האיור השבועי #38 – מפלצות ושעונים

כמה מפלצות! כמה שעונים! יכול להיות שהזמן שביליתי במחלקת שיווק משפיע עליי, כי אני כמעט מתפתה לעשות מחקר סטטיסטי קצר: עד כמה המילה "מפלצת" בנושא האתגר מעלה את כמות העבודות המשתתפות 🙂

אבל סטטיסטיקה בצד (רחוק רחוק בצד אם אפשר), הנה המפלצות המתקתקות שלכם!

פטרי
מפלצות ושעונים - פטרי

may-chu
מפלצות ושעונים - may-chu

בן
מפלצות ושעונים - בן

מפלצות ושעונים - בן

omeran
מפלצות ושעונים - omeran

טינה
מפלצות ושעונים - טינה

אביב איצקוביץ'
מפלצות ושעונים - אביב איצקוביץ'

אנוש
מפלצות ושעונים - אנוש

shoze
מפלצות ושעונים - shoze

אלון
מפלצות ושעונים - אלון

הנושא לשבוע הבא: #39 – "האדם החושב"

דדליין: שלישי, 16 ביוני

איור טוב מורכב מרעיון מוצלח וביצוע איכותי; הקדישו זמן, מאמצים ויצירתיות לשני הפנים האלה, ונצלו את האתגר השבועי כדי לאתגר את עצמכם לנסות משהו חדש ולהביא את היכולות שלכם למיצוי!

ציורים אפשר לשלוח ל-avivor בג’ימייל.קום, ובבקשה תציינו גם את השם בו הייתם רוצים להופיע בבלוג (כינוי, שם מלא, שם פרטי, מה שמתאים לכם), ואפשר לצרף גם קישור לאתר עם עבודות שלכם או לבקש לקשר לכתובת אימייל. אם אין בקשות מיוחדות אני כותבת את השם שאני רואה במייל בלי תוספות.

14 תגובות לפוסט "האיור השבועי #38 – מפלצות ושעונים"

  1. תומר ארזי הגיב:

    לטעמי אחד השבועות היותר מוצלחים שהיו עד היום. כל כך הרבה סגנונות שונים.

  2. בהחלט שבוע מוצלח.

    פטרי – השעון הזה נהדר. מושלם אפילו.
    אין לי ממש מה לכתוב כי כבר הגיבו לך על זה ב"שודי פדודי", וכבר אז גנבו לי את כל המילים לפני שהספקתי להגיב.

    may-chu – נראה לי שהיה עדיף להשתמש בשעה יותר מוקדמת, כי בשש כבר יש אור (בתור בן-אדם שלא ישן הרבה אני יודע את זה טוב מאוד). אפשר להגיד שהווילונות חוסמים את האור אבל אין ווילונות באיור אז – – טוב, בכל מקרה, לא קריטי. סתם מחשבה שעברה לי בראש.
    היה כדאי להאיר את המפלצות באדום כמו שעשית בשמיכה. להבליט אותן יותר. חושך חושך, אוקי, אבל זה חשוך מדי.

    בן – גרגול במקום קוקיה. אה… האיור האהוב עליי השבוע. אין ספק. גם רעיון טוב וגם ביצוע שמחמיא לו ומעלה אותו מדרגה.
    מעניין אם יש כאלה שעונים למכירה. אם לא, הייתי מציע לך לפתח את זה בתור מוצר. יש לזה פוטנציאל בקהילות גותיות וכו'. זה יכול להיות להיט!
    …גם האורק עם השעון זה שלך? מאיפה אתם מוצאים זמן, אנשים?
    העיצוב בגדול נראה כמו WARCRAFT – אני בטוח שזה מכוון. זה היה יכול להיות מצחיק אם היו משבצים פרסומות כאלו בזמן שהמשחק נטען. המממ…..
    משהו בפרצוף שלו נראה מוזר. אין לו סנטר? אם אמור להיות לו סנטר כדאי להוסיף יותר הצללה בין הצוואר לסנטר. הנבוט נראה מחופף במיוחד יחסית לשאר הציור. גם נראה שהחלק האחורי של האורק (הישבן!) חסר… ההשתקפות מתחת לשעון בכותרת לא נכונה. השתקפות היא הפוכה – צריך שם היפוך מראה. אלא אם כן זאת לא השתקפות? אם זאת לא השתקפות אז זה די מוזר.
    שני האיורים מצחיקים. אני אוהב את החשיבה שלך.

    omeran – את הטקסט היה עדיף לכתוב בצורה פחות סטנדרטית ויותר… הממ… מפלצתית. זה פשוט יותר מתאים לדמות.
    ההצללה של המפלצת לא הגיונית במיוחד. היה יותר הגיוני לראות צל על הרצפה, ולא צל מאחוריה.
    בגדול – משעשע. אני לא יכול שלא לראות פרצוף בשעון, פתאום. זה חזק ממני.

    טינה – נחמד!
    חבל שזה לא צבעוני. אני יודע שזה לא חדש וכבר היה דיבור על זה שבוע שעבר. הייתי מציע לך להתנסות עם צבעים יותר, אם את לא עושה את זה כבר. לאו דווקא במחשב. יש צבעי עיפרון, יש אקריליק, גואש, צבעי מים, פסטל. לא חסר. במקרה שלך אולי כדאי לנסות צבעי עיפרון קודם. נראה לי שתאהבי את זה.
    אחלה קומפוזיציה. אני משער שהסתכלת על שעון (או תמונה של שעון) מסויים בתור רפרציה – טוב מאוד.

    אביב איצקוביץ' – הא? רק אני ציירתי שעון חול? טוב.

    אנוש – מצויין. המפלצות הקטנות האלו מקוריות למדי. זה מצחיק שהמחוגים מופנים כלפי מעלה כמו קרניים של שטן/שד. כנראה שחשבת על זה מראש, אה? אהבתי את זה.
    גם היצור הירוק לא רע בכלל, אבל יש בעיות בצביעה. ההצלה על הגב שלו לא כ"כ הגיונית ודי משעממת. היית יכול להוסיף הרבה יותר צל ולא להצמד לדפנות שלו.

    shoze – כבר אמרתי לך שזה מעולה. זה די ברמה של סקיצה, אבל סקיצה מעולה. היית יכולה להמשיך לעבוד על זה ולחדד את זה לא מעט, אבל את כבר יודעת את כל זה.

    אלון – אבוסרדי למדי. מזכיר לי את היפה והחיה של דיסני (בגלל המפלצת וההאנשה של השעון) קצת.
    במחשב שניה זה לא עד כדי כך אבסורדי. יש פה אלגוריה נחמדה. במבט ראשון לא חשבתי על זה, אבל הם כנראה חתן וכלה… החתן לא ממש רוצה להיות שם אבל השעון הביולוגי של הכלה מתקתק, כנראה.

    אביב אור – הנושא הבא נשמע מבטיח. אני בהחלט אנסה לעשות משהו. יש לי כבר רעיון!

  3. טינה הגיב:

    ואו כמה ציורים! כמה רעיונות! יפה יפה
    קודם כל אני אתייחס לפידבק של אביב איצקוביץ' – כן כבר שמעתי את הקטע עם הצבעים. גם אני חשבתי הרבה להוסיף צבע אבל אני מאז ומתמיד מציירת בעפרון וכנראה אני פשוט מפחדת לנסות. טוב מבטיחה לפעם הבאה להשתדל להוסיף צבע.
    בקשר לרפרציה של השעון – כן. זה הביג בן. (רק החלק הפנימי של הביג בן)
    כמו כן אני מודיעה מראש שלצערי לא אוכל לצייר משהו לשבוע הבא. למרות שהנושא מאוד מעניין! אני פשוט נוסעת לצימרים לכמה ימים ולא יהיה לי זמן. לא נורא אני אצייר לפעם הבאה כבר.. עם צבעים. ושתיהיה לי חופשה נעימה :]

    פטרי – מאוד יפה! הרבה צבע! (שלא כמוני..) הציור הזה זה הדבר הראשון שעולה לראש כשחושבים על מפלצות ושעונים באופן נרחב. מאוד יפה

    may-chu – מקורי! אבל הציור קצת חשוך מידי וכהה. אהבתי את האור האדום מהשעון שמשתקף על המיטה. נראה מציאותי, דבר אחד שלא כ"כ הבנתי זה הצבע של השידה – למה הוא מתמזג עם הצבע של הקיר והרקע? אבל סך הכל יפה.

    בן – ואו. 2 ציורים. מתי באמת יש לך זמן לכל זה? אני בקושי הספקתי את שלי. ולא סתם 2 ציורים, אלא 2 ציורים יפים ומושקעים. צל"ש. הציור הראשון יפה מאוד, אהבתי את הרעיון ואת ההצללות וקווי האור בציור. אני רק לא מבינה איך הגרגול יכנס בחזרה לחור הקטן בשעון
    הציור השני גם מאוד יפה. המפלצת מאוד מפלצתית רק שנעלם לה הצוואר, אבל גם זה איפושהו תורם למפלצתיות שלה. הציור בכללי יחד עם הרקע דומה לעטיפה של סרט. אולי תציע את זה למישהו.

    omeran – אני יכולה לראות את הדמיון בין השעון למפלצת. הרעיון עצמו הוא ישר ולעניין – שעון ומפלצת. הציור יפה אבל לא יזיקו קצת הצללות וקווי אור למראה חי יותר.

    טינה- חבל שאין צבע.

    אביב איצקוביץ' – האמת? אבל ברצינות? לפני שהתחלתי לצייר התלבטתי בין המפלצות המתנדנדות על מחוגי השעון לבין מפלצות עם שעון חול. כן כן. רעיון מקורי ומפלצתי. הצבע האדום מאוד בולט בציור ומוסיף הרבה. אהבתי!

    אנוש – מאוד חמוד. גם המפלצות הקטנות וגם היצור הירוק. חבל שיש הצללות רק על היצור הירוק ולא גם על הקטנים המעופפים, זה קצת נראה כאילו זה חלקי ציור שונים. אבל בסך הכל יפה

    shoze – מסוג הציורים האלה שבא לך פשוט להמשיך ולהסתכל עליו שעות ואפשר למצוא עוד ועוד פרטים. ממבט ראשון זה היה נראה לי כמו עיר ומפלצת גדולה שם ואז זה נראה לי כמו מפעל גדול עם הרבה מפלצות קטנות וגדולות שמתקינות בו שעונים. אפשר להסתכל על זה בהרבה אופנים בכל מקרה. הייתי מציעה להדגיש כמה פרטים בציור. זה נראה כמו התחלה של ציור מהמם.

    אלון – יפה, מקורי, מצחיק ומשעשע. אף פעם לא חשבתי על שעון ומפלצת כזוג, אבל הנה זה הגיע. אין הרבה מה להגיד, יפה מאוד.

  4. בן הגיב:

    בהחלט, מפלצות זה נושא שמצליח למשוך אנשים בצורה נהדרת, זה נושא שפשוט מצליח לשלב נושא מוגדר שנתון לחלוטין לפרשנות אישית ומאפשר המון חופש יצירתי.

    אינוף בלבולי מוח, אכן, איורים מצויינים ומשעשעים אחד אחד!

    פטרי – אין לי מילים. איור כיפי, מלא בפרטים צבעוניים שיושבים ממש טוב, אם כל אמן אחר היה מנסה לצייר ציור עם כל כך הרבה שיכפולים פנימיים, הציור שלו היה נראה בהתאם, אבך לך יש את ידי הקסם שהופכות את זה איכשהו ליצירה הרמונית והגיונית.

    may-chu – מפלצות מאוד חמודות, אני מסכים עם הביקורות הקודמות, באמת חשוך וחבל כי זה מסתיר את המפלצות.

    עומר – רעיון אדיר ומצחיק בטירוף, אני מאוד מקווה שתיקח אותו לעוד כמה איטרציות.

    טינה – מופלא! אבל דווקא בגלל שזה מופלא, זה עוד יותר מאכזב שזה לא בצבע.

    אביב – לדעתי אחד הציורים החזקים שלך. הרבה פרטים, הטקסטורות במקום, הצבעים בגוונים השונים להצללות מצויינים, היד המבצבצת היא הפייבוריט שלי בציור (זאת היתה תחרות צמודה בינה לבין הראש שעל השעון) והכי חשוב הקווים שלך מצויינים. יש בעיות פרספקטיבה ואנטומייה קלות, אבל זה בהחלט לא גורע מהציור.

    אנוש – גם רעיון ועיצוב דמות מאוד חמודים, יש בעיית קריאה של הציור בגלל הבעיות בהצללה שאביב ציין ובגלל שהשעון לא נמצא בקו ישר למפלצת בעוד היד שלה לא נטוייה לכיוונו.

    שוז – גוד דאמיט. הקלות שבה את מצליחה להעמיד איור איכותי עם קומפוזיציה מצויינת מלאה בפרטים שכייף לחפש ועיצובי דמויות שובי לב פשוט משאירה אותי כל פעם עם פה פעור.

    אלון – מקורי וחכם מאוד, העיצוב של המפלצת מאוד טובה, בעיקר ההבעה עם תנועת היד, גם הצביעה משרתת מאוד את האיור והדבר היחיד שאוליי מפריע לי בו זה שהצל טיפה חזק מדיי וכמעט אחיד..

    תודה על התגובו אנשים, אביב, תהרוג אותי אני לא מצליח להבין איך לא הפכתי את השעון בהשתקפות… אם היה אייקון של סמיילי מסמיק מבושה, הוא מייד היה מופיע כאן.
    יש לו סנטר, הבעייה שהפרצוף שלו מאוד עקום אנטומית ופרספקטיבית.. מאוד לא מוצלח מצידי.

    טינה, זה גרגויל מתנפח מגומי 🙂 הממ…. כן.. תכלס הוא גדול מדי לחור של השעון.

  5. בן –
    דווקא בגלל שהגרגול גדול מדי ולא יכול להכנס או לצאת מהחור נותנת מימד הומוריסטי לאיור. עוד סיבה שאני אוהב אותו כ"כ. כמובן שבמציאות שעון כזה יצטך לעבור כמה שיפוצים "קלים" בכדי לעבוד.
    בקשר לאיור שלי – האנטומיה אצל המפלצות היא בסדר גמור. אני יודע, כי השתמשתי ברפרנס. יש חלקים שמעוותים בכוונה. נראה לי שהייתי צריך להפריז בעיוותים כדי שזה יהיה ברור, אבל לא עשיתי את זה :/ אולי גם היה כדאי לא לעוות כ"כ את הרגליים של המפלצת הימנית. הן יצאו גדולות מדי. או משהו.
    הפרפקסטיבה דווקא די נכונה, אם לא לחלוטין. השתמשתי ברפרנס גם שם. יכול להיות שבחרתי בזווית לא טובה כי גם לי זה מציק.
    אישית, היד היא החלק האהוב עליי. יותר מהראש על השעון.

  6. אנוש הגיב:

    וואי וואי. אני פישלתי בגדול עם ההצללות שלי. אני מחפף יותר מידי. תודה לכל המבקרים. 🙂
    אני כבר עכשיו מתחיל לתכנן את האיור הבא. נקווה שיהיו פחות פאשלות.

  7. may-chu הגיב:

    פטרי – כל כך חמוד והזוי, נראה כמו צבא בגלל הדרך שהעמדת אותם, והשעונים מהעופפים נראים כמו הscouts שנשלחים קדימה… קצת כמו סצנת קרב מסרט כמו שר הטבעות או משהו. אבל מצד שני, הם חביבים מכדי להיות צבא…

    may-chu – אני חייבת להגיד לכל התגובות על החושך… אצלי במחשב זה היה נראה בהיר יותר! עכשיו אני בעבודה, אז אני רואה את ההבדל. אני צריכה להבהיר את המסך שלי. ואביב, בתור בחורה שמעוררת גם כן מוקדם מאד בבוקר, אני יכולה להגיד לך שהוא שיש ב-6 בבוקר, זה רק בקיץ. בחורף יש חושך עד איזה 7 🙂

    בן – האיור הראשון פשוט מקסים, יפהפה. לא רעיון שלא ראיתי קודם, אבל הביצוע מעולה ומרשים.
    לגבי השני, דווקא בו הרעיון מקורי, אבל הביצוע פחות מעניין בעיני. כאילו קצת פחות מושקע (שזה הגיוני שזה נכון, כי שני ציורים לאתגר בשבוע? למי יש זמן??)

    omeran – פשוט וחמוד מאד… יש לי קצת בעיה עם הזוויות, המפלצת מצויירת כאילו היא ממש מולנו בפרופיל, אבל השעון מצוייר טיפה בזווית ומלמעלה. ובכל זאת הם זה מול זה. זה קצת מוזר. בכל מקרה, הרעיון מאד חביב.

    טינה – חמוד מאד… לא כל כך אהבתי את המפלצות, שנראות כל כך מאויירות בפשטות, כמו ציור מספר ילדים, על הרקע המושקע כל כך של הביג בן. לדעתי כדאי לעשות תיאום בינהם… קצת להשקיע יותר במפלצות, וזה באמת יהיה יפהפה. ולדעתי השחור-לבן לא גורע במקרה הזה.

    אביב איצקוביץ' – מקסים! הרעיון יפהפה והמפלצות (אורקים?) מצויירות מקסים. רק דבר אחד מפריע לי, וזה הצבעים הבוהקים. אני מנחשת שהנוזל האדום הוא דם, אבל הצבע שלו בוהק מדי בשביל צבע של דם. וגם האורקים צבועים במן ירוק בוהק, כמעט נקי מדי בשבילם… חוצמזה, מקסים.

    אנוש – מאד חמוד. בעיקר אהבתי את המיני מפלצות מסביב. הירוק נראה לי קצת מוזר, אבל אני לא יכולה לשים את האצבע על למה.

    shoze – מהמם! איזו פרספקטיבה מעולה, וסיטואציה מעניינת… אחד הציורים שבהיתי בהם ממש הרבה זמן. ואני מאד אוהבת דווקא את האיכויות הרישומיות כמעט של הציור. אני מאד אוהבת איורים שלא מנוקים עד הסוף, ויש בהם קווים עודפים שרומזים על תהליך העבודה.

    אלון – הרעיון שאליו נזרקתי אחרי שקראתי את התגובה של אביב, עם השעון הביולוגי, הוא של אישה שהשעון שלה מתקתק, ופתאום נלחצת, לכן היא מתחתנת עם הדבר הראשון שהיא רואה, גם אם הוא סוג של מפלצת. אני לא יודעת אם זה הרעיון (ואם כן, הוא כנראה לא בנוי ברור מספיק כי לקח לי זמן להגיע לזה), אבל זה מקורי ומקסים. צריך באמת להבהיר איכשהו את הרעיון שמאחורי הציור, כי הוא לא ממש ברור, אבל הביצוע מיוחד ויפה, במיוחד הנטיה של השעון, כאילו הוא ממש נשען על המפלץ. אהבתי מאד.

  8. may-chu – אבל עכשיו כמעט קיייייץ

  9. may-chu הגיב:

    אבל מי אמר שאני מתאימה את הציור שלי לעכשיו? 🙂

  10. טינה הגיב:

    may-ch – לא כמעט קיץ… אלא קיץ!!

  11. טינה הגיב:

    גם נכון

  12. תמר הגיב:

    ששבוע נהדר ללא ספק.
    יש לי שני פייבוריטים –
    החתן והכלה של אלון, כי הוא עשוי טוב וגם מצחיק לאללה. אני ממש יכולה לראות את התהליך המחשבתי שבו הגעת לרעיון הזה ("מפלצות? שעונים? מה הקשר בכלל? זו חתונה קצת מוזרה. הממ… יוריקה!"), ווהמפלצות עם שעון החול של אביב – תמיד אני אוהבת את האיורים שלך, כי הקווים שלך מצוינים. הפעם – גם הצביעה הקסימה אותי. כמות הגוונים שהצלחת להכניס שם ושזה עדיין ישמור על המראה הגרפי והנקי הזה, זה פשוט נפלא.

  13. אלון הגיב:

    אחלה סיבוב אנשים! אני שמח שיצא לי להשתתף אחרי הרבה מאוד זמן של העדרות.

    אני לא אכנס לביקורת פרטנית כי כבר די כיסו פה הכל, אני רק אציין שהפעם אהבתי במיוחד את האיור של טינה, עם העיצובים החמודים של המפלצות והתנועה בפריים, ושל שוז – אבל זאת לא הפתעה גדולה 🙂
    ולא נשכח את פטרי.

    קיצר, אחלה עבודות אנשים, מחכה לסיבוב הבא.

    may-chu – זה ממש לא היה הרעיון מאחורי הציור, למרות שבדיעבד שמחתי לגלות שאפשר לפרש אותו ככה. הרעיון עלה לי בערך כמו שתמר חשבה – הקשר בין מפלצות ושעונים נראה לי כל כך מופרך שחתונה נראתה לי כמו פתרון טוב.

    זה מצחיק, אבל את הפרשנות שלך לציור שמעתי מכמה בנות שראו את הציור. המממממממ. 🙂

  14. טינה הגיב:

    אלון – יאי. תודה רבה על הפידבק! 🙂

כתיבת תגובה