כ, ל, מ, נ, ס, ע

לא נותרו עוד אותיות רבות, והגיע הזמן לאתנחתא נוספת במסגרת "הנה דברים שהם אחלה". יש אותיות שהייתם מצפים שיהיו בהם דברים מגניבים רבים, אבל למעשה הן יבשות כמו החודש האחרון. רק…בלי הלחות.

כ

כאן גרים. חיפוש דירה יכול להיות מתסכל להפליא, בין השאר בגלל הצורך לדלג בין אתרי לוחות שונים ולהריץ את אותו החיפוש בכולם, שוב ושוב. "כאן גרים" מאגד תוצאות ממספר אתרים, וחשוב מכך – הוא מציג אותן בתצוגת מפה, שעוזרת לכל מי שמחפש לפי אזור.

ל

לינגוויסטיקה. מעולם לא למדתי במסגרת מוסד אקדמי, אבל אם הייתי מחליטה שבא לי להעביר את ארבע השנים הבאות בצבירת חובות, עבודה מתסכלת במשמרות ועבודות עיוניות שיסחטו את התאים האפורים שלי עד ריק, כנראה שהייתי לומדת משהו בתחום הבלשנות. בינתיים אני קוראת בנושא בזמני הפנוי, שזה הרבה יותר נחמד מכל מה שהזכרתי קודם, ויכולה להמליץ בחום על ספריו של גיא דויטשר (לפחות על הראשון; את השני טרם קראתי).

מ

מולי בלומס. אני מחבבת את הפאב האירי הזה כבר כמה שנים, ומאז הביקור באירלנד שוכנעתי שהוא סוג של פורטל בין-מימדי אל האי הירוק. חוץ מאוירה רגועה ומצוינת (גם בסופ"שים התל-אביבים המעיקים), בירה ווויסקי איריים ומגוון מאכלי-פאב עתירי כולסטרול וחדוה, יש בו גם להקה חיה נהדרת שמנגנת מוזיקה אירית בימי שני ורביעי בערב, ובשישי אחה"צ אפשר גם להצטרף לג'אם סשנז שהם עורכים.

משחקי תפקידים. אם אתם עוקבים אחרי הבלוג הזה יותר מחודש אתם יודעים לבטח שאני שחקנית משחקי תפקידים. עבור החדשים אני אתן לערן להסביר מה זה, ולצורך הרשימה רק אוסיף שאני ממליצה לכל אחד לנסות לשחק לפחות פעם-פעמיים. יש המון שיטות, המון מנחים וסגנונות ואינספור סיפורים, והחויה שונה מכל סוג משחק אחר שאתם מכירים. אני בטוחה שכל אחד יכול למצוא משהו שיעניין אותו, ולו לשעתיים-שלוש. ואם אתם סקרנים ואין לכם איפה לנסות, אתם מוזמנים לבדוק מה יש לרומח להציע, או לבוא לבקר באייקון, הפסטיבל השנתי למד"ב, פנטזיה ומשחקי תפקידים שיתרחש בחוה"מ סוכות בתל אביב.

מקום של בשר. כשמה כן היא, המסעדה הזו בפתחה של נוה צדק היא המקום לאכול בו בשר, והחוויה של ארוחת סטייק איכותית רק משתדרגת הודות לשירות המצוין. תגידו שאביב שלחה אתכם! הם לא ידעו במי מדובר, אבל נסו בכל זאת.

נ

נינג'ות. כי א) נינג'ות הן מגניבות מעצם הגדרתן, ב) אם לא אציין אותן אין לדעת היכן ובאיזה מצב תמצא גופתי, אם בכלל, וג) לא היה לי שום דבר אחר בנ'. כלום. מביך ממש.

ס

ספק סביר. כבר יותר משנה שאני חלק מהפודקאסט "ספק סביר", פודקאסט מדעי-ספקני שסוקר מדי שבוע חדשות ונושאים שונים בתחום. ביססנו את הפורמט במידה רבה על "מדריך הספקן ליקום" שרץ כבר כמה שנים טובות וצבר קהל מאזינים גדול, וגם אנחנו אט-אט מבססים את מקומנו בפודקאסטיה הישראלית. אם אתם מתעניינים במדע, בחשיבה רציונלית ובסיבות שגורמות לנו להאמין לכל מיני דברים משונים, בואו תקשיבו לאיזה פרק או שניים.

סושי. זה אוכל שהוא יפהפה. מה עוד צריך? צריך שתמליצו לי על סושיות חביבות עליכם, זה מה.

ע

עין הדג. כל חובב סרטים צריך להכיר את האתר הזה, להכניס אותו ל-RSS Feed שלו ולפתוח אותו לפחות פעם ביום. עין הדג הוא אתר ביקורות סרטים ישראלי ותיק מאוד, שמסנן את הבולשיט הפלצני שלפעמים מעטר ביקורות סרטים ומגיש את מה שחשוב, בנימה הומוריסטית וכתיבה נהדרת. פעם כתב בו צוות שלם של מבקרים, אבל היום האחריות היא באופן כמעט בלעדי של דורון "רד פיש" פישלר, שאחראי גם על "משטרת הפוטושופ" המצוינת בנענע.

עד כאן האוסף הזה והרצף החביב עליי של אותיות בא-ב.

קלמנסה,
אביב

תגים: , ,

7 תגובות לפוסט "כ, ל, מ, נ, ס, ע"

  1. SpectaculR הגיב:

    היי.
    אני בכלל לא בטוח אם שאלתי את זה כאן כבר, ואם כן זאת פשלה שלי,
    אבל בעיקרון השאלה היא אם את מעבירה שיעורים פרטיים בציור ורישום בכל פורמט (עפרון, מחשב וכו').

    דניאל
    🙂

  2. ארנון הגיב:

    גם הספר השני של גיא דויטשר מעולה. אפילו מרתק יותר מהראשון, וכתוב בדרך-כלל בנימה ספקנית-חברית משמחת. (גם אם יש לי השגות על כמה מהתובנות שהוא תומך בהן שם).
    אני לגמרי איתך בנושא הבלשנות. הבעיה עם לימודי בלשנות היא שהחלקים המעניינים עטופים בכלכך הרבה כיווצי דיפתונג, שזה כמעט מסתיר.

  3. cob הגיב:

    נורבגיה.
    ניאון.
    נשימה.
    נגן X
    נצנצים.
    נקניקים.

    ובכ' את חייבת להוסיף את כשל
    http://keshel.com/

    ולחזור לשגרה של אתגר שבועי.

  4. יונתן הגיב:

    ציינת בעבר שאת שונאת ניירות ועטים, אבל בכל זאת, שמעת על inkling?
    http://inkling.wacom.eu/

  5. יזהר הגיב:

    אני אוהב אותך!

כתיבת תגובה