הרועה האחרון – סרט פנטזיה ישראלי

שמעתי סיפורי אגדות על בלוגרים שמקבלים גאדג'טים, בגדים, משחקי משחב ועוד הפתעות, כדי שיכתבו ביקורת חיובית ואוהדת על המוצר בבלוג המצליח שלהם. כגילוי נאות, אציין שבתמורה לפוסט הזה הובטחה לי ארוחת ערב, אבל קחו את מילתי כציירת קומיקס (היא בדרך כלל באה בתוך בלון): הייתי כותבת את הדברים באותו טון חיובי ואוהד גם ללא ההבטחה. למעשה היא שימשה לי בעיקר כתזכורת שיש לי בלוג ואפשר לכתוב בו דברים שיגיעו לקוראים שאינם בהכרח חברי פייסבוק שלי. כפי שמעיד קצב העדכונים כאן לאחרונה, אני נוטה לשכוח את זה.

הרועה האחרון הוא סרט מסע פנטזיה ישראלי מאת חבורת יוצרים שעשו כמה דברים מאוד מוצלחים, ועכשיו רוצים לעשות אחד מוצלח יותר וארוך יותר, מה שמצריך כסף. כמו רבים וטובים (וחסרי גוף מממן מסיבי) אחרים, הם מנצלים את טרנד ה-Crowd funding ופונים לקהל שיתרום לפי ראות עיניו, כשתרומות גבוהות יותר מבטיחות גם בונוסים מגניבים למדי. החדשות הטובות הן שהם הגיעו ל-10,000 ש"ח, המינימום שקיוו לגייס, תוך כ-48 שעות, אז הסרט בוודאות יצא לפועל. החדשות היותר טובות הן שהם הגיעו כמעט ל-20,000 ש"ח, להגדרתם הסכום שהם "באמת צריכים כדי לעשות את הסרט כמו שצריך". והחדשות העוד-יותר טובות הן שיש עוד כחודש לתרומות, ומעכשיו כל שקל נוסף רק ישפר וישדרג את התוצאה הסופית: איכות צילום וסאונד גבוהה יותר, אפקטים יותר מוצלחים, השקעה בתלבושות, אביזרים ולוקיישנים; כל הדברים הקטנים שלקוחים סרט מוצלח ושמים לו דובדבן למעלה (אני לא כל כך מתמצאת בקולנוע, אולי זו לא המטפורה המדויקת).

תוכן איכותי – ובמיוחד מקומי – הוא משהו שראוי להשקיע בו כסף, ועל אחת כמה וכמה כשההשקעה היא זו שתקבע האם התוכן יופק ובאיזו איכות. ערן הסביר את כל זה בעזרת לוגיקה, אז אם אתם צריכים עוד שכנוע, קראו מה שיש לו לומר. אחר-כך חזרו לעמוד הקמפיין של הרועה האחרון במימונה, ותרמו כראות עיניכם. כל פני – או כל 20 ש"ח, במקרה הזה – עוזר.

ליצירה ישראלית משגשגת,
וסוף שבוע מצוין,
אביב

2 תגובות לפוסט "הרועה האחרון – סרט פנטזיה ישראלי"

  1. […] כבר הזכרתי את קמפיין המימון לסרט הפנטזיה הישראלי "הרועה האחרון". בזמן שעבר מהפוסט ההוא החבר'ה הספיקו לשלש את סכום היעד שלהם, ואחרי שקיבלו כתבה בויינט השבוע, בטח כבר יותר מזה. הצטרפתי לשבוע האחרון של מאמצי המימון עם תמורה למשקיעים 250 ש"ח: ציור של דמות לבחירתכם בעפרון או דיו ממוחשב. זה כמובן יהיה מושקע ומפורט יותר מהסקיצות המהירות שאנחנו מציירים בכנסים, ונשארו רק עוד 2 הזדמנויות כאלה, אז אם יש איזו דמות שתמיד רציתם לראות מצוירת, זה בונוס הולם לתמיכה – השווה בפני עצמה! – בפרוייקט קולנוע ישראלי. הקמפיין מסתיים ב-4/5, אז מהרו להשקיע! […]

  2. […] הזכרתי כבר כמה פעמים את הרועה האחרון, סרט המסע הפנטזי הישראלי שזכה להצלחה מסחררת בקמפיין מימון המונים לפני כמה חודשים. אתמול, רק 190 ימים אחרי שאחד מיוצריו אמר את המילים "בואו נעשה סרט", ראיתי אותו באולם קולנוע מלא באותם מממנים, בהקרנת טרום-בכורה חגיגית. […]

כתיבת תגובה