ו, ז, ח, ט, י

עברנו עוד חמש אותיות, והגיע הזמן לעוד פוסט "אלו דברים שאותי משמחים". והפעם: ברווזים שעפים בשחקים. כמו כן, הדברים הנוספים הבאים:

ו

ואן דר גראף אחותך. אני לא נוהגת לקרוא בלוגים אישיים או פוליטיים, אבל הבלוג של ואן דר גראף משלב את שניהם באופן די חינני, עם כתיבה קולחת והומוריסטית, שעוזרת להחדיר גם את הנושאים היותר כבדים למוחו של הקורא האינטרנטי קצר הסבלנות. בנוסף, יש לה חתול על רקע ירח בכותרת האתר.

ויקטוריאנה. יש לי חיבה אדירה, בלתי רציונלית ומתסכלת לתקופה הויקטוריאנית: האימפריה הבריטית המתפתחת, הנימוס והגינונים, הערבים התרבותיים בסלון, חדוות המסע והגילוי, והאופנה…הו, האופנה! השמלות המשגעות, הנעליים (שבי נשבעתי, עוד אשיג לעצמי), הכובעים הבלתי-סבירים, חליפות הגברים המהוקצעות, מקל ההליכה. המגבעות! רוצה לומר, יש לי חיבה אדירה, בלתי רציונלית ומתסכלת לתקופה הויקטוריאנית כפי שהיא מוצגת לנו בחסות הוליווד. כל עוד לא חושבים על המחלות, העוני, אחוזי התמותה, ההגיינה הירודה, הבדלי המעמדות הקיצוניים, מעמד האישה, הכיבושים האלימים – איזו תקופה רומנטית ונאצלת. בערך כמו פירטים: כל עוד לא חושבים על איך זה היה באמת, זה מגניב לאללה.

ז

זובורנס. מה יותר חמוד מחתולים? גורי חתולים קטנים. ומה יותר חמוד מגורי חתולים קטנים? גורי חתולים גדולים. ZooBorns הוא ממשפחת אתרי "אנחנו יודעים שהיום שלכם על הפנים, קחו תמונות של דברים חמודים!", אלא שהוא מתמקד בגורים (וגוזלים, ושמות אחרים לחיות קטנות) שנולדו בגני חיות ברחבי העולם, כך שאפשר למצוא שם מגוון אקזוטי יותר מבאתרי חתולולים (ע"ע) למיניהם. ומלבד התענוג שבתמונות וסרטונים של חיות חמודות שבא לבכות, יש גם את הערך המוסף של שמחה על פרט חדש שהצטרף לזן שהולך ונכחד, גם אם בשבי. (תודה ל-Kipod על ההצעה!)

ח

חתולולים. חיות אקזוטיות כבודן במקומן מונח, אבל אין חיה שמתעלה על חתול כשזה מגיע לכשרון הומוריסטי. LOLcats הוא אחד הממים האינטרנטיים הנפוצים, שהתחיל – כמו ממים רבים – באתר הפורומים 4chan ב-2006 (אם כי תמונות של חתולים עם כיתוב מצחיק יש כבר מסביבות 1870. אמרתי לכם, אין על ויקטוריאנים). הרעיון פשוט, ואני מקווה שאני לא מחדשת כאן שום דבר לאף אחד: לוקחים תמונה של חתול, כותבים עליה טקסט מצחיק – בדרך כלל עילג, כי חתולים לא טובים באיות – והרי לכם חתולול. האתר I can has cheezburger התחיל לאסוף אותם ב-2007, ומאז צמח לאימפריה בעולם אתרי "אנחנו יודעים שהיום שלכם על הפנים, קחו תמונות של…הכל. כל דבר שאתם יכולים לחשוב עליו."

בנוסף, חתולניאן.

ט

טקטיקה. הבלוג של ערן אבירם, חברי הטוב ושותפי לענייני קומיקס, פודקאסטים, משחקי תפקידים, טלויזיה והעברת זמן במשרד. ערן כותב על משחקים, בעיקר משחקי תפקידים, ומכיוון שהוא שחקן ומנחה בערך מאז שהמציאו את הדודקהדרון, הוא יודע על מה הוא מדבר. לאחרונה הוא התחיל להקליט גם את הפודקאסט "על כתפי גמדים", עם חדשות מהעולם ומהארץ וראיונות עם כל מיני אנשים מהתחום. כדאי להקשיב! יש שם גמדים!

טים מינצ'ין. אל טים מינצ'ין התוודעתי דרך התנועה הספקנית, כי רבים מהשירים שלו מכילים נימה מסוימת של רציונליות והתרסה בפני ניו אייג' ודת, ולא רק שהם מצחיקים לאללה, הם גם מוצלחים מאוד כמוזיקה, לדעתי. אחד המוכרים בקרב הספקנים הוא "Storm", פואמה בת 9 דקות שנעה בין לעגנית למרגשת, ואחד חביב עליי הוא שיר האהבה האלטרנטיבי If I Didn't Have You.

טיויטרופס. התרבות האנושית מתה על סיפורים, ומי ששמע מספיק מהם יכול לזהות מוטיבים שחוזרים על עצמם: הטובים תמיד מנצחים; בהתחלה הם שונאים ובסוף מתאהבים; הנבל הרג את הוריי וכו'. לפי האתר TVTropes, אלו הם "טרופים" – קונוונציות וכלים ספרותיים שאפשר למצוא בכל יצירה עלילתית. האתר השיתופי התחיל ב-2004 בהתייחסות לטלויזיה בלבד, אבל מאז התפתח לסרטים, ספרים, משחקי מחשב ואפילו החיים האמיתיים, ובחיי שהוא מכיל כל טרופ שאפשר לחשוב עליו, עם דוגמאות עשירות מכל המדיומים ומערכת קישורים מפלצתית אה-לה-ויקיפדיה בין כולם. אזהרה: הגלישה בטיויטרופס מסוכנת לכל מי שסובל ממחסור בזמן. זה מתחיל מ"הי, מעניין מה יש להם לומר על זה", ואז, "אה, אני רק אלחץ על לינק אחד", ואז? אז אתם אבודים. הצעה למי שלא סובל ממחסור בזמן: הכנסו לעמוד של סדרת טלויזיה או סרט חביב עליכם ופשוט קראו את כל הטרופים שלו אחד אחד. מה, כבר 2 בבוקר?

י

יאצי. יאצי הוא הקריין של סדרת ביקורות המשחקים Zero Punctuation, שנקראת כך משום שהוא לא נותן לנקודה, פסיק או מקף לעצור את שטף הדיבור האנגלי החד שלו. אני לא משחקת הרבה במשחקי מחשב, ולכן גם לא מקשיבה הרבה לביקורות שעוסקות בהם, אבל ההומור, המבטא, האכזריות והגרפיקה המהירה והמשעשעת של בן "יאצי" קרושו מספיקים בשביל להעניק לו מקום בי'.

ימד"ב. אם מישהו קרא עד לכאן ולא מכיר את IMDB, אבקש שיקום, ינתק את המודם שלו, ויתרום אותו למישהו שיעשה בו שימוש. Internet Movie Database הוא, כשמו, בסיס הנתונים הגדול באינטרנט על סרטים (וסדרות טלויזיה). הוא מכיל מידע על שחקנים, במאים, תסריטאים, פרטי טריוויה, ציטוטים, פרקי סדרות, סאונדטרקים וסרטים בתכנון, והשימוש העיקרי שלו הוא "נו, אני יודעת שאני מזהה את השחקן הזה! איפה הוא שיחק? יוווו, זה עכשיו יטריף אותי כל השבוע!" – לא עוד.

תגים:

4 תגובות לפוסט "ו, ז, ח, ט, י"

  1. אופיר נוה הגיב:

    אני רוצה כל כך להגיב על הכל ופשוט לא יודע איפה להתחיל!! ….
    אז את הבלוג ההוא אני אקרא כי.. נו באמת, חתול עם רקע של ירח וכדור הארץ!!

    התקופה הויקטוריאנית בהחלט היית אחת התקופוות הכי יפות, לפחות לפי מה שמראים לנו בקופסאת הכשפים הצבעונית והמצלצלת הזאת (ד"ר הו מגיע לשם הרבה מסתבר…)

    חתולים בכללי זו החיה האהובה עלי… למרות שהפרות הן במקום שני צמוד 🙂 … ואין דבר יותר מצחיק מלראות גור חתולים עם רובה צלפים צעצוע ותמונה של קנדי מיד אחרי כן…

    הספקתי לקרוא קצת בבלוג של ערן "טקטיקה" ובהחלט יש עוד בשביל מה לחזור… הייתי משחק DND שהייתי צעיר יותר ואלו היו חלק מהזמנים היפים והמצחיקים והבלתי נשכחים ביותר בחיי.. בואי נגיד את זה ככה… עד היום שאני מגיע לפאב אני נעמד וחושב "איפה הבחור הכי גדול ומסריח פה שאני אערוף לו את הראש וכמה פז עולה טובורג מהחבית!!!" .. כל זה עם מבט עצבני כמובן.

    יאצי! … * משתחווה* לעומצך אני כן מבין במשחקי מחשב, מחשק מלא ואפילו כותב כמה ומצייר ו… בעתיד כנראה אבנה… אני חולה על יאצי, הבריטי האוסטרלי הזה, גאון!

    וברור .. מי לא מכיר את IMDB פחח…. !

    ובבקשה אישית… כשאת מגיעה ל-ס' … סלבדור דאלי! … .. . . .

  2. פוק הגיב:

    אחרי ערב צבאי שבו ביליתי בהאזנה לטים מינצין, אני חייב לומר: תודה.
    תודה תודה תודה.

  3. ננסק הגיב:

    וחשוב להוסיף את התרגום שעשית ל-Storm:
    http://www.safeksavir.co.il/general/storm

    ויש עוד כמה בלעז (laaz.co.il), טובים יותר ופחות.

  4. אורי הגיב:

    TVtropes… איפה החיים שלי?!
    ותודה על מנצ'ין, הוא יבדק.

כתיבת תגובה