האיור השבועי #37 – מותו של סוכן

אם אינני טועה הצטרפו אלינו שני משתתפים חדשים בסיבוב הזה – או משתתפות יותר נכון. ברוכות הבאות! אני מקווה שהאתגר והפידבקים כאן יעזרו ויעודדו להמשיך לצייר – זו המטרה של כל העניין =)

גם אני התחלתי איזה סוכן גוסס אחד אבל לצערי גל של לחץ בעבודה מנע ממני להספיק לדדליין. אם הוא עדיין יהיה שווה במבט שני אולי אמשיך אותו ואראה בהמשך, ובינתיים הנה הסוכנים שלכם:

may-chu
מותו של סוכן - may-chu

טינה
מותו של סוכן - טינה

shoze
מותו של סוכן - shoze

בראל
מותו של סוכן - בראל

הנושא לשבוע הבא: #38 – "מפלצות ושעונים"

דדליין: שני, 8 ביוני

איור טוב מורכב מרעיון מוצלח וביצוע איכותי; הקדישו זמן, מאמצים ויצירתיות לשני הפנים האלה, ונצלו את האתגר השבועי כדי לאתגר את עצמכם לנסות משהו חדש ולהביא את היכולות שלכם למיצוי!

ציורים אפשר לשלוח ל-avivor בג’ימייל.קום, ובבקשה תציינו גם את השם בו הייתם רוצים להופיע בבלוג (כינוי, שם מלא, שם פרטי, מה שמתאים לכם), ואפשר לצרף גם קישור לאתר עם עבודות שלכם או לבקש לקשר לכתובת אימייל. אם אין בקשות מיוחדות אני כותבת את השם שאני רואה במייל בלי תוספות.

9 תגובות לפוסט "האיור השבועי #37 – מותו של סוכן"

  1. טינה הגיב:

    יש!! סוף סוף הציור שלי מופיע!
    אני מאוד מחכה לתגובות וביקורות! 🙂
    הנה כמה שאני כבר לבד יודעת על הציור שלי ואין צורך להזכיר:
    1. הוא הכי פחות יפה פה מבין כל הציורים
    2. הוא בעפרון ולא במחשב
    3. אין מעורבות של פוטושופ וחבל
    4. הוא לא צבעוני וחבל

    הבעיה היא שאני מציירת כל החיים רק בעפרון. אני לא אוהבת להשתמש בצבעים על דף. הייתי שמחה להוסיף צבע לציור דרך פוטושופ אולי וקראתי את כל המדריכים שלך וגיליתי הרבה דברים חדשים ומעניינים. רק שאין לי לוח גרפי וכל ההסברים יותר מתמקדים על הלוח הגרפי. אני לא מתמצאת בפוטושופ בכלל ואני מאוד רוצה להתחיל ללמוד!

  2. may-chu – השימוש בטקסטורות והטפסים האמיתיים נראה כיוון מעניין אבל זה לא עשוי כ"כ מדוייק. הצבעוניות די משעממת. הם מתאימים לנושא אבל זה לא אומר שאי אפשר לעשות איתם משהו יותר מעניין ולהוסיף קצת גוונים אחרים פה ושם.
    מפריע לי בעין שהטפסים נוגעים בפינה של האיור – היה יותר הגיוני לחתוך אותם יותר או להשאיר מקום ריק בינם לבין המסגרת.

    טינה – קצת מוזר שהאקדח מכוון לעין במקום לראש.
    את לא חייבת לצבוע – שחור לבן זה גם טוב. אפשר להשתמש בכמה סוגים שונים של עפרונות (HB, 2B, F, 4B… יש כל מיני) כדי לתת מרקם יותר מפורט ובכך לשדרג את האפרוריות וליצור יותר עניין, יותר ניואנסים.

    shoze – מצחיק. לצערי לקח לי זמן להבין שיש משהו מעבר לקומפוזיציה המוכרת של 007. אני לא גאה בעצמי כרגע.
    זה טוב, בכל מקרה.

    בראל – אני אוהב את הצבעוניות, הזווית והקומפוזיציה – ואת הרעיון הלא כ"כ ברור אבל מעניין.
    ההערה היחידה שלי – זה נראה יותר כמו סקיצה מאשר איור מוגמר. אני בטוח שהיית יכול להשקיע בזה יותר.

    כמה פעמים כבר לא השתתפתי? אולי בפעם הבאה.

  3. טינה הגיב:

    אביב איצקוביץ – תודה על הפידבק. העניין עם האקדח שמכוון לעין – חחח הבעיה היא שאני לא יודעת לצייר אקדח. אף פעם לא ראיתי אחד

  4. אביב אור הגיב:

    מאי-צ'ו – בחרת להציג את הסיפור מנקודת מבט מעניינת: אנחנו מקבלים רק פרטים בודדים ויכולים להמציא מגוון תרחישים שהיו יכולים להביא למה שאנחנו רואים, וזה מגניב ומסקרן. מכיוון שמדובר בסצנה דרמטית, אולי אפילו מפחידה, כדאי לנסות להמנע מקווים ישרים (אנכיים/מקבילים לשולי הדף), ולבחור דוקא בזויות ואלכסונים בשביל לחזק את תחושת המתח. דרך מהירה לעשות זאת היא לקחת את כל הציור ופשוט לסובב אותו; ככה את מטה את ציר האופק וכל הקווים בציור נוטים איתו. לעניינים טכניים יותר – היד שמוטלת על הרצפה היא יד ימין, כך שאיפה שאמורים להיות הראש ושאר הגוף יש קיר, וזה כבר גורם לצופה להרגיש שמשהו לא נכון אפילו אם הוא לא בקיא באנטומיה (אלא אם כן היא באמת מנותקת מהגוף, ואז אולי כדאי להמחיש את זה ע"י מיקום אפילו יותר לא סביר של היד). זה מגניב שהשתמשת בטקסטורות, אבל חשוב לדעת להשתמש בהן בהתאם למשטח עליו הן נמצאות. למשל, מכיוון שהדלת פתוחה ומתרחקת מאתנו בפרספקטיבה, הטקסטורה שעליה צריכה לקטון ככל שהדלת רחוקה יותר. כנ"ל על השרוול: הטקסטורה היא על בד שמכסה אובייקט מעוגל, ועל כן המשבצות צריכות להתעגל בהתאם. אחרונים הם המסמכים על הרצפה: מגניב שהשתמשת במסמכים אמיתיים – זה נותן לכל העניין קונטקסט ממשי, אבל מכיוון שאנחנו לא מסתכלים על הרצפה מלמעלה, הם לא יכולים להיות פרושים בפנינו ככה. הפרספקטיבה של הרצפה חייבת להשפיע עליהם.

    טינה – ברוכה הבאה. אני מקווה שההערות והביקורות שיועלו כאן יעזרו לך, ואת בהחלט מוזמנת להגיב גם על הציורים האחרים – זה רק הוגן. אמרת שמעולם לא ראית אקדח, אבל היום בעידן האינטרנט אפשר למצוא כמעט הכל בחיפוש התמונות של גוגל ולעזר ברפרנס. לגבי המיקום של האקדח (מכוון לעין במקום לצד הראש) – אם היית מתכננת מראש בקווים מהירים איך הכל אמור להראות, היית יודעת לצייר את היד קצת יותר הצידה כדי "לשמור מקום" לאקדח. מלבד החלק הזה שבאמת קופץ לעין, הציור בסך הכל נחמד. הסוכן נראה טוב – עם הפנים המרובעים, הגלח וחוסר ההבעה שהוא סימן ההיכר של סוכנים מוצלחים, ורק אולי הייתי חושבת להזיז את הפה קצת למעלה; יש המון חלל בינו לבין האף.

    שוז – טוויסט מגניב על הפוסטר המוכר =) השימוש בשחור-לבן-אדום עובד טוב והפרטים הקטנים והמינימליסטיים על בונד נראים מצוין. אני לא יודעת אם זה מכוון, אבל יש לו שם איזה חצי חיוך שהופך אותו מבונד קלאסי לסוג של ג'וקר-אנימה כזה, וזה ישר זורק לסיפורי רקע מעניינים ובעיניי זה נורא מגניב 🙂

    בראל – ממש אהבתי את הזווית של הסוכנים החיים – במיוחד כשהעליון שונה קצת מהשניים האחרים – ואת הצל שהם מטילים על הארון. ההקצרה והזוויות שלהם יוצרות תחושה קצת פסיכדלית כזו, אולי בגלל שהן מתחברות לי לשוטים דומים באנימציה יפנית, שם משתגעים עם הקצרות קיצוניות. הרעיון גם מגניב, והייתי רק נותנת יותר מרווח לחליפה בארון, כי הצפיפות שלה שם יוצרת צפיפות בעין בכל הציור. בנוסף, אם הכוונה היא שהחליפה ריקה לגמרי (בהתחלה חשבתי שיש שם מישהו, רק ללא ראש…) אפשר היה לנסות להדגיש את זה עוד יותר, למשל בחלק העליון של החליפה שמרגיש די מלא, או בנעליים (להניח אותן על הצד אולי).

  5. טינה הגיב:

    לפני הכל אני רוצה להגיד תודה רבה רבה על הביקורות. אני באמת מרגישה שעכשיו אני אוכל כל פעם להשתפר ולהשתפר!

    may-chu – הרעיון של הציור יפה ואהבתי את המסמכים האמיתיים. הציור עצמו משאיר המון מקום לדמיון אבל לדעתי הקווים קצת גסים מידי והעובדה שהקו העליון של הדלת ישר ולא מקביל לקו התחתון של הקיר גרמה לאיבוד התלת מימדיות של הציור.

    shoze – הציור ממש יפה! מאוד אהבתי אותו. הרקע גורם לציור להראות כאילו הוא נלקח מסצנה של סרט. הכתם האדום באמצע היצירה השחור לבן תרם מאוד לציור ותופס את העין. כל הכבוד!

    בראל – אהבתי את הזווית העליונה של הציור ואת השימוש בצל. לא ממש הבנתי מה קרה לסוכן המסכן חסר הראש והידיים אבל גם זה משאיר מקום לדמיון. כמו כן שמתי לב ששני הסוכנים התחתוניים נראים בדיוק כמו הסוכן שאני ציירתי =]

  6. רק עכשיו שמתי לב לנושא לשבוע הבא. נראה לי שאני חייב לצייר משהו לכבוד הנושא המצויין הזה.

  7. purplyaler הגיב:

    היי טינה, רציתי להגיב לך במיוחד מאחר וגם אני משתמשת בעיפרון ולא בפוטושופים למניהם.
    לפי דעתי, וכולם מוזמנים לתקן אותי, הציור בעיפרון מול ציור במחשב הוא בדיוק כמו ההבדל שבנהיגה בגיר ידני או אוטומטי.
    לי אישית יש גיר ידני.
    הציור עצמו מראה על פוטנציאל גדול מאוד, ומה שבד"כ עוזר לי זה פשוט ,"להקפיא" תמונה מסויימת בראש ולנסות לצייר אותה.
    (נ.ב גם אני לא יודעת איך לצייר אקדח, ובגלל זה אני כל הזמן מחליפה אותו בחרב :})

  8. may-chu הגיב:

    טטוב, אז עכשיו גם אני אגיב…
    may-chu – יכולת להשקיע קצת יותר זמן ומאמץ בציור. בצדק את לא מרוצה מהתוצאה.
    סתם…. מבטיחה להשקיע יותר בשבוע הבא, ותודה לכולם על התגובות הבונות. פשוט אהבתי את הקונספט שעלה לי בראש וניסיתי להעביר אותו במגבלת זמן שהייתה לי.

    טינה – אני בסופו של דבר אהבתי את הציור. נראה כמעט כמו קריקטורה של כל ה"מוסדניקים" הישראליים הטיפוסיים, אלה שבטוחים שהם big shot. רק מה, אולי כדאי באמת לחפש תמונות באינטרנט של אדם שמצמיד אקדח לרקה (ויש הרבה כאלה באינטרנט…) לפני שאת מתחילה לצייר, לראות איפה האקדח מתחיל ונגמר, ואולי גם לראות איך האקדח בנוי. ורק אז לצייר.

    shoze – אהבתי את הטוויסט על הקונספט המוכר. נראה כמעט כאילו אנחנו מסתכלים מתוך הקנה של היורה. הדבר היחיד שאני הייתי משנה היה לשים את הr.i.p מתחת לאקדח שבלוגו, ולא מעליו. אבל זה כבר עניין של בחירה.

    בראל – מאד אהבתי את הרעיון! אני בהתחלה חשבתי שפשוט הורידו לו את הראש, אבל אח"כ שמתי לב שגם ידים אין לו… אני חושבת שהיה אפשר להדגיש את זה ע"י "השטחת" החליפה, כאילו היא מונחת שם, ולא בעלת נפח כמו שהחליפה הזו נותנת אשליה. אולי אפילו הייתי מניחה את הנעליים במצב שוכב של מבט על, כדי להדגיש שהאדם לא באמת שם. דבר אחרון, התנוחה של האנשים העומדים קצת מרגישה לא טבעית, בגלל זווית הראשים. אבל מבט על כמעט תמיד נראה לא טבעי, אז אני לא יודעת אם ההערה הזו כזו יעילה. בסופו של דבר – הרעיון חמוד, אהבתי אותו מאד.

    יאללה, מתחילה להעלות רעיונות לשבוע הבא. איזה נושא מעניין!
    ושוב תודה על כל ההערות! מבטיחה להשקיע יותר בשבוע הבא!

  9. טינה הגיב:

    purplyaler – תודה רבה על התגובה! העפתי מבט על הציורים הקודמים שלך שציירת פה בבלוג ואהבתי אותם מאוד! ראיתי שגם את מציירת על דף ולא בפוטושופ. אהבתי את ההשוואה לנהיגה בידני ובאוטומט אף פעם לא חשבתי על זה ככה.
    הייתה לי הרבה פעמים בעיה של להעביר תמונה מהדמיון (מהראש) לדף. והעצה שלך מאוד עזרה לי, הבנתי שפשוט יש לי תנועה של הציור בראש וכנראה באמת פשוט לא "הקפאתי" אותה. כך שתודה רבה!

כתיבת תגובה