האיור השבועי #51 + הודעה

אהלן,

האתגר של השבוע היה אמור להיות הפתעה לכבוד יום ההולדת של אחותי שיוצא ממש היום; היא נמצאת באוסטרליה (מכאן הנושא) וחשבתי שמכיוון שדדליין האתגר יוצא בדיוק בתאריך, אפשר לשלב את השמחות. בלי קשר לאתגר ציירתי לה גם איזו מתנה קטנה, שאפרסם מאוחר יותר.

לצערי רק שני אנשים השתתפו באתגר השבוע, ונראה שזו מגמה מתמשכת בזמן האחרון. גם אם יש כמות לא רעה של משתתפים, התגובות די לוקות בחסר, ונוצר מעגל: אנשים שולחים ציורים במטרה לקבל עליהם תגובות, כשאין תגובות הם לאט לאט מפסיקים לשלוח, וככל שיש פחות משתתפים יש פחות סיכוי לקבל תגובה.

המגמה הזו, בשילוב עם העובדה המצערת שבאמת לא עדכנתי לאחרונה יותר מדי את הבלוג מלבד הפוסט השבועי של האתגר, הביאו אותי למסקנה שכדאי להוציא את האתגר השבועי לחופשה, והשנה העברית החדשה היא זמן חגיגי וטוב לעשות זאת.

אז לידיעת כל המשתתפים באתגר והמתעניינים בו באופן פסיבי – האתגר השבועי יוצא לחופש למטרות התרעננות.

אשמח לשמוע את קולכם בעניין. בינתיים, הנה החגיגות האוסטרליות שכן הגיעו לאזורנו.

הציורים לאתגר #51 – חגיגה אוסטרלית:
כל הציורים באתגר השבועי שייכים ליוצריהם. שם היוצר מצוין מעל העבודה.

ג'ק
חגיגה אוסטרלית - ג'ק

אנוש
חגיגה אוסטרלית - ג'ק

שיהיה שבוע אחרון בתשס"ט שמח,
אביב

16 תגובות לפוסט "האיור השבועי #51 + הודעה"

  1. המממ… באמת לא השתתפתי כבר הרבה זמן באתגר. אני גם עסוק עם דברים וגם לא יוצר יותר מדי (נשמע קצת לא הגיוני, אבל ככה זה) אז זה מה שקורה. גם לא הגבתי כבר הרבה זמן אבל מסיבות אחרות שלא קשורות לכלום.
    אולי באמת צריך חופשה. זה לא יזיק.

    אומנם יש רק שתי עבודות אבל הן לא רעות בכלל ונחמד שהן שונות אחת מהשניה מבחינה סגנונית.

    ג'ק – אין לי ממש מה להגיד. הצבעוניות עובדת נהדר. הקומפוזיציה טובה. הלבן של הכלה עוזר מאוד, אחרת היא בטח הייתה נבלעת בצבעוניות העכורה של האיור.
    אולי היה כדאי להשאיר שוליים גם למעלה ולמטה ולא רק בצדדים. קטנוני, אבל אין לי ממש מה להגיד מעבר לזה.

    אנוש – אני אוהב את זה. הנה כמה הערות: היית יכול להשקיע יותר בגימור, במיוחד כשמדובר בעיקר בצלליות בלי יותר מדי פרטים. יש מקומות מחופפים. יש גם בעיה בקומפוזיציה – אין איזון. הירח/בומרנג (רעיון יפה, דרך אגב) מצד ימין גורם לצד שמאל להראות ריק במיוחד. היית יכול לפתור את זה בקלות עם עוד כמה תווי נגינה שחורים שעפים לכיוון הזה, או ע"י סידור אחר של החיות. נראה לי גם שהיית יכול להוסיף חתימה מצד שמאל למטה בשביל שהאיור יהיה מאוזן לחלוטין בלי שום חורים שמציקים בעין (וחתימה זה חשוב באופן כללי). כאן נגמרות ההערות.
    זאת צבעוניות שבטח לא הייתי חושב עליה, אבל היא פשוט עובדת. דאגת שכל צבע יופיע ביותר מדמות אחת; הצבעים מפוזרים על כל הדמויות בצורה הגיוניות וזה נראה טוב. הקנגורו והקואלה נראים טוב במיוחד.

  2. אנוש הגיב:

    אביב, קיבלתי את הערותיך, תודה רבה. לפני שאעלה את התמונה לבלוג שלי אני אעשה תיקונים.
    ג'ק – מאוד אהבתי את האיור. קצת חבל על הצבעוניות העכורה, אבל אפשר לתקן.

    חבל שאין עוד עבודות. קיוויתי לחגיגה רצינית פה. במיוחד שלאחרונה נוספו הרבה חברים חדשים לאתר.

  3. ננסק הגיב:

    אני רוצה טישירט עם הציור של אנוש.

  4. Bell הגיב:

    אה, לא כדאי לתת איזו אזהרה לפני שמקפיאים? משהו מהסוג של "חבר'ה, בלי תגובות האתגר לא עובד ויש פחות משתתפים, אז קחו בחשבון שעוד ארבעה אתגרים הוא יצא לחופש"? כלומר, הייתי רוצה צ'אנס לתקן. אני גם זוממת די הרבה זמן לנסות להעלות משהו משלי, אבל דווקא "חגיגה אוסטרלית" העלה חרס במוחי. לא מצאתי שום רעיון שנון ומוצלח שיצית השראה כדי לתרום משהו.

    ואם את מקפיאה את האתגר – אני עדיין נגד, אגב – זה אומר לפחות שנקבל יותר פוסטים בנושאים אחרים?

  5. אלעד הגיב:

    כל כך הרבה זמן אני אומר לעצמי: "אלעד, אתה צריך למצוא זמן בין איור לאיור ולשבת לאייר לאתגר הזה של אביב!" ואני פשוט לא מגיע… דווקא היה לי רעיון מגניב לאללה.
    נו טוב. זו תקופה שבה כולם לוקחים חופש… גם חברת ההפקות שלנו לקחה כזאת… אולי אחרי הפסקה כזאת באמת יווצר צימאון לעוד.

    אני חושב שהזמן שבו אפשר לצפות לשותפות פעילה יותר הוא אחרי תקופת החגים… אנשים נכנסים לשגרה וכו'. עכשיו לפני החגים הכל קצת מטורף ואף אחד לא מספיק כלום.

    אני מתכוון להגיע למספר שעות ציור כזה שאיור לאתגר יהיה כמעט אגבי… נראה אם אני אצליח.

    תודה אביב על ההשקעה הרבה בכל שבוע! נחכה בסובלנות לשובו של האתגר.

  6. רחל הגיב:

    חופש נעים
    בזמן האחרון כמות המשתתפים באתגרים רק עולה, לי אישית לא מפריע היעדר הבקורת
    נראה לי שהנושא השבוע (עם כל הכבוד לאחותך) לא מלהיב יותר מדי את הדמיון וגם מצריך יותר מדי עבודת מחקר וכד'
    אלו בכל אופן הסיבות שמנעו ממני להשתתף

  7. לילה טוב וחלומות נעימים.
    אה כן,

    שנה טובה.

    🙂

  8. אביב אור הגיב:

    ג'ק – העבודה על הקנגורו והכלה עובדים יפה עם הרקע, והיו יכולים להתאים אפילו יותר אם קווי המתאר היו קצת יותר מעודנים. שניהם נוטים מאוד לצד השמאלי של הציור, מה שמוציא קצת את האיזון מהקומפוזיציה.

    אנוש – זה שונה ממה שרואים ממך בדרך כלל וממש מוצלח. בצבעים החזקים יש משהו אבוריג'יני פשוט כזה, והחיות עצמן מעוצבות היטב וברורות על אף המיעוט בפרטים. אני מצטרפת להערה של אביב על האיזון (לכל הפחות היית יכול למתוח את הקנבס כדי שיהיה קצת יותר חלל מצידו הימני של הפלטיפוס). בנוסף, תחשוב כמה היה יכול להוסיף רקע, אפילו הכי גרפי ופשוט, בהתאם לסגנון הדמויות.

    בל – הקפאתי את האתגר גם בגלל שאני מרגישה פחות התלהבות מצד הקהל, וגם בגלל שאני רוצה קצת חופש. בכל מקרה מוקדם מדי להספיד אותו; לפי התגובות כאן נראה שעוד יש לו עתיד, והוא יחזור. בינתיים יהיה יותר תוכן בבלוג, שקצת דעך לטובת האתגר.

    רחל – אני לא מאשימה אף אחד על חוסר השתתפות, הרי גם אני לא מציירת לכל נושא ונושא. אבל העדר התגובות דוקא כן מפריע לי, ואני מקווה שההפסקה תגרום למשתתפים ולמגיבים להתגעגע קצת ולחזור.

  9. Bell הגיב:

    כשישוב האתגר, אם כך, אני מבטיחה להגיב. אני לא בטוחה שיש לי הכלים לעשות את זה כמו שצריך, אבל מאחר שביקורת לוקחת פחות זמן מציור של ממש, לזה, לכל הפחות, אוכל להתחייב. אני מודה שיש משהו מבאס נורא כשמשקיעים בציור ולא מקבלים עליו תגובות בכלל.

    מצד שני, הסיבה "אני צריכה קצת חופש" קבילה בעיני לגמרי, ודאי וודאי אם זה אומר שנקבל עוד רשומות.

  10. Bell הגיב:

    אה, פארשית שכמוני. מבטיחה תגובות ולא מגיבה.

    אז ג'ק – כבר אמרו את מה שיש לומר על העבודה שלך – קומפוזיציה, שוליים; גווני הגלויה הדהויה מוצאים חן בעיני, והתמונה עצמה מסקרנת אותי לגבי הסיפור מאחוריה. הכלה בולטת בלבן ו"מקפיצה" את כל הציור, והדבר היחיד שאולי הייתי בודקת הוא האנטומיה שלה – גם כקריקטורה משהו מפריע לי בפרופורציית הזרועות שלה לעומת הגוף. לבד מזאת, הרושם הכללי של הציור מוצלח בעיני.

    אנוש – זה נפלא בעיני! הסִגנוּן הזה עובד נהדר, ומכתיב שפה איורית משל עצמו. גם הגוונים עובדים – אני מסכימה עם כל מה שאביב אמרה, למעט דבר אחד – אני חושבת שזה עובד מצויין בלי רקע. הירח-בומרנג נהדר, וכן, התחושה קצת לחוצה שם מימין לפלטיפוס והייתי מוסיפה שם כמה פיקסלים של מרחב. חוץ מזה, זה כל כך "חגיגה" ו"אוסטרלי" שלא נותר אלא לקנא.

  11. אני אישית אוהב לקחת את הנושא השבועי ולשחק איתו במהלך השבוע, מה שמצער אותי, שאני אף פעם לא מספיק להגיע לרמה שאני מוכן לעלות את האיור שלי לאתר, חבל שיוצא לפגרה. אבל בטוח שיחזור עם כוחות מחודשים.

    הנה מה שהתחלתי:
    http://dailybooth.com/itsikalfon/1070414

  12. אנוש הגיב:

    גרסא קצת יותר מעודכנת לאיור: http://enoshbt.blogspot.com
    תודה רבה על הביקורות. חשבתי הרבה על רקע לתמונה, אבל לא הצלחתי לחשוב על שום דבר שיתאים ולא יגנוב את הפוקוס. כרגע זה פשוט טקסטורה של נייר ישן מאוסף הטקסטורות שלי.

  13. shoze הגיב:

    אח, אני זוכרת שפעם הייתי משתתפת באתגרים באופן אדוק ותמיד טורחת ומוסיפה ביקורת ארוכה ופרטנית לכל משתתף ומשתתף…..
    איזו צעירה היית. היום אני מרגישה כ"כ עייפה ושחוקה שאפילו מדקרות האשמה על חוסר ההשתתפות שלי לא כ"כ משפיעות עלי. אולי זה באמת זמן טוב להפוגה קלה שתגרום לנו להעריך מחדש את האתגרים.
    בכל מקרה 51 סיבובים זו כמות מכובדה ביותר, כל הכבוד לך, אביב!

    לביקורות:

    ג'ק – סצינה חביבה מאוד ומקורית. אני אוהבת את העיצוב של הכלה ואיצקוביץ צודק שהלבן שלה עובד טוב על הרקע הכהה (קצת מדי באיזורים המוצללים) ואני מצטרפת להערה של אביב אור על קוי המתאר המעט גסים והנטייה שמאלה.
    כמו כן אולי שווה היה לחקור קצת יותר קנגורואים. אני די בטוחה שחסר לו מפרק ברגל מה שגורם לרגליים שלו להראות אנושיות – כאילו הוא אדם בחליפת קנגורו – וזה עושה גם בעיות עם מרכז הכובד, הוא מרגיש כאילו הוא עומד ליפול קדימה.

    אנוש – עבודה מצויינת. אני מאוד אוהבת את הקנגורו, האמו ויונק הדבש. הצבעוניות טובה וכיפית והנושא עובר טוב. הרעיון של הבומרנג ירח באמת נחמד למרות שלא קלטתי את זה עד שקראתי את התגובה של איצקוביץ… (אני עייפה). כיף לראות אותך מגלה עוד סגנונות ויכולות. אתה בהחלט משתפר.
    הבעיה העיקרית עם הרקע היא שהוא לא מדבר באותה שפה ככמו האיורים. יש לך פה איורים וקטוריים נקיים וגרפיים והגיוני שהרקע יהיה מאותו עולם. טקסטורת הקלף די מתנגשת עם כל מה שקורה שם ולא תורמת במיוחד.

    שנה טובה כולם ומקווה שנתראה שוב לאחר החופשה של האתגר בכוחות מחודשים.

  14. ניר הגיב:

    תודה רבה על האתגרים שהיו עד היום והיוו מקור השראה. מחכה להמשך 🙂

  15. יואב הגיב:

    תדעי לך אביב, שהבלוג הזה הוא האתר שאני נכנס אליו הכי הרבה – הוא הראשון אצלי ברשימת האתרים הפופולריים בכרטיסייה החדשה של כרום.
    וזה בעיקר בגלל האתגרים השבועיים הנהדרים שרצים פה. הם באמת עושים לי כיף כל פעם מחדש.
    הרבה סליחות שאני לא משתתף הרבה – זה בעיקר בגלל שאין לי את היכולות האיוריות לממש את הרעיונות שלי לרוב האתגרים. מבטיח שכשהאתגר יחזור לאוויר, אני אבלע הרבה רוק, ואנסה לאייר דברים שמפחידים אותי..
    ועוד הרבה סליחות שאני לא מגיב הרבה – זה בעיקר בגלל שאני מרגיש שקטונתי מלהגיב. בתור מי שלא משתתף, אני מרגיש שאין לי כל כך זכות להגיב. למרות שיש לי די הרבה תגובות בדרך כלל שאני שומר לעצמי, מבטיח לשתף חלק מהן בעתיד.

    בגדול – האתגר הזה עושה לי ממש טוב על הלב, ולדעתי אפשר ללמוד ממנו לא פחות ממה שאפשר ללמוד מהמדריכים הנהדרים שלך. מאוד אשמח כשהוא יחזור.

    ולאתגר הזה –

    ג'ק – אין הרבה מה להוסיף על מה שנאמר על האיור. אני אוהב את העובדה ששמת אותו כתמונה באלבום, יש משהו מאוד טוב לדעתי בלהגדיר את המדיום של האיור שלך.

    אנוש – מצטרף לכולם, אחלה אחלה של סגנון. אבל כמו שנאמר, גם אותי הרקע מטריד. הייתי מנסה מצד אחד לעשות רקע מאוד פשוט ומינימליסטי, כמו שאביב הציעה (אולי רקע של אאוטבק אוסטרלי עם האולורו מאחורה?). מצד שני, הייתי אולי מנסה לעשות משהו הפוך – חסר רקע לחלוטין, חסר קרקע, חזית או נוף. חבורת יצורונים חביבים מפוזרים להם בקומפוזיציה חביבה על הדף, בלי קשר לכח המשיכה. כמו אוסף מדבקות.
    בדיוק מה שאהבתי אצל ג'ק, לדעתי חסר פה – בחירה של המדיום הנכון לאיור. זו תמונה "מצולמת"? עטיפה של ספר? סט מדבקות? הדפס על חולצה? תצוגה של הדמויות הראשיות של משחק מחשב? ציור על קופסת אוכל מפלסטיק? גמד?

  16. אסף הגיב:

    אני חזרתי לגלוש פה אחרי הפוגה ארוכה, ואני מרגיש שממש פספסתי את האתגר השבועי הזה – אני עכשיו באוסטרליה, ולא חסר לי חומר לעבוד איתו -יש לי אפילו לוח וואקום חדש שחיפשתי פרוייקט לחנוך אותו.
    נקווה שאגיע בזמן לפעם הבאה. איפה האחות, אגב?

כתיבת תגובה