פיקסאר בציר 2010

לפיקסאר היו כל מיני רעיונות מעניינים לסרטים בעתיד הקרוב – אני זוכרת שהיו דיבורים על משהו עם שתי לטאות כחולות שנשמע מעניין – אבל לאחרונה נראה שהם זונחים רעיונות מפתיעים לטובת המשכי סרטים קודמים, כמו צעצוע של סיפור 3 או מכוניות 2. אין לי בעיה עם המשכים באופן כללי, אבל פיקסאר מוציאה רק סרט אחד כל שנה, וזה קצת חבל שהוא "מתבזבז" על סרט המשך כשהם יכולים באותה מידה להשקיע את השנה הזו בלהמציא את ההברקה החדשה שלהם, אולי הסרט שיצליח סוף סוף להוריד את אינקרדיבלז למקום שני.

ככה לפחות חשבתי לפני שראיתי הערב את צעצוע של סיפור 3.

כמובן אמנע מספוילרים ספציפים לעלילה, אבל אני רוצה להתנצל בפני מי שמחשיב גם העלאת/הורדת ציפיות כסוג של ספוילר, כשאומר שזה היה סרט פשוט מופלא. היה בו כל מה שצריך להיות בסרט לכל המשפחה: דמויות שאתה באמת רוצה שיהיה להן טוב, דמויות שפשוט מגיע שיהיה להן רע, אקשן שמצליח להתאים גם לגדולים וגם לקטנים (אבל לא קטנים מדי), רגעים מרגשים עד דמעות ורגעים מצחיקים עד דמעות, ונקודות בהן אתה פשוט לא יודע לאן העלילה תלך, ונהנה להיות מופתע מהגילוי.

כל זה מחוזק ע"י אנימציה נהדרת שהשתפרה פלאים מאז הסרטים הקודמים, ורואים את זה במיוחד בדמויות האנושיות. כל מי שמתעניין באנימציה ממוחשבת מכיר את העמק שלא ניתן לחצותו כדי להגיע לדמות האנושית המושלמת: מכיוון שהעין שלנו כל כך רגישה לפנים האנושיים, אנחנו ישר מזהים אי דיוקים כשמוצג לנו יציר-מחשב דמוי-אדם – בין אם זה המבנה עצמו, הטקסטורה של העור, העדר התנועות הקלות בפנים או הלחלוחית בעין, כל פגם קל שבקלים ישר קופץ ומפריע. בצעצוע של סיפור 3 הם לא לקחו את הדמויות להיפר-ריאליזם מטורף, שבו אפשר להתווכח אם אנחנו מסתכלים על צילום או רינדור ממוחשב, אבל הם גם לא היו צריכים. הם הגיעו בדיוק למקום הנכון, של דמות אנושית, לא קריקטורה, עם אופי שמתבטא בהבעות הפנים ובתנועה, שלא גורמת לך לחשוב כל הזמן כמה היא לא נראית כמו בן אדם.

הדבר היחיד שהפריע לי בסרט הוא שהציגו כמה דמויות עם כל כך הרבה פוטנציאל שפשוט לא היה מספיק זמן לממש. אני מקווה שיתנו להן זמן מסך בסרטונים קצרים או בדרכים אחרות, כי באמת שמגיע להן.

מה שאני מנסה לומר הוא, שאני ממליצה מאוד על צעצוע של סיפור 3. אפילו ראיתי אותו בגרסה התלת-מימדית שבד"כ מאוד מפריעה לי, אבל כאן היתה עשויה היטב כך שהפעמים היחידות ששמתי לב שזו חוויית צפיה שונה היו כשהמשקפיים התחילו לגלוש לי על האף. אין ספק שפיקסאר שולטים בתחום, בפן הסיפורי, האמנותי והטכני; מספיק לראות טריילר לאיזה סרט מצויר של חברה אחרת (ספציפית "אלפא ואומגה" שהוקרן לפני) בשביל להבין את ההבדל התהומי באיכות.

ועם כל זאת, עדיין צר לי שהשנה הבאה הולכת להיות מבוזבזת – וכאן אני לא משתמשת במרכאות כפולות – על מכוניות 2. הראשון, לדעתי, היה נוראי כמעט מכל בחינה. אם כי, אולי, זו היתה פאשלה חד פעמית של פיקסאר שהם משתוקקים כבר שנים לתקן, ובזכות כל ההצלחות שלהם אני נותנת להם ליהנות מהספק. לפחות עד שנה הבאה.

תגים:

27 תגובות לפוסט "פיקסאר בציר 2010"

  1. אורי הגיב:

    מוצלח, עכשיו לאור כל מה שנאמר פה, אין ברירה אלה ללכת לראות את זה.
    אולי שווה שתעשי פוסט של סרטים ממש לא מומלצים כדאי שאלו מאיתנו שזמנם מוגבל יוכלו לקרוא אותו ולהרגיש טוב עם עצמם שהם לא צריכים להשקיע את הזמן בלראות אותם.

    • Aviv הגיב:

      אה, אם היה לי זמן לראות סרטים לא מומלצים בשביל להמליץ לא לראות אותם, הייתי שמחה לעשות את השירות הזה לחברה.

  2. עמוס הגיב:

    לדעתי מה שהפך את פיקסאר ליחודיים זה שבנוסף לסרטי אנימציה מלאים כל שנה הם פירסמו לצד הסרטים הגדולים סרטונים קצרים שהכילו בתוכם הרבה עושר וויזואלי לצד הקונספטואלי ובצורה כ"כ תמציתית שגרמה לי לרצות לראות עוד מאותו תבלין.

    כמיטב המסורת לצד צעצוע של סיפור 3 פיקסאר עשו סירטון שנקרא יום ולילה ולפי מה שראיתי מהטריילר הם נפלו מבחינת הרף שהם הציבו לעצמם בשנים הקודמות (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Pixar_shorts).

    ואם כבר עסקנו באנימציה, ישנה תערוכה שנתית שמציגה כל שנה סרטונים קצרים ומגניבים ששווה לבדוק ביוטיוב:

    http://www.youtube.com/watch?v=AV_tZrQZyH0

    http://www.gobelins.fr/galerie/animation/index2007.htm

    • Aviv הגיב:

      גם אני מאוד אוהבת את הסרטונים הקצרים שלהם, ולדעתי הם לא נפלו השנה. אמנם יש פחות בתחום ה"וואו" באנימציה ובעיצוב דמויות, אבל הקונספט נהדר, והבימוי והעריכה מאוד מוצלחים. אני מעריכה אותם על כך שהם מרשים לעצמם בסרטונים האלה לסטות קצת מתבניות רגילות ולנסות דברים אחרים.

    • יואב הגיב:

      אני למעשה חושב בדיוק ההיפך.
      לדעתי, זה היה סרטון ממש מבריק, ושימוש נהדר בתלת-מימד לאומת דו-מימד.
      העביר משהו ממש מגניב וממש מופשט וקשה להסבר – בצורה מעולה, ומשעשעת.

      אני ממש אהבתי.

  3. ניר הגיב:

    המונדיאל זה הדבר היחיד שמונע ממני ללכת לראות את הסרט (טוב, והלימודים גם).
    כבר שמעתי הרבה דברים טובים על הסרט הזה ואני ללא ספק מחכה לראות אותו.

    סרטי ההמשך הרבים שפיקסאר עובדים עליהם, לפי מה שאני מבין, הם כתוצאה של ההחלטה
    של דיסני, שקנו לפני מספר שנים את פיקסאר – חוץ ממכוניות 2 עובדים גם על מפלצות בע"מ 2.
    המשוואה ברורה – הולכים על מתכון בטוח והכנסה כספית גבוהה מובטחת, לעומת סרט מקורי
    שתמיד יכול להיגמר בכשלון, למרות שפיקסאר לא ממש הוכיחו לנו שהם מסוגלים להיכשל.
    הסרט המקורי הבא של פיקסאר ייצא רק בשנת 2012, אם אני לא טועה.

    עם זאת, ההיגררות הזאת של פיקסאר לסרטי המשך מפנה את השוק של סרטי אנימציה
    לשחקנים חדשים. "הדרקון הראשון שלי" הוא סרט מוצלח מאוד של דרימוורקס שמראה את המגמה החדשה
    שלהם להשקיע בסיפור במקום בלדחוף בדיחות בכל מקום אפשרי (ע"ע מפלצות נגד חייזרים ושרק),
    אם הסרטים הבאים שלהם יהיו באותה רמה, מצבנו טוב.

    מעבר לזה ראיתי לא מזמן טריילר לסרט "ראנגו", שמספר על לטאה עם משבר זהות.
    http://www.youtube.com/watch?v=PQjJEYTiga0

    ועוד לפני זה טיזר לסרט "ריו" של אולפני "בלו סקאי" (שעשו את עידן הקרח).
    http://www.youtube.com/watch?v=qPqwlgqO_x0

    הולך ונהיה מעניין בגיזרת האנימציה 🙂

    • Aviv הגיב:

      האמת שהטריילר לראנגו ממש לא עשה לי את זה. מלבד הלטאה שעוד נראית מעניינת (אבל אני לא יודעת אם מעניינת מספיק בשביל סרט שלם), שאר הדמויות שרואים בטריילר ממש לא מלהיבות. הן מנסות להיות מאוד קרובות למציאות, אבל שוכחות שבמציאות קשה מאוד לתת אופי לחיות או להבדיל אותן אחת מהשניה. עוד לא ראיתי את הדמות הריאליסטית שהתחבבה עליי יותר מאשר דמות קריקטוריסטית (שעשויה טוב).

      ריו נראה לפחות צבעוני וכיפי יותר. אשמח לראות מה הם מתכננים לעשות עם הרעיון לאורך סרט שלם.

  4. ניר הגיב:

    אה ודרך אגב, הסרט של פיקסאר שלטעמי הוא הטוב ביותר הוא רטטוי, שהוא סרט פשוט נפלא 🙂

  5. עמוס הגיב:

    מצחיק שעושים סרט על זיקית בעל משבר זהות לאחר שסטודנטים (אני חושב) עשו את הסירטון הקצר הזה:

    http://www.youtube.com/watch?v=-Em3pocbw_w

  6. מאור הגיב:

    תודה על ההמלצה, אני לא יכול לחכות כבר לראות את הסרט.

    מהסרטים של פיקסאר אני הכי אהבתי את אפ דווקא. בעיני הוא סרט מושלם. אני לא ראיתי עדיין את טוי סטורי 3, אבל גם באפ הדמויות האנושיות פשוט מושלמות מבחינת האנימציה, במיוחד הדמות הראשית ששכחתי את שמה – הוא היה פשוט מושלם! הוא שיכנע אותי במשחק שלו יותר מכל דמות אנימציה אחרת שאי פעם נתקלתי בה, וגם יותר מרוב השחקנים האנושיים שיצא לי להתקל בהם (כנראה חוץ מבריאן קרנסטון).
    אני גם לא נפלתי ממכוניות. אני אוהב את עיצובי הדמויות מאד והאנימציה מדהימה כתמיד אבל הסיפור היה יותר מחלש וגם קיטשי נורא. אני מקווה שסרט ההמשך יהיה מוצלח יותר.

    אני אצפה בסרט ביום שלישי הקרוב (טפו טפו טפו) ואני לא יכול לחכות יותר! יש לי ציפיות בשמים ממנו והוא נשמע נהדר ואני אוהב את פיקסאר והם לא אכזבו אותי (כמעט) מעולם. אני ממש אוהב את הסרטים שלהם. בניגוד למשל לדרימוורקס, שמאז שרק השני לא מפסיקים לאכזב! מדגסקר הראשון היה אחד הסרטים הראשונים שממש לא סבלתי, את השני לא טרחתי לראות, שרק השלישי היה סביר כזה, בדיחות חביבות (חלקן מאד) אבל הסרט נטול עלילה ברמות, מפלצות נגד חייזרים היה פשוט מחפיר ובלתי נסבל ואני ממש התבאסתי שנכנסתי אליו בכלל, והדרקון הראשון שלי דווקא חמוד יחסית, אנימציה מעולה ועיצובי דמויות מדהימים. העלילה קצת ילדותית ובעייתית ונפלה לכל קלישאה אפשרית וזה כנראה הסרט הכי צפוי בעולם אבל יש בו משהו חמוד ותופס ונהניתי מהצפייה בו.

    • Aviv הגיב:

      דוקא אני מחבבת גם את הסרטים של דרימוורקס, לפחות חלקם. משרק לא ממש נפלתי עוד מההתחלה, אבל קונג פו פנדה היה מקסים לדעתי וניצח בצדק את וול-אי באותה שנה באוסקר; מדגסקר נורא מצחיק אותי, בעיקר בזכות דמויות המשנה; ואת הדרקון הראשון שלי אני מאוד רוצה לראות, אבל לצערי הביאו אותו לארץ כמעט רק בגרסה העברית, שזה די מכעיס.

  7. June הגיב:

    עוד לא ראיתי את צעצוע של סיפור 3, אבל את צודקת לגבי סרטי המשך. כמו שניר אמר, סרטי ההמשך של פיקסאר הם בעיקר כתוצאה של לחץ מצד דיסני. חבל, כי מפלצות בע"מ 2 העיף את Newt (הסרט על הלטאות הכחולות – טריטונים) שתוכנן ל-2012.

    ניר – דרימוורקס היו ונשארו לא אחידים ברמת הסרטים שלהם. (ואני לא מאמינה שהעולם באמת זקוק לארבעה סרטי שרק + ספין אוף ושלושה סרטי מדגסקר.)

  8. אורן הגיב:

    אני אישית לא יכול לראות תלת מימד מסיבה רפואית אבל מה שטוב בסרטי פיקסאר שזו לא ההתמקדות שלהם ושהם מוציאים שתי גרסאות עם ובלי אז אני תמיד יכול להנות מהסרטים שלהם 🙂

  9. ניר הגיב:

    אורן, חבל רק שבארץ החליטו לקלקל את החגיגה ולהקרין את סרטי האנימציה החדשים באנגלית, רק בתלת מימד. האופציה היחידה לא לראות בתלת ולשלם מחיר מופרז, היא בדיבוב לעברית (שאני אישית כבר לא מסוגל לראות סרטים מדובבים)

    june – מה שאת אומרת הוא נכון, אבל אני מדבר מבחינת אסטרטגיה, שדרימוורקס מכוונים יותר לדגש על סיפור ב-2-3 הסרטים הבאים שלהם לשלוש השנים הקרובות, שהם כולם סרטים חדשים ולא המשכונים לעוסים לסרטים שהיו להם כבר 2 המשכים יותר מידי… אם הם ימשיכו את הקו של "דרקון", כולנו נהנה 🙂
    כמובן חוץ מקונג-פו פנדה 2 שמתוכנן, שאני מקווה שלא יגמר כמו שרק…

  10. אוי, הנורא מכל התגשם – מכוניות 2. "מכוניות" הראשון היה נוראי! אם לא הייתי יודע שפיקסאר עשו את הזוועה הזאת, לא הייתי מאמין. נראה יותר כמו הג'אנק שדרימוורקס מנסה לדחוף מאז שרק (שלא הייתי מתפלא אם יעשו לו סרט חמישי). גם מוול-אי לא התלהבתי. לפי דעתי הסרט היה במצב חצי אפוי כששיחררו אותו לאקרנים.
    אין ספק שרטטוי ואפ הם מהטובים ביותר שלהם עד כה, למרות שגם מפלצות בע"מ היה מצוין.

  11. ניר הגיב:

    אנוש, ראיתי לא מזמן את מפלצות בע"מ פעם ראשונה. מבחינה עלילתית אני חושב שהוא יותר מידי מכוון לילדים, אבל מה שמדהים הוא כמה רע הוא נראה מבחינת הסטנדרטים של היום, איזו התקדמות עשתה תעשיית סרטי האנימציה בתלת מימד בכמה שנים בלבד. טוב, אולי "רע" זה קצת הגזמה, אבל הרבה פחות טוב זה בטוח.

    • ניר, העובדה שסרט מכוון לידים לא עושה אותו רע. נכון שפיקסאר התקדמו מאז, אבל מפלצות עדיין נשא אחד הטובים שלהם, בעיקר בזכות העלילה המקורית. (די, כמה אפשר חיות מדברות?)

      • ניר הגיב:

        לא התכוונתי רע במובן העלילתי. התכוונתי נטו מבחינת האנימציה והרנדר – אם תשווה אותו לסרטים של היום אז יש הבדל עצום. כסרט הוא נחמד מאוד ואני לא יכול להגיד שלא נהניתי מהצפיה בו 🙂

  12. zipdrive הגיב:

    רק באתי לעשות קצת בלאגן ולהגיד שלדעתי "מכוניות" לא היה כזה גרוע. לא יצירת מופת, אמנם, אבל בהחלט שווה את מחיר הכרטיס.
    חוץ מזה, אביב, תחת ההגדרה "קלישאה" במילון מופיע "העלילה של קונג-פו פנדה".

    • Aviv הגיב:

      אין לי בעיה עם סרטים שהעלילה שלהם קלישאתית כל עוד הדמויות מפצות על זה, ובקונג-פו פנדה יש כמה נהדרות.

      אני בד"כ סלחנית עם סרטים בכלל וסרטים מצוירים בפרט, אבל מכוניות לטעמי ממש לא היה שווה את מחיר הכרטיס, או את השעה וחצי שהקדשתי לו. אבל נראה שהדעות חלוקות, אז אולי יש שם משהו שפונה לאנשים מסוימים ולא לאחרים, שאני לא מצליחה לזהות.

  13. מאור הגיב:

    ראיתי היום את הסרט, ואני חייב לומר – וואו!
    ווווואוווו.
    איזה סרט מדהים.

    הסרט הראשון שראיתי מסדרת הסרטים של טוי סטורי היה השני דווקא. כשהייתי קטן הוא הוקרן בקולנוע ואבא לקח אותי, וממש אהבתי אותו, אבל לא זכרתי ממנו כלום חוץ מאת סצינת הפתיחה וסצינת הסיום. אחרי כמה שנים ראיתי את הראשון שהיה בעיני פחות מוצלח.
    לא מזמן ערוץ דיסני שידר בטלוויזיה את טוי סטורי הראשון, אז צפיתי בו ונהניתי מאד. הרעיון של הסדרה היה בעיני מקסים ומאד מקורי, אבל הסרט הראשון קצת צפוי ושבלוני יחסית לסרטים שפיקסאר מנפיקים בשנים האחרונות (UP, רטטוי, משפחת סופר על ושות').
    השבוע שידרו בערוץ את הסרט השני שהוא כבר יותר מוצלח- עלילה הרבה יותר מפתיעה, סוחפת, לא צפויה וכיפית שגרמה לי לשבת ממש במתח מול המסך (למרות שידעתי איך הסרט נגמר!), הומור יותר מוצלח, אנימציה יותר טובה. מאד נהניתי מהצפייה בו, בחיי, והוא ממש השאיר לי הרגשה כיפית שלא התפוגגה הרבה זמן אחרי סיומו.

    והיום ראיתי את השלישי, והוא התעלה על שני קודמיו.
    קודם כל, יש לי הרגשה שמסרט לסרט פיקסאר מכוונים את הסרטים שלהם פחות ופחות לילדים (כאילו, מסרט לסרט שלהם, לא רק של טוי סטורי). רבאק, בסרט הזה היו ממש סצינות לא קלות.
    כל כך נהניתי מהסרט. מעבר לאנימציה הפשוט מדהימה (רבאק, אני לא מאמין שאפשר להגיע לכאלה רמות! האנימציה היתה פשוט מדהימה מדהימה מדהימה), התסריט היה מושלם. דמויות פנטסטיות אחת אחת, הפתעה בכל פינה והמון כיף אמיתי, תסריט מלא הברקות, מותח באמת ובתמים ומרגש ומאד מלהיב. גם הפתיע אותי כמה פיקסאר באמת הלכו רחוק עם מה שקרה שם בחלק מהקטעים.

    סרט פשוט נפלא.
    (ואני לא יודע אם אצל כולם זה ככה, אבל הדינוזאור זו אחת הדמויות הכי אהובות עליי! אני מת עליו! פחדתי שאני אתבאס ממנו הסרט אחרי ההתלהבות הרבתית שלי ממנו אחרי השניים הראשונים אבל נהניתי ממנו כרגיל).

    יצאתי כל כך נלהב ומתרגש וכל כך נהניתי אפילו שראיתי את הסרט מדובב. כן, מדובב, כי ממש לא רצינו תלת מימד.
    הדיבוב היה פשוט מושלם. מושלם. אחד הדיבובים הכי מוצלחים שיצאו בארץ הזאת נראה לי. הליהוק של המדובבים מושלם והם עשו עבודה יוצאת מהכלל (במיוחד אלון נוימן שדיבב את באז ועשה עבודה מדהימה, דרור קרן הפנטסטי והמדובב של הדינוזאור שאין לי מושג מי זה אבל הקול שהוא עושה מושלם לדמות. אבל הכי הכי הרשים אותנו היה אלון נוימן, באמת, איזו עבודה פנסטסטית שהוא עשה פה).

    הסרטון לפני הסרט היה מקסים. לא הסרטון הקצר הכי מוצלח של פיקסאר אבל מעולה.

    בקיצור, זה היה אחד הסרטים שהכי נהניתי מהם לאחרונה, בקלות אחד מהאהובים עליי ואני מתלבט איפה הוא עומד ביחס לאחרים של פיקסאר, אם הוא במקום הראשון בפני עצמו או שהוא במקום הראשון ביחד עם UP ועוד כמה. באמת שיצאתי נפעם מהסרט. אני מת לראות אותו שוב!

    ולסיום משהו לא ממש קשור- בהקרנה שלנו היה הפרומו לסרט של דיסני שמבוסס על רפונזל והוא נראה מעולה. אני מחכה לו.

    • Adam Goldstein הגיב:

      Rapunzel started out as look development tests done by Disney while I was in school and Pixar were breaking up their relationship – basically Pixar said that they were going to make their own movies and distribute them with others and Disney panicked and started their own 3D department. Bolt came out of that and I remember that movie very fondly – I wasn't expecting anything and it was quite good with some hilarious moments. Back to Rapunzel – my FX teacher in school showed me the early tests – it was a still frame of Rapunzel swinging on a tree or something, and we were all in awe of the amazing look Disney achieved. It just looked incredible. But now years later with the movie done, it's name changed to "Tangled" and the trailer made me want to puke – was that a third of the trailer devoted to her beating up the man with her hair? It felt that way. So much potential and I sense a made for kids movie. Pixar movies aren't made for kids – they are adult movies that happen to appeal to children too. Anyone remember being shocked in Up when the old man hit the construction dude and blood came out of his head? Anyway they kick ass. Toy story 3 was great. I was as skeptical as you Aviv and as pleasently surprised when the movie was done. I am now a parent and as such I routinely administer much punishment to plush helpless toys for the amusement of my baby daughter, so I worried I would have problems connecting to the heros of the tale – the toys – but I must admit when they were holding hands at that point in the movie, I was chocking up. Great movie, maybe not as great as Up, Nemo and the Incredibles (my Pixar favs) but great nonetheless.

      Oh and Aviv, you do a disservice to our colleagues at Digital Dimension – who proved that with enough blood and tears and more blood and tears, you definitely CAN cross the uncanny valley – with Benjamin Button

      • מאור הגיב:

        לגבי רפונזל – לא יודע, הטריילר דווקא שעשע אותי, ומבחינת האנימציה העסק נראה די מדהים (לא מה שהם עשו שם בטוי סטורי, אבל מדהים בדרך אחרת) והוא נראה לי מגניב ומשעשע. מקווה לא להתאכזב. אני עקבתי אחרי שינוי השם של הסרט ואחרי שינוי הלוגואים וראיתי קצת עיצובים מוקדמים של הבית וכאלה ווויזואלית הסרט נראה לי פנטסטי. עיצובי דמויות מעולים והאנימציה גם נהדרת. ואני אוהב סרטי ילדים בכללי, גם כאלה קצת יותר ילדותיים. אז אני מקווה לא להתאכזב פה.
        ואהבתי את בולט, הוא היה ממש חמוד, וזו חלק מהסיבה שהציפיות שלי לגבי הסרט הזה לא נמוכות.
        (וגם כי אהבתי את הנסיכה והצפרדע החדש. גם בגלל האנימציה -וזה היה ממש מגניב שציירת שאני אוהב ועוקב אחרי הבלוג שלה באינטרנט עבדה עליו כאנימטורית – וגם כי העלילה היתה מגניבה. הבעיה בסרט היתה שהיה שם שיר אחד יותר מדי וזהו פחות או יותר. וכאילו, זה לא היה מושלם, אבל מספיק מהנה בשביל להוציא אותי שמח. והרשע מושלם, עיצוב דמות מדהים).

        אני הייתי בשוק מכמה בחירות עלילתיות שפיקסאר עשו בטוי סטורי 3. איזה סרט פנטסטי.

        אני מסכים עם מה שכתבת על UP, הוא סרט מדהים בעיני, כל כך מיוחד ופנטסטי. נהניתי מכל שניה ממנו.
        אבל נמו? נמו סרט מקסים וחמוד ואני מאד אוהב אותו אבל בעיני הוא לא מגיע לרמה של UP ובטח לא עובר את רטטוי.

  14. israelidude הגיב:

    דיון מעניין נפתח פה…..
    רציתי להוסיף קצת שמן למדורה: לי די נמאס מכל המניפולציות הרגשיות שפיקסאר מייצרים. אהבתי מאוד את UP אבל נראה לי שהתבגרתי בעל כורחי וכל מה שהיה אמור לגרום לי להתרגש רק גרם לי להיות מודע מדי למינפולציה, מה שדי סתר את כל היכולת שלי להתרגש, בסופו של דבר.
    Wall-E בכלל היה נוראי בשבילי. נהניתי מאוד מהאנימציה והדמויות, אבל היה דיסונאנס גדול מדי בין המסר האנטי-קפיטליסטי של הסרט למכונת היחצנות והפרנצ'אייזינג שפעלה מאחוריו, וחבל.
    היום אני מעדיף לראות מנגה טובה או אנימציה מאירופה (שלשיית בלוואדיר, למשל), שמצליחה לרגש באמת, בלי הריקבון האמריקאי שמסריח מאחורי הקלעים.
    הסרט היחיד שבאמת אני נהנה לחזור אליו הוא The Incredibles שלא מתיימר להיות משהו אחר מעבר למה שהוא, ומתהדר באנימציה מרהיבה ודמויות אמיתיות, עד כמה שהן יכולות במסגרת העולם שלהן.
    אבל זו כמובן רק דעתו של אדם שקצת נפתחו לו העיניים בשנים האחרונות למה שמניע באמת את המין האנושי – כסף, כסף ועוד כסף. לא משנה מי נדרס בדרך ואיך.
    קראתי פעם ספר מעניין שאני לא זוכר את שמו אבל הייתה שם שורה שלטעמי תיארה את ארה"ב בצורה הכי נכונה:
    Cash register heart with Fairytale mentality.

    • Aviv הגיב:

      אולי אני נאיבית, אבל אני מצליחה ליהנות היטב מהסרטים של פיקסאר, גם אם אני יודעת שמאחוריהם עומדת "מכונת פרנצ'ייזינג" משומנת היטב. הם פשוט עושים סרטים טובים: סיפור מוצלח, דמויות חביבות, בימוי מצוין, הומור ואנימציה פנטסטית.

      אני מסכימה ש-Wall-E היה קצת מוזר, אבל לדעתי לא בגלל הדיסוננס בין המסר לבין האג'נדה של פיקסאר, אלא בגלל ההבדלים באוירה ובסגנון הסרט בלוקיישנים השונים. זה לא עשה אותו לא מוצלח, רק קצת משונה.

      דוקא סרטים בסגנון שלישיית בלוויל (אליו התכוונת?) עושים לי ממש רע. לא היה נעים לי להסתכל על האנימציה, הדמויות עוררו בי סלידה, האיטיות והסוריאליסטיות האפורה ממש הרגיזו אותי. כנראה שכל אחד וטעמו הוא.

  15. גיל הגיב:

    הסרט הזה מדהים בעיניי והאמת שאפשר לצפות בו גם בלי להכיר את הסרטים הקודמים בסדרה. 10 הדקות האחרונות מרגשות כמעט כמו 10 הדקות הראשונות בUP. גם אני לראשונה אהבתי את ה3D שלא מנסה להתחנף לקהל ולנקוט בפעלולים זולים רק בשביל להראות כמה זה מגניב כביכול. זה הרגיש טבעי לגמרי ובכלל לא שמים לב שזה תלת מימד. גם מעניין שלא ממש הראו מה קורה לדוב הרע ולא הייתה כאן איזו נקמה ברעים שמובילה לסגירת מעגל. רק מה? אני לא בטוח שילדים יצאו עם המסר הנכון מהסרט. מעניין כמה מהם ירצו לתרום את הצעצועים שלהם לגן אחרי סרט כזה.

להגיב לפוסט אנוש בר-טור