דמויות ל"החלפות" – תהליך

לבקשתו של צ'אקי, הנה התהליך בו ציירתי את שתי הדמויות לפעילות ה"החלפות" של שודי פדודי. הוא קצת שונה מהתהליך הרגיל שלי, אז למי שמעוניין:

1. קווים

שתי הדמויות צוירו במברשות שונות. השמאלית צוירה במברשת בה אני בד"כ משתמשת לסקיצות קוויות – מברשת בעלת גודל קבוע (לא משתנה לפי לחץ), שה-opacity וה-flow שלה משתנים לפי לחץ העט – והימנית צוירה במברשת הבסיסית ביותר של פוטושופ, רק ב-opacity נמוך יותר מה-100% הרגילים.

מדריך צביעה - קווים

2. צביעה

ה-flatting המוכר מצביעה קומיקסית. פשוט מילאתי צבעים בסיסיים בשכבה מתחת לקווים, בעזרת המברשת הפשוטה של פוטושופ באטימות מלאה.

מדריך צביעה - צבע בסיס

3. צביעת קווים

הצבע המקורי של הקו די צרם בעין, אז צבעתי את שכבת הקווים. בשביל לצבוע במדויק רק את הקווים (בלי להצטרך לצייר מחדש) אפשר לעמוד על שכבת הקו וללחוץ על כפתור "נעילת שקיפות" (בראש חלון השכבות, מתחת ל-Mode של השכבה, יש את הכותרת Lock וכמה כפתורים. נעילת שקיפות הוא הכי שמאלי, ונראה כמו ריבוע שחמט). מה שהכפתור עושה הוא להגביל כל עבודה על השכבה הזו רק לאזורים שכבר מצויר בהם משהו; מה ששקוף יישאר שקוף כל עוד הכפתור לחוץ. נסו את זה, זה מגניב.

לקו אני בוחרת בדרך כלל צבע כהה יותר מצבע השטח אותו הוא תוחם. אם אני רוצה לתת תחושה של חומר מבריק או מקרין אור אני אשתמש דוקא בצבע בהיר יותר בשביל הקו.

מדריך צביעה - צבע קו

4. צללים

המראה הנוכחי די מספיק בשביל להעביר את עיצוב הדמות, אבל בשביל לתת קצת יותר נפח אפשר להוסיף קצת אור וצל. בשביל צללים אניפותחת שכבה חדשה במצב Multiply, בוחרת צבע קריר ובהיר (סגול למשל) ופשוט מציירת צל איפה שהגיוני שהוא יפול – כל מקום שמוסתר מהאור (כמובן שצריך להחליט על מקור אור מראש). בגלל שהשכבה מוגדרת כ-Multiply, לא נראה סגול בהיר אלא הכהיה בגוון סגלגל של הציור שמתחת. אפשר בכיף להוריד את האטימות של השכבה הזו כדי שהצללים לא יהיו אגרסיביים מדי.

מדריך צביעה - הצללה

5. תאורה

אותו רעיון כמו ההצללה, אלא שהפעם השכבה היא במצב Overlay, הגוון הוא חם יותר (צהוב למשל), ואני מניחה אותו בנקודות בהן האור פוגע הכי חזק בדמות. גם כאן אפשר לשחק עם האטימות בשביל להגיע לשילוב הכי טוב של האור בציור.

מדריך צביעה - תאורה

6. רינדור

את החייזרית השארתי במצב הזה (בגלל שיש בה די הרבה פרטים הרגשתי שאני יכולה להשאיר אותה עם צביעה פשוטה והיא עדיין תראה "חיה"), אבל על התרנגוליש המשכתי לעבוד, וניסיתי להגיע למשהו בכיוון הסגנון של ניקלס ינסן, שהוא סוג של גאון מטורף. אחרי שהיו לי הצבע, האור והצל הבסיסיים, לקחתי את המברשת הפשוטה של פוטושופ באטימות נמוכה (כמו זו בה השתמשתי בשביל הקו), ובשכבה חדשה פשוט התחלתי לדגום ולערבב את הצבעים הקיימים, תוך שאני מוסיפה פה ושם צבעים חדשים בשביל לתת יותר נפח לדמות. השתקפויות והחזרי אור מהסביבה פה ושם גם מוסיפים לתלת-מימדיות, כמו השתקפות החלל הלבן ברגליים, באחורי הראש ועל הביצה, והחזר אור כתמתם מהשולחן על הזרוע והביצה.

מדריך צביעה - רינדור

7. צבעוניות

לא לקחתי את הרינדור עד הסוף, גם בגלל שהיתה לי עוד דמות לצייר וגם בגלל שלהבין שאתה לא ניקלס ינסן אחרי הכל קצת מוציא את הרוח מהמפרשים, אבל לפני הסוף בכל זאת שכפלתי את השכבה ושיחקתי קצת עם ה-color balance שלה בשביל לצאת מהגוונים האפרוריים שאני תמיד נופלת אליהם למשהו חם וחי יותר. תודה לאלים על פוטושופ.

מדריך צביעה - צבעוניות

 

צ'אקי, מקווה שזה עזר =)
אביב.

8 תגובות לפוסט "דמויות ל"החלפות" – תהליך"

  1. king homer הגיב:

    מדריך פשוט נפלא=)

    תודה רבה.

  2. מוטי הגיב:

    אחלה תהליך!
    חידשת לי עם הקטע של הנעילת-שקיפןת, מעולה!!!!
    תודה,
    עוד לא התיאשתי מהאתגר השבועי… אייל בי באק!
    מוטי.

  3. רחל הגיב:

    מיצוין! כן ירבו 🙂
    תודה רבה.

  4. shoze הגיב:

    יויופי של טוט. שיטתי, ברור, חינוכי וכמובן הדמויות עצמן מצויינות. אני תמיד אוהבת את שלב תיקוני הצבע בסוף (אני משתמשת בLEVELS אבל same same) מה היינו עושים בלי קסמי הפוטושופ? 🙂
    אגב, אני אנצל את ההזדמנות להחמיא על הדמות מרובת הידיים שלך. את פנסילרית בחסד עליון.

    נ.ב.
    הינסן הזה אדיר.

  5. לא חשבתי אף פעם להשתמש באופציות של השכבות – חוץ מהנעילה – עד עכשיו. אחלה טיפ.

  6. אנוש הגיב:

    התמונה של ניקלס ינסן – איך אני יכול לשמור אותה לשימוש עצמי?

  7. OmerArt הגיב:

    כן. זה באמת עוזר.
    תודה. 🙂

כתיבת תגובה