א, ב, ג, ד, ה

במקור רעיון פרוייקט הא-ב נועד בכלל לכתוב על דברים שמגניבים אותי, כל פעם באות אחרת. לא ברור איך ובאשמת מי זה התפתח לציורים סוריאליסטים מורכבים, אבל זו לא סיבה לנטוש את הרעיון המקורי, כי יש די הרבה דברים מגניבים בסך הכל.

הנה הקבוצה הראשונה. משהו חשוב שלא נכלל בה (אבל יגיע בהמשך) הוא פודקאסט משחקי התפקידים החדש של ערן, "על כתפי גמדים", שכבר מתהדר בראיון ראשון ובמנגינות מעבר מלבבות. לכו להאזין מיד. אני אחכה.

א

אקו בזאר. אני לא משחקת בהרבה משחקי רשת עקב אישיות התמכרותית, אבל אקו בזאר הוא תענוג. תארו לעצמכם את לונדון הויקטוריאנית, ששקעה לתוך האדמה וכעת מאכלסת, לצד המי ומי הלונדונים הטיפוסיים, גם מומיות מהלכות, תפלצות דמויות תמנון ואנשי-חימר. המשחקיות טקסטואלית ומבוססת "אנרגיה" – יש עד 40 פעולות ליום ומשתמשים בהן בשביל להתקדם בעלילות ולהעלות תכונות שונות – והכתיבה, הרעיונות וההומור נהדרים ומפתיעים כל פעם. ערן כתב פוסט מצוין על המשחק, אבל הדרך הכי טובה לחוות אותו היא באופן אישי (תצטרכו משתמש בפייסבוק או טוויטר בשביל לשחק).

אקס.קיי.סי.די. הרבה מהסטריפים של xkcd עוברים לי מעל הראש עקב חורים בהשכלה במתמטיקה, פיזיקה, סטטיסטיקה ועולם האקדמיה באופן כללי, אבל אלה שלא, מצליחים להיות מצחיקים, חכמים, מפתיעים ולפעמים גם מרגשים, בדרכים לא צפויות. לא כל אחד יכול לעשות קומיקס מוצלח על אנשי מקל, אבל רנדל מונרו מצליח. לאקסטרה-טעם, מומלץ לעבור עם העכבר מעל כל סטריפ ולקרוא את ה-alt.

ב

בוק דיפוזיטורי. חנות ספרים מקוונת מאנגליה שהשוס שלה הוא משלוח בחינם. חיפשתי את הקאץ', אבל עדיין לא מצאתי. שמרו במועדפים.

בירה.

ג

גוגל רידר. כשגוגל תוציא לפועל סוף סוף את השלב האחרון בתכנית ותשתלט על העולם, אני אהיה בגל הראשון של אנשים שיניחו את נשמתם על מגש כסף וימסרו לה. החיפוש הוא כבר מובן מאליו, אבל שלל המוצרים הנוספים שגוגל הוציאה ומוציאה כל הזמן הופכים במהירות מחידושים מגניבים לשירותים יומיומיים בסיסיים. את השבוע באנגליה בשנה שעברה תכננתי מול Google Earth, ועכשיו נשלח לי המסלול לטיול באירלנד כלינק ל-Google Maps; ב-Documents אני כבר משתמשת לא מעט, ואפילו ב-Calendar אני זוכרת לשבץ אירועים. אבל כנראה שהשירות שאני משתמשת בו הכי הרבה (מלבד המייל והחיפוש כמובן) הוא Google Reader, קורא ה-RSS הפשוט שאוסף את כל התוכן שאני צורכת במקום אחד. פעם הייתי נגד RSSים, אבל אם רוצים לעקוב אחרי עדכונים ב-8 בלוגים לפחות, 3 פודקאסטים, 5 וובקומיקסים, וכמובן הזרם הבלתי-נלאה של תמונות של חתולים עם כיתוב מצחיק, צריך כלי שיאגד את כולם. גם את בלון דיבור אפשר לקבל לרידר, כמו שהזכרתי כאן.

גרובשארק. עוד שירות שטרם מצאתי בו את הקאץ'. מלבד תחנות רדיו במגוון סגנונות, הכריש מאפשר ליצור פלייליסטים אישיים מכמויות אדירות של מוזיקה שהוא שומר בין סנפיריו. אני גם ממש אוהבת את העיצובים המשתנים של מסך החיפוש שלו.

ד

דומינו'ס. פיצה זה נהדר, ואני לא הולכת לחכות עד פ' בשביל להבהיר את זה. דומינו'ס זה נהדר בגלל שא) יש להם תוספות בשריות, ב) דרך"סניף Ynet" אפשר להזמין כמה מהן שרוצים, וג) קיבלנו מהם לאחרונה פלייר שאומר "תוספת אחת זה לחלשים".

ד"ר הו. הסדרה שודרה באנגליה לפני חמש מאות ביליון שנה, אבל ב-2005 התחילה מחדש; או המשיכה אחרת; או חודשה באותה הרוח. בכל מקרה העונות החדשות עומדות בפני עצמן, והן משלבות שטותיות מד"בית, כיף קאמפי, וגם סיפורים מוצלחים והפתעות עלילתיות. מומלץ, ולא רק בשביל להבין את הציור באות ד'.

דרופבוקס. עזבו אותכם מדיסק-און-קי, משליחת קבצי ענק באימייל או מהעלאות לשרתים מפוקפקים. אתם נרשמים לדרופבוקס, מתקינים את האפליקציה על המחשב, פותחים את הפולדר שנוצר, וכל קובץ שתשימו בו יגובה אוטומטית בשרתים של דרופבוקס. אם אתם צריכים את הקובץ במקום אחר אפשר להוריד אותו דרך האתר, או אם אתם עובדים עם מספר מכשירים, התקינו דרופבוקס על כולם ותעבירו קבצים בלי לשים לב בכלל. תנו לסרטון שיש להם בעמוד הבית להסביר, יש בו ציורים.

ה

הארדלי וורקינג. סדרת מערכונים מקוונת על חיי המשרד, מהיוצרים ב-CollegeHumor. לא תמיד מפיל מצחוק, אבל יש להם קטעים מוצלחים ושחקנים נחמדים.

הו לא. הזכרתי את הוובקומיקס הזה לפני כמה פוסטים, כששילבנו כוחות ויצרנו מפלצת..! ואז ויתרנו עליה ועשינו סטריפ משותף במקום. אם קצת ציניות רעננה עושה לכם טוב אתם תחבבו את הו-לא.

המשחקיה. פודקאסט למשחקים בניצוחו של איתמר ויסברג, הידוע בעיקר בכינויו "איתמר ויסברג מהמשחקיה". כל פרק עוסק בנושא מסוים וסוקר משחקי מחשב, קונסולות, תפקידים, קלפים ולוח בנושא. מעבר לפודקאסט איתמר גם מרעיף קישורים בכל תחומי הגיימינג, אז אם אתם מתעניינים, שווה לבקר.

תגים:

7 תגובות לפוסט "א, ב, ג, ד, ה"

  1. עידן דקל הגיב:

    פריט מידע חשוב לגבי בוק דיפוזיטורי:

    המשלוח הוא אמנם בחינם, אבל מגולם במחיר הספרים. אם תכנסו לאתר דרך פרוקסי מתאים (בריטי לגרסה הבריטית, אמריקאי לגרסה האמריקאית), תמצאו שם את אותם פריטים (ולפעמים אפילו כאלו שרשומים כ-"Out of Stock" ללקוחות בינלאומיים), במחירים זולים יותר.

    • יונתן הגיב:

      מעניין, אבל מבדיקה מהירה של כמה כותרים, נראה שהמחירים עדיין זולים בהרבה ממחירי ספרים מיובאים.

      ולאביב – תודה רבה על הרשימה. אני משתמש בכריש וגוגל רידר רק בגללך והם אכן יעילים מאוד (אם כי הרידר מוציא קצת את ה"כיף" שתמון בלהיכנס לאתר עצמו). דרך אגב יש אתר מוסיקה חינמי נוסף: http://www.stereomood.com, שממיין שירים לפי מצב הרוח. הרשימות ארוכות ויש מלא מוסיקה טובה.

      ובירה, אכן nuff said' 😉

  2. גיאחה הגיב:

    הרשי לי להוסיף לאות ב' גם את Better world books – אמנם המשלוחים שם לא בחינם, אבל לרוב ביחד עם המשלוח זה יוצא דומה מאוד, לפעמים גם זול יותר, מהבוק דיפוזיטורי. והם גם תורמים אחוז מכל קנייה ללימוד קרוא וכתוב במקומות נזקקים בעולם, שזה תמיד עושה טוב על הלב.

  3. zipdrive הגיב:

    א- שיחקתי קצת ב echo bazaar- חביב וגמיש בשעות, בעל טון ייחודי אבל לא התמכרתי.
    ב- אני צריך לבדוק את העניין הזה של book depository…אבל למי שי זמן לקרוא ספרים?
    ג- אממ…למי יש זמן לשמוע מוסיקה?
    ד- דרופבוקס מומלץ, ואם אתם שולחים למישהו לינק לפתיחת חשבון והוא משתמש בו, מגדילים לכם את התיבה!
    ה- תודה על האזכור!

  4. ניב הגיב:

    ד – דרובוקס: טיפ קטן קרופבוקס לא מפרסמים את זה אבל אם אתם סטודנטים ויש לכם תיבת דואר של סטודנט ניתן להכנס לכתובת הזאת:
    https://www.dropbox.com/edu וברגע שתרשמו שם תקבלו 500 מגה על כל משתמש חדש שפתח בגללכם במקום 250.
    והקטע הכי מגניב זה עובד גם רטרו משמע צירפתם כבר תשעה משתמשים נהדר ברגע שתרשמו תקסלו 9*250 מגה נוספים לדרופבוקס.

  5. נעמה הגיב:

    תודה גדולה על ההמלצה על בוק דיפוזטורי. אמנםפ עבר הרבה זמן מאז שקראתי את ההמלצה שלך אבל מוטב מאוחר מאשר.
    הזמנתי מהם כבר כמה דברים, שהגיעו במהירות מפתיעה ובמחיר הוגן בהחלט.

כתיבת תגובה