האיור השבועי #48 – מלך העכברים

צהריים טובים,

הרבה עכברים צבאו על תיבת המייל שלי בדרישה להכתרה. למזלם אני לא דוגלת במונרכיזם, אלא ב…פלורלכיזם?…וכולם קיבלו את מבוקשם. הנה כל מלכי העכברים לפניכם:

יובל
מלך העכברים - יובל

פטרי
מלך העכברים - פטרי

פיני יוסוב
מלך העכברים - פיני

ErAn
מלך העכברים - ErAn

יניב
מלך העכברים - יניב

אוריאל ברקוביץ
מלך העכברים - אוריאל

דניאל ליכטר
מלך העכברים - דניאל

אנוש
מלך העכברים - אנוש

FrankC
מלך העכברים - FrankC

מנחם אייטגב
מלך העכברים - מנחם

shoze
מלך העכברים - shoze

עובדיה
מלך העכברים - עובדיה

אביב אור
מלך העכברים - אביב אור

BUNDI
מלך העכברים - BUNDI

Tom
מלך העכברים - Tom

הנושא לשבוע הבא: #49 – "כולם אוהבים זומבים"

דדליין: שני, 31 באוגוסט בשעה 15:00.

ציורים שיישלחו מאוחר יותר לא יעלו לאתגר.

איור טוב מורכב מרעיון מוצלח וביצוע איכותי; הקדישו זמן, מאמצים ויצירתיות לשני הפנים האלה, ונצלו את האתגר השבועי כדי לאתגר את עצמכם לנסות משהו חדש ולהביא את היכולות שלכם למיצוי!

ציורים אפשר לשלוח ל-avivor בג’ימייל.קום. הקובץ צריך להיות JPG, ומקסימום 1000 פיקסל לגובה או לרוחב (עדיף פחות. השתמשו בכל ה-1000 רק אם הציור באמת דורש את זה). אנא ציינו את השם בו אתם רוצים להופיע בבלוג. אחרת אשתמש בשם מתוך כתובת המייל.

8 תגובות לפוסט "האיור השבועי #48 – מלך העכברים"

  1. lordart הגיב:

    וואו, הרבה עבודות השבוע! הרבה עבודות טובות.
    הכי הצחיק אותי האלביס (מאוסביס? עכבארלביס? אלביס מאוסלי?) של דניאל. טוב לראות אותך אונליין דניאל!
    כמו כן אהבתי את הרעיון של פרנקסי. מעניין שבשני העבודות שהכי הרשימו אותי – של שוז ושל פטרי – המלך נראה מדוכדך. אני אוהב את הדרמטיות של פטרי, אבל הכתר ביצה ומשהו בעין הזקנה של העכבר של שוז מאוד מקסים. אני גם נהניתי מהעכבר של אביב,שנראה כמו צפרדע שהתחפשה לעכבר. כל מה שצריך זה שפם וכובע מיקימאוס, מבחינה לוגיסטית.
    אני גם רוצה לציין שנשכתי את הדדליין קשות הפעם, ושיש לי עוד איזה שעתיים של עבודה.. שאני מתכוון לעשות, מתוך עקשנות.

    בהצלחה לכולם באתגר הבא! נקודות בונוס למי שמצייר את ג'ון קולטון כזומבי

  2. תמר הגיב:

    אוסף נהדר של עכברים ומלכים 🙂

    הפייבוריט שלי הוא דווקא המלך של אוריאל – משעשע ואלגנטי.

    אמנם המלך של פטרי מלנכולי ומרשים מאוד, עם הטקסטורה, הצבעוניות והתאורה הנפלאים בחצי העליון של התמונה. אבל יד שמאל שלו קצרה מדי וגם מוארת מדי לדעתי, וזה מפריע בעין.

    ואי אפשר שלא להתאהב בעכבר הבריטי של אביב אור… בעיני, מה שהופך אותך ממאיירת טובה לנהדרת זה חוש ההומור שלך.

  3. אופיר הגיב:

    וואו, הרבה ציורים!

    יובל – הרעיון מוצלח מאוד, והקוים טובים, אבל הצביעה שלך לא ברורה. למה חלק צבוע נקי וחלק מקושקש? וזה קצת קטנוני, אבל הוא מדבר אל האישה כשהיא כבר בפנים?

    פטרי – מעולה 🙂

    ErAn – חמוד מאוד! גם אני הלכתי על רעיון דומה, רק שבסוף ויתרתי על הציור.

    יניב – הצביעה נראית לי מקושקשת מידי. יד ימין קטנה מידי, ושמאל גדולה מידי – זה צריך להיות משהו באמצע. והייתי מוותרת על הכיתוב.

    אוריאל – מקסים! נראה לי שהוא האהוב עלי. מזכיר קצת את האבא של רמי מרטטוי.

    FrankC – מעולה! קרעת אותי מצחוק.

    עובדיה – הצביעה מעולה. אהבתי את הזרימה של הביוב. אבל העכבר קטן מידי, והוא הולך לאיבוד בתוך העומס של הציור. הייתי מקרבת אותו יותר למצלמה, אולי הייתי שמה אותו בתחתית הסולם, שהאור יבליט אותו.

    אביב אור – הוא כל כך מקסים!

    BUNDI – חמוד. הייתי עושה רקע קונקרטי יותר. לא הבנתי למה יש לו עיגולים של דם על הידיים.

    Tom – אהבתי את השילוב של הצביעה עם הליינארט, אבל נראה לי שבציור של סצינה אתה חייב רקע אמיתי. לא יודעת למה אבל הטבעת על הרגל שלו ממש תפסה את העין שלי

  4. ניר הגיב:

    כמה אנשים מוכשרים יש כאן. מדהים. איזה עבודות יפות, אהבתי מאוד את הטייק של כל אחד על הנושא. מגניב לאללה.

  5. אביב אור הגיב:

    תודה על התגובות =)

    יובל – הרעיון של לעשות את "מלך העכברים" כמסקוט שמפרסם מותג מסוים מוצלח, במיוחד עם הגישה המצוברחת של הבחור שנמצא בתוכו. לעומת זאת, אני לא בטוחה שדוקא "עכבר קינג" זו בחירה נכונה באיור הזה, כי הביקורת שמשתמעת מהשם ומהטקסט על בורגר קינג לא ממש קשורה לקונספט "מלך העכברים" וגם מאפילה עליו (כשמכניסים לאיור משהו כל כך מוכר אני חושבת שהוא אוטומטית מקבל יותר תשומת לב מאשר כל אלמנט אחר, והאיור הופך להיות מבוסס עליו). אני גם לא בטוחה שצריך את כל הרחוב עם הג'וגר – הוא לא קשור לסיפור ומושך את עין הצופה החוצה והרחק מההתרחשות העיקרית. ההבדל בין הסגנון והאיכות של ציור העכבר לעומת ציור הרקע די מפריע ליהנות מהאיור כשלם, וחבל – שלחת את הציור מאוד מוקדם ואם היה לך עוד זמן היית יכול לעבד את כל הציור באותה רמה.

    פטרי – יש בציור הזה תחושה נהדרת של מלנכוליה שקטה של אחר-צהריים. התאורה מצוינת, ואני אוהבת את התנועה העדינה של הוילון, שמכניסה את הדמות לסביבה אמיתית. השילוב של החתימה בציור מאוד מוצלח בעיניי =)

    פיני – ההבעה והתנוחה נחמדות, ומשדרות התנשאות ונהנתנות מלכותית. עיצוב הדמות באזור הפנים הוא איפהשהוא באזור מיקי מאוס, ואני תוהה אם לשם כיוונת (ואז אולי כדאי שהדמיון יהיה אפילו גדול יותר), או שזה במקרה (ואז כדאי להתרחק מזה, כי מיקי הוא דמות כל כך מוכרת שגם דמיון קל אליו ישר יוצר את ההקשר). מכיוון שהלכת על עיצוב של מלך דרך לבוש, אפשר היה לקחת את זה רחוק יותר; אני חושבת שרוב המלכים האירופאיים התהדרו בכמויות אדירות של בד, תכשיטים ואביזרים.

    ErAn – עיצובים מוצלחים, במיוחד של העכבר. סגנון הצביעה הוא קצת "באמצע": מצד אחד הוא לא קרטוני לגמרי ויש התייחסות לאור וצל, אבל מצד שני זו התייחסות די בסיסית, בלי לקחת בחשבון את הצל שעושים גופים מסוימים על אחרים או החזרי אור מהסביבה למשל. לדוגמה, אם האור מגיע מלמעלה, אין סיבה אמיתית שרגלי החתול שקרובות אלינו בהירות ואלה שרחוקות מאתנו כהות, במיוחד הקדמית שזרוקה קדימה ולמעלה ואמורה לתפוס על חלקה העליון לא פחות אור מאשר הרגל השניה.

    יניב – האנטומיה של מלך העכברים שלך מוזרה למדי, החל מהרגליים, דרך הבטן והחזה, וכלה במיוחד בידיים – כל אחת בגודל שונה והשמאלית גם הפוכה. נראה שמלבד הצביעה אין קשר בין החלקים של הדמות, מה שהופך אותה למשונה ולא אמינה. גם כשמציירים יצור דמיוני כדאי להשתמש ברפרנס של משהו דומה מהעולם האמיתי (במקרה הזה כמובן עכבר), וכשנותנים לו חלקים אנושיים זה אפילו יותר קל, כי אין בעיה לעמוד רגע מול מראה בתנוחה הרצויה ולראות איך מונחות הידיים. לפי הטקסט וההבעה הכועסת אני יכולה לנחש שהוא הפך להיות המלך החדש ע"י הפטרות מהמלך הקודם, אבל לא ממש ברור למה הוא מצביע וכועס עלינו; קצת יותר התייחסות לסיפור או לסביבה היתה יכולה לעזור כאן. יפה שהכנסת לצבע שלו כל מיני גוונים שונים ולא השתמשת בצבע אחיד ושטוח, אבל גם כאן – אם מכניסים כתומים עזים כאלה כדאי לתת רמז למשהו בסביבה שמפיק את התאורה הזו.

    אוריאל – עיצוב מקסים, אחלה תנוחה והבעה, והקו ה"נשבר" לאורך כל הציור הוא מאוד עכברי ונותן המון אופי לדמות. אזור הפנים קצת כהה, ועם כל הטקסטורה שם ההבעה קצת נעלמת (לפחות במסכים מסוימים), אבל זו בהחלט דמות נהדרת.

    דניאל – אחלה כיוון עם ה"מלך", וההבעה של העכבר מוצלחת מאוד. אפשר היה לקחת אותה אולי לכיוון אפילו מוקצן יותר בעיקר באזור הגבות והעיניים, אבל היא עובדת היטב גם עכשיו. יש הצללה מעניינת על הפנים, וחבל שהיא נעלמת על הבגד הלבן – היית יכול להשתמש בכחולים/אפורים האלה וממש לתת נפח לגוף בהתאם למקור האור שהפנים מגדירים. הטסקט בעיניי די בעייתי, כי הוא מושך המון תשומת לב בגלל כל הזוהר מסביב, אבל מצד שני לא ממש קריא (שוב, בגלל כל הזוהר מסביב).

    אנוש – טייק מעניין ושונה על הנושא. הרעיון מגניב, אבל האיור קצת אנמי, גם בטכניקה וגם בסיפור. אפשר היה להעשיר אותו קצת עם מיקום בסביבה מסוימת, אולי לתת למלך לעשות משהו במקום סתם לשבת, או לפחות ליצור קשר עין עם אחד העכברים למשל. מבחינת טכניקה – אפילו שמדובר בציור עפרון אפשר לתת קצת יותר קונטרסט בקו ובצללים, גם בעבודה עצמה וגם אח"כ בקצת tweaking בפוטושופ.

    FrankC – כיוון מוצלח לנושא. העבודה על האיור כולו נראית אחלה, ובמיוחד הרקע מוצלח בעיניי, עם התאורה והאפלוליות של אולמות אגרוף (אולי עוד כמה דמויות בקהל שהולכות ונעלמות לחשכה היו יכולות לעזור לתחושת ההמון). ההעמדה של שני העכברים קצת בעייתית לדעתי. הם מאוד צמודים אחד לשני, והעכבר האמיתי ממש כמעט מקיף את עכבר המחשב בגוף שלו, וזה מוריד קצת מתחושת היריבות והמרחב של הזירה. העכבר האמיתי נראה ממש ענק – אני לא יודעת אם הוא אמור להיות או שזו בעיה בפרספקטיבה.

    מנחם – הציור של העכבר מוצלח; השתמשת ברפרנס? הבחור שיושב עליו נראה לא רע, למרות שיש לו רגל אחת ארוכה מהשניה (אולי זה נובע מחוסר תכנון של התנוחה שלו מראש). הקומפוזיציה עם הקווים שמתכנסים למרכז נותנת תחושה יפה של תנועה קדימה, ואם הזנב של העכבר היה ממשיך עם הכיוון הזה במקום להתרומם למעלה ככה זה היה מוסיף. אני מנחשת שהסביבה בה הם נמצאים היא מנהרת ביוב או צינור מים כלשהו, אבל הירוק שבתוכו הם רצים לא ממש נראה כמו מים; כדאי להסתכל בתמונות כדי להבין איך מים נראים באופן כללי, וספציפית איך הם נראים כשאובייקט נע בתוכם.

    שוז – חמוד לאללה =) העיצוב שמורכב מכל מיני חפצים יומיומיים מצוין, וההבעה והתנוחה המשועממות נהדרות. אהבתי גם את כס המלכות…מעניין כל כמה זמן הם צריכים אחד חדש. הכתם הלבן ששולט בחצי מהציור קצת אגרסיבי בעיניי, אולי ריכוך עם צבע אחר היו עוזרים לו להשתלב בציור.

    עובדיה – אחלה סביבה, במיוחד כל האזור בצד שמאל: יש שם טיפול סגנוני מגניב ותאורה מוצלחת, ואני יכולה לראות אותו כלוקיישן במשחק הרפתקאות קלאסי. האתגר היה "מלך העכברים", אבל לוקח די הרבה זמן לזהות את העכבר בציור, ובגודל הזה גם קשה להבין למה הוא מלך (אני חושבת שזה כתר שהוא מחזיק שם). לפי הבחירות של הפוקוס אני יכולה לנסות למצוא סיפור מאחורי האיור, על קהילת עכברים שהמלך שלה צריך להוכיח את עצמו ע"י התמודדות פנים מול פנים עם העיגול הזוהר שבשמיים, והם כבר שנים מחליפים מלכים בלי הפסקה…אבל זה לעשות קפיצה די גדולה ממה שממש רואים באיור.

    BUNDI – אני חייבת לומר שאני לא ממש מבינה את הרעיון מאחורי האיור. העיצוב של העכבר די מגניב, יש בו משהו סגנוני שבטי כזה, כאילו הוא לקוח מציורי קיר עתיקים, אבל העכבר והכתר לא ממש מדברים באותה שפה של שאר האיור (בעצם גם הראש מנותק מהגוף) וברקע נראה שאמור להיות משהו אבל הוא כהה ומקושקש מכדי להבין.

    טום – טכניקה מאוד מעניינת. העבודה על הדמויות ככתם וכמה קווים מוצלח בעיניי, וגם כס המלכות המסוגנן נראה אחלה, אבל הרקע הורוד מבלגן את הכל וקצת מקשה על העיניים להמשיך להסתכל. הרעיון מובן, אם כי לא לגמרי ברור לי אם אלה חתולים או עכברים (או גם וגם) שמגישים לו אוכל, ואני חושבת שהבחירה לתת רק לדמות אחת להסתכל עלינו מעבירה את הפוקוס אליה וללא סיבה, כי לא נראה שיש לה תפקיד משמעותי באיור.

  6. FrankC הגיב:

    פייי….איזו כמות נכבדת של עבודות.

    יובל- רעיון מעניין, והפוזה וההבעה של הבחור המצוברח נראית די מוצלחת. הרקע באמת מעט בעייתי בגימור שלו לעומת העכבר.
    הפריע לי בעיקר בעין ה"STROKE" הלבן הזה מסביב לחלק מהדמויות, בנוסף זה גם מעט משטיח אותן וגורם להן להיראות טיפה מודבקות. יש גם חלק מהקווים של בניין הסניף שנראים שנעשו ביד חופשית, אולי היה עדיף להשתמש בפן טול של פוטושופ כדי
    שהקווים יהיו יותר ישרים. חוץ מזה נחמד מאוד.

    פטרי- מאוד אהבתי את האווירה של זה. הטקסטורות, הצבעים, תאורה- על הכיפאק.

    פיני- הסגנון טוב, והביגוד נראה גם הוא טוב. הרגל האחורית נראית עומדת קצת ישרה מדי, מרגיש לי אולי לא כל כך "טבעי" אבל
    מי יודע אולי זה אפשרי. היה נחמד אם הציור הזה היה מקבל קצת צבע. (:

    ErAn- סגנון חמוד מאוד. אהבתי את ההבעות אצל שתי הדמויות. יש משהו מיוחד בסגנון צביעה הזה שמצא חן בעיניי.

    יניב- זה נראה נחמד. אבל גם לי לא כל כך ברור מה הולך בציור הזה מבחינת איברי הגוף. גם יש משהו שלא ברור לי
    בחלק הימני (צד שמאל שלנו) שקצת מעל לחזה שלו…

    אוריאל- העכבר הזה מאוד מסוגנן עם הרבה אופי. אהבתי את תנועת הראש שפונה כלפי מעלה. אגב מה זה הדבר הבולט
    בקצה, שן?

    דניאל- בהחלט רעיון שונה ומעניין. היה יכול להיות תוספת נחמדה להוסיף איזו בלורית, לא? אם כבר סוג של אלוויס למה לא ללכת
    עד הסוף, הא? [;
    סתם. בכל מקרה ציור טוב.

    אנוש- אחלה ציור. אני אוהב את זה שיש הרבה עכברים במגוון תנוחות זה תורם הרבה עניין לסצינה. והאריות האלו בידיות הכיסא נראים מגניב. היה נחמד לראות אולי עוד קצת הצללות או פה ושם לתת לו קצת צבע.

    מנחם- זה נראה כיף לרכב על עכבר עוד לא ניסיתי את זה, אני אנסה בהזדמנות. בכל אופן אצל האיש באמת יש קצת טעויות פרופורציות כמו שנאמר , אבל סה"כ נראה די טוב. הקירות בצדדים עשויים טוב מאוד.

    שוז- נראה אחלה. אהבתי את הראש שלו שעשוי ממש טוב. והכיסא הזה באמת מוצלח, מתי שמתחשק לו יש לו משהו לנשנש.

    עובדיה- הרנדרינג נראה מעולה, מצאה חן בעיניי בייחוד התאורה על הסולם ומסביב לו.

    אביב אור- אויש העכברים האלו כאלו חמודים, וכל הסיטואציות השונות מצחיקות וחמודות. אהבתי את הרנדרינג אצל העכבר
    השמנצ'יק.

    BUNDI- גם אני לא ממש בטוח שהבנתי את הרעיון של זה. יש קצת טעויות אנטומיה בכפות הרגליים, אלא אם כן הבחורצ'יק אלוף
    בכיפוף אצבעות כף הרגל. בכל אופן חוץ מזה ציור נחמד. (:

    טום- בהחלט טכניקה ייחודית, אהבתי את הכסא שלו שמתשתלב טוב עם העכבר. אני די מסכים עם מה שנאמר על הרקע.

    ותודה על התגובות 🙂
    אביב- אני מסכים לגבי ההעמדה. לגבי העכבר הענק- אפשר לראות את זה מצד אחד באמת כבעיית פרספקטיבה, מצד שני
    אני לא יודע מה ניסיתי את האמת לעשות . הייתה לי אולי איזו כוונה להגזים עם הגודל של העכבר האמיתי כדי להציג את עכבר המחשב כעלוב יותר וכחסר יכולת להתמודד כנגד העכבר האמיתי. S:

  7. lordart הגיב:

    כל הכבוד לאנשים שרושמים תגובה לכל ציור וציור… כל פעם שאני מנסה להגיד משהו משמעותי המילים מתבלבלות ומסתבכות לי.

    בכל מקרה, אם מישהו מעוניין, סופסוף ישבתי לסיים את הציור ששלחתי לדדליין, ואפשר לראות אותו ב :

    http://thedamp.wordpress.com/2009/08/26/207/

    מסתבר שהיה לי בערך שלוש שעות של תיקונים! צבעתי מחדש את העכברושים לגמרי, והוספתי את הטפט רקע (דמעה בודדת למאמץ של עפרון הצבע שלי, בבקשה).
    אור, פרנקסי, בקשר לרקע המוזר – ציירתי אותו בכוונת תחילה להוסיף את הטפט שמופיע בעבודה הסופית. לדעתי זה נראה טוב יותר עם הטפט, אבל בכל מקרה זאת הייתה התוכנית והכוונה. אור – אכן הרגשתי מוזר עם העיצוב של העכברושים (רק אחרי שסיימתי ראיתי שהאתגר הוא עכברים), ושאולי זה לא ברור. אני מנחם את עצמי בעובדה שלפני שבוע לא ידעתי לצייר עכברים בכלל! זה נחמד איך שהאיור-השבועי מכריח אותך ללמוד דברים חדשים, שאולי אפילו נראים קלים. כמו כן תודה על ההערה בקשר לדמות היחידה עם עיניים פקוחות – אני רואה למה את מתכוונת, וזה חומר למחשבה (ותרגול).

כתיבת תגובה