שלושה בפ' אחד

אמנם האותיות אזלו, אבל יש לי עוד כמה תוספות שבמקרה התיישבו יפה על אות אחת, אז הנה נספח. בקרוב יחזרו להיות ציורים, אני מבטיחה (for a given value of "בקרוב" ו-"מבטיחה").

הפאנל

מביך שלקח לי כל כך הרבה זמן להזכיר כאן את "הפאנל", פודקאסט הקומיקס של ערן אביאני ויובל שרון. בין שניהם הם יודעים כל מה שיש לדעת על התעשיה: עלילות מתמשכות של בערך כל חוברת רצה, תכנונים עתידיים, נתונים עסקיים, אנקדוטות על יוצרים, דמויות וכותרים, ומדברים על הכל בהומור ותובנה של קוראים ותיקים שבאמת אוהבים קומיקס. אודה בבושה שאני לא עוקבת אחרי מה שקורה בעולם הקומיקס ולא שמעתי על 95% מהדברים שהם עוסקים בהם, אבל זו דרך מוצלחת להתעדכן בחדשות כדי להעמיד פנים שאני in the know בכל מסיבות הקוקטייל הנחשבות. הם כבר בפרק 13, אז זה בדיוק הזמן להתחיל לשמוע אותם אם לא הכרתם עד עכשיו. רק אזהרה: אם אתם עוקבים אחרי חוברות חודשיות אבל לא הכי מעודכנים, כדאי להשמר מספוילרים.

הפאנל – פודקאסט קומיקס

פרינג'

מסתבר ש-Fringe, או "על הקצה", כפי שהבנתי שהיא מתכנה בעברית, היא אחלה סדרה. ראיתי את הפרק הראשון של העונה הראשונה לפני כמה חודשים, והוא הרגיש כמו תיקים באפלה עם פקטור בעעע גבוה יותר, אז ויתרתי. מאז שודלתי להמשיך, ותוך 6-7 פרקים מתחילה להתפתח עלילת-מסגרת לעונה, שנותנת ערך מוסף לפורמט ה-case per episode הסטנדרטי, בדומה לכל מה שהיה בתיקים באפלה עם שדות התירס ואיש הסרטן, רק, כאילו, מעניין. מעבר לזה יש שם הופעה מבריקה של ג'ון נובל, שמוכר לחלקנו בתור "ההוא ששרף את פאראמיר וקפץ מהחלון", וגיבורה נשית מרשימה ששוברת את מוסכמות הז'אנר ולא חושבת שעקבים בגובה עשרה סנטימטר הם אייטם הכרחי לעבודתה כשוטרת. רק סיימתי את העונה הראשונה, אז לטובתי ולטובת כל מי שלא התחיל, אנא להמנע מספוילרים בתגובות!

פרילנס

כפי שהזכרתי לפני פוסט בודד, אני חושבת לנסות פרילנס לאיזו תקופה. על אף שכבר פתחתי תיק לפני כמה שנים, אני עדיין די נובית בכל הקשור לעבודה מול לקוחות, תמחור הגיוני של פרוייקטים, עבודה מול רשויות המס (ימח שמן ושמו של ואחראי הממשק באתרים שלהן), ניהול זמן הגיוני וכן הלאה. הכל, בקיצור. אם אתם מכירים מקורות מוצלחים לעזרה או עצות בתחום הזה, או אם לכם יש הצעות, סיפורים למודי נסיון ואזהרות שאוכל להעזר בהם, אשמח לשמוע!

אביב

תגים: , ,

6 תגובות לפוסט "שלושה בפ' אחד"

  1. ארז הגיב:

    Fringe , מסכים עם כל מה שאמרת אבל החל מהעונה השניה העלילה המרכזית מתחילה להמרח ולהתבלבל, באמצע השלישית הפסקתי לעקוב.
    עדיין שווה לצפות בעונה הראשונה ואולי גם בשניה, עד שנמאס.

    • עומר הגיב:

      יוצר הסדרה הוא אותו ברנש שעשה את *אבודים*….

      אתה מתפלא שהעלילה נמרחת והולכת לאיבוד? 😛

      אגב, בעברית היא פשוט נקראת "פרינג'"

    • DanielleBN הגיב:

      ממש לא מסכימה, היא רק הולכת ומשתפרת מבחנתי והקו העלילה שהתחיל [ממש בקטנה] עוד בעונה ראשונה עובד בצורה נהדרת ג במהלך עונה 3. לא ראיתי הרבה מעונה 4 בגלל חוסר זמן, אבל מה שראיתי היה מעניין ומסקרן.

  2. יונתן הגיב:

    לגבי כלים לפרילאנס המצוי, מצאתי שימוש רב בסרגל כלים מצויין שהכין רונן ברלינר, מנהל הבלוג "המזלג", שחיפש ואסף כלים רבים בעיקר למעצבים אך גם מאיירים ימצאו שם מאגרי תמונות, בלוגים העוסקים באיור ועיצוב, טיפוגרפיה חינמית (או שלא) וכלי אירגון לפרילאנסים כגון ארגון קבלות והוצאות/הכנסות או תזמון שעות בעבודה על פרוייקטים הקישור לאתר הוא כאן: http://www.hamazleg.co.il/ והקישור לסרגל הכלים של Slickhound נמצא למעלה בטור הימני. הבלוג של ברלינר עצמו חמוד ויעיל לכשעצמו והגעתי למקומות מעניינים ברשת דרכו. שווה לעקוב.

    לעבודה מול רשויות המס הייתי מציע רואה חשבון, נכון, זה לא תמיד זול אבל חוסך המון כאב ראש בפעולות מול רשויות המס.

    לאיור בלבד נפתח לא מזמן אתר חדש, חינמי ומדהים שנקרא http://www.artsyposes.com/ בו ניתן למצוא חמישים עמודים (כרגע) של דוגמני עירום או לבושים בבגדים שונים ומשונים בפוזות מופלאות וכל זה כדי שיהיה לאנשים כמונו רפרנס והרבה! הכרתי אותו דרך הבלוג של מאט קור, קונספט ארטיסט שאת הכרת לי, כך שאם את לא עוקבת אחריו תוסיפי לרידר במיידי.

    לגבי פרינג', אני נוטה להסכים עם ארז אבל אני אוהב את הסדרה והתחלתי עונה רביעית עכשיו ולמרות שהריגוש הראשוני נשחק מעט, היא עדיין מפתיעה לעיתים, בעיקר כשדנהאם breaks chracter מהדמות הקפואה שלה קצת ואפילו יש פרק אחד שחלקו הגדול הוא באנימציה(!) שווה להמשיך לעקוב לדעתי.

    מקווה שכל זה עוזר. שיהיה שבוע מהיר ולא עצבני.

  3. chenalon הגיב:

    היי,
    בפורום איור דיברו על נושא הפרילנס מספר פעמים והוא עולה כל פעם שוב, אפשר לעשות חיפוש ולמצוא טיפים טובים.
    באתר של אלית היא ממש כותבת יפה על הנושא
    לי היה קשה כשהתחלתי וגם נדפקתי מספר פעמים – אבל זה שווה את זה לגמרי
    הבעיה היא בדרך כלל לקוחות שלא משלמים/דוחים ושוטף + למיליון שנה, רשויות המס די מסודרים וגם נותנים עזרה וייעוץ (לפחות באזור שלי – רחובות)
    המון בהצלחה
    אין על להיות עצמאית!!!!
    חן

  4. הי,

    הנה "my 5 cents" בקשר לפוסט שלך:

    1)תודה על הקישור ל"פאנל" , לא הכרתי את האתר קודם לכן.

    2) Fringe באמת אחלה סדרה, אני צופה הדוק שלה.. יש גם אתר מעריצים נהדר של הסדרה (יש בו ארכיון החל מהפרק ה1) שם מסבירים כל מיני דברים נסתרים שאולי לא הבחנת בצפייה ראשונה (רבדים נוספים).

    http://www.fringetelevision.com

    3)מזל- טוב על ההחלטה להיות פרילנס, אני פרילנס כבר כמה שנים בעצמי וחשבתי לתת לך כמה טיפים בנושא שאת בטח יודעת אבל לא יזיק לשמוע שוב:

    -אם יש לך עוסק פטור (את מתעסקת עם רשויות המס רק פעם בשנה ולא כל חודשיים), זה תלוי במחזור הכספי השנתי שלך.
    -מנסיוני כדי לתת לרואה חשבון להתעסק עם כל החשבוניות וכו', זה מוריד הרבה כאב ראש.
    -לא כדי לפגר אף פעם בתשלום לרשויות, כי אחרת הם מכניסים אותך ל"רשימה השחורה"
    -תמיד כדי לקחת מקדמה מראש לפני תחילת העבודה מהלקוח שלך, מה שנקרא "דמי רצינות" ( את יכולה גם להחליט שאת לא מחזירה את דמי המקדמה בכל מקרה וליידע את הלקוח )
    -אם החלטת לקחת פרוייקט, כדי שהדברים יהיו כתובים בחוזה כמו מה מגיע ללקוח, על מנת לא ליצור מחלוקות בסוף הפרוייקט ולהגרר לעבודה מיותרת- או בקיצור לא לסגור דברים בע"פ.
    – יש לקוחות נודניקים שמאוד קשה לספק אותם ולכן כדאי להוסיף סעיף כמו " שינויים ותיקונים לסקיצה יוגבלו ל 5 שעות עבודה – מעבר לכך שינויים יהיו בתשלום נוסף לפי שעת עבודה"
    -כדאי להוסיף סעיף בחוזה שעל הלקוח להעביר את כל החומרים אלייך בפורמט דיגיטלי – ע"מ שלא תצטרכי אח"כ להתעסק עם פתקים ורישומים בכתב יד
    -שאת מתחייבת ללוח זמנים בחוזה, תני לעצמך מרחב סטייה של שבוע שבועיים, על-מנת שתהיי בטוחה שאת עומדת בזמנים במקרה של לחץ בפרוייקטים.

    אופיר

כתיבת תגובה