זמן עד שהשתכנעתי (אני עסוקה, אין זמן, הצילו הלחץ וכו'), אבל סדרת הספרים של דרזדן חביבה עליי מאוד, וכבר עשיתי עיצובי דמויות שיניב אהב, אז עכשיו על כריכת דרזדן העברי מתנוסס הארט שלי!
Dresden cover - sketch Dresden cover

האובססיה החדשה שלי בתחום תוכן לצריכה בזמן העבודה היא פודקאסט Actual Play בשם One Shot. פודקאסטי Actual Play הם הקלטות של משחקי תפקידים שולחניים, והקבוצה מאחורי הפודקאסט הזה מורכבת בעיקר ממאלתרים מוכשרים, שעושים כל פרק תענוג להאזנה. הם מנסים שיטות חדשות בכל חודש, אז מלבד ההנאה של תוכן (לרוב קומי) מוצלח, אפשר גם לקבל מושג על איך רצים משחקים שונים לפני שמשחקים אותם. הפודקאסט השני שלהם, Campaign, הוא משחק אחד מתמשך בעולם של מלחמת הכוכבים, משוחק בשיטה המצוינת Age of The Empire. אני לא חובבת סטאר וורז, אבל הסיפור, הדמויות והשחקנים והמנחה שמאחוריהם פשוט מצוינים. כל כך מצוינים, שהייתי חייבת לצייר קצת פאנארט לאחד הפרקים, שלשמחתי הוביל להזמנת עיצוב חולצה לתומכי ה-Patreon שלהם.
One Shot fan art
One Shot T-shirt Design sketches One Shot T-shirt Design

קשקושים

כשבא לי לצייר משהו אבל אין לי שום רעיון, Sketch Dailies הוא המקום הראשון שאני פונה אליו: אם הנושא היומי מעורר בי השראה, זו נקודת התחלה מצוינת להתחיל לקשקש קצת.
Sketch Dailies: King Arthur Sketch Dailies: Heman Sketch Dailies: Wonder Wombat

וקבוצת הפייסבוק הישראלית Daily Speed Sketch משרתת מטרות דומות, אבל עם פוקוס על סקיצות לא דיגיטליות, והגבלת זמן. אחלה דרך לחזור לרשום קצת בסקצ'בוק קלאסי ולהתאמן על יישום זריז של רעיונות.
Daily Sketch - Binoculars Daily Sketch - A Gentleman

וכמוצא אחרון תמיד אפשר לפנות לפאנארט זריז של מה שמלהיב אותי כרגע, או אסופת פרצופים רנדומלים. או…יומן אוכל מאויר (רעיון מקסים שהתחילה ידידת טוויטר, אבל לצערי איבדתי בו עניין אחרי יום ראשון (טעים) אחד).
Attack on Titan Food Diary
Face doodles

הרגילים

גם בעבודה הרגילה אני עושה דברים כיפיים. אחרי שאני מציירת את הדמויות של פרדי וחבריו כמעט באופן בלעדי מאז שהתחלתי לעבוד עם וייבר, לאחרונה עיצבתי כמה דמויות חדשות, קצת פחות פרוותיות מהרגיל. אני מתה על השועלים והפנתרים שלי, אבל זה נחמד לצאת קצת מהשגרה ולעשות משהו שונה.
Viber sticker pack - Summer Girls

ולסיום, אם אתם גיימרים או גיקים באופן כללי, אני מקווה שאתם עוקבים אחרי הוובקומיקס של ערן אבירם ושלי, עד ארבעה שחקנים. הנה הצצה בלעדית לשלב הסקיצה של אחד הסטריפים האחרונים. אפשר לראות את הסופי כאן (זה נחשב קליקבייט?..).
Up to Four Players #32 - Mana Burn sketch

זהו בינתיים! אני מקווה שהפוסט הבא יגיע לפני 2016…
אביב