מפלצת מו”ד – תהליך

הטכניקה בה ציירתי את מפלצת מו"ד השניה היא ממדריך מצוין של מאט דיקסון באתר 3DTotal, שמומלץ מאוד לקרוא.

1. רישום שחור לבן
אני מתחילה מרישום קווי בשחור לבן במברשת עם קצוות קשים ואטימות שנשלטת ע"י לחץ, שמדמה קצת עבודת עפרון. כשאני מרוצה מהקו אני מתחילה להצליל באופן כללי למדי, בלי ירידה לפרטים. את ההצללה אני עושה עם מברשת בעלת קצוות רכים, כדי שכבר מההתחלה מעברי הצבע יהיו חלקים. בשלב הזה אני בוחרת מקור אור ויוצרת את ההצללות לפיו, ומתחילה להגדיר באופן בסיסי את הטונים של המפלצת עצמה – האזורים הבהירים והכהים שלה (בלי קשר לתאורה).
מפלצת - 1

2. צבע בסיסי
את שכבת הרישום אני מעבירה למצב "Multiply" ומורידה קצת את האטימות שלה, ותחתיה אני פותחת שכבה חדשה בשביל להתחיל לצבוע. אני משתמשת במברשת רכה (אותה מברשת מעכשיו ועד סוף העבודה), והצבעים שאני בוחרת הם midtones, לא כהים מדי בגלל ששכבת הרישום תתן לי כהות משל עצמה, ולא בהירים מדי מכיוון שאני רוצה לעבוד מכהה לבהיר, להגדיר צורות ופרטים בעזרת האור. בהתחלה התכוונתי להתרכז רק במפלצת ולהשאיר את הרקע בצבע אחיד, אז זרקתי לו איזה גוון שיתאים לצבעים של המפלצת, אבל לא יעלים אותה.

מפלצת - 2

3. רקע
החלטתי ללכת על רקע בכל זאת, כי הרעיון התבסס על יכולות הסוואה בסביבה הטבעית, ולהראות את הסביבה הטבעית זה רק טבעי בהקשר הזה. זרקתי צבעוניות וכתמי תאורה כאשר אני משתדלת לשמור על הקונטרסט בין הדמות לרקע ולא להעלים אותה בתוכו (למשל הטונים הבהירים יותר ביער מסביב לכתפיים ולגב, כדי לא להצמיד כהה לכהה), ונותנת לסביבה הרחוקה יותר גוונים קצת יותר קרים כחלחלים, בניגוד לירוקים החמים יותר של הקדמה. עוד דרך ליצור תחושת קרוב/רחוק היא בעזרת הגבולות בין אזורי צבע (edges): בקדמה יש הגדרה קשה ומדויקת יותר של פרטים וכתמים, וברקע הרחוק הכל נעשה רך ומטושטש יותר, פחות או יותר כמו שעובד הפוקוס של הראיה שלנו. אם כל הציור היה מלא בגבולות חדים וברורים, היה קשה להבחין מה קרוב, מה רחוק, מה חשוב יותר, ובאופן כללי היה פחות נעים להסתכל על הציור.

מפלצת - 3

4. תחילת רינדור
כשהצבעים הבסיסים במקום אני משטחת את הציור ומתחילה בעבודת הרינדור. אני לא אוהבת לעבוד עם המון שכבות, אבל מצד שני אני לא רוצה לצייר ולצייר ואז לגלות שפיקששתי משהו ואין לי דרך לחזור, אז אני תמיד פותחת שכבה חדשה ועובדת עליה, ואחרי זמן מה עוצרת, מדליקה ומכבה את השכבה בשביל לקבל מבט "לפני/אחרי", ואם אני מרוצה אני מחברת את השכבות וממשיכה באותו אופן. בצעד הזה התחלתי לעבד את החלק הקדמי של המפלצת: להפטר בעדינות מקווי הרישום הגסים, להגדיר קצת צורות וטקסטורה ולהניח את "השלב הבא" של התאורה – גוונים בהירים ורוויים יותר באזורים המוארים (אני עדיין לא הולכת על הכי בהיר). בזמן העבודה אני מדי פעם דוגמת צבעים מהרקע ומשלבת אותם בתוך הדמות, כדי לגרום לה להשתלב טוב יותר בסביבה שלה.

מפלצת - 4

5. המשך רינדור
אותו הדבר בחלק האחורי של המפלצת. בשלב הזה החלטתי גם שהרעמה הירוקה-בהירה על הגב שלה לא עובדת טוב כל כך וגונבת פוקוס מהראש, אז בשכבה חדשה במצב Multiply צבעתי מעליה בירוק ושיניתי אותה בלי הרבה מאמץ לרעמה ירוקה-כהה שנותנת פוקוס לראש במקום לגנוב אותו. הבטן של המפלצת היא האזור הכהה ביותר מכיוון שהיא מוסתרת לחלוטין מאור השמש, אבל גם עליה יש קצת אור מוחזר מהדשא, שעוזר להגדיר את הצורה ולתת תחושה של תלת מימדיות.

מפלצת - 5

6. רינדור הרקע
לא רציתי להכנס יותר מדי לפרטים ברקע, אבל הוא בכל זאת צריך להתאים לדמות הראשית, אז הוספתי קצת טקסטורה מטושטשת של שיחים ברקע, קצת דשא בקדמה, וזרקתי פה ושם גוונים חומים בשביל שהרקע "ידבר" יותר עם הדמות ולא יראה מנותק ממנה. הוספתי גם בקטנה צל אמורפי על הזנב שלו שיכול להגיע משיח או מעץ, שגם עוזר לו להתחבר לסביבה.

מפלצת - 6

7. פרטים והיילייטים
השלב האחרון הוא לכל התוספות הקטנות של פרטים, תאורה וטקסטורות שמוסיפים חיים וכוח לציור. לא צריך להתפרע יותר מדי עם היילייטים, שלא ישטיחו וישעממו את הציור במקום להקפיץ אותו החוצה ולפקס את הצופה איפה שאנחנו רוצים. אני התרכזתי בראש ובכתף הפונה אלינו, והגדרתי את הטקסטורה של הפנים, השיער והפרווה בעזרת גוונים בהירים ורוויים של צבעי המפלצת. הוספתי גם עוד קצת דשא בקדמה ופיזרתי פה ושם צהובים וחומים בעדינות, איפה שהרגשתי שחסר, וזהו.

מפלצת - 7

שאלות?

10 תגובות לפוסט "מפלצת מו”ד – תהליך"

  1. king homer הגיב:

    ייאי! חיכיתי לזה=)
    אני שמח שבסוף כן כתבת על התהליך… זה תמיד טוב ועוזר. תודה.

  2. Modernwarfare הגיב:

    מדריך מצויין! עניין ההצללות הוא בהחלט משהו שאני צריך לעבוד עליו.. וכמובן שגם הרעיון לדמות לא בא בקלות..

  3. ג'ק לה-מוטה הגיב:

    מעולה. זה תמציתי ועדיין מקיף מספיק, עשוי היטב, כתוב נהדר,
    ומראה שלצייר זה כיף, ולא נורא מסובך.
    בעיניי זה גם מראה על אורך רוח והרבה נדיבות. טוטריאל מצוין שכזה , בעברית, הוא אוצר לא קטן
    לכל המתחילים (והמתקדמים) שבינינו היוצרים הדיגיטליים.
    אשריך, בובה.
    🙂

    יישר כח.

  4. ג'ק לה-מוטה הגיב:

    מעולה. זה תמציתי ועדיין מקיף מספיק, עשוי היטב, כתוב נהדר,
    ומראה שלצייר זה כיף, ולא נורא מסובך.
    בעיניי זה גם מראה על אורך רוח והרבה נדיבות. טוטריאל מצוין שכזה , בעברית, הוא אוצר לא קטן
    לכל המתחילים (והמתקדמים) שבינינו היוצרים הדיגיטליים.
    אשריך, בובה.
    🙂

    יישר כח.

  5. Defiler הגיב:

    שאלה לי אליך, גברת
    מה יותר קשה לך לעשות – הצביעה או הרישום ?
    כלומר – ביחסי זמנים, מה לוקח יותר זמן בדר"כ, ומה דורש יותר השקעה ממך ?

  6. אביב אור הגיב:

    תודה רבה לכולם.
    ג'ק – תודה מיוחדת =)

    Defiler – אין ספק שהרישום הרבה יותר מהיר, ולי הוא גם קל יותר בגלל שאני הרבה יותר רגילה לקו מאשר לכתם, ובצבע אני רק מתחילה לגשש.

  7. […] נקמת החורש נקמת החורש הוא יצור פיה שמקורו במלכות הפרא, אבל ניתן למצוא אותו גם ביערות עתיקים בעולם הטבעי. זהו התגלמות רוח היער, שמטרתה לשמור על חיי היער מפני פולשים. נקמת החורש אינו בררן  במיוחד: כל ישות שאינה חית יער טבעית או יצור פיה, נחשבת בעיניו לפולש. כוחו העיקרי של נקמת החורש, הוא השפעתו על הצמחיה סביבו. העצים עצמם יקומו וילחמו בשבילו, העשב יעלה ויתפוס ברגלי האויבים, ואפילו חיות פרא שונות יתאספו אליו אינסטינקטיבית ויעזרו לו בקרב. נקמת החורש קיים כדי לפגוע, הוא מייצג את כוחו הברוטלי של הטבע, פיזי וטהור. הוא נוטה להתקיף באופן מאוד אישי, להתמקד באויב אחד ולמחוץ אותו בחייתיות. ניתן לראות את התהליך בו צויר נקמת החורש, כאן. […]

  8. מאוד מעניין לראות את שלבי העבודה
    והשיתוף בתהלית הופך את עצם הציור לסרט..עם קצב וזמן פנימי
    מסקרן לראות עוד…אכנס לאתר
    מעניינים אותי אף היחסים בין הסתמכות על מקורות מיתולגיים וחקר הדמות והדמיון
    אחללה!

  9. מירב הגיב:

    א…. הלו? שלום.
    אני מירב ^__^
    במקור אני גרופית של אלון. אני למעשה מאיירת בגללו עכשיו. לפני כמה חודשים הוא שלח לי לינק וביקש שאני אצייר מכשף עירוני או משהו כזה ואמרתי לו "בטח בטח" ולא ממש התעמקתי באתר הזה כי הוא גורם לי רגשי נחיתות…. אבל עכשיו בלי שאף אחד יראה באתי וקראתי את ההסברים שלך – ובוי אם איי הפי שעשיתי את זה כי אני ממש לומדת ונהנית! וכל הכבוד לך! אני עכשיו גרופית שלך גם P:
    עשית אחלה מפלצת, ציורים מדהימים – את עילוי, גאון וכיו"ב… וגם מסבירה יפה. אז … זהו. שלום.

  10. ירין הגיב:

    יפה מאוד

כתיבת תגובה