וגר קנגורו עם עז

ציור ליום ההולדת של אחותי, ושני ציורים נוספים ל-Wandering Men Studios, שמזמינים מפטרי וממני ציורים למשחק תפקידים מבוסס קלפים.

כשציירתי את הפרחים רציתי לסיים איתם כמה שיותר מהר, אז ניסיתי בפעם הראשונה בסדרת הציורים הזו לעבור מסקיצה ישירות לציור צבוע, בלי לעבור בשלב ה"בטוח" של רינדור מלא בשחור לבן. זה יצא לא רע בסך הכל ובהחלט צמצם את זמן העבודה, אז המשכתי לעבוד ככה גם בציור של עז ההרים, ובינתיים אני די מרוצה.

אחרי שהסקיצה מאושרת אני פותחת שכבת Multiply מעליה וממלאת צבעים שטוחים לאזורים השונים בציור, באופן די חופשי. בשלב הזה אין בעיה "לצאת מהקווים" כי מיד אשקיע הרבה זמן בלנקות ולפסל את הציור מתוך הצבעים הבסיסיים האלה.

אני יודעת שהחלק הכי מעניין הוא מה קורה בין הסקיצה הצבועה לציור המרונדר, אבל לצערי אין הרבה "הוראות" לתת בשלב הזה. פשוט יושבים ומרנדרים, וחושבים כל הזמן מאיפה מגיע האור, איך הוא נופל על גופים שונים ומה מסתיר אותו, איך מגיבים חומרים שונים לתאורה, להחזרי תאורה מהסביבה ומגופים צמודים, ועוד ועוד דברים. אני שוב ממליצה להציץ במדריכים של פטרי בשודי פדודי, ספציפית בשניים-שלושה שהוא העלה בנושא תאורה וצבע, שמתמצתים את הנושא הענק הזה באופן מאיר עיניים.

כרגיל, עבודה בשכבות יכולה להקל מאוד על העבודה. למשל – את החזרי האור הכתומים מהקריסטלים ואת החזרי האור הלבנים מהסביבה ציירתי בשכבות שונות מעל הציור; ככה אפשר למחוק מה שלא מתאים בלי לפגוע בעבודה שכבר נעשתה, או לערוך כל אפקט כזה בנפרד, למשל לשנות את הגוון של אור הקריסטלים או עוצמת החזרי האור.

מקווה שהשנה שלכם התחילה היטב,
אביב

תגים: ,

10 תגובות לפוסט "וגר קנגורו עם עז"

  1. king homer הגיב:

    תודה! אהבתי מאד את העבודות. במיוחד את הברכה. יצאה מקסימה.

  2. צ'אקי הגיב:

    וואו עבודות מעולות…
    מתי בערך האתר חוזר לפעילות…
    לא היה לי הרבה זמן לצייר אבל האתר הזה נותן השראה ומקום ליצירה טובה וחבל…

  3. רחל הגיב:

    אני אוהבת את התוצאה שאת מקבלת בצורת העבודה הזו, היא יותר חופשית וחומרית, והכתמיות עובדת נהדר
    מאחר ואת שולטת כל כך טוב בנפח, הצללה ותלת מימד, אין בעצם צורך בקווי קונטור, התוצאה ברורה מספיק וקופצת לעין גם בלעדיהם

  4. Bell הגיב:

    הציור עבור אחותך העלה לי חיוך מפגר על הפנים – קשה לי להצביע על הסיבה המדוייקת, אבל יש בו משהו כל כך חמוד – משהו בין הטכניקה עם הגימורים הנוצצים, מראה הפלסטיק והפאלטה הרכה; כל זה עוד לפני שהגענו לחמידות גרידא, כמו העובדה שהיא מסלסלת תלתלים לקנגורו, או הסוכריה, או אפילו בגדי חוקרת הארצות שלה.

    לגבי האחרים – זה לא אתגר שבועי, אז אין מה לתת ביקורת, נכון? אבל יש לי שאלה. הטכניקה ההיא של רינדור שלם בשחור-לבן לפני שבכלל מתחילים צביעה – בפעם האחת שעשיתי את זה זה לקח לי יותר מציור שלם רגיל, ובסוף פשוט השארתי את העבודה בשחור-לבן. לפני כן ואחרי כן עשיתי כהרגלי מימים ימימה, כלומר פשוט ציור בצבע, מראש. הייתי שמחה לשמוע מה היתרונות של עבודה שלמה בשחור לבן לפני כן, האם שלב הצביעה אחר כך קצר או ארוך, וכולי.

    אני צריכה להסתכל קצת יותר לעומק בעבודות אחרות שלך, אבל במבט ראשון נדמה לי שרחל צודקת – הציורים נטולי השלב השחור-לבן נראים מלוטשים פחות – "יותר חופשי וחומרי," "כתמיות" וכאלה – והאמת היא שזה מוצא חן בעיני יותר. אני בכלל מחסידי המראה הגס יותר (יותר אלכס רוס, פחות בוריס וואלחו), כך שאני נהנית לראות עבודה שלך שלא לוטשה לפרטי פרטים. זה שינוי מעניין.

  5. מנחם אייטגב הגיב:

    אביב .. אמרת שאת החלק בין הסקיצה הצבועה לרינדור קשה להסביר…

    אז אולי את יכולה לעשות אולי מדריך וידאו שמראה מה את עושה בפוטושופ, איך את צובעת..

    תחשבי על זה..חח

  6. עמוס הגיב:

    אביב – מלבד העבודות המצויינות שהעלת לאחרונה אני שמח שסוף סוף יש עידכוני מדריכים באתר (החתול והאגוז), שודי פדודי שזה אומנם כבר קיים אבל תמיד טוב לציין זאת וכלה בעבודות האחרונות שפירסמת שגם מהן אפשר ללמוד לא מעט – יישר כוח!

    Bell – אני לא יודע אם אני אחדש לך במשהו אבל כשמגדירים צורה או אובייקט מסויים בשחור לבן בקלות ניתן לצבוע באופן הבא:

    1) ליצור שכבה מעל השחור לבן, ctrl+A, ללחוץ על אופציית ה-curves ולשחק עם הצבעים כדי לקבוע אווירה מסויימת
    2) לשכפל את השכבה הראשונה מעל, לשחק שוב עם הצבעים ב-curves עד שמתקבל צבע של עור למשל, Layer > Layer Mask > Hide All ואז עם מברשת מתחילים לגלות את צבע העור במקומות שהוא צריך להיות ולמעשה לא משנים כלום חוץ מהצבע – הנפחים וההצללות נשארים כי זה נעשה בשלב השחור לבן.

    הפלוס איפוא, הוא שניתן לשנות את הצבעים מבלי לעשות שינוי בציור עצמו. לדוגמא: אפשר לעשות שהדמות תקבל אווירה לילית או של יום קייצי ובכלל המוח שלנו מתרגם וקורא צורות ונפחים הרבה יותר טוב כשהכל נעשה בשחור לבן.

    מקווה שעזרתי לשפוך קצת אור בנושא.

  7. אביב אור הגיב:

    תודה רבה כולם.

    רחל – אני שמחה שזה נראה יותר טוב בדרך העבודה הזו. למעשה לא אמור להיות הבדל בקווי הקונטור, כי עבודת הרינדור מעלימה אותם גם אם היא נעשית בצבע וגם אם היא נעשית בשחור לבן. אבל אולי באמת בגלל שהעבודה היתה חופשית יותר ובגלל שהקווים עצמם היו די מקושקשים הם נעלמו יותר בלי ששמתי לב.

    Bell – עמוס ענה נכון שברגע שהציור בשחור לבן קיים, לא באמת צריך לצייר הכל מחדש בצבע, אלא עבודת ה"צביעה" פשוטה הרבה יותר. הסיבה שלהרבה אמנים נוח להתחיל קודם בשחור לבן היא שככה קל יותר להגיע לחלוקת טונים (בהיר-כהה) מוצלחת בציור, כי נעים רק על ציר אחד – בין שחור ללבן – ולא על כל מפת הצבעים. ברגע שחלוקת הטונים מוצלחת, הבסיס לציור איתן ואפשר להמשיך לערוך ולשנות את הצבעוניות שלו.

    מנחם – זה רעיון לא רע. אתה מכיר תוכנות פשוטות וחינמיות שמאפשרות לכידת מסך בוידאו?

  8. אלעד הגיב:

    עמוס ואביב- שמחתי על ההסבר מאיר העיניים לגבי אופן השימוש בגווני השחור.

    מאוד אהבתי את העז הזאת… רואים שאת נהנת לצייר את האיורים ל- wandering man studio…

    והציור עם הקנגורו ממש הצחיק אותי. דיגמת את אחותך לפנים… 🙂

    אביב- שאלת לגבי יצירת מדריכי ווידאו- ונזכרתי שראיתי משהו פעם באתר המצויין ITbananas:

    http://itbananas.com/screencasting-tools/

    לא התעסקתי עם זה יותר מדי, אבל ההסבר ברור ומפורט ונראה פשוט ומהיר לביצוע.

  9. Bell הגיב:

    תודה לעמוס ולאביב על התשובה 🙂

  10. יואב הגיב:

    אני מת על העז הזאת.
    אחלה עז.

כתיבת תגובה