רשימת צפיה

הדי הפיצוצים בארץ אולי לא מגיעים עד לונדון, אבל אדי הדכדוך נישאים עד לכאן על גבי אתרי חדשות, רשתות חברתיות ושיחות וואטסאפ עם המשפחה. אין לי שום כוונה לדבר על המצב – מלבד לאחל לשלום כולכם ולקוות שהוא יחזור בקרוב לשגרה (for a given value of שגרה בישראל); במקום זה, הנה פוסט על הפעילות החביבה עליי גם בעתות שלום וגם בעתות מלחמה: אסקפיזם! והפעם, בצורת טלויזיה.

יש הרבה אתרים שמספקים ביקורות ודעות על סדרות טלויזיה, אבל כמעט אף אחד מהם לא מספק את דעתי על סדרות טלויזיה, ובטח רק בחלק קטן מהם יש גם ציורים קטנים לצד הטקסט, שמתפקדים כתירוץ לבעלת בלוג שעוסק באיור ללהג על סדרות טלויזיה. אז להלן הסדרות שמרכיבות את רשימת הצפיה שלי, ראו הומלצתם (או, במקרים מסוימים, הוזהרתם):

הטובות

Rectify
בקצרה: אסיר נידון למוות משתחרר אחרי 19 שנה כשראיות חדשות עשויות להוכיח את חפותו, וחוזר לעיירת הולדתו, שרוב תושביה עדיין מאמינים שהוא אשם.
זו סדרה לא קלה ודי איטית, אבל הכתיבה מצוינת, השחקן הראשי נפלא, ויש עוד כמה שחקני משנה שעושים יופי של עבודה. תנו לה הזדמנות והיא תשבור לכם את הלב מכל כיוון, אבל תספק גם רגעים מקסימים. ואז תשבור לכם את הלב איתם.

Orphan Black

Orphan Black
בקצרה:
בחורה נוכלת (עם לב זהב וכל זה) עדה להתאבדות של בחורה שנראית בדיוק כמוה, ונגררת לתוך קונספירציה מסתורית. זה בערך מכסה את הפרק הראשון ומשם זה נעשה יותר מורכב והרבה יותר מגניב, אבל אם לא שמעתם עליה כלום, אני מעדיפה לא לספיילר אפילו קצת.
העונה השניה שלה אמנם נגמרה לפני שבועיים-שלושה, אבל זה מספיק קרוב בשביל לא להשמיט אותה מהרשימה, כי אני חושבת ש-Orphan Black היא הסדרה שאני הכי נהנית ממנה כרגע. היא משלבת עלילה מעניינת ומפתיעה עם שחקנית ראשית מבריקה (ושחקן משנה לא פחות מוצלח), מסתורין ומתח שעושים את העבודה והומור במקומות הנכונים. שמחתי מאוד לשמוע שהיא חודשה לעונה שלישית.

The Leftovers
בקצרה: לפני 3 שנים כ-2% מאוכלוסיית העולם פשוט נעלמה. פוף. הסדרה עוקבת אחרי "הנשארים" בעיירה אמריקאית אחת, והיא של HBO, אז הכל דרמטי ומלא תככים.
זו אחת מהסדרות מז'אנר "לא נגיד לכם מה קורה, רק נחשוף קצת כל פעם באופן שישאיר אותכם עם יותר תהיות מאשר תשובות", אבל היא עושה את זה בצורה מסקרנת יותר ממרגיזה, ושמה פוקוס לא על כמה הכל מסתורייייי, אלא על האנשים בעיירה וההתמודדות שלהם עם ההעלמות ועם החיים שאחריה. כבונוס, יש לה קטע פתיחה מאוד יפה.

Suits - Louis Litt
Suits
בקצרה: עורך דין סופר מוצלח וסופר מלא בעצמו לוקח תחת חסותו גאון צעיר שממש טוב בלהתחזות לעורך דין, ואז הם עורכי דין ביחד. זו סדרה על עורכי דין.
יש מלא סדרות משפטיות, אבל מה שאני אוהבת ב-Suits זה שהיא לוקחת את עצמה בקלות. יש בה המון הומור, וגם אם לפעמים העלילה הולכת למקומות דרמטיים והרי גורל, היא אף פעם לא מרגישה מעיקה או מלאת פאתוס בצורה מגוחכת (מלבד קטעי "בפעם הבאה ב-Suits" שהם כל כך דרמטיים ומוגזמים שאני יכולה רק להניח שזה מכוון).

Last Week Tonight
בקצרה: תכנית סאטירה שבועית על אירועי השבוע האחרון – בעולם ובארצות הברית במיוחד – בהנחיית ג'ון אוליבר, הבריטי ההוא מהטודיי שואו ומקומיוניטי.
לא יצא לי לראות תכניות סאטירה מלבד קטעים בודדים פה ושם ששותפו ברשתות חברתיות, אבל Last Week הומלצה ע"י כל כך הרבה אנשים שהייתי חייבת לנסות, ובינתיים אני נהנית ממנה נורא. ובכן, אולי נהנית זה לא הפועל הנכון, כי זו חצי שעה של ביקורת הומוריסטית על דברים נוראיים שקורים – והדברים שקורים הם בהחלט נוראיים – אבל אני מחכה לפרק חדש כל שבוע. הנה דוגמה.

הרעות

True Blood
בקצרה: זה דרום ארצות הברית ויש ערפדים. ועם הזמן גם כל שאר הזנים המיתולוגיים המתרבות הפופולרית.
האינטרנט טוען שטרו בלאד היא גאונית וחתרנית ומלאה במטפורות לעולמנו, וכל זה יכול מאוד להיות, אבל זה עטוף היטב במספר שכבות של טראש נוטף דם וסקס. אני לא ממש אוהבת אף אחד מאלה בסדרות הטלויזיה שלי, אבל נשארתי עם טרו בלאד עד עכשיו כי הטראש מחוזק היטב בהומור עצמי, והכל כל כך מטופש עד שזה כמעט כיף. לאורך שש העונות הקודמות היא הלכה ונעשתה מגוחכת יותר ויותר, אבל עדיין כיפית מספיק בשביל להחזיק לעונה השביעית והאחרונה.

Under the Dome
בקצרה: כיפה מסיבית, שקופה ומסתורית נוצרת סביב עיירה אמריקאית, שתושביה נעים בין אטומים להחריד לבין גיבורים-בעל-כורחם מעייפים.
סיכמתי את העונה הקודמת בפייסבוק במילים אלה: "Under the Dome התחילה עם רעיון מסקרן, נעשתה די מטופשת תוך שניים-שלושה פרקים, ומאז הדרדרה לתצוגה יוצאת דופן של כתיבה גרועה, דמויות מגוחכות ומסתורין בחצי שקל. וכמובן שהיא חודשה לעונה נוספת." וכמובן שהייתי צריכה לנסות לפחות את הפרק הראשון של העונה הזו. הסדרה הזו נמצאת בתחתית רשימת הצפיה שלי, אבל כשנגמרות האופציות האחרות אני חוזרת אליה כמו שחוזרים לטוקבקים ב-Ynet: בשביל לפעור פה, לצעוק קצת על המסך ואז להצטער על 50 הדקות האלה שבזבזתי מחיי ולהבטיח שלא אעשה זאת שוב. עד השבוע הבא.

Dominion
Dominion
בקצרה: אחרי מלחמת המלאכים באנושות (יאפ), בני האדם שנותרו צריכים לשרוד מול המלאכים המרושעים, בהנהגת מיכאל המלאך המורד (יאפ) ו"הנבחר" שגורלו להציל את האנושות. האם הבחור הצעיר והנאה שרק רוצה להיות חייל ולשרוד ולהיות טוב לב ולהציל ילדים ולאהוב את בת המושל הוא הוא "הנבחר"? לא, לא יתכן, אלו הרי רק סיפורי אגדות! (ספוילר: זה הוא).
ניסיתי שני פרקים, שהיו שני פרקים יותר מדי. ג'יילס כשחקן משנה רק עושה את הכל עצוב יותר.

הלא החלטתי עדיין

Extant - Halle VerryExtant
בקצרה: האלי ברי חוזרת ממשימה של שנה בחלל, וקורים לה דברים מוזרים. כמו כן, הבן שלה הוא רובוט.
יש לי אנטי להאלי ברי מאז שהיא הרסה את האקס-וומן החביבה עליי, אבל העתיד בו מתרחשת הסדרה הזו נראה מעניין, ואיכות ההפקה בינתיים מאוד מספקת. אתן לה עוד כמה פרקים בשביל שהדמויות והעלילה יסגרו על עצמן.

The Last Ship
בקצרה: ד"ר McSteamy מהאנטומיה של גריי הוא קפטן של ספינת צי שמלווה מדענים למשלחת מחקר בקוטב הצפוני. אחרי כמה חודשים מסתבר שמטרת המשלחת היתה למצוא תרופה לוירוס אלים, שבזמן שהם היו בחופשה בצפון, השמיד את רוב אוכלוסיית העולם.
בינתיים לא מלהיב אבל גם לא רע, ואחת הסדרות הבודדות מהז'אנר שהדמויות בה פועלות באופן הגיוני יחסית במקום לעקוב אחרי טרופים תסריטאיים מגוחכים. עם זאת, יש לה וייב מוזר של סדרות משנות התשעים, כולל האיש הרע הסובייטי הטיפוסי.

Halt and Catch Fire
בקצרה: דרמה על התפתחות המחשבים האישיים בתחילת שנות השמונים.
זה נשמע משעמם, ומדי פעם זה באמת משעמם. אבל אז זה מלהיב! ואז אתה נזכר שהם בסך הכל מהנדסים מחשב. אבל אז יש דרמה! ואז זה משעמם שוב. נקודת המשיכה העיקרית שלי היא לי פייס, אבל הוא פחות מעניין כאיש חזון של תעשיית המחשוב מאשר היה כאופה פאי או כמלך האלפים.

Penny DreadfulPenny Dreadful
בקצרה:
חוקר ארצות, קאובוי ומוזרה אחת נלחמים בכוחות האופל בלונדון הויקטוריאנית, ויש גם את ד"ר פרנקנשטיין, דוריאן גריי וחברים.
הסתיימה עונה שלמה של הסדרה הזו ואני עדיין לא בטוחה איך אני מרגישה לגביה. היא ללא ספק מרשימה למראה, ומקאסט כזה של דמויות ספרותיות לונדוניות אני לא יכולה להתעלם, אבל כל העסק הרגיש כל כך מלא פאתוס משתפך שלעתים היה פשוט לא נעים לצפות. בפרקים האחרונים העלילה ממש הביאה את הדמויות לבמת תאטרון, אולי כדי לשקף את וייב המחזה בשני-פני שהסדרה ניסתה ללכת איתו. סביר להניח שלפחות אנסה את העונה הבאה, בתקווה שאווה גרין לא תשחק בה כל כך חזק.

Crossbones
בקצרה: מסתבר שהפירט הידוע לשמצה שחור-הזקן עדיין חי, ומוזר מכך: הוא ג'ון מלקוביץ'.
אני אוהבת פירטים, אני אוהבת את ריצ'רד קויל (ג'ף מ-Coupling) בתפקיד הכמעט-ראשי, אבל אני לא יכולה להתרגל לג'ון מלקוביץ' כבלאקבירד, בטח שלא אחרי איאן מקשיין בשודדי הקריביים.

Honourable Mentions

The Musketeers
בקצרה: הרפתקאות שלושת המוסקטרים (ודארטניאן!).
הכי כיף זה סוואשבאקלינג, במיוחד כשהוא לוקח את עצמו בקלות, ובמיוחד כשמחליפים את כל המבטאים הצרפתים במבטאים בריטים. היא חוזרת לעונה שניה ב-2015, ואני חושבת שעד אז אראה את הראשונה שוב, כי איזה כיף היה.

Deadwood - Al Swearengen
Deadwood

בקצרה: קורות העיירה דדווד במערב הפרוע, על כל השחיתות, הפשע וכותנות השינה הנוראיות.
דדווד על שלוש עונותיה הסתיימה לפני שמונה שנים, אבל רק לאחרונה ראיתי אותה, ואיזה תענוג זה היה. הזכרתי קודם את איאן מקשיין כבלאקבירד, אבל הוא נולד בשביל לשחק את אל סוורנג'ן, בעל בית הבושת שמושך בכל החוטים בעיירה ברמות משתנות של אלימות. יחד עם אוסף דמויות משנה מוצלחות וכתיבה מחוכמת, הסדרה הזו גרמה לי לאהוב את המערב הפרוע. או לפחות, את המערב הפרוע כפי שהוא מוצג בסדרה הזו.

That's it for me. יש לכם דעה נוקבת על אחת מהסדרות שהזכרתי, או על דעתי עליה? סדרות אחרות שאתם רוצים להמליץ עליהן או להתפלל לביטולן? מי היצור המיתולוגי המלא בעצמו החביב עליכם? שתפו הכל (מלבד ספוילרים!) בתגובות *מצביעה למטה*.

וכמובן שמרו על עצמכם, והלוואי שהמצב ירגע בקרוב ושכל עניין כיפת הברזל הזה לא ידרדר כמו Domes אחרות שאני יכולה לחשוב עליהן.

סוף שבוע טוב ורגוע,
אביב

תגים:

13 תגובות לפוסט "רשימת צפיה"

  1. מיסטרי מן הגיב:

    ממליץ לך בחום על:
    true detective
    fargo
    silicon valley
    louie

    • Aviv הגיב:

      תודה על ההמלצות!
      True Detective היתה לי קצת כבדה מדי, את Fargo אולי אנסה, Sillicon Valley באמת ממש אחלה, ואת לואי התחלתי לראות אבל הצחוקים לא היו מספיקים בשביל להתגבר על חוסר הנעימות בצפיה בה.

  2. יהודה הגיב:

    היי. UNDER THE DOME היא ביזיון טלוויזיוני ועוול לאחד הספרים היותר טובים שקראתי מסטיפן קינג. לא יודע עד כמה הוא מעורב בהפקה הטלוויזיונית אבל מאוד רוצה להאמין שהוא לא. אחרי צפיה בפרק וחצי הבנתי שחוץ מהשמות של הדמויוית והנרטיב העיקרי של הספר שהוא הכיפה שנופלת על העיר משומקום הכל שונה ולא לטובה.
    בשבת שעברה התחילה לרוץ בערוץ FX בארה"ב סדרה בשם THE STRAIN המבוססת על ספר של גיירמו דל טורו וצ'אק הוגאן. גיירמו דל טורו מביים וטביעת האצבע שלו בולטת מאוד בעיצוב הדמויות. הפרק הראשון די שאב אותי להמשיך ולצפות. אם יש לך דרך לראות, אני ממליץ.

    • Aviv הגיב:

      שני הפרקים הראשונים של The Strain ממש לא עשו לי חשק להמשיך. אין שם אף דמות שאכפת לי ממנה, הטקסטים והמשחק נופלים לקלישאות סרטי סוג ז' כאלה, ואני לא מספיק אוהבת זומבים ו/או מגפות כקרסי עלילה בשביל שהסיפור ימשוך אותי. המשכת לראות אותה? מה התרשמותך?

  3. דניאלה הגיב:

    המממ גם אני ניסיתי להתמכר לפני דרדפול אבל זאת סדרה שפשוט מתישה את הצופה… אפילו ויתרתי על הפרק האחרון.

  4. יאיר הגיב:

    אם כבר הזכרת את Deadwood, אז חייבים להזכיר שטימותי אוליפנט המשיך משם ל-Justified המאוד כיפית, למרות שוולטון גוגינס (בויד, לאלה שצופים) גונב לו את ההצגה די בקלות עם דמות הרבה יותר מעניינת.

    ואם כבר הזכרת את לי פייס, היה לו תפקיד קטן יחסית אבל רלוונטי בסדרה המעניינת והמהנה Wonderfalls, אי שם בעבר הרחוק.

    ובעבר העוד יותר רחוק, אני לא יכול אף פעם להתעלם מ-Due South הנפלאה והלא מוכרת מספיק. סופר מומלץ. אם הייתי ממליץ רק על סדרה אחת, זו הסדרה.

    אגב, שתיים מהסדרות פה (ו-Orphan Black) הן הפקות משותפות לקנדים ולאמריקאים, כך שנראה שדברים טובים יוצאים מהשילוב הזה.

    ואגב, סדרה מעניינת ולא מוכרת יחסית היא Chosen, עם מיילו ונטימילייה (פיטר פטרלי מ-Heroes, לאלה שלא מסתדרים עם שמות ארוכים) ועוד כמה, שהז'אנר שלה הוא מין מתח לא צפוי. המקבילה הכי קרובה שעולה לי בראש היא הסרט "המשחק" עם מייקל דאגלס או מיני-סדרה שנקראת The Lost Room. הסדרה עצמה היא של Crackle, שזה סוג של הולו או נטפליקס שאף אחד לא שמע עליו ובינתיים היו לה שלוש עונות.

    • Aviv הגיב:

      לא ראיתי את ג'אסטיפייד אבל בעלי ראה אותה, ואנחנו נהנים מאנטי משותף וחריף לטימותי אוליפנט.

      וונרדפולס על מעט פרקיה היתה מאוד חמודה. לא זכרתי את לי פייס שם, אולי הגיע הזמן לצפיה מחודשת.

      ותודה על ההמלצות, לא שמעתי על שתיהן!

  5. יאיר הגיב:

    אה, ובקשר לדעות הנוקבות או לא נוקבות:

    Rectify

    ככלל, אני לא עוקב אחרי מה שצפוי להגיע, אלא מסתפק במעין התקלות בסדרות והחלטה לבד אחרי צפיה. במקרה הזה, הייתי הראשון שזיהה שמדובר במשהו איכותי, אבל לא הייתה לי סבלנות לזה ונשברתי אחרי משהו כמו שלושה פרקים. נראה לי שלרוב האנשים לא תהיה את הסבלנות אפילו לזה, כי הסדרה היא מאוד איטית.

    Orphan Black

    מסכים עם כל מילה. אגב, ראיתי את טטיאנה מסלאני בפרק או שניים של Parks & Rec כמה חודשים אחרי שצפיתי בעונה הראשונה ולא הצלחתי לזהות אותה בהתחלה. היא באמת מצוינת.

    The Leftovers

    לא יודע. ראיתי בערך חצי פרק ונמאס לי כשראיתי שלא קורה כלום. באבודים אמנם סבלתי את הכלום, אבל שם לפחות הסדרה נפתחה בפרק מלא אקשן והיה פיצוי בתוך כל פרק לכך שלא קורה כלום.

    Suits

    אכן מהנה, אם כי מופרך. אם הייתי צריך לבחור רק סדרה משפטית אחת, היא לא הייתה Suits, אלאThe Good Wife.

    Last Week Tonight

    מודה שאני לא חסיד של סאטירה וקומדיה מהפורמט הזה, אבל ראיתי רק קטעים בודדים מהתכנית. לא שהיא לא מצחיקה בכלל, אבל לטעמי דברים כאלה צריכים לקבל הרבה יותר עריכה. אני אסתפק בקישון.

    True Blood

    ניסיתי כשהיא התחילה. באמת. לא הבנתי מה אנשים מצאו בה. אמנם הרעיון הבסיסי מאחוריה נחמד (סוג של דם מלאכותי שמאפשר לערפדים לא להיות כל כך רעים, נכון?), אבל לא התחברתי.

    Under the Dome

    בעעעעע.

    Dominion

    דאבל בעעעעעע.

    Extant

    שרדתי פרק שלם בגלל ההפקה הטובה, אבל אם לא יהיה שיפור אמיתי, אז אדיוס.

    The Last Ship

    בינתיים נחמד, אפילו אם חסר כל ערך מוסף. כמו פופקורן, אבל פחות טעים. נראה אם זה ישרוד.

    Halt and Catch Fire

    אני עדיין צופה בה, אבל עוד לא בדיוק הבנתי למה. אני מקווה שבשלב מסוים אני אבין.

    Penny Dreadful

    טריפל בעעעע. אני לא חושב ששרדתי פרק שלם.

    Crossbones

    חשבתי שהתחלתי לצפות בה אבל אני לא זוכר את ג'ון מלקוביץ', אז אולי זו הייתה אחת מסדרות הפיראטים האחרות. מה שאני ראיתי היה לא מוצלח.

    The Musketeers

    אני חושב שניסיתי כשהיא התחילה, וגם לא התרשמתי יותר מדי. האמת שדי איבדתי את הסבלנות לסדרות שאין בהן כלום. אם אני כבר אוכל פופקורן, אני רוצה שהוא לפחות יהיה טעים.

    Deadwood

    אני חושב שב-Deadwood הייתה את אותה הבעייה שיש ב-True Detective ובפארגו שהוזכרו פה. הן כולן כתובות טוב, אבל כולן מרגישות קצת חסרות פואנטה, כאילו הכותבים השקיעו בדמויות ובמצבים הנקודתיים, אבל שכחו שבסוף כדאי שיהיה גם סיפור כולל ברור. בשתי האחרונות זה עוד יותר בולט, כי הן קצרות ויש בהן סיפור. ההתקדמות של הסיפור פשוט לא ברורה ומרגישה כאילו תוקעים לה כל מיני דברים באמצע.

    אני חושב שלא חזרתי לעונה השנייה של Deadwood בגלל שהרגשתי שלא קורה בה כלום.

  6. אורית הגיב:

    לגבי פני דרדפול, טובה או לא (והיא לגמרי על גבול הביזאר אבל לא בקטע טוב..) הסקיצה של הדמויות שציירת מעולה.

  7. יאיר הגיב:

    אה, שכחתי את Defiance שחזרה לא מזמן לעונה שניה. אמנם הסיפורים הנקודתיים קצת חלשים, אבל כל הרקע של הסדרה עשיר ועשוי ממש טוב.

    ואם את רוצה סדרת בנות feel good במשקל נוצה אבל כיפית, את יכולה לנסות את Signed, sealed, delivered. זה הולמרק, אז צפי לכמויות השמאלץ התקניות, אבל איכשהו אפילו אני הצלחתי להנות ממנו כי היא מספיק לא לוקחת את עצמה ברצינות ויש בה מספיק רגעים טובים (למשל השחקן עם תסמונת דאון) כדי להחזיק אותי.

    אגב, לא הזכרתי פה סדרות קומיות טובות יותר או פחות כמו ברוקלין 99 או פיניאס ופרב, אבל גם כאלה יש כמה.

    • Aviv הגיב:

      ותודה גם על ההמלצה על Signed, sealed, delivered – היא נשמעת מושלמת כאחת מהסדרות שאני מריצה ברקע בזמן העבודה.

כתיבת תגובה