האיור השבועי #32 – אמא אדמה

יום כדור הארץ שמח (אני לא בטוחה אם זה היום, או שהיה אתמול והיום רק משחקים עם האור או מה. אבל שיהיה שמח בכל מקרה).

הדדליין לאתגר הבא טיפה מוארך בגלל המועדים השונים שיש בשבוע הבא (ובגלל שפטרי ואני מנצלים אותם בשביל לנסוע לרומא!), ואני מקווה שביום שישי יצא לי להעלות את הציורים. אם לא במהלך הסופ"ש אז דבר ראשון ביום ראשון (3/5) על הבוקר.

אגב, ביום שישי ושבת בשבוע הבא יש ארועי Free Comic Book Day ב"קומיקס וירקות" ובמוזיאון הקומיקס בחולון. עוד פרטים בקרוב (או שאתם יכולים לקרוא אותם כאן, באתר של קומיקום).

shoze
אמא אדמה - shoze

אמא אדמה - shoze

עובדיה
אמא אדמה - עובדיה

בראל
אמא אדמה - בראל

אביב אור – זהירות, עירום קל
אמא אדמה - אביב אור

פטרי
אמא אדמה - פטרי

אליאור
אמא אדמה - אליאור

הנושא לשבוע הבא: #33 – "מאחורי הקלעים"

דדליין: שישי, 1 במאי

איור טוב מורכב מרעיון מוצלח וביצוע איכותי; הקדישו זמן, מאמצים ויצירתיות לשני הפנים האלה, ונצלו את האתגר השבועי כדי לאתגר את עצמכם לנסות משהו חדש ולהביא את היכולות שלכם למיצוי!

ציורים אפשר לשלוח ל-avivor בג’ימייל.קום, ובבקשה תציינו גם את השם בו הייתם רוצים להופיע בבלוג (כינוי, שם מלא, שם פרטי, מה שמתאים לכם), ואפשר לצרף גם קישור לאתר עם עבודות שלכם או לבקש לקשר לכתובת אימייל. אם אין בקשות מיוחדות אני כותבת את השם שאני רואה במייל בלי תוספות.

13 תגובות לפוסט "האיור השבועי #32 – אמא אדמה"

  1. פרדי הגיב:

    אביב, כשלוחצים על הציור שלך מקבלים את הציור של שוז משבוע שעבר. רוצים לראות את העירום הקל!

  2. אביב אור הגיב:

    סליחה, תוקן 🙂
    וגם התווספה עבודה.

  3. אביב אור הגיב:

    שוז – הרעיון בציור הראשון מצוין. ההצגה של האנושות ההרסנית כצאצאים שאוכלים את האמא מוצלח, וההבעות של כולם עובדות אחלה: הזחלים אדישים לגמרי והאמא סובלת אבל ממשיכה לחבק. כל האוירה מרגישה מאוד אפלה ומעושנת, ורק החיבור של האמא לקרקע נראה קצת מנותק משאר הציור, אבל ממש בקטנה.

    אני שמחה שיש גם את הציור השני, כי תמיד כיף יותר לראות את אמא אדמה שמחה וירוקה, והדמות הענקית שיושבת בניחותא בין הגבעות מאוד נחמדה. אני אוהבת את העץ הפסיכי שגדל לה על הראש ובכלל את כל הנוף, רק שהוא מרגיש חד ומטושטש לסירוגין ועם הרבה טקסטורות שונות, וזה קצת מבלבל את העין. אני מניחה שזה נובע בעיקר ממהירות העבודה. עומק השדה עובד יפה, במיוחד עם ההרים המרוחקים. לא בטוחה שהשבירה הזו של הפריים הכרחית; בשמיים היא אולי פתרון גרפי נחמד אם היתה צריכה לשבת שם כותרת, אבל למטה זה מרגיש קצת מאולץ.

    עובדיה – תמיד יש בעבודות שלך איכות מצוינת של רינדור ואור וצל – וגם כאן: בפנים, בזנב, בחלק העליון של הגוף – אבל הצבעים הרוויים שאתה משתמש בהם ממש מקשים ליהנות מהחוויה. לאמא הלטאית הזו יש הבעה המצוינת ואחלה פוזה, והיא היתה יכולה לשבת הרבה יותר טוב על רקע מעודן יותר, אולי בצבעים קרירים ושקטים שיבליטו אותה החוצה ולא יסיתו את העין ממרכז הציור.

    בראל – ברוך הבא =) הרעיון הפתיע ושעשע אותי, והקומפוזיציה של הציור מוצלחת. הפנים של האמא עשויים לא רע בכלל, וכך גם הפוזה של הפירט על החבלים, אבל היד והצורה בה היא מחזיקה את האקדח נראות קצת מוזר. לדעתי הטכניקה בה עבדת על האמא – עם הקווים העדינים האלה – עובדת מצוין, והיתה יכולה להמשיך גם בשאר הציור, במקום הקווים העבים יותר מאחורה או המברשת הגסה בעננים. בסך הכל ממש אחלה ציור, ואני מקווה שתמשיך לאתגרים הבאים!

    פטרי – טוב, כתבתי את זה לפני רגע בשודי פדודי, אבל עדיין: זה ציור מקסים. הצבעוניות מפתיעה ומגניבה, הקומפוזיציה עובדת היטב ועיצוב הדמות נהדר. זה מגניב שמהאוירה ומההבעה שלה קצת קשה להיות בטוח אם היא יוצרת שם משהו חיובי או שלילי.

  4. ננסק הגיב:

    יווו, ממש אהבתי הפעם, את כולם. ונסיעה נעימה למנהלי הבלוג!

  5. shoze הגיב:

    עובדיה – יפה! סגנון מגניב ומרונדר היטב. הדמות עצמה מאוד מעניינת, הרבה אופי ופרטים וצבעוניות עשירה ומרהיבה. אבל כמו שאביב אמרה הרקע גורע ממנה. וזה לא רק השימוש בצבעים זהים לדמות שבולעים אותה לגמרי זה גם הביצוע המחופף שלא מחמיא לרמה הגבוהה כ"כ של הדמות. אני יכולה להבין לגמרי את חוסר העניין להשקיע ברקע אבל הרבה אלמנטים כמו השובלים של הגחליליות ועלוות העצים וחופן אניצי הדשא שמרוכזים משום מה בפינה השמאלית למטה פשוט מבוצעים רע וגוררים לך את הכל למטה. וחבל. עדיף היה לך להמנע מהם לגמרי מאשר להכנס אותם בכזה חוסר תשומת לב. less is more.
    אגב, באופן כללי תמיד תורם מאוד איזה קונטקט שדואו מתחת לדמויות.
    אבל בשורה התחתונה העבודה מאוד טובה. ובהחלט הייתי רוצה לראות עוד מהסגנון המיוחד הזה.

    בראל – ברוך הבא. מסכימה עם אביב שהקומפוזציה טובה, וגם הדמות של קפטן אמא מוצלחת למדי 🙂 אבל פחות התלהבתי מהרעיון, בעצם יותר הגישה שלך לרעיון. קצת מתחכם מדי ולא כ"כ קולע. אני חושבת שאם כבר בחרת בפרשנות כ"כ שונה לנושא (שזה לגיטימי לגמרי בעיניי ואפילו מעודד) היית צריך ללכת עם זה עד הסוף ולהדגיש הרבה יותר את יחסי האמא ובן בין הדמויות. אני חושבת שהיה מוסיף המון הומור ועניין לציור שכרגע לא ממש עובד בלי הבלון.
    אני מדגישה שההסתייגות שלי היא יותר לגבי הקונספט ולא מהציור עצמו שבכלל לא רע. ישר כח!

    אביב – "עירום קל"? נו באמת. 🙂
    כהרגלך הצבעוניות מקסימה ומרונדרת במקצועיות. גם הדמות והאוירה הכללית מאוד נעימים ושלווים. בהחלט מרגיש כמו יום אביבי ורגוע בחיק הטבע.
    עם זאת הפוזה של הדמות מרגישה קצת "אוף", בעיקר אם מתחשבים בזה שאת מאסטרית מטורפת של אנטומיה והעמדת דמויות. הרגליים שלה מצויינות אבל החיבור עם החלק העליון לא כ"כ עובד לי ואני חושבת שלא היה מזיק לראש שלה כמה nudges אחורה ולמעלה ואולי קצת הטייה…

    ותודה על ההערות. בקשר לחוסר האחידות, אני חוששת שזה יותר תוצאה של טכניקה לקוייה וחוסר משמעת/תשומת לב.
    בקשר לפס התחתון, אולי את צודקת. ניסית להוסיף קצת עניין עיצובי אבל אולי זה באמת מוגזם. כבר לא הייתי אובייקטיבית במיוחד לקראת הסוף.

    פטרי – כרגיל מרים את הרף בכלום מאמץ 🙂
    ההתמזגות עם ההר מאוד מוצלחת וגם הcrest שלה עם השביל מוסיף הרבה. ועל צבעוניות אין מה לדבר.
    גם אני אהבתי את אי הוודאות של האוירה. בחירה טובה להפוך אותה לפחות נגישה וסימפטית, כיאה לכוח טבע.
    הצורה של השיער אגב, עם כל הפרטיקלים שיוצאים ממנו ובשילוב עם ההר והשביל של הcrest נותנים קונוטציות של הר געש. עוד לא החלטתי אם אני אוהבת את זה או לא כי מצד אחד הרי געש הם בהחלט כח טבע שקשור לאדמה אבל מצד שני הם לא מתחברים לי עם הירוק ושאר המוטיבים הצמחיים. האם באמת כיוונת להר געש או שאני סתם ממציאה פה דברים?
    ומשהו אחרון, ההעגלה של הפינות שאתה עושה היא כביכול פרט קטן אבל מוסיפה המון. אתה תמיד מודע לפורמט של הציור ולא רק לתוכן ולא נותן לריבועיות הdefault של משטח הציור להכתיב לך את הפריים וזה באמת מרים את העבודה עוד שלב. זה בהחלט פותח עוד אופציות בשבילי. העבדות שלך תמיד מעוררות השראה ומאירות עיניים ואני מנסה ללמוד ממך כמה שאפשר 🙂

  6. פט הגיב:

    תודה חבר'ה.
    SHOZE – לא כיוונתי להר געש, לא. אני מניח שזה יצא ככה באופן לא מודע. רציתי לצייר אישה יפה/לא יפה שהשמלה שלה היא בעצם הר. ואחרי כל מיני נסיונות שונים בשביל השיער (שום דבר דבר לא עבד בשבילי. לא מבחינת קומפוזיציה בפריים ולא מבחינת סגנון) הרמתי לה גוש של תלתלים עם סיומת מעורפלת.
    בדיעבד – כל האיור אכן מזכיר קצת הר געש מתפרץ. אבל כמו שאמרתי – בהחלט לא זו היתה הכוונה…

  7. ערן הגיב:

    SHOZE – אני מעריץ גדול של העבודות שלך (לא רק השבוע). הציור הראשון שלך פשוט מדהים בעיניי, מהרעיון לביצוע.
    גם לי מפריעה הפינה הלבנה בתחתית הציור השני, אבל חוץ מזה מדובר בעוד עבודה יפיפייה.

    עובדיה – אין לי מה להוסיף למה שכבר נאמר, מעבר לזה שאני מחבב את הסגנון והעיצוב.

    בראל – רעיון חמוד מאוד והביצוע מאוד מוצלח. הבעיה העיקרית בעיניי היא היד של האמא שנראית קצרה מאוד ביחס לגוף, והתנוחה של האקדח (כשתחתית הקת פונה לכיוון הגוף) לא מסתדרת לי.
    דבר נוסף שקצת מציק בזווית העין זה קו האופק החד במיוחד. לדעתי יש מקום לעדן את המעבר ממים לשמים.

    אביב – כרגיל, הצבעוניות מאוד נעימה ומשתלבת היטב עם הקומפוזיציה ליצירת האווירה המתאימה לציור. אני מסכים עם SHOZE שיש בעיה עם התנוחה של הדמות. בעיקר, חסר לי המותן שלה בין איזור הצלעות לבין האגן שמרונדרים בבירור.
    גם הירוק על המצח קצת מפריע.

    פטרי – מגניב!
    דבר אחד שקצת מתנגש לי זה החדות של הפנים שלה, הנצנצים שיוצאים לה מהיד וכמה מה-HIGHLIGHTS באיזור הצוואר וחלקו התחתון של השיער לעומת הרינדור הפחות חד של שאר הדמות. לדעתי, יש מקום ללטש קצת יותר את איזור הראש, כתפיים וידיים, לפחות.

    אליאור – הרינדור יפה מאוד ואהבתי את ריבוי הפרטים. יש לי שתי הצעות לשיפור: 1. באיזור הבקע (בצורת V) שבמצח של הדמות לתת קצת רוחב לקליפת העץ שנראית דקה כמו נייר כרגע. ו-2. כל איזור המים בהיר מאוד ונותן הרגשה לא גמורה לעבודה, כאילו הכנת את הקרקע ללא רינדור סופי.

  8. כמו שהובטח – גם השבוע לא היה לי זמן לעשות שום דבר. אולי שבוע הבא?

    shoze – שתי העבודות מעולות, אם כי שונות לחלוטין. התחלת ממש להשקיע בזמן האחרון! יותר מאיור אחד בשבוע?!? ואני לא עושה כלום… 🙁

    עובדיה – צבעוניות משונה שלא הייתי מצפה לראות בנושא הזה (אני מציין את זה בתור מחמאה), וגם הדמות מעניינת. היה אפשר להשקיע יותר ברקע. העצים האלה נראים מחופפים מדי.

    בראל – נראה לי שלא היה פה משחק מילים משעשע כבר כמה זמן.
    היה אפשר להשקיע יותר, אבל זה עובד.

    אביב אור – אחלה.
    משהו בחלק העליון של האיור ריק מדי – אפשר היה לצייר שם עוד קצת צמחיה.

    פטרי – האינסטינקטים שלך כנראה חדים אם לא שמת לב לדימוי של ההר געש שיצרת שם. או שלפעמים דברים מעולים באמת יוצאים במקרה.
    קצת כתום היה מקפיץ את הצבעוניות, אבל זה בכל זאת יפהפה.

    אליאור – יש ברישום הזה משהו פסטורלי ומעיק בו-זמנית. אני לא יודע איך להסביר את זה.
    אהבתי את כל הפרטים הצמחיים הקטנים על אמא אדמה וגזעי העץ.

  9. שרית וינו-אלעד הגיב:

    Shoze – אהבתי מאוד את התמונה הראשונה מבין ה 2, אני מאוד אוהב את העבודות והסגנון שלך בכללי (wicked website), יש לי חולשה לעבודות בעלות מטען משמעותי, גם אם הוא לא מתחכם במיוחד 🙂 בכל אופן המסר עבר בצורה נהדרת, יש לי רושם עדין שהעיניים לא מאוזנות עד הסוף וחסר אויר בתמונה, אני הייתי מגדיל את הרווח בין האובייקט המרכזי לגבולות התמונה. בקשר לתמונה השניה כל דעותי כבר נאמרו אולי חוץ משהיה ניראה טוב יותר אם לדשא היו עוד גוונים.

    בראל – טוב! מאוד אהבתי את ההתחכמות, קהל קשה אבל ההומור היצירתי בהחלט ינצח במערכה הזאת, חוץ ממה שכבר אמרו מעליי יש משהו שכדי שתשים אליו לב, קווי המתאר אמורים להקטן בהתאם למרחק, לדמות שם למעלה יש אותו עובי של קו וזה לא ניראה טוב מכל מיני בחינות בעיקר מההבט של הפרספקטיבה, לדעתי. אגב היה כדאי שהיית נותן איזה טאצ' בהיר על הדמות והרקע בכדי ליצור עומק. עבודה טובה מאוד לטעמי.

    אביב – חוץ מלהתחרמן בצורה מופרזת על העירום הקשה שהצגת כאן אני מתרשם כרגיל מהאנטומיה והפוזיציה כמו שכבר אמרו לפני 19 פעמים. מה שאני לא אוהב זה שהכל איפה שאמור הוא אמור להיות, אסביר, אמא אדמה, ליד עץ ויש גם סלע, אני מבין שזה סגנון קומיקסי שמאוד אהוב עלייך אך אני ממליץ על טיפה יותר חוסר זהירות, אלטור אמיץ וטמטום, ז"א, דברים שיגרמו לי לחזור לבלוג ולהסתכל על זה שוב.

    פטרי – כמובן אפשר לחזור ולהחמיא לך כל פעם מחדש, אשאיר זאת בגדר אפשרות לעת אתה, אני מכיר את העבודות והסגנון שלך די טוב, מהגלריה ב CGhub ועוד איזה 3 מקומות שאני יכול לחשוב עליהם עכשיו, יש דבר שהפריע לי בעבודות שלך… ניראה שאתה מתורגל מידי, הממ קשה להסביר את זה, אתה מאוד ישיר והחלטי בהקשר הרעיוני, למשל בכל אחד מהאתגרים שהיו כאן אתה תמיד ציירת כמעט את הדבר הראשון שעולה לכל אחד בראש, אולי זה בגלל שאתה מבצע את העבודה ב 9 ד'ק אבל זה דבר שאני לא נוטה להתחשב בו. אם אני בתור מעסיק אחפש קוספט ארטיסט או אילוסטרקטור וכדומה אתה הראשון שאתקשר אליו אבל בתור בחור תמהוני מהאינטרנט האמת שזה לא כ"כ מושך אותי, הידע שלך בצביעה הוא פנומנלי אבל יש עוד כ"כ הרבה יצירתיות ורנדומליות בעולם שניראה שאתה לא מכיר, זה קצת מאכזב מנקודת המבט שלי.

    אליאור – רשום נהדר 🙂 כמו שאמרו לפני מרונדר להפליא! אך ניראה שלא סיימת לעבוד על זה, היד way קטנה מידי לטעמי (כן זה עניין סגנוני אבל עדיין) הייתי נותן צבע לרקע, או אפילו רק במקום מסויים ועושה אור וצל גם בעניים, ניראה שהן לא זוהרות אז לא כ"כ הבנתי מה הולך שם. אבל בהחלט עבודה טובה, הקשיחות האימתנית מול הרכות. זה מזכיר לי רישומים של בחור בשם Michael Zancan גגל אותו.

    אגב זה עובדיה. אתחשב במה שהגבתם לגבי עבודתי תודה רבה על הביקורות והמחמאות. קאצ'או!

  10. פט הגיב:

    שרית וינו אלעד – בשביל מישהו שקורא לעצמו על שם שחקנית ישראלית מפורסמת, אני חושב שהמילה "תמהוני" היא בהחלט במקום. לגבי "רנדומליות ויצירתיות"… כמה מ-כ-ל מה שאני עושה באמת ראית? עושה רושם שהגעת לאיזושהי מסקנה מוטעית לגבי מבלי באמת לדעת עלי כלום או להכיר את מכלול העבודות שלי. אבל תודה על התגובה בכל מקרה.

  11. עובד הגיב:

    שבוע הבא אני עירית ענבי.

  12. גל אור הגיב:

    עם כל הרצון הטוב באמת ניסיתי להשתתף השבוע, אבל כנראה שזה לא נועד להיות בזמן כי באמצע העבודה נדפק הקובץ והלך הציור. ציירתי מחדש עם מספר שינויים אבל כבר הרבה אחרי הדדליין, ואתם יכולים לראות את זה בבלוג שלי.
    בכל מקרה, לפחות אנשים פה הביאו כמה יצירות מרעננות! אני אחסוך את הביקורות כי אנשים כבר כיסו את העניין ואין לי מה לחדש, ורק אגיד לשוז שהתאהבתי באופן ווירדי למדי בציור הראשון :]

  13. formatvorlage2 הגיב:

    alprazolam united kingdom vgofav best price zyrtec 9794 effexor xr sleep problems 8-[ carbinoxamine tablets for sale vcazr fexofenadine pseud =))

כתיבת תגובה